Autor Wątek: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k  (Przeczytany 50622 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 22, 2015, 11:08:46 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ja na Twoim miejscu obszył bym ori materiałem standardy i to był by najlepszy zabieg.
Tapicerka by współgrała z tylna kanapą, boczkami a i komfort też by się polepszył.
Odnośnie standard czy Relax- tyle opinii co użytkowników. Niektórzy uważają że Relax jest lepszym wyjściem taboretów i różni się szerszym oparciem w lędźwiach.
Odnośnie tych siedzen pokusił bym się o obszycie groclinów materiałem z taboretów.
W swoim też mam taborety, szału na nich nie ma, podczas jazdy do Karolewa w 2012 roku myślałem że mi dupa odpadnie.
Myślałem nad znalezieniem kanapowców z trucka DC ale też bym musiał obszywać, ponieważ mam jeszcze stary wzór tapicerki taka jak była w minusach.
Planowałem założyć grocliny STD ale stanęło na planach, teraz jeżdżą od dawna  w Busku Zdroju.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 22, 2015, 14:12:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Myślałem nad znalezieniem kanapowców z trucka DC ale też bym musiał obszywać, ponieważ mam jeszcze stary wzór tapicerki taka jak była w minusach.
gdybys dorwal ciapaty welur w dobrym stanie (o co w Truckach trudno) to bys mogl zmienic cala tapicerke na taki welur ,jak to zrobil Bartekcom,
widzialem trucka z kanapowcem w welurze niebieski w ciapki, wiec rzadnych przerubek nie trzeb czynic w takim przypadku

Tomekk, wywal cala szmaciana tapicerke i zaloz welur - do niebieskiego pasuja wszystkie wzory,bo wszystkie sa niebieskie, badz z pogranicza niebieskiego i zielonego,
STD mozna obszyc na szaro-welurowo ,byly takie pokazywane na forum, bo jeden kolega mial takie w swoim C+, ktorego sprzedawal,
auto trafilo chyba do wwl na pociecie,a same fotele byly na sprzedaz,
byl to niebieski welur w ciapki - zreszta poszukasz na forum,to sam zobaczysz na zdjeciach,
fundusze Cie nie ograniczaja, wiec mozesz sobie obszyc dowolny fotel dowolnym materialem, ale szkoda by bylo marnowac zasoby na ta seryjna szara szmate
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 22, 2015, 14:42:05 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
gdybys dorwal ciapaty welur w dobrym stanie (o co w Truckach trudno) to bys mogl zmienic cala tapicerke na taki welur ,jak to zrobil Bartekcom,
widzialem trucka z kanapowcem w welurze niebieski w ciapki, wiec rzadnych przerubek nie trzeb czynic w takim przypadku

Dokładnie, miałem taki sam wzór w poprzednim 44E, lecz niestety , kanapowce z DC ciężki temat jeśli chodzi o niezłachanie.
W sumie do mojego 74E lepiej by pasował granatowy welur niż zielone paski co trochę się gryzie.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 22, 2015, 15:30:24 pm »

Offline mbar

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ 1.6 GSI
Jak zrobiłeś żółte w roczniku 2001? Mam plusa z 1999 i też bym się nie obraził.

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 27, 2015, 04:25:25 am »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
Zawiozłem ATU do elektryka. Kupiłem zregenerowany alternator od Vectry/Zafiry 1,8 o mocy 100A. Jutro mają mają mieć wszystko zamontowane
na pokładzie mam szare szmaty, to jeszcze fotel kierowcy jest potwornie niewygodny. Chciałbym zmienić zatem przynajmniej przód ale nie chciałbym profanować tego auta za bardzo, zostawiając wnętrze w stonowanych kolorach i stylu.  Mam na magazynie komplet IG w przyzwoitym stanie i myślę o ich obszyciu, względnie montaż Relaxów także obszywając dwukolorowo np. szaro-niebiesko. Problem pozostaje z boczkami bo są materiałowo-plastikowe, z tego co kojarzę kilka osób jednak przerobiło fabryczną kompletację.


Dziwi mnie trochę, w jakim kierunku idziesz. MSZ wartością Twojej kolekcji jest to, że zawiera egzemplarze pachnące nowością w takim stanie, jakby niedawno opuściły salon sprzedaży. Coś jakby muzeum fabryczne FSO, gdyby takie istniało :|

Modyfikowanie Twoich rodzynów można porównać z doposażaniem C-klasy do zwykłej wersji - niby ulepszenie, ale jednak psucie :P  Chodzi mi o to, że "wzorcowe" FSO bez przebiegu, w idealnym stanie to rzadkość, a w róznym stopniu tuningowanych jest sto pięćdziesiąt na każdym zlocie.

