Autor Wątek: Alternator  (Przeczytany 825 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator
« dnia: Styczeń 27, 2006, 21:15:43 pm »

bociandd

  • Gość
Witam wszystkich jako nowy na tym forum i pozdrawjam
Potrzebuje pomocy a raczej porady.poszukuje mocniejszego alternatora do poldusia ale nie wjem jaki by mozna tam dac co by pasowł,może ktos mo doradzi będe wdzięczny :help:
Rocznik poldusia to 1995r i to benzyna z silnikiem 1,6c

Alternator
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 27, 2006, 21:31:45 pm »

bociandd

  • Gość
Witam wszystkich jako nowy na tym forum i pozdrawjam
Potrzebuje pomocy a raczej porady.poszukuje mocniejszego alternatora do poldusia ale nie wjem jaki by mozna tam dac co by pasowł,może ktos mi doradzi będe wdzięczny Help
Rocznik poldusia to 1995r i to benzyna z silnikiem 1,6c

Alternator
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2006, 21:42:29 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
nie rozumiem celu stosowania mocniejszego alternatora, seryjny jest dosc mocny, czy moglbys przedstawic powod??

Alternator
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2006, 22:12:11 pm »

bociandd

  • Gość
powodem tego jest ze kupiłem w promocji akumulator 62A a ten alternator co mam tO MA 50A i dlatego szukam mocniejszego abym mogl go doladowac wjem ze po trasie doladuje ale wjecej jezdrze po mjescia

Alternator
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2006, 22:56:06 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Ja mam akusia 62 i altek nie ma problemu z ladowaniem ;) Grunt to dobry naciag paska i takie tam :)
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Alternator
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2006, 23:26:37 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytat: "bociandd"
powodem tego jest ze kupiłem w promocji akumulator 62A a ten alternator co mam tO MA 50A i dlatego szukam mocniejszego abym mogl go doladowac wjem ze po trasie doladuje ale wjecej jezdrze po mjescia


1. akumulator nie ma 62A tylko 62Ah (czyli mowimy o pojemnosci accu, a nie o jego pradzie)
2. wydajnosc alternatora (pradowa - w tym przypadku 50A) ma sie nijak do pojemnosci akumulatora o ile nie przeciazymy alternatora.... czyli akumulator bedzie prawidlowo ladowany o ile z tych 50A alternatora pewna czesc poplynie do akumulatora (w miare ladowania akumulatora stalym napieciem prad ladowania spada blisko do zera az napiecie akumulatora wyrowna sie z napieciem utrzymywanym za pomoca stabilizatora ~ 14,4V)

reasumujac... alternator dla tej pojemnosci accu jest jeszcze OK.... niestety aby akumulator w pelni naladowac bedziesz spalal troszke wiecej benzyny (wieksze obciazenie pradowe alternatora przy niezmienionym napieciu ladowania)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Alternator
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 27, 2006, 23:29:36 pm »

Defender

  • Gość
Jak masz dobry akumulator, to na seryjnym alternatorze możesz zapomnieć raz na zawsze o doładowywaniu prostownikiem. Ja kupiłem już mojego z takim akumulatorem i nawet jak mi gaz zamarzł, to po 5 minutach kręcenia rozrusznikiem i przejechaniu 10km znów był nabity jak autobus, więc nawet się nie trud?. Sprawdzaj tylko czy masz wode w aku i dobrze będzie ;)

Alternator
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 28, 2006, 03:55:46 am »

Defender

  • Gość
Założyłe? drugi temat z tym samym pytaniem? Jak ci już wcze?niej pisali?my: NIE POTRZEBUJESZ MOCNIEJSZEGO ALTERNATORA te w poldkach s? zupełnie wystarczaj?ce i jak na mój gust to jeszcze z zapasem...