Autor Wątek: Rover - 1.6 i turbosprężarka  (Przeczytany 13361 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 01, 2006, 20:24:20 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "tomallus1"
OZI jak bedziesz miał miał te 1.6 czy 1.8, to w tedy nas, zwykłych rowerowców, musisz przewie?ć :D

Nie widze problemu ;) Ale pomarzyc mozna tak jak pisalem juz gdzies. ;)
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 01, 2006, 21:02:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
CyCu#1904,
o czym ty wogole mowisz - kwestionujesz silniki BMW ,zastanow sie dwa razy - BMW robi najlepsze silniki na swiecie ,teraz takze diesle ,to nie podlega polemice

ktory silnik jest wedlug ciebie gorszy od rovera?
1.8 8v  : 115KM nie pamietam czy 5800 ,czy 6000 obr/min  : 162Nm
czy moze 1.8 16v  : 140KM przy 6000 obr/min : ~180Nm
zeczywiscie wybitnie niskoobrotowe  :roll:

JA nie mowie o silniku z rekina ,tylko o silniku z E36
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 01, 2006, 21:19:51 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Przespawanie mocowań nioe jest problemem. ja jeżdziłem na przespawanych mocowaniach zawiasu i się trzymało. nawet nie pekło. i był w fiaciku szeroki zawias. więc przespawywanie mocowań silnika to pół biedy.

Ozi ale do wymiany idzie też cała elektronika. łacznie z licznikiem bo obrotek nie zabangla. dr?zek kierowniczy ?rodkowy. ten drugi ty?  :P aku? na drug? stronę b?dz storzek. dużo roboty.
a i pewne jest jedno TO SIĘ NIE OPŁACA
ale kto tam liczy ze wkłada więcej niż auto warte  :twisted:

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 01, 2006, 21:36:34 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Van madrze gada, a do tego wszystkiego co wymienil jeszcze trzeba wydac jeszcze 3000-4000zl na SAM silnik (bez osprzetu) - takie ceny sa niestety (mowa o 1.8 ), 1.6 mozna wyrwac za polowe tej kwoty, a nawet mniej.



(jestem ciekaw ile razy jeszcze bedzie trzeba to pisac na forum...)
to ja, byly Marcin#839

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 01, 2006, 22:48:06 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Van#1860"
Ozi ale do wymiany idzie też cała elektronika. łacznie z licznikiem bo obrotek nie zabangla. dr?zek kierowniczy ?rodkowy. ten drugi ty?  :P aku? na drug? stronę b?dz storzek. dużo roboty.
a i pewne jest jedno TO SIĘ NIE OPŁACA
ale kto tam liczy ze wkłada więcej niż auto warte  :twisted:

Ja rozumiem, rozumiem.
Mozna przytargac rozbitka roverka i na jego osprzecie to popodlanczac? Teraz dostep do aut jest ogromny tylko trzeba chciec cos znalesc. Dorwac jakiegos roverka z skasowanym tylem, zawsze to taniej za cale auto nizeli za sam silnik.
To sie nie oplaca.. Hmm.. a fiacik 125p z silnikiem 1.4 sobie lata jest wyjatkowy i nikt sie nie zastanawial czy sie oplacalo czy nie. O ile dobrze pamietam to tam tez byla robiona przekladka wlasnie z jakiegos rozbitka.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 01, 2006, 23:00:46 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
możesz znależc i takiego po dachu albo bocznym dzwonie. bo zabierasz z niego tylko elementy rózni?ce się. jak siędogadasz z wł?scicielem szrotu to przyjmie to co odkręcisz od siebie  w zamian  :mrgreen: Ale w przekładkę 1,4 bym sie nie bawił. wział osprzęt od poldka i wstawił minimum 1.6. Ozi a Ty nie chcesz czasem czego? z rodziny fiata?? łatwiej bedzie go założyc niz roverka(chodzi o ilo?c zmienianych czesci)