Na Twoim miejscu nie ruszałbym np. tych boczków. Owszem są ch*jowe, ale w tym roczniku takie fabryka montowała i takie powinny pozostać.

Warto co najwyżej powzbogacać golasy dodatkami z listy opcji, ale z głową - na ori częściach, trzymając się fabrycznej specyfikacji i tego, co w latach produkcji modelu było do niego oferowane.
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 27, 2015, 06:57:32 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Dziwi mnie trochę, w jakim kierunku idziesz. MSZ wartością Twojej kolekcji jest to, że zawiera egzemplarze pachnące nowością w takim stanie, jakby niedawno opuściły salon sprzedaży. Coś jakby muzeum fabryczne FSO, gdyby takie istniało
Co prawda to kolekcja Tomka, ale w tym przypadku muszę się zgodzić z martinez#1970. Zmienianie na siłę nie za bardzo tu podchodzi.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 27, 2015, 11:06:23 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Również zgadzam się z przedmówcami. Dlatego obszycie jakiś nie idealnych standardów szmatami zdartymi z poldków 99-02 ze szrotów wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Wygląd pozostanie ok, mało ingerencji a w razie potrzeby zmiana na oryginalne taborety które można schować gdzieś w garażu to będzie 20 minut roboty

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 27, 2015, 17:25:10 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Spokojnie Panowie, daleki jestem od "tjuningu" czy montowania beżowej skóry <rotfl2>. W aucie nie zagoszczą także szmaty ze złomu. Auto jest niemal seryjne i takie zawsze ma być. Nic nie chcę na siłę modyfikować, montować akupresur czy wyposażenia jakie nie było w tamtym okresie oferowane.Chodzi bardziej o poprawienie warunków podróżowania. W tym egzemplarzu moje plecy wyjątkowo źle znoszą każdą podróż i może kończy się po prostu na rozbiórce i przejrzeniu konstrukcji fotela. Montaż Grocków z nową tapicerką i boczkami to ostateczność.

Chcę mieć w kolekcji jeden "wyprawowóz" którym da się polecieć na zlot niezależnie od pogody czy będzie to 25 czy 30 stopni. Stąd montaż fabrycznej klimy nomen omen z 80 % nowych elementów jakie udało mi się zgromadzić. Auto ma w tej chwili 3,8 tys km i jest dobrą bazą aby powstał samochód do jazdy a nie stania w ciemnym garażu. Nie chcę robić tego z Kombi bo ich w stanie fabrycznym nie ma i raczej nie będzie, GLI nie nadaje się do tego a z Roverem jest podobnie jak z Kombi. Trafiło zatem na ATU.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 27, 2015, 17:48:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze masz juz krzywy kregoslup, dopasowany do kanapowego fotela z bmw czy mercedesa ;>
na podparcie ledzwiowe w standardowych fotelach nie mozna narzekac - jest lepiej niz w relaxach ,bo tam trzeba spusci cale powietrze, zeby nie cisnelo,
jedyny problem standarowego to brak trzymania bocznego i jak przesiadam sie z STD to tak dziwnie sie czuje (zanim zaczalem jezdzic w STD czulem sie normalnie),
niektorym wysokim moze przeszkadzac tez krotkie siedzisko,
ale podparcie ledzwiowe jest spoko, wybrzuszenie praktycznie takie samo jak w STD - zamontuj do bmki ,to sie przyzwyczaisz i plecy wyprostujesz ;p

jezeli rozbierzesz fotel ,to jest pole do popisu przy zmniejszeniu podparcia ledzwiowego ,mozna wyjac sprezyny,mozna przyciac gabke ,mozna tez dolozyc poduszke z relaxa ,zeby nie ryzykowac,ze sie wytnie za duzo gabki i bedzie zbyt plasko
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 27, 2015, 18:46:44 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
KGB
Co do groclinów standardów myślałem że coś z nimi nie tak i kilka jazd to bolące plecy na odcinku lędźwiowym.
A teraz jest super za to bolą plecy w np. VW Touranie gdzie oparcie jest całkowicie płaskie.
Taborety kwestia przyzwyczajenia, rok jeździłem i oprócz tego że można z nich wypaść na zakręcie to było ok w trasie itp.
Jakby w taboretach było lepsze trzymanie boczne i regulacja odcinka lędźwiowego byłyby ok.
A tak ogólnie to taborety są strasznie dziwne i nie spotkałem jeszcze żadnych foteli w innych autach z wybrzuszeniem odcinka lędźwiowego
Chyba jeszcze muszę relaxy przetestować i akupresure.

Tomekk
Co do klimy to czego brakuje do 100% oryginalności bo może pomogę.
I takie pytanie czy zmieniałeś komputer na tego z wersji z klimatyzacją?

