Autor Wątek: Silnik z fwd do rwd?  (Przeczytany 22864 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #80 dnia: Wrzesień 29, 2009, 15:07:56 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A już na pewno nie zapewni możliwości ruszenia z piskiem opon na niemal obrotach biegu jałowego... Przypomniała mi się taka scenka ze świateł, gdzie koleś Fiatem 127 ze spoilerami itd chciał się ścigać z wielkim 5,5 metrowym "krążownikiem". Przy zmianie na żółte już ruszył z wielkim rykiem silnika, a tamten bezszelestnie w ciągu paru sekund po prostu zniknął na horyzoncie... :lol: (Fiacik w tym momencie właśnie opuszczał skrzyżowanie...)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #81 dnia: Wrzesień 29, 2009, 15:33:02 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Benzyniak może mieć naprawdę nisko max Nm. Przykład opla i silnika serii c :)
Taki c20ne ma 170Nm przy 2600obr.

Diesel to dla mnie lekka porażka.
Nowy VW Passat 2.0 TDI, japierd.. jak to kopci nawet jak stoi to widać lekki "dymek".

Najbardziej wkurzają mnie treści typu "diesel jest mocniejszy niż benzyna".
Tak jak porównują tdi do zwykłej benzyny to wychodzi dość blado, ale jeśli porównamy np. 2.0 tdi do 2.0 turbo benzyna to kto wychodzili lepiej? Benzyna.

Zresztą benzyna bez turbo też jest mocna.
Rover 1,4 ma 103km, citroen saxo vts 1,6 ma 123km (albo 118 ?).
Pokażcie mi zwykłego diesla bez turbiny który miałby bez turbiny tyle koni co benzyna.

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #82 dnia: Wrzesień 29, 2009, 15:56:17 pm »

Offline adamek9026

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
    • Passat b5 FL 05'
nie którzy mylą i to bardzo pojęcie elastyczności silnika.. Mi sie jeździ dobrze i benzynami i dieslem. Bo mam w domu to i to. Poldka diesla tez miałem. A to, że czasem zakopci..? benzyny też kopca jak sie ciagle jezdzi na wyzszych obrotach..;/

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #83 dnia: Wrzesień 29, 2009, 17:30:34 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "adamek9026"
nie którzy mylą i to bardzo pojęcie elastyczności silnika.. Mi sie jeździ dobrze i benzynami i dieslem. Bo mam w domu to i to. Poldka diesla tez miałem. A to, że czasem zakopci..? benzyny też kopca jak sie ciagle jezdzi na wyzszych obrotach..;/
racja!diesel robi to bez wysokich obrotów  :mrgreen:

[ Dodano: 29 Wrz 2009 17:33 ]
Cytat: "Gandziorz"
Benzyniak może mieć naprawdę nisko max Nm. Przykład opla i silnika serii c :)
Taki c20ne ma 170Nm przy 2600obr.
wyzej podałem benzyniaka co ma 180Nm przy 1000obr, duzo jest lepszych diesli?  :)

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #84 dnia: Wrzesień 29, 2009, 20:32:46 pm »

STax

  • Gość
Cytat: "200sx"
wyzej podałem benzyniaka co ma 180Nm przy 1000obr, duzo jest lepszych diesli?


Troszkę gorszy, ale 200nm przy 1600rpm to też nie jest zły wynik ;)

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #85 dnia: Wrzesień 29, 2009, 20:48:58 pm »

Offline adamek9026

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
    • Passat b5 FL 05'
Cytat: "200sx"
racja!diesel robi to bez wysokich obrotów :mrgreen:

mniejszymi się chyba nie dało... nie każdy diesel kopci. Macie chore stwierdzenia i tyle;/

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #86 dnia: Wrzesień 29, 2009, 20:50:31 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "e_gregor"
Strasznie drażnią mnie kierowcy TDI i ich auta. Bo musi być oszczędnie więc ruszają spod świateł jak dziadki w CC
to nie ze oni tak chca i tak ruszaja, poprostu na starcie te auta wogole nie maja kopa i nie da sie tym ruszyc tak agresywnie jak benzyna a jest to spowodowane miedzy innymi
Cytat: "e_gregor"
dodatkowo sytuację pogarszają krótkie biegi
nie krótsze, tylko dluzsze w porownaniu do benzyniakow przelozenia skrzyni biegow
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #87 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:09:48 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
niezgodze sie z tym ze dieslem nieda sie jezdzic i ruszać agresywnie...
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #88 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:19:35 pm »

Offline adamek9026

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
    • Passat b5 FL 05'
mam wrażenie, że wypowiadają się tu osoby które nigdy wcześniej nie jeździły dieslami. A mówią brednie, że to muły bagienne itp.. Nie mówie, że benzynka jest gorsza. Ale bez przesady..

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #89 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:35:55 pm »

snikers

  • Gość
Tez tak czytam i nie wierze, wsiadzcie sobie np do starego volvo 2.5 td i.