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 01, 2006, 23:11:57 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Tak z ciekawosci pytam o to i owo a noz sie nadarzy jakas okazja i bedzie mozna cos wykombinowac. Fiatowski silnik tez w porzadku tyle ze dochodzi do tego oprocz zakupu samego silnika jego kapitalka bo chyba jeszcze trudniej znalesc taki silnik w przyzwoitej kondycji.
Znajac zycie to skonczy sie na remoncie OHV lub ewentualnym rozwiercie tego silnika (u mnie w okolicy jest ktos co potrafi takie cuda).
Ale zaladowac tego roverka i auto moze sluzyc dlugie, dlugie lata. Reszte podzespolow za pol darmo mozna wymienic takze to nie problem, no tylko ten nieszczesny silnik.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 02, 2006, 00:50:02 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
OHV 1.6 to juz maxymalnie rozwiercony silnik
na ile niby koles rozwierca ? scianki miedzy cylindrami moga tego nie wytrzymac

ale swoja droga to przy remoncie OHV mozna przy okazji wycisnac calkie niezle wyniki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 02, 2006, 07:52:13 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Elwood#1887"
Nie chce tutaj robic off-topa ale Senn czy widziałes silnik r4 od rekina ?.....


Elwood nie chce cytowac calego Twojego postu, ale wlasnie w nim sam sobie odpowiedziales co znaczy robic przekladke od BMW. Chodzi o to ze nawet jak sie nie ma roverka, a autor watku akurat ma to i tak najmniejszym problemem bedzie swap na 1.8 rovera chociazby ze wzgledu na to ze pasuje idealnie do skrzyni z 1.4. Podwieszenie silnika jest do zrobienia bo tez mozna dostac ze szrotu belke od 1.4. Nic nie trzeba kombinowac z walem, tunelem itp. Odchodzi duzo roboty. Poza tym mowisz - silnik od rekina. Elwood, wiem ze silniki BMW sa bardzo dobre i nie bez powodu zdobywaly wiele nagrod za najlepsze konstrukcje itp, ale to jest silnik rekina, czyli z samochodu lat siedemdziesiatych wiec jego kondycja, nawet jezeli bylby z tytanu bedzie bardzo marna. Dlatego rover 1.8 jest drogi, poniewaz sa to silniki stosunkowo mlode z malym przebiegiem tak jak wczesniej pisalem w tym lub podobnym watku np. 15 tys. mil. Cena 4 kafle, ale jaki przebieg! To jest prkatycznie nowy silnik. Dlatego sa w takiej cenie. Pracujac w Anglii kupilem sobie BMW 318i trzydzwiowke z 89 roku. Taka standardowa trojka z podwojnymi reflektorami (Taka jezdzila Donna z Beverly Hills 90210 jak ktos pamieta hehe). Silnik R4 1.8. Nie wiem ile to mialo koni, ladnie chodzilo, ale wcale nie mialo duzo lepszego kopa od ojcowego R214 wiec podejrzewam, ze do 1.8 R osiagami bylo jej daleko. Kolega z Mlawy wsadzil Scorpio 2.9 wiec kombinacji z silnikami jest bardzo duzo tylko ile jeszcze pracy trzeba w to wlozyc, albo ile kasy wydac jak sie nie ma warunkow itp?

Przepraszam, ze reaguje emocjami, ale juz taki jestem. KGB, rzeczywiscie spuszczam sie mowiac o silnikach PowerTraina bo sie w nich zakochalem, jak Ojciec kupil pierwszego poldorovera w 96 roku :) Elwood sie spuszcza mowiac o 1.8 DOHC Fiata :) Tak to juz z nami jest.

Pozdro
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 02, 2006, 08:41:06 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
KGB to samo można powiedzieć o tobie że ty się podniecasz niezdrowo na temat silników BMW. Dziwię się że wogule jeszcze cię interesuj? poldki. Przecież BMW kosztuje teraz tyle co poldek  :lol: .

