Autor Wątek: Hmmm... Gdzie rozebrać silnik Rovera ?  (Przeczytany 2712 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hmmm... Gdzie rozebrać silnik Rovera ?
« dnia: Marzec 02, 2006, 19:42:19 pm »

Simon_Tuner

  • Gość
Witam
To znowu ja, wasz wierny PoldoFanoRoverowiec ;)
Dzi? sprawa jest taka, meine Poloneze has got na liczniku już 182 xxx km przebiegane. Od niedawna zauważyłem ubywanie płynu chłodz?cego i szybkie poczarnianie olejku syntetyka Lotosika. Trah :cry: HEAD GASKET pomy?lałem i byłem i jestem pewny. Wiem żee już wielu z was miało taki przypadek, lecz ja mieszkam w takim rejonie mechaników "co nawet koła niepotrafi? dobrze przykęcić" a co tu mówić o Roverze: "Ja takiego jeszcze silnika niewidział" "Co to za silnik ???" ot takie odpowiedzi padaj? z ich zapitych gęp. I teraz my?lę, uszczelkę mam, za 185zł kupiona, oryginalna HEAD GASKET ROVER, for 114 GTA; 214 Si i jeszcze chyba 414Si. I tak leży z rok. Z ojcem to też dogadać się nieidzie, my?li że to silnik malucha, "Oj, nic mu niebedzie" lub "To się kiedy? zrobi" Tak tak, zrobi się wymianę całego silnika a nie głupiej uszczelki z jego takim gadaniem. I chciałbym się was poradzić o sprawdzonych mechaników i znawców tematu ;)  Gdzie by mi go bezpiecznie zrobili bo jak się "nachleje tego płynu to go brzuszek zaboli i koniec" Więc proszę was bardzo porad?cie i omówićie ten temat.
Odpowiednie rejony to: Warszawa, lubelskie, rzeszowskie, ?więtokrzyskie i tak jeszcze w pobliżach.

Hmmm... Gdzie rozebrać silnik Rovera ?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 02, 2006, 21:24:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mozesz robic tak jak ja - sam w domu w pokoju o wymiarach 3x6 :twisted:  Mozna zrobic wszystko oprócz planowania głowicy :roll:  Trzeba tylko chciec i posiadac podstawowe narzedzia :)  Skoro da sie silnik złozyc to głowice tymbardziej zrobic mozna
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Hmmm... Gdzie rozebrać silnik Rovera ?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2006, 07:54:11 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
W lubelskim mozesz zrobic uszczelke np. w ASO Daewoo-FSO na ul. Wojciechowskiej. Blizej chyba masz do Rzeszowa. Generalnie na Twoim miejscu szukalbym ASO. W kazdym wiekszym miescie powinienes miec. Sprawa nie jest kosmicznie trudna tylko trzeba troszke poczytac no i jak Elwood wspomnial trzeba miec odpowiednie narzedzia. Klucz dynamometryczny to podstawa. Przeczytaj sobie art. Bociana w FAQ do 1.4 "Operacja na otwartym sercu"
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Hmmm... Gdzie rozebrać silnik Rovera ?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2006, 08:05:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Mozna zrobic wszystko oprócz planowania głowicy

Jak się nieda skoro się da  :mrgreen: . Mi się udało ale to co ja robiłem z tym silnikiem to nikomu nie polecam (no chyba że na własn? odpowiedzialno?ć).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Hmmm... Gdzie rozebrać silnik Rovera ?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2006, 17:06:51 pm »

Simon_Tuner

  • Gość
Witam

Dynamometrykę mam, zawsze s?siedzi pożyczj?, zakupiona jeszcze w "komunie" za miliony :mrgreen: .
Co do domowego sposobu to napewno niewypali bo ojcu napewno niedam tego zrobić, choćby mnie pocieło ale niedam. Co do ASO to słyszę ci?gle, że to osz.oł.omy i nic nieumiej? więc też niejestem pewnien czy im to powierzyć. Heh, kropka. Poszukam na roverki.pl dobrych znachorów chyba, bo tam maj? linki ;)

