FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Szakal# w Maj 22, 2011, 19:48:08 pm
-
Koledzy mam kilka pytań:
Zrobiłem swapa z Roverka 1.4 na 1.6 ... Chętnie przerzuciłbym teraz kompa z Roverka 1.6 ... Wiem że problem leży w imobilajzerze ... Czy ktoś próbował to jakoś obejść ?
Domyślam się, że jeśli chodzi o imo to prawdopodobnie jest dołożony jakiś jeden pin w kompie który za to odpowiada ... Czy nie jest tak, że wystarczy podać na niego jakieś napięcie i on się rozłączy ?
Czy rozkład pozostałych pinów jest taki sam jak w wiązce z poldorovera ? Wtyczki są takie same tylko jeden pin w poldoroverze pozostaje pusty ?
-
Na pewno da rade bo złodzieje jakoś omijają immobilizer, a jak go by się ominęło to może nawet nowsze rocznikiem silniki dało by się włożyć.
-
Może też być różnica w sterowaniu wtryskiwaczami i na 99% potrzeba będzie założyć koło zamachowe 32/4 bo obecne z poldrovera jest 34/2. Z tym immo jest ciężka sprawa. Jeszcze oficjalnie nie spotkałem się z tym żeby komuś udało się obejść immo. Sprawdzony sposób to moduł z rovera...
-
Czyli wtedy przerzucamy całe koło zamachowe pod większą tarczę :D czyli idealnie bo zamierzam to koło i tak wymieniać ... a czy czujnik położenia pasuje bezproblemowo ?
Jestem skłonny trochę przy tym podłubać i trochę zainwestować ... Bo jeśli by się udało to otworzyło by to drogę do VVC :D ...
Bocian o jakim module mówisz ??
Wiem że siedzisz w tym temacie już bardzo długo ... a co sądzisz o tym:
http://motoallegro.pl/show_item.php?item=1544323995
??
-
Jest różnica w sterowaniu wtryskiwaczami, bo MEMS 1,9 ma półsekwencję. Dodatkowo do wymiany cewka + wiązka. PWK pasuje, a zdjęcie immo wcale nie jest drogie.
-
Przecież już jeździ 1.8 VVC we fiacie 125...
-
Do wymiany wiązka ?? Ale chodzi o wiązkę od kompa czy o jakąś inną ?
Chodzi jeszcze o ten moduł:
http://allegro.pl/rover-420-400-modul-przekaznik-komputer-ywb100710-i1582270934.html
??
-
Kontaktowałem się ze sprzedawcami z aukcji ... Zdejmują imo bez problemu ... koszt 150 zł ...
-
Kontaktowałem się ze sprzedawcami z aukcji ... Zdejmują imo bez problemu ... koszt 150 zł ...
Ale jest sens wkładania kompa od 1,6 jak na kompie od 1,4 elegancko śmiga?
-
Po za półsekwencja i inna cewka to nic nowego nie ma. W kwestii software'u to da się czytać testbookiem wyprzedzenie zapłonu. Nadal nie jest programowalny i moim zdaniem w 1.6 nie ma po co się w to bawić, szkoda pieniędzy. Lepiej zainwestować w świniaka.
Tak wiązka kompa, zresztą to chyba oczywiste skoro sterowanie wtryskami jest półsekwencyjne...
-
Głównie chodzi mi o to, że jeśli udało by się to zrobić na 1.6 i wszystko by było ok to wtedy podjął bym się tego na 1.8 :D
To nie na kompie od 1.4 śmiga ładnie nie oznacza, że na kompie od 1.6 nie będzie lepiej :D
W dodatku umożliwia to założenie sprzęgła 200 mm
A zna ktoś oznaczenia jakie są na komputerach od 1.6 i od 1.8 żeby można było je odróżnić ?
-
1.6 : MKC104032
1.8 MGF : MKC104112, Freelander : MKC104392
-
1.6 : MKC104032
1.8 MGF : MKC104112, Freelander : MKC104392
Bardzo dziękuję :D
Masz jeszcze może oznaczenie od VVC ?
I czym się różniło 1.8 MGF od 1.8 od Freelandera ?
Dobrze wiedzieć bo dziś mi koleś wciskał na allegro kompa MKC104393 i twierdził że to od 1.6
-
Nie sądzę by różniło się czymkolwiek, mimo, że MGF to jednak sportowa odmiana. Od VVC jest MEMS2J z dwoma wtyczkami (jedna czerwona) i cewka ala GSi.
Prawdopodobnie numer to : MKC 104001.
-
A te kompy mają tylko jedną wtyczkę i czujnik podciśnienia ... A komp z Poldorovera ma dwie wtyczki i ten czujnik ... Więc gdzie się podziało to gniazdko i co zrobić z tymi przewodami ??
Czy trzeba też przerzucić tą puszkę z przekaźnikami co jest pod komputerem ?? Ta mała czarna ??