Silnik jak silnik wsadzisz każdy tylko pokaz mi jakiego? jeżdz?cego poldka z silnikiem BMW (najlepiej filmik bo zdjęcie wsadzonego silnika nie problem zrobić  :mrgreen: ). Ja takowego nie widizałem. Widziałem za to na własne oczy poldrovera 1,8 i turboloneza 1,4 więc wiem że co? takiego było je?dziło i jest realne.

Dlaczego 1,8 zamiast turbo. Sprawa problematyczna. Teoretycznie koszt ten sam ale... Robienie turbo będzie nowatorskie i napewno wi?że sie z wieloma problemami o korych człowiek normalnie nie my?li a mimo to s?. Wsadzenie 1,8 to wyjęcie jednego i wstawienie drugiego. A przecież zawsze możne tego 1,6 roverka sprzedać za przyzwoite pieni?dze i odrazu koszt będzie mniejszy. O przyrostach osi?gów nie ma co mówić bo srapwa jest oczywista. No może poza jednym Polskie przeniesienie napędu powinno wytrzymać 1,8 (przy rozs?dnej je?dzie) czego nie można powiedzieć o turbopoldroverze.

Obecnie badam teren odno?nie zakupu silników 1,8 rovera bezpo?rednio z anglii więc może będzie wtyka i ceny bardziej przystępne jak u nas  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 02, 2006, 09:06:52 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Hehe, szybka poprawka Bocian (wiesz o czym mowie :) ) Wracajac do tematu, Bociek o to chodzi, ze w UK ceny 1.8 sa podobne do tych w Polsce. Dla Angola 4 tys. zeta to jak piernac w make. Ceny wahaja sie od 500 do 800 Ł. Dodaj koszt przywiezienia to wyjdzie Ci tak samo jak nie wiecej. Inna sprawa przyjechac takim czyms, wyjac silnik, a reszte sprzedac. Wtedy na pewno sie oplaci.
Elwood, sam wiesz ile kosztuje zabawa w reaktywacje i polepszenie osiagow silnika. Ty wydales juz 2,5 tys zlotych na sprawy silnikowe. Dodatkowo ten silnik jeszcze nie jezdzi i nie wiesz czy nie wystapia jakies problemy. Wytrzymalosc elementow ktore zastosowales tez stoi pod znakiem zapytania. Zycze Ci powodzenia bo naprawde szykujesz bardzo fajna maszynke, ale spojrzmy realnie. Nie kazdy potrafi to robic, chce mu sie, ma warunki i zdrowie, ze jak mu cos pierdyknie pomimo tego ze wsadzil tyle kapuchy to sie nie powiesi na galezi. Za 1.5 kafla wiecej (jak do tej pory bo niewiadomo ile jeszcze wsadzisz) masz praktycznie nowy silnik rovera o osiagach nie odbiegajacych od Twojej hybrydy i spalaniu dwukrotnie mniejszym.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 02, 2006, 14:37:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Bocian_s#313,
na allegro byl do kupienia polonez z silnikiem R6 2.5 12v 170KM - jezeli kumpel mial w obserwowanych to podrzuce linka

Senn#1869,
no przesadziles - jakby byl z tytanu to mimo 30lat bylby w lepszej kondycji niz nowy rover :P  -takie wlasciwosci tego materialu
mowisz o BMW 318i E30 ,113KM ,wiec jakby nie patrzec to 11s do setki ,a poldorover 1.4 ma 12s  :P
ja muwie o nowszej odslonie tego silnika ,bo z E36 115KM
jakos 318i w tescie nie dala sie oplom,fordom,merolom 1.8 16v ani audi 1.8 20v ,wiec jednak cos jest w tym silniku dobrego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 02, 2006, 15:03:28 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "KGB"
Bocian_s#313,
na allegro byl do kupienia polonez z silnikiem R6 2.5 12v 170KM - jezeli kumpel mial w obserwowanych to podrzuce linka

http://www.allegro.pl/item87774165_poldolot_caro_2_5i_r6_zobacz_.html
koles co go kupil wypowiadal sie na FSOAK:
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=136477&c=5&f=12
to ja, byly Marcin#839

