Autor Wątek: Byłem na hamowni z polonezem  (Przeczytany 8491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Byłem na hamowni z polonezem
« dnia: Listopad 21, 2005, 20:31:37 pm »

MLP

  • Gość
Byłem w sobote na hamowni z moim ATU, (jestem konstruktorem sterownika do gazu i chciałem sprawdzić jego działanie)

Mój poldek 1.6 OHV z ABIMEXEM wyci?gnoł na benzynie 72 KM, Na gazie 71KM
Moment obrotowy to 108 nm w wypadku benzyny i 106 nm dla  gazu.

Była to hamownia podwoziowa politechniki ?l?skiej,
Chciałem wam pokazać .jpg z charakterystykami ale nie umiem tych plików na forum doł?czyć.

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2005, 20:39:55 pm »

Bedzio#1833

  • Gość
to jakies male wartosci rozumiem na gazie ale zeby na benie mial 72 konie ??  :shock:

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2005, 21:39:47 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
zaden polonez nie ma katalogowej mocy,przeciez to norma

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2005, 21:42:12 pm »

Bedzio#1833

  • Gość
rozumiem ale zeby taki spadek ?? 1 kon roznicy miedzy gazem a bena ??  :?

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 21, 2005, 21:49:01 pm »

vox+241

  • Gość
ciekawe-rzeczywi?cie mało KM , wrzuć wykres

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2005, 09:29:47 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO ale koledzy zapomnieli o zwężce na LPG. No chyba że kolega ma III albo IV generację LPG to co innego.

PS. Napisz mi na PW co? więcej o tym twoim wspaniałym sterowniku do LPG  ;) .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2005, 12:36:12 pm »

KANAL

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
NO ale koledzy zapomnieli o zwężce na LPG.

taka zwezka powoduje odczuwalny spadek mocy na benie? Bo jesli tak moznaby pomyslec nad jakas modyfikacja tego ustrojstwa.
Tylko teoretyzuje :P

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 22, 2005, 12:42:40 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Chyba chodzi o to, że na LPG moc troszkę spada a tutaj ewidentnie widac, że moc na benie a na LPG jest rowna
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 22, 2005, 14:41:47 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
To był pomiar "na silniku" czy "na kołach"?

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 22, 2005, 18:47:25 pm »

mati_lecha#332

  • Gość
Według mnie to bardzo dobre parametry, zwłaszcza jeżeli chodzi o LPG. Ciekawe jaki ma przebieg silniczek.

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 23, 2005, 07:45:34 am »

MLP

  • Gość
Sory że się nie odzywałem ale nie miałem czasu,
To jest poldek ATU 1.6 GLI, 96 rok, ma przejechane 80 ty?.km , jak będę w domu (teraz jestem w robocie) to spróbuje fotki wysłać albo umieszcze je na stronce.

Hamownia była podwoziowa z Politechniki |l?skiej, Układ mojej konstrukcji regulacji składu stechiometrycznego gaz-powietrze wypadł ciut lepiej niż Landi LES97 je?li chodzi o moc faktem jest natomiast to że przy badaniu momentu obrotowego silnika i mocy maksymalnej nie zachodzi w zasadzie żadna regulacja.

Badanie przebiega następuj?co:
Samochód stawiamy na rolki i przywi?zujemy pasami
jak uruchomimy już odpowiedni program i skonfigurujemy komputer przystępujemy do badania czyli rozpędzamy samochód na rolkach na I II i ewentualnie III biegu do 40 km/h potem wrzucamy IV i przyciskamy gaz do dechy, Jak silnik wchodzi na obroty to komputer na ekranie zaczyna malować nam charakterystykę mocy i momentu obrotowego silnika. Przy 5200 obr/min silnik uzyskuje już moc maksymaln? i powyżej tych obrotów moc zaczyna spadać.

Z badań wynika żę (akurat mój poldek) moc silnika wyniosła 72 KM na benzynie (tak jak napisałem na pocz?tku) natomiast komputer okre?la jeszcze co? ważnego czyli moc na kołach która wynosi 45 KM oraz moc tracona na układzie napędowym wynosz?c? 26 KM.

