Autor Wątek: Rover - uszczelniacz wału korbowego  (Przeczytany 10630 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - uszczelniacz wału korbowego
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 07, 2010, 22:26:36 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "oprawca_1978"
Wewnątrz silnika zawsze musi być podciśnienie. Jeśli masz zatkane albo dziurawe odmy, podciśnienia nie będzie
hmmm chyba mam sprawne, gdyz w dolocie (tej gumowej rurze ktora idzie do puszki filtra powietrza) jest lekko urzygana olejem :)

no wlasnie dzisiaj zdjalem ten uszczelniacz, Nie wygladal na zuzytego jak w przypadku ktory jest wczesniej podany. Ale pewnie ze starosci juz puszczał. I dodam ze nowy uszczelniacz wszedl w to gniazdko nie za ciasno, tylko delikatnie trzeba bylo "dobić" bo. To dobrze czy zle?

Rover - uszczelniacz wału korbowego
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 07, 2010, 22:33:32 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
FaZi, posmarowałeś uszczelniacz olejem w miejscu kontaktu z wałem korbowym :?:

Cytat: "FaZi"
I dodam ze nowy uszczelniacz wszedl w to gniazdko nie za ciasno, tylko delikatnie trzeba bylo "dobić" bo. To dobrze czy zle?


Jeżeli wszedł z delikatnym oporem (tarcie gumy o metal) to wszystko jest OK.

Cytat: "FaZi"
tylko delikatnie trzeba bylo "dobić"


to też jest normalne, "dobija" się delikatnie lub dopycha młotkiem lub wąską listewką, tak aby nie uszkodzić nowego simeringu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - uszczelniacz wału korbowego
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 07, 2010, 22:35:23 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
tak dobijałem deseczka :) i wysmarowałem nowiutkim olejem prawie cały uszczelniacz :)

i masz racje, wszedl tylko z oporem tej gumy.

Rover - uszczelniacz wału korbowego
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 09, 2010, 22:59:24 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "FaZi"
ilikonem? :D ale w ktorym miejscu?


jak dobrze pamietam, to tam na najwiekszym obwodzie, gdzie sie styka z blokiem silnika, nie z walem ktory sie obraca
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - uszczelniacz wału korbowego
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 10, 2010, 00:47:30 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Uszczelniacze najlepiej nabijac za pomoca starego uszczelniacza  :P wazne aby go posmarowac olejem od strony walu czy walka i nalezy uwazac podczas nabijania aby nie "podszedl". Jak nie masz wprawy to daj lepiej komus do nabicia kto wie co i jak. Jak juz nabijasz sam to dobijaj rowno po obwodzie. Czesc silnikow np fiat ma osobne obudowy uszczelniaczy dokrecane do bloku wiec jak nie czujesz sie na silach to mozna obudowe odkrecic, nabic potem zalozyc i skrecic na gotowo  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - uszczelniacz wału korbowego
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 10, 2010, 15:34:51 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no ja juz dawno po zabiegu :) nabijałem delikatnie za pomoca drewnianej kantóweczki, po milimetrze i tak po obwodzie. Dobrze posmarowałem olejem, wiec jest dobrze. Narazie nic nie cieknie czyli jest dobrze.

Trzeba tez uwazac na to, zeby sprzeglo dobrze "wysrodkować", bo pozniej bylby problem zeby wałek wszedł w to ;)