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 02, 2006, 15:24:01 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja nie twierdzę że się nie da tylko jakim kosztem. S?dzę że znacznym. A do tego dla kogo? kto ma takie warunki jak ja i jeszcze mniej pojęcia o mechanice to naprawdę nieosi?galna granica. W końcu wymienić silnik pod blokiem się da (nie jeden to jużprzerabiał) ale zmodyfikować niemal cał? budę pod k?tem większego silnika raczej będzie ciężko.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 02, 2006, 16:50:25 pm »

OLO_35

  • Gość
Wiecie co? Z biegiem lat zauważam w swoim podej?ciu do ?wiata zmiany. Kiedy? mogłem dniami leżeć pod samochodem, grzebać sie we wszystkim co siedało. Ostatnio złapałem sie na my?li ze chetnie bym komu? zaplacił żeby zrobił to za mnie.
Podobnie z osi?gami. Kiedy? chciało mi sie grzebać w głowichach, kolektorach, rze?bić z dolotami żeby OHV ?migało. Je?dzić je?dziło, ale to i tak było gówno. Stwierdziłem że nie chce mi sie grzebać. Teraz mam rovera. 1.4 - niby fajne, ale za słabe. Szczególnie ponizej 4000. I też nie chce mi sie grzebać. Je?li bede zmianiał głowicę to założę inn? (z obrobionymi kanałami - bo wygl?daj?gorzej na chropowato?ć niż seryjne OHV). Je?li bede chcial więcej - zmienei cały silnik. poprzestane na 1.8. Je?li bedzie mi mało to kupie inny samochód.
Po prostu z niektórych zabaw sie wyrasta, b?d? potrafi policzyć stosunek czas*koszty/efekt

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 02, 2006, 18:42:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
Elwood nie chce cytowac calego Twojego postu, ale wlasnie w nim sam sobie odpowiedziales co znaczy robic przekladke od BMW.


Dla mnie to akurat te przeróbki to zadne przeróbki :P (przeróbka nazwałbym adaptacje mostu od nowszej bety aby miec naped do linki predkosciomierza :roll:  a silnik bmw 1,8 IS który ma 140 Km i wcale nie jest taki stary jest porównywalny albo nawet mniejszy od silnika fiat dohc wiec do kanta jak znalazł :mrgreen:  ) Wiadomo jednemu kozik goli drugiemu brzytwa nie tnie :)  Co do przekładki 1,8 w miejsce 1,4 to tez moze nie byc tak rózowo. Zawsze sa jakies drobne róznice nawet w tym samym typoszeregu silników. Pomijajac fiata dohc to np w fordzie(chyba) w różnych wersjach pojemnosci (wtryskowych) koło zamachowe ma inna ilosc zebów do czujnika ,w skodzie 105 do której masowo zakł?da sie silniki od felicii pomimo tego ze obudowa skrzyni i wieloklin na wałku pasuje to nie pasuje rozrusznik od felicii(inny modół zebów) a aby załozyc stary trzeba załozyc stary zamach który akurat w starej wersji ma 4 sruby a w nowszej juz 6). Wiec znajac zycie to w roverze moze np nie pasowac seryjny wydech np 1,8 bedzie miało inny rozstaw szpilek czy np wtryskiwacze od 1,8 beda miały drobnijszy gwint(akurat specjalnie aby je odróznic od tych mniejszych pojemnosciowo) Pamietaj ze nie wszyscy maja budowe rovera w jednym palcu, znaja biegle angielski, czy moga w razie czego pozyczyc auto(albo komputer  ;)  ) od brata czy ojca.  Zreszta pomijajac to to powiedz mi jak widzisz 1,8 rovera w budzie pn na seryjnej skrzyni która juz z 1,4 ma kiepska wytrzymałosca nikt nie bedzie wywalał 4 kafli aby jezdzic trybem emeryta. Pewnie ze moze bedzie pasowało od jakis caterhamów czy innych wynalazków ale ile to kosztuje ? A silnik bmw kupisz ze skrzynia i osprzetem za jakies 1500 zł(oczywiscie nie 1,8 is ale zaryzykowałbym stwierdzenie za taniej wyjdzie sprowadzic uszkodzone 1,8 IS bmw i przełozyc niz to samo w przypadku 1,8 Rovera)