Moc tracona jest obliczana w następuj?cy sposób:
Po rozpędzeniu silnika do maksymalnych obrotów wciskamy sprzęgło i puszczamy gaz w tym czasie pozwalamy aby samochód sam wytracił prędko?ć do zera, komputer oblicza w czasie spadek obrotów układu napędowego i po przeliczeniu podaje warto?ć mocy traconej.

To na razie tyle

[ Dodano: 2005-11-23, 07:56 ]
Mogę powiedzieć tak że według opinii doktoranda który przeprowadzał badanie nie jest to wynik zły wręcz bardzo dobry, w zeszłym tygodniu badali Astre która miała o 20 KM mniej niż podaje producent.
Generalnie wyniki mocy samochodów fabrycznych (nie modyfikowanych) nie s? zbyt rewelacyjne,


Nie  mówi?c już o badaniu wskazań szybko?ciomierza, u mnie jak szybko?ciomierz pokazuje 60 km/h to naprawdę jadę 45km/h, przy 80 km/h mam prędko?ć 78 km/h (przwie idealnie) ale jak my?lę że zasuwam 120km/h to niestety jade z rzeczywist? prędko?ci? 109 km/h,

Na IV biegu ( przełożenie 1:1) przy prędko?ci obrotowej silnika 5200 obr/min poldek 1.6 GLI osi?ga naprawdę 135 km/h (na liczniku miałem prawie 150km/h) ,  ( i tu producen podaje prędko?ć rzeczywist? nieco większ? ale nie podaje przy jakich obrotach silnika się t? prędko?ć uzyskuje)

(teraz zobaczcie sobie posty jak niektórzy zasuwaj? 160 lub 180 !!!!!!!!??????????)
Lepiej niech najpierw dokładnie licznik sobie sprawdz? bo charakterystyka licznika jest mocno nieliniowa. :D  :D  :D  :D  :D  :D

Pozdrawiam

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 23, 2005, 11:00:35 am »

Tualatin

  • Gość
ale czekamy na foty... ile kosztuje takie baganie na hamowni?? może ja bym swojego sprawdził. :roll:

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 23, 2005, 11:23:37 am »

MLP

  • Gość
Nie wiem ile to kosztuje bo ja robiłem badanie naukowe mojego układu, (to uczelnia mi załatwiła).

Fotki z charakterystykami bardzo chętnie udostępnie ale nie wiem czy mi się uda (mogę wysłać na e-maila)

[ Dodano: 2005-11-23, 11:23 ]
Nie wiem ile to kosztuje bo ja robiłem badanie naukowe mojego układu, (to uczelnia mi załatwiła).

Fotki z charakterystykami bardzo chętnie udostępnie ale nie wiem czy mi się uda je wstawić na forum (mogę wysłać na e-maila)

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 23, 2005, 11:35:34 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
poslij mi na maila to umieszcze w tym temacie (ozi_ozi@poczta.fm)
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 23, 2005, 15:17:38 pm »

MLP

  • Gość
No to tu
jest charakterystyka porównawcza dla różnych systemów zasilania silnika (gaz, benzyna)

[ Dodano: 2005-11-23, 15:25 ]
Tu jest mój układ:

A tu mój poldek na hamowni:

i jeszcze tu:

[ Dodano: 2005-11-23, 15:26 ]

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 23, 2005, 16:11:06 pm »

MLP

  • Gość
OZi#1845 Dzięki !!!!!

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 23, 2005, 16:16:51 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Drobiazg, trzeba sobie pomagac ;)
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 23, 2005, 17:06:00 pm »

n/z thomas#1840

  • Gość
OZi#1845, co? te foty się nie otwieraja  :cool:

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 23, 2005, 17:11:51 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Niemozliwe, u mnie wsio gra.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Byłem na hamowni z polonezem
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 23, 2005, 17:31:54 pm »

n/z thomas#1840

  • Gość
mam nadzieję że pzrez wsio gra nie masz na my?li kilkunastu minut czekania , bo tyle już mi minęło i nic nie widzę - jeno bioły ekran  ;)