Pozdro, pozdro
PS. Senn#1869 & Bocian_s#313  jak tam wasze "piraty"* się kręc? ??
* Piraty - Logo Rover ma ?rodku statek, więc można to nazwać Piratem  :mrgreen:

Hmmm... Gdzie rozebrać silnik Rovera ?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 03, 2006, 17:28:59 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Simon_Tuner, oj wiem jak to w tych twoich okolicach jest.NIe wiem czemu ale nawet moj zamulony plus wciaga tam wszystkie DFy i POLDKI bez problemu.Jak pokazalem im kolektor GSI to robili duze oczy :mrgreen:  nie ma to jak okolice SUSCA :mrgreen:  :mrgreen:

Hmmm... Gdzie rozebrać silnik Rovera ?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 03, 2006, 17:46:06 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
po pierwsze w logu rovera jest lodz wikingow :)

czy poziom oleju sie podnosi ??
to ze sie robi czarny to napewno nie wina dostawania sie plynu do oleju, gdyby tak bylo to olej robilby sie taki jak  kawa z mlekiem
jaki olej ma przebieg ??
kolejna sprawa to moze wyciekac plyn na jakiejs zlaczce, trojniku itp. musisz dokladnie obejzec uklad chlodzenia  :!:
po co robic cos na darmo
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Hmmm... Gdzie rozebrać silnik Rovera ?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 03, 2006, 19:44:50 pm »

Simon_Tuner

  • Gość
Rzeczywi?cie to Wikingowie, niezauważyłem tej "dyni" na ?rodku.  :cry:

A co do chłodzenia to muszę to objażyć, bo olej tak mi się ostatnio zdaje że zapach zmienia, przebieg podałem wcze?niej, jest to 182 651km. olej był wymieniany w lecie zeszłego lata/roku czyli w 2005.  Lotos Syntetic 5W-40. Te trójniki to jednak jeszczę dokładnie obejżę i oblukam dokładnie mieszalnik od gazu, może on co? ?wiruje. :mrgreen:

G.T.#092 |więte słowa ! :mrgreen:

Hmmm... Gdzie rozebrać silnik Rovera ?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 03, 2006, 21:01:37 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Ja bym się podejmował roboty samodzielnej. hmm
hmm co do ubywania płynu. ogl?dałe? pompę?? była zmieniana?? u mnie s?czyło się spod niej. ale cały dowcip polegał na tym ze cięzko było to wykryć, bo natychmiast wysychało na goracym silniku. zwal  pokrywę paska rozrz?du i oblukaj ja czy czasem nie jest tam wilgotno.
odkręc przepustnicę i zobacz czy nie ma w niej nagromadzonego oleju(czy nie jest cała zasyfiała). jesli jest hmm to zdecydowanie sa przedmuchy. teraz czy uszczelka czy pierscionki.
trachnięta uszczelka pod głowica chyba dosc szybko powinna się wydmuchac powoduj?c nierówn? pracę motoru. hmm ja bym nie był pewien czy to napewno ona.

Hmmm... Gdzie rozebrać silnik Rovera ?
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 03, 2006, 21:48:03 pm »

Simon_Tuner

  • Gość
Van#1860 Dzięki za info, jutro sprawdzę sytuację.

Co do pompy, hmm była wymieniana na jaki? niemiecki odpowiednik bo w starej to fajnie wirnik zardzewiał, ale może wła?nie padła uszczelka. Sprawdzę jutro cały układ i koniec ;)

PS. A to jak uszczelka może byłaby walnięta to odrazu by się silnik rozpadał ??, pewnie traciłby lekko kompresję i ział ogniem :twisted:

Pozdro, pozdro ;)

Hmmm... Gdzie rozebrać silnik Rovera ?
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 05, 2006, 20:59:24 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
eee tam sie rozpadl, czasmi pad uszczelki jest malo widoczny i malo wyczuwalny
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350