Cytuj (zaznaczone)
Elwood sie spuszcza mowiac o 1.8 DOHC Fiata  

Dowcipnis :D  :P  jesli juz to bardziej nad amerykanskim V8 o pojemnosci 7 litrów wykonanym w technologi Hemi i zasilanym przez 2 czteroprzepusnicowe gazniki Holleya albo Cartera :twisted:  :mrgreen: a to wszystko w budzie Dodge Challenger 1970  8)


Cytuj (zaznaczone)
Elwood, sam wiesz ile kosztuje zabawa w reaktywacje i polepszenie osiagow silnika. Ty wydales juz 2,5 tys zlotych na sprawy silnikowe. Dodatkowo ten silnik jeszcze nie jezdzi i nie wiesz czy nie wystapia jakies problemy. Wytrzymalosc elementow ktore zastosowales tez stoi pod znakiem zapytania. Zycze Ci powodzenia bo naprawde szykujesz bardzo fajna maszynke, ale spojrzmy realnie. Nie kazdy potrafi to robic, chce mu sie, ma warunki i zdrowie, ze jak mu cos pierdyknie pomimo tego ze wsadzil tyle kapuchy to sie nie powiesi na galezi. Za 1.5 kafla wiecej (jak do tej pory bo niewiadomo ile jeszcze wsadzisz) masz praktycznie nowy silnik rovera o osiagach nie odbiegajacych od Twojej hybrydy i spalaniu dwukrotnie mniejszym.


Pomijajac mnie ;)  to z tej kwoty mozesz spokojnie odciac jakis 1000zł( w koncu nie kazdy kupuje kolektor z gaznikami, toczy koła zamachowe czy obrabia głowice). Co do problemów dopuki nie przekrecisz kluczyka w stacyjce to nigdy nie wiesz czy wszystko jest ok(tyczy sie to tez tak samo 1,8 rovera na podzespoł?ch 1,4 i kazdej innej rzezby) Zreszta do tej kwoty za króra kupisz silnik to zakł?dajac ze nie masz checi/umiejetnosci/warunków to spokojnie mozna dodac minimum 600 za przekładke Co do checi, warunków i zdrowia- wiadomo jak to jest - dopuki człowiek sie nie ozeni i nie ma dzieci to mozna kombinowac, motywacje sa rózne i efekty tez, ale doswiadczenia i zadowolenia nie ma jak sie siedzi i narzeka.  Pózniej w zyciu sa juz inne priorytety- kasa zawsze jest potrzebna na cos innego, a auto powinno byc oszczedne i niezawodne. Wiec puki moge i mam chec  to rzezbie :mrgreen: A tak na marginesie to wielu ludzi z którymi rozmawiałem na te ntemat to w silnikach rovera nie widzi nic specjalnego- w konc uz zewnatrz czym sie rózni 1,8 od 1,4 ? A silnik dohc przez 40 lat wyrobił juz sobie renome i to całkiem niezła. Dzisiaj juz dosyc rzadko spotykany pod maskami PN czy DF przyciaga uwage magiczna legenda 2 wałków które prezentuja sie całkiem dobrze a w zespół z dwoma gaznikami jeszcze lepiej  :D  :D  :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 02, 2006, 22:28:31 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
hmm do silnika BMW to chyba takie co? trzeba by przespawać. jest wystarczaj?co długi by dobrze się spisywał w lekkim poldzie. tyle ze inne fele.
http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=89261150

