Autor Wątek: Trzasnij mocno drzwiami!  (Przeczytany 8709 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Trzasnij mocno drzwiami!
« dnia: Listopad 28, 2005, 20:06:22 pm »

Krismielec

  • Gość
Witam,
co zrobic zeby drzwi zamykaly sie pozadnie? Zeby nie trzaskac jak drzwiami od stodoly ;] Ktos sie bawil w jakies ustawienia? A moze nalezalo by wymienic uszczelki??  :?

Pozdr.

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 28, 2005, 20:25:22 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
(miedzy innymi) zamki trzeba nasmarowac. mozna na poczatek psiknac wd40 - nad zamkiem/zatrzaskiem czy co to tam jest (to "kowadelko" z boku drzwi) jest taka gumowa mala okragla zatyczka, zdjac ja, pisknac do srodka za pomoca wd40 z rurka (rurka skierowana w dziurze raczej tak  bardzo do dolu ;) ). U mnie dzieki temu lzej sie zamyka, ale moze jeszcze byc lepiej wydaje mi sie. bede wymienial drzwi to bede nad tym pracowal  :mrgreen:
uszczelki tez mozna sprobowac wymienic. facet w sklepie polecal mi od malucha, podobno sa miekksze,  moze beda wtedy jeszcze lzej sie zamykac. ale nei wiem, nie sprawdzalem (jeszcze  :mrgreen: )
poza tym zrobic tak aby drzwi  nie obcieraly o , nooo tenn, kurde uchwyt co zamek drzwi lapie i sie zamyka (mozna podkladke spod tego uchytu jedna wyjac).
w sumie to baaardzo duzo mozna zrobic  :mrgreen:
u mnie nawet lekko sie zamykaja, zwlaszcza drzwi kierowcy  :smile:
to ja, byly Marcin#839

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 28, 2005, 20:41:25 pm »

Krismielec

  • Gość
Kurcze, w sobote robilem obydwa przednie zamki, obydwa wyciagnalem, jeden od kierowcy musialem sklepac bo mial luzy, przesmarowalem i zalozylem.. Od pasazera wyrzucilem bo byl w oplakanym stanie, zalozylem nowy, ktory wczesniej tez solidnie przesmarowalem.. No i kicha, dalej trzeba trzasnac, i to najlepiej tak ze do konca drzwi pchac reka to wtedy sie zamykaja :) Wydaje mi sie ze jednak te glupie uszczelki sa twarde i odbijaja drzwi.. Sprobuje je wymienic :> Co do wyciagania podkladek z pod uchwytow, mnie to nie grozi bo drzwi mi nie opadly i nic nie obciera :)

Pozdr.

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 28, 2005, 21:24:31 pm »

rolek

  • Gość
Ja u siebie zamki wymyłem w ropie, wymieniłem sprężyny i zahartowałem je. Pó?niej przesmarowałem zamki i drzwi zamykały się bardzo lekko.
Zobacz czy nie masz luzu na zawiasach bo przez to drzwi mog? się też ciężko zamykać.

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 29, 2005, 15:53:30 pm »

Offline polmo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
Ja u siebie regulowalem dawalem podkladki pod zawiasy i w efekt nawet calkiem dobry tylko ze umnie bylo widac ze dzwi opadly troche bo mi o slupek zachaczaly

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2005, 12:52:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
facet w sklepie polecal mi od malucha, podobno sa miekksze, moze beda wtedy jeszcze lzej sie zamykac. ale nei wiem, nie sprawdzalem (jeszcze  )

U mnie jeżdż? takie uszczelki od ponad pół roku. Faktycznie chyba s? nieco miętsze od polonezowskich. maj? tylko jedn? wadę. Nie maj? k?ta prostego jak te w polonezie. Aby je załozyć trzeba niestety zrobić nacięcie (przynajmniej na tej czę?ci która jest wewn?trz auta). Długo?ci? jest dłuższa od polonezowskiej więc ?wietnie się nadaje do każdych drzwi poldka.

Uszczelka z malara ma też jeszcze jedn? zaletę. Jest dwukrotnie tańsza od polonezowskiej. Ostatnio płaciłem co? koło 19zł/szt przy cenie polonezowskiej ponad 35zł.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 04, 2005, 23:54:48 pm »

robak

  • Gość
Zalecam także dobrze nasmarować zawiasy np rzadkim olejem. Drzwi się wtedy łatwiej rozpędzaj? to i mocniej uderz?.

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 05, 2005, 17:48:17 pm »

rox

  • Gość
Pierwsza sprawa najpierw sprawdzić czy drzwi nie s? opuszczone, jeżeli tak to podkładkami wyregulować na zawiasach. Następnie najlepiej wyj?ć zamki i oczy?cić dokł?dnie z jakiej? konserwacji czy tym podobnych zanieczyszczeń przesmarować jakim? smarem tyko nie WD 40 bo to na pięć minut. Następnie założyć i wyregulować na słupku drug? czę?ć zamka aż będzie się ładnie zamykać. Sprawdzone działa.