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #90 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:50:52 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ja rowniez twierdzilem, ze diesle to sie do niczego nie nadaja, ze to muly i wogole... Do czasu kiedy to przejechalem sie najpierw Meganem 1.5 dCi 105KM 2009r, a potem Clio 1.5 dCi 82KM 2002r... Bardzo fajnie sie tym jezdzi, bardzo dynamiczne autka, predkosci rowniez rozwijaja przyzwoite, czyli okolo 170km/h bez wiekszego problemu. Na dodatek sa to dosc ekonomiczne silniki, Clio na trasie Lubin-Leszno przy jezdzie z gazem prawie caly czas w podlodze, predkosciach miejscami do 160km/h i kreceniu silnika do 5000obr przy wyprzedzaniach wyszlo spalanie okolo 5.5l/100km... Tak wiec od pewnego czasu szanuje diesle...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #91 dnia: Wrzesień 29, 2009, 21:58:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
diesle maja nisko moment i sprawiaja wrazenie bardzo dynamicznych,
niektorzy tak temu wrazeniu ulegaja ,ze pozniej czytam takie glupoty ,ze mondeo 2.0 tdci to moze troche slabsze ,ale juz 2.2 tdci to na pewno nie da sie pokonac dla mondeo 3.0 V6  :lol:

nim mocniejszy turbodiesel ,tym bardziej odprezony ,a im bardziej odprezony ,tym ciezej mu ruszyc z wolnych obrotow - bez sprawnej sprezarki to sie z niego robi piec na olej opalowy ,
zatracona zostala bardzo duza zaleta diesli w ciezarowkach , terenowkach i maszynach roboczych ,no ale moze w osobowkach to nie jest tak wazny aspekt,
o legendarnej trwalosci samego silnika tez juz dzis nie ma co marzyc,
a najbardziej to mnie wkurza robienie z traktorow sportowcow ,efektem jest kupa dymu z rury,
gdyby te moce byly umiarkowane ,a dynamika ukladu niewielka ,to mozna by calkowicie wyeliminowac dymienie ,bo przy szybkich zmianach dynamicznych nie da sie tego ogarnac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #92 dnia: Wrzesień 29, 2009, 22:26:23 pm »

wito

  • Gość
dokładnie w dieslu moc i moment są szybciej dostępne praktycznie cały czas oscylujemy w zakresie obr maksymalnego momentu, subiektywnie odczucia są lepsze, ale nie ulegajmy autosugestii.

PS: tylko zapytałem o tdi i rozpętało sie istne piekło  :twisted:

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #93 dnia: Wrzesień 29, 2009, 23:20:32 pm »

STax

  • Gość
Cytat: "wito"
dokładnie w dieslu moc i moment są szybciej dostępne

Tylko teoretycznie. Co z tego, że moment (moc jest na końcu zakresu uzytecznego obrotów, więc szkoda o niej mówić) jest przy 2000rpm skoro skrzynia jest długa i 2000rpm to już połowa obrotomierza?

Ja troszkę dieslami pojeździłem, tak wolnossącymi jak i turbo i uważam, że diesle nie są złe. Benzyna z turbiną będzie szybsza, ale diesle też tragiczne nie są. Inna sprawa, że czasem diesle trochę oszukują, np jeździłem mercedesem vito 2.2 cdi i przy wciśnięciu gazu nawet w fotel wciskało tylko co z tego, skoro zmierzony czas do "setki" to było coś koło 20s...

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #94 dnia: Wrzesień 29, 2009, 23:40:50 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "adamek9026"
benzyny też kopca jak sie ciagle jezdzi na wyzszych obrotach..;/


Wypraszam sobie!!! Pojedź sobie za moim trupiszczem. Dymka nie uświadczysz.

Co do diesli - mają jedną cudną zaletę. Na wakacje zrobiłem jedną wyprawę polówką 1.9SDI mamy. Zalałem przed wyjazdem, potem prawie 400km w jedną, następne prawie 400 w drugą i po powrocie nie trzeba było tankować. Właścicielom diesli zazdroszczę tylko tego że nie muszą tyle czasu spędzać w kolejkach do kasy na stacjach paliw. Poldem jak śmigam do rodziny to muszę zalać przed wyjazdem, na miejscu (po około 320km) i zaraz po powrocie :( Jedna weekendowa podróż i 3 razy po parenaście minut zmarnowane na stacjach paliw.

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #95 dnia: Wrzesień 30, 2009, 02:34:56 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "200sx"

[ Dodano: 29 Wrz 2009 17:33 ]
Cytat: "Gandziorz"
Benzyniak może mieć naprawdę nisko max Nm. Przykład opla i silnika serii c :)
Taki c20ne ma 170Nm przy 2600obr.
wyzej podałem benzyniaka co ma 180Nm przy 1000obr, duzo jest lepszych diesli?  :)

Kolego nie zrozumieliśmy się. Ja podałem obr w którym jest max Nm a nie kiedy dopiero są.
Z twojego wykresu wychodzi że max ma przy 3300rpm.