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 03, 2006, 17:29:47 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytuj (zaznaczone)
latwiej is w druga strone ,czyli zamiast ma walka zabraknac ,to lepiej kolo zamachowe wyprowadzic dalej ,co jest jak najbardziej do zrobienia


no nie wiem czy tak latwo, bo to zalezy od konstrukcji
przesuniecie kola nic nie da, bo w kole zamachowym nie ma lozyska sprzeglowego :!:
przynjamniej tak jest w roverze,  lozysko jest w wale korbowym  :!:

co do przekladki silnika 1.8 do 1.4 to jest to pieknie opisane w innym poscie (wypowiedz ArturaW z fsoak) wiec nie bede sie powtarzal wiele waszych watpliwosci jest tam rozwiazane

co do innych silnikow oczywiscie wszystko jest mozliwe da sie zrobic, ale to nie jest takie proste  :!:
wiem cos na ten temat :mrgreen:  mimo ze osobiscie mojego przeszczepa nie robilem tylko  bylem doraznym pomocnikiem, to wiem ile jest babraniny, a najgorsze sa wychodzace potem niby p.i.e.r.d.o.l.y, ktorych wczesniej sie nie przewidzialo, nie wspomne tu o zapleczu warsztatowo narzedziowym

ale chlopaki skoro wstawic silnik od BeMki jest latwo, to zamiast tu pisac bierzcie sie do roboty, z checia obejze takiego poldka lub 125p na zlocie  :evil:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 03, 2006, 18:06:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "AndrewS#100"
Cytuj (zaznaczone)
latwiej is w druga strone ,czyli zamiast ma walka zabraknac ,to lepiej kolo zamachowe wyprowadzic dalej ,co jest jak najbardziej do zrobienia

no nie wiem czy tak latwo, bo to zalezy od konstrukcji
przesuniecie kola nic nie da, bo w kole zamachowym nie ma lozyska sprzeglowego :!:
przynjamniej tak jest w roverze,  lozysko jest w wale korbowym  :!:


masz skrzynie biegow ,lozysko na walku czynnym skrzyni i okreslony skok dwigni ktora przesowa lozysko
ten skok jest scisle zwiazany ze sprezyna dociskowa sprzegla
teraz dorabiasz flansze zalozmy grubosci 10mm by skrecic skrzynie z silnikiem
brakuje ci wiec 10mm walka sprzeglowego (czynnego skrzyni) ,ktory to nie sciegnie do tarczy (albo wejdzie zbyt plytko -w kazdym razie jest zle)
wiec muszisz :
1. a)wydluzyc walek ,co wiaze sie z jego zrobieniem na nowo ,dluzszym o 10mm
    b) dac podkladke pod lozysko o grubosci 10mm ,by moglo wcisnac sprzezyne na     odpowiedna glebokosc
2. przyblizyc tarcze do walka ,czyli razem z kolem zamachowym i zaciskiem - dajesz dystans miedzy kolem zamachwym i walem korbowym
oczywiscie dobrze jest odchudzic kolo zamachowe ,by zmniejszyc moment zginajacy dzialajacy na lozysko korbowe ,dystans dobrze jest zespolic z kolem zamachowym co pomoze wywazyc kolo


w dystansie robisz miejsce na lozysko centrujace
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 i turbosprężarka
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 03, 2006, 18:52:36 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no tak widze ze pomysl jest ok, tylko gorzej z np. centrycznym wywierceniem otworu w dystansie, tam nie moze byc  ani gram bicia
tak wiec naklad pracy i to dokladnej ogromny, wszystko obraca sie z predkoscia max ok 6 tys. wiec to trzeba zrobic idealnie
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350