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 27, 2015, 20:40:14 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
KGB: kręgosłup pewnie nie na 100% idealny bowiem od 1997 roku non stop jeżdżę autem, do tego praca za biurkiem robi swoje... niemniej ani w Roverze ani w czerwonym 1994 gdzie mam taborety i robiłem większe trasy, plecy mnie nie bolą, nawet po dłuższej trasie.
Mam wrażenie że zydle z nowym typem zagłówków są jakoś inaczej wyprofilowane i stąd ten kłopot.

Seraf; montaż mam w trakcie, kompa mam podobno od wersji z klimą ale uruchomienie będzie w przyszłym tygodniu.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 27, 2015, 21:07:58 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Mam podobne wrażenia dotyczące foteli z roczników 1999+. Zawsze mi przeszkadza to wybrzuszenie na wysokości lędźwi. Przyzwyczajenie do STD też swoje robi, ale po nich plecy mnie nie bolą. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 27, 2015, 21:58:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tomekk
mam fotele z 2001 roku i roznia sie od starszych tylko zaglowkami,
albo masz slabo wysiedziane (maly przebieg,to na pewno sa sztywne), albo wlasnie te przednie zaglowki robia roznice, bo przeciez kregoslup konczy sie na glowie i inne jej oparcie inaczej rozklada sile
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 27, 2015, 23:05:12 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
I takie pytanie czy zmieniałeś komputer na tego z wersji z klimatyzacją?
Przecież kompy niczym się nie różnią.Różnica jest tylko w tym że jak była klima to podłączone były dwa dodatkowe piny w wiązce.

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 27, 2015, 23:12:40 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
I takie pytanie czy zmieniałeś komputer na tego z wersji z klimatyzacją?
Przecież kompy niczym się nie różnią.Różnica jest tylko w tym że jak była klima to podłączone były dwa dodatkowe piny w wiązce.

Ty to wiesz, ale wiele osób nie.
Podejrzewam, że najlepiej to np z takiego gsi z 1998 roku najlepiej wyjąć wiązkę i włożyć do gsi z 2000-2002 roku to będzie jeszcze część instalacji do klimy i wyjście na grzane fotele, bo na lusterka i szyby to powyżej 2000 roku też chyba były kostki.

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 27, 2015, 23:22:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no tak, przeoczylem o ECU ,
ECU przy klimie realizuje tylko jedna dodatkowa funkcje, czyli wylacza klime przy WOT ,a do tego potrzebne jest jedynie wyjscie do przekaznika,czyli dwa przewody - pozbawianie wiekszosci ECU tej funkcji byloby nieoplacalne, bo trzeba dostarczac oddzielne czesci zamienne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 27, 2015, 23:27:33 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Podejrzewam, że najlepiej to np z takiego gsi z 1998 roku najlepiej wyjąć wiązkę i włożyć do gsi z 2000-2002 roku to będzie jeszcze część instalacji do klimy i wyjście na grzane fotele, bo na lusterka i szyby to powyżej 2000 roku też chyba były kostki.
Trzeba wymienić wiązkę wnętrza,silnika i kompa bo po zmianach w 1999 były inne więc nie bardzo jest sens.

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 08, 2015, 21:15:22 pm »

Offline Heban

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 13
    • Polonez Caro 1.4
Piękny polonez w jednym z najładniejszych dla mnie lakierów. Utrzymany w pięknym stanie. Zazdroszczę kolekcji  :]

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 09, 2015, 19:56:38 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Dzięki  :d

Ruszyłem z projektem "Klima w Caritasie" :P.

Na pierwszy ogień poszedł alternator. Idąc tropem ludzi którzy montowali klimę do Poloneza, kupiłem 100A alternator montowany w Oplach (Zafira, Vectra). Z montażem nie było większych problemów, trzeba był trochę przedłużyć kable i podpiłować mocowanie aby ładnie leżało w osi.




Udało się zgromadzić większość fabrycznie nowych elementów, na dzień dzisiejszy brakuje mi kierownic powietrza do chłodnicy.








Z uwagi na fakt że moje GSI miało chłodnicę z jednym wentylatorem, nabyłem nową na 2 czujniki oraz nowy wentylator do tego:






« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2015, 20:00:36 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez ATU PLUS 1,6 GSI 2001 r, 3 tys km by Tomek_k
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 09, 2015, 20:15:35 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
ooo kur... cze jak to wszystko się świeci  <lol> Widzę, że też kupiłeś Contitecha, u mnie z jakiegoś powodu (może to kwestia braku jednej szpilki w głowicy podtrzymującej sprężarkę), po pierwsze "naciągnął" się dopiero pod koniec zakresu regulacji na łapie sprężarki, a potem (po ok. 100 km) zaczął brzęczeć jak struna basowa, więc póki co boję się go znów zakładać...
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2015, 20:17:08 pm wysłana przez Gomulsky »