Autor Wątek: Pomysł na szperę??  (Przeczytany 14683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 09, 2006, 20:04:37 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
je?li chodzi o współczynnik tarcia to pewnie nie, ale chodziło mi o współczynnik przyczepno?ci przylgowej a to jest różnica ;)

Powołuję sie na przykład na ksi?żkę Pana Jerzego Wichra "Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego. Pojazdy samochodowe"
Zniej cytuje z tabeli ze strony 120
Beton suchy, przyczepno?ć przylgowa: 0,8 do 1,05

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 09, 2006, 20:12:10 pm »

Meggido

  • Gość
Buuuhahahaha, współczynnik przyczepno?ci!!  :roll:  :roll:  A co to takiego?? :mrgreen:  :mrgreen:

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 09, 2006, 20:16:13 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
wiesz co niechce mi sie z tob? gadać, masz stary pojęcie :D Przeczytaj to co poprawiłem wyżej ;)

[ Dodano: Czw 09 Lut, 2006 ]
Wspólczynik przyczepno?ci - jest to stosunek występuj?cej w danych wrunkach ruchu koła siły przyczepno?ci (stycznej reakcji nawierzchni) do pionowej siły obci?żaj?cej koło (normalnej reakcji nawierzchni). Jest podstawow? wielko?ci? opisuj?c? charakter współpracy koła samochodu z nawierzchni? drogi. Współczynik tarcia jest wielko?ci? teoretyczn? za? współczynik przyczepno?ci jest wielko?ci? rzeczywist?. Stary masz ostre braki z dynamiki ruchu pojazdów, hehehehheheehehehehe

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 09, 2006, 20:20:37 pm »

Meggido

  • Gość
Nie będę Ci mówił czym się zajmuję, bo wyjdzie, że jestem zarozumiały. Ale to co przytoczyłe? jest kompletn? bzdur?. A do czego się ten współczynnik odnosi? Wytłumacz mi. Chętnie poczytam.

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 09, 2006, 20:27:35 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Wyżej napisałem ci regułkę jak chcesz. To zdrad? czym się takim zajmujesz bo mnie ciekawo?ć zaraz zje ;)

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 09, 2006, 20:33:21 pm »

Meggido

  • Gość
Z tej reguły nic nie wynika. Zajmuję się naukowo takimi pierdołami jak konstrukcje maszyn na wydziale Mechanicznym Politechniki Łódzkiej. Jestem czuły na brednie.

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 09, 2006, 20:37:23 pm »

GeOrGe#411

  • Gość

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 09, 2006, 20:53:38 pm »

Meggido

  • Gość
Hmmm, kole? niezłe bajki opowiada. Ciekawe kto mu dał te papiery biegłego s?dowego?? To jest praca kwalifikuj?ca się na Nobla! Darmowe ?ródło energii, gratuluję. Wystarczy opon? o asfalt trzeć, ciekawe dlaczego ja jeszcze benzynę muszę lać??

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 09, 2006, 21:03:06 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
to napisz mi jeszcze co się stanie je?li postawimy koło np. na kleju VHT to jaki bedzie współczynik przyczepno?ci? Widziałe? kiedy? zawody 1/4 mili dragsterów, jak wytłumaczysz ich przyczepno?ć?

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 09, 2006, 21:07:19 pm »

Meggido

  • Gość
Bardzo prosto. Co Cię frapuje? Chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy.
Nie jestem zło?liwy. Chętnie dowiaduję się nowych rzeczy, nie jestem wszechwiedz?cy i chętnie dyskutuję na wszelkie tematy.

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 09, 2006, 21:23:18 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Niczym nie podparłe? swojej teorii że jest to bzdura. Narazie mam tylko swoje słowo i paru uczonych przeciwko twojemu. Wytłumacz mi to czemu nie może wymosić ponad 1

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 09, 2006, 21:29:11 pm »

Meggido

  • Gość
Nie ma takiej pary ciernej, która bez ingerencji substancji zewnetrznej, tak jak słusznie zauważyłe? (klej), dla której siła tarcia, bo przyczepno?ć to nic innego jak tarcie, wynosiłaby więcej niż wynosi nacisk wywierany na tak? parę ciern?. Największy uzyskano dla guma-guma i wyniósł około 0.8.
Jak? największ? sił? możesz napędzić swój bolid?

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 09, 2006, 21:31:32 pm »

Zak

  • Gość
to zależy czy to jest jaka? skala?
Bo za 1 może być przyjęte że co? jest na stałe(przyspawane)

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 09, 2006, 21:43:27 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
i tu cię mam, hehe
I tym wła?nie różni się współczynnik tarcia od współczynnika przyczepno?ci. Na współczynnik przyczepno?ci wła?nie maj? wpływ siła tarcia i siła reakcji powstaj?ca w sprzężeniu kształtowym. Nie możesz opisać poł?czenia kinematycznego koła-jezdnia za pomoc? prymitywnego wzoru na siłe tarcia. W teorii masz racje ze koło idealnie sztywne i gładkie poruszaj?ce sie idealnie sztywnym i gładkim podłożu nigdy nie osi?gnie mi = 1 ale praktyka to co innego

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 09, 2006, 21:44:54 pm »

Meggido

  • Gość
A gdzie masz sprzężenie kształtowe? Nawet gdyby? chciał, to fizyki nie przeskoczysz.

[ Dodano: 2006-02-09, 21:45 ]
Zadałem Ci pytanie: jak? sił? maksymaln? napędzisz swój bolid?

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 09, 2006, 21:47:14 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Cytat: "Zak"
to zależy czy to jest jaka? skala?
Bo za 1 może być przyjęte że co? jest na stałe(przyspawane)

Stary jak przyspawasz i ta spoina bedzie niezniszczalna to współczynik bedzie równy nieskończono?ć a nie jeden

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 09, 2006, 21:48:48 pm »

Meggido

  • Gość
Nie, zespawanie jest współczynnikiem tarcia równym 1.  :mrgreen:

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 09, 2006, 21:48:51 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Jak ci jeszcze powiem że siła tarcia zależy od powierzchni styku to co ty na to??

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 09, 2006, 21:50:00 pm »

Meggido

  • Gość
No to ja Ci powiem, że nie mamy o czym dyskutować, bo nie znasz podstaw.

Pomysł na szperę??
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 09, 2006, 21:52:36 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Wieksza powierzchnia to więcej szczepów atchezyjnych i więcej nierówno?ci "zaczepia" o siebie miedzy dwoma ciałami. A wzór typu T=uN to możesz schować go miedzy bajki jak chcesz opisać zjawisko rzeczywiste