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 05, 2005, 17:53:55 pm »

thomas#1840

  • Gość
jak pisze rox , zdemontuj i opłucz w ropie - pomaga , Rolek tez potwierdził, u mnie z zamachu zamykałem a jak potraktowałem wsio w ?rodku pedzlem i rop? ( duzo ropy   :roll: ) i następnie posmarowałem chodz? jak nowe - oczywi?cie nawiasy wyregulowane  ;)

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 05, 2005, 22:45:51 pm »

rolek

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Zalecam także dobrze nasmarować zawiasy np rzadkim olejem. Drzwi się wtedy łatwiej rozpędzaj? to i mocniej uderz?.

a pó?niej tego wszystkiego się ładnie trzyma kurz i piasek, lepiej użyć jakiego? smaru w spreju.
Zamiast bawić się z podkładkami kupiłem nowe zawiasy :roll:

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 14, 2007, 20:16:45 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
byla wzmianka o zawiasach w tym temacie to sie dolacze. dzis zakladalem takiemu jednemu kolesiow "nowe" tylne drzwi do poldka, i zdziwilem sie lekko, gdy zawiasy w tych "nowych" byly inne - dluzsze, i drzwi nie dochodzily do slupka srodkowego. czy ktos wie cos na ten temat? moze one byly od poldka coupe albo 3d? hehehe  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :P  :P  :wink:  :roll:
hmm, albo, tak serio, to moze od trucka. Hmmm.
to ja, byly Marcin#839

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 15, 2007, 20:55:57 pm »

Adampio

  • Gość
Moim zdaniem nie jest tak prosto z ta regulacja. Kiedys z godzine walczylem, przesuwalem zaczep w slupku w wiele roznych pozycji i przy lekkim zamykaniu bylo albo zle albo bardzo zle.  Stwierdzilem wtedy ze "takie czarne cóś z wycieciem" co to sie obraca podczas zamykania drzwi i rygluje o kolek w slupku, jak sie je obraca reka to ma dwa polozenia w jakie zaskakuje. I dopiero to drugie polozenie daje pelne ryglowanie. Dlatego jak sie lekko trzasnie drzwiami to zalapuje na pierwszy obrot i dopiero jak sie walnie jak drzwiami od stodoly to "to czarne" grzecznie przelatuje te pierwsza pozycje i ladnie rygluje w pozycji drugiej. Jest tak w obu drzwiach przednich czyli  komus to bylo potrzebne tylo nie wiem komu i na co :shock:

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 15, 2007, 21:32:40 pm »

e_gregor

  • Gość
Adampio, w każdym aucie tak jest. Nie wiem z jakiego powodu - może względy bezpieczeństwa?

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 15, 2007, 22:21:23 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "e_gregor#1917"
Adampio, w każdym aucie tak jest. Nie wiem z jakiego powodu - może względy bezpieczeństwa?


Mam wrazenie ze w nowszych autach nie ma tej "pierwszej" pozycji, i chetnie bym tak sobie zrobił gdyby to sie dało, może ktoś wie czy da się to przerobić?

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 15, 2007, 22:35:16 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
W większości jest ta "pierwsza" pozycja. W niektórych, to nawet na tej "pierwszej" pozycji można drzwi zaryglować. Mimo, że będą odstawać, nie będzie można ich otworzyć. Ni to co w polonezie.

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 21, 2007, 00:14:54 am »

mirklok

  • Gość
Od dłoższego czasu cieżko drzwi sie zamykały u mnie , myslałem ze wina leży po stronie złego wspawania progów,  bo jakiś amator to robił. Ale jak się okazało podczas poprawek lakierniczych  ogranicznik od drzwi  był wyrobiony i drzwi za daleko się otwierały i wyskakiwała ta guma w której przeprowadzane są kable  do drzwi , załamywała sie i  działała  tak jak odbojnik. Po założeniu  ogranicznika  i wymianie przelotki  drzwi  o niebo lepiej sie zamykają i nie trzeba mocnego pchniecia. Uszczelki są troche sztywne ale nie ma się co dziwić ponad 14 lat mają.

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 21, 2007, 12:35:25 pm »

v-rod_ek

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Jak sie bawic to sie bawic drzwi rozwalic nowe wstawić.

ja ze swoimi nie miałem problemu, a muszę przyznać, że zamki mam wyhełdane, a autko jest po kolizji, tylko dokładna regulacja zamków i ich stan powoduje to, że się ładnie zamyka :)
a może by pokombinować z tymi agrafkami co trzymają drzwi w ryzach, aby się nie obijały przy pełnym otwarciu? i zrobić coś na modłę audików lub BMW by je przy zamykaniu dociągało :idea:

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 25, 2007, 01:51:25 am »

tomtech88

  • Gość
ale co zauwazyłem jak poznać osobę która miała lub ma do czynienia z polonezami, że umie zamknać drzwi za pierwszym podejsciem :)

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 25, 2007, 17:35:32 pm »

Pudzian_Puławy

  • Gość
Cytat: "tomtech88"
ale co zauwazyłem jak poznać osobę która miała lub ma do czynienia z polonezami, że umie zamknać drzwi za pierwszym podejsciem :)



Heheheheheheh dobre dobre...

Trzasnij mocno drzwiami!
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 26, 2007, 00:27:30 am »

maras

  • Gość
A tan, ja jeżdżę polonezem 7 lat i czasem jeszcze mi się zdarza nie zamknąć za pierwszym zarazem(swoją drogą, denerwujące to jest) :P