Autor Wątek: dmuchawa nawiewu  (Przeczytany 2207 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dmuchawa nawiewu
« dnia: Luty 16, 2006, 22:26:41 pm »

karol983

  • Gość
Mam poldka 93 r("waskie o?ki", czyli 2 wyloty powietrza po bokach deski a nie 4). Czysciłem nagrzewnice wiec wieje cieplym powietrzem ale wieje bardzo slabo. Wszystkie lnki sa dobrze ustawione. My?lalem zeby tak jak z wycieraczkami podłaczyc przez przekaznik wiatrak bezposrednio do akumulatora(wjecie spadki napiecia). Niewiem tylko czy to pomoze??!!Myslalem tez o zmianie duchawy na taka z forda sierry bo mam do takiej dostep(tylko czy bedzie pasowała?Czy moze ktos juz zmieniał?).Wiem ze temat nawiewu byl wczesniej poruszany ale nie ma tam wyjasnionych kwesti o ktorych wczesniej pisze wiec prosze nie odsylajcie mnie do "szukajki".
PS. Jeszcze jedno czy ktos moze mi wyjasnic dlaczego w polonezachprzed 93 rokiem jak jest właczony nawiew i sie nacisnie pedał hamulca to dmuchawa słabnie????!!!Spadek napiecia??!!

dmuchawa nawiewu
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2006, 01:44:50 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
pewnie wlasnie przez spadek napiecia
co do nawiewow to sprawdz czy klapa wlotu powietrza sie otwiera ta nad nagrzewnica a moze na nagrzewnicy masz syf liscie itp. dmuchawa ma wlaozona przekladke plastykowa ta do okola wentylatora ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

dmuchawa nawiewu
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 17, 2006, 09:21:38 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Szczerze powiem że nie widziałem tego co siedzi w fordzie ale prawdopodobnie nie będzioe pasować 1:1. W FSO (nie licz?c plusa) nawiew to tradycyjny silnik z łopatkami jak na wiatraku. W zachodznich autach (nawet w maluchu  :mrgreen: ) nawiew oparty jest o dmuchawy z wirnikami od?rodkowymi więc zupełnie innej konstrukcji.
PS. Pomysł z przeka?nikiem nie jest zły. Z pewno?ci? co? pomoże.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

dmuchawa nawiewu
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 17, 2006, 15:02:59 pm »

chudson

  • Gość
starsze fordy (escort mk3, sierra ) maj? dmuchawe na zewn?trz ( silnik i 2 bębny z łopatkami po obu jego stronach -tak jak bodajże w clio 1) i powietrze jest wdmuchiwane do nagrzewnicy wewn?trz  ( cos jakby w poldku przed mr93 zamontować silnik w tym plastiku pod mask? ) natomiast jeszcze starsze fordy ( escort mk2, fiesta mk1, taunus,capri ) maj? zwykłe łopatki jak poldek ale wiatraK jest nad nagrzewnic? tam gdzie poldek ma klapki. Ale skoro masz dostęp do takiej to pomierz sam grzejnik ,bo to jest dobry materiał na przeróbkę żeby lepiej grzało.  
Co do poldkowej nagrzewnicy to ona wcale tak ?le nie dmucha ale ma duże straty spowodowane rozprowadzaniem powietrza przez te nie gładkie rury i przez to ,że dmucha wszędzie i nie mozemy zamkn?ć np nawiewu na szybe.
Ja walcze od jakiego? czasu z adaptacj? nagrzewnicy z VW , zostały mi jeszcze 2 problemy do rozwi?zania ( jak zmniejszyć obudowe wiatraka żeby wszedł za schowek i jak podocinac panel sterujacy zeby wszedł zamiast radia.  Ale niedługo może to rozwi?że