Po drugie ja nie napisałem że każdy diesel kopci. Np. zdrowy diesel 1,5D, 1,9D (citroena) czy 3.0D z beczki nie zakopci.
Reguła jedna sprawdza się w życiu im więcej KM ma Diesel tym szybciej się kończy i dymi.
Napisałem że 2.0TDI w passacie dymi jak stoi w miejscu (widać delikatny dymik).

To i tak nic, ile razy jadę za starszym autem co z tyłu ma przylepione 1,9TDI i jak przyśpiesza to zastanawiam się czy w okolicy wszystkie muchy chce pozabijać?

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #96 dnia: Wrzesień 30, 2009, 14:47:59 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Zuczek"
(...)a wynika to z tego ze przewaznie moment obrotowy w dieslu "pojawia sie" nagle. i jest dosc duzy stąd te "przeciazenia"

Nie "przeważnie" i nie "w dieslu". Wszystko zależy od konstrukcji konkretnego silnika. Niektórymi można zapiszczeć niemal na obrotach biegu jałowego, a w niektórych wymaga to ruszenia z rykiem silnika na wysokich obrotach. Takie uogólnienia, że diesel to, a benzyna tamto aktualnie nie mają sensu. Teraz fabryki każdy rodzaj silnika potrafią wykonać byle jak...

Dawniej wszystko było jasne - "mały diesel" (czyli koło 2l) - słaby. "Duży" (czyli np 3l) - silny. Wszystkie na ogól miały powalający moment obrotowy i jedynki praktycznie można było nie używać... To samo dotyczyło silników benzynowych tylko zaczynało się przy mniejszej pojemności. Teraz silniki są tak wyżyłowane jak kiedyś się to spotykało tylko w samochodach sportowych. Jeździ się nimi kiepsko (no chyba, ze ktoś lubi wiecznie zmieniać biegi) , trwałość jest taka sobie, a remontu się nie przewiduje. Pamiętam, że w Taunusie np był silnik, który przy 2300 miał zaledwie 108KM/5000. Ale ten napęd rozpędzał auto do setki w 11 sek, więc mniej więcej w tym samym co Porsche. :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #97 dnia: Wrzesień 30, 2009, 16:38:45 pm »

wito

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Pamiętam, że w Taunusie np był silnik, który przy 2300 miał zaledwie 108KM/5000. Ale ten napęd rozpędzał auto do setki w 11 sek, więc mniej więcej w tym samym co Porsche.

ino takich silników juz nie ma :(  same 16-zaworowe wiertarki, moc dopiero powyżej 4000 tys jak nie lepiej, kijowo sie tym jeździ o spalaniu nie wspomne. 8 i 10 zaworowe silniki 2.0 i 2.3 audi to było to, przebieg momentu idealnie płaski a przyrost mocy liniowy jak od ekierki  :D

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #98 dnia: Wrzesień 30, 2009, 23:08:57 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Grzech#1938"
Pamiętam, że w Taunusie np był silnik, który przy 2300 miał zaledwie 108KM/5000.
Nie zaledwie ale AZ  :) 108/2.3=47km z litra ,a  u mnie jest juz 160/4=40Km z litra wiec tamtem był dość mocno wysilony  :mrgreen: Ale to tak na marginesie  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #99 dnia: Październik 01, 2009, 01:12:39 am »

Redbull998

  • Gość
Witam
wtrące sie jeśli moge
jak narazie jeździłem:
2x granada 2.0
scorpio 2.9 v6
206  1.2
xsara1  1.9d
xsara2 2.0 HDI  (rewela)
golf3 1.9d
golf3  1.9tdi
almera 1.5 dci
sporadycznie nowy passat 2.0 tdi
Tak więc wydaje mi się że doświadczenie mam spore,
benzyna czy disel ... Wszystko zależy od tego do czego chce sie auta używac. Jeśli ktoś marzy o paleniu gumy na światłach, kręceniu bąków jak sie ma rwd lub do ścigania sie to weźmie benzynę bo sie do tego nadaje bo można ja kręcic pod czerwoną kreske i sie niebac ze padnie, ale co za tym idzie spalanie osiaga sie ogromne, jeśli ktoś ma na to kase to spox, ale tu właśnie zaczyna sie zaleta disla :D
Diesle jeśli są uturbione to są bardzo elastyczne i na pewno nie mułowate a za razem oszczędne bo przy "ostrej jeździe" spalanie max ma paręnaście litrów. Niemożna porównywać 2.0 Tdi i 2.0 T w kwesti osiągów bo wiadomo że disel będzie gorszy. Porównanie powinno być robione po osiągach, czyli np wziąć jeden model auta w benzynie i diselu które maja takie samo przyspieszenie do 100 np 7 sek i wtedy się okaże ze diesel spali przy tak samo dynamicznej jeździe o 1/3 mniej :P a jeśli wziac pod uwage że jeździ sie autkiem z obciążeniem to załadowny diesel z porównania ze zdania wcześniej pobije wtedy bene na głowe bo momentu ma więcej.
Cały dylemat powinien się ograniczyć do tego ile kto chce kasy wydać na paliwo :D jak mniej to weźmie diesla a jak kasy ma jak lodu to weźmie bene :D