Czy w Roverku 1.6 i 1.8 dochodzą jakieś dodatkowe czujniki których nie miał 1.4 a które będzie miała wiązka ??
-
W dodatku umożliwia to założenie sprzęgła 200 mm
A zna ktoś oznaczenia jakie są na komputerach od 1.6 i od 1.8 żeby można było je odróżnić ?
ja mam 1.8 na kompie 1.4 i sprzeglo pod tarcze 200mm. Do tego to juz lepiej odrazu sie bawic w 1.8 choc i tak da rade z kompem od 1.4 trzymac serie mocy 1.8 sory za polskie znaki a dokladnie ich brak ale pisze z telefonu
-
Po za półsekwencja i inna cewka to nic nowego nie ma.
A co daje półsekwencja ? I czy można bezproblemowo (wymianą kompa, cewki i wiązki) zamienić z full grupy na półsekwencję ? Czy półsekwencja będzie chodzić na kopułce ?
-
Ciekawe co by powiedział 1.6 na kompie od 1.8 <lol>
ja mam 1.8 na kompie 1.4 i sprzeglo pod tarcze 200mm.
Liczę, że będziesz w Czerniewicach i będę miał możliwość się z Tobą przejechać :D ... Bo wsadziłem 1.6 ale cały czas mnie korci na 1.8 :D
-
Po za półsekwencja i inna cewka to nic nowego nie ma.
A co daje półsekwencja ? I czy można bezproblemowo (wymianą kompa, cewki i wiązki) zamienić z full grupy na półsekwencję ? Czy półsekwencja będzie chodzić na kopułce ?
A jakie to ma znaczenie dla sposobu sterowania wtryskiwaczami jaki jest zapłon ? Przecież komputery, o których mówimy MEMS 1.9 (Te z Xem na obudowie) są na kopułce i półsekwencji. Tak bez problemu można to zmienić, trzeba tylko polepić wiązki (Pnowa wnętrza z Roverowską silnikową), tutaj coś przedłużyć, itd.
Co by powiedziało 1.6 na kompie z 1.8. Hmm, moim zdaniem to mapy w 1.8 są dostosowane do dużego skoku tłoka i nastawione raczej na "jechanie z dołu", a 1.6 to silnik prawie kwadratowy o niskim skoku tłoka nastawiony na wyższe obroty.
Dla mnie to jest sztuka dla sztuki, bo nie ma żadnych konkretnych modów w silniku i mega zauważalnych zmian w przypadku 1.6 nie zauważycie. O ile jeszcze w 1.8 to ma jakiś sens, to przy 1.6 radziłbym zrobić porządny wydech na kolektorze 4-2-1 bądź 4-1 o odpowiedniej średnicy, z zachowaniem rodzajów tłumików (kat-przelot-komora), spasować dobrze kolektor ssący (fabryczny to tragedia) i ewentualnie porting głowicy.
Dodam tylko, że na odpowiednio zbudowanym układzie wydechowym, bez obciążenia 1.8 kręci się lepiej jak zdrowe 1.4ki.
-
Wydech przerobi się na rurowy :D (już kupiłem) dolot zmieniony na zimny ... kat wycięty ... przelot już jest :D ... Ale męczy mnie ten komp :D ...
Chodzi mi o to że jeśli by mi to wyszło i nic by się nie zjepsuło i miałbym już lepsze sprzęgło to bym przeswapował 1.6 na 1.8 (oczywiście na kompie od 1.8 bez imo) bo domyślam się, że wiązka od 1.6 i od 1.8 jest już taka sama ...
I wtedy może to 1.8 by chodziło tak jak 1.8 w roverze, a nie jak 1.8 w polonezie które się zachowuje jakby było niedoruchane ...
-
I wtedy może to 1.8 by chodziło tak jak 1.8 w roverze, a nie jak 1.8 w polonezie które się zachowuje jakby było niedoruchane ...
Ja tam nie narzekam. Serię rovera już dawno odstawiłem... Przynajmniej tak mówi hamownia.
Jak będę miał czas to opiszę nieco więcej o elektryce rovera ale większość była już napisana...
-
Dla mnie to jest sztuka dla sztuki, bo nie ma żadnych konkretnych modów w silniku i mega zauważalnych zmian w przypadku 1.6 nie zauważycie. O ile jeszcze w 1.8 to ma jakiś sens, to przy 1.6 radziłbym zrobić porządny wydech na kolektorze 4-2-1 bądź 4-1 o odpowiedniej średnicy, z zachowaniem rodzajów tłumików (kat
Ja słyszałem że 1.6 lepiej się kręci z powodu krótszego skoku tłoka ,a 1.8 z komputerem 1.4 nawet na wtryskach Calibry 2.0 ma spalanie stukowe.
-
1.8 z komputerem 1.4 nawet na wtryskach Calibry 2.0 ma spalanie stukowe.
Mam taką opcję u siebie i jakoś spalania stukowego nie ma...
-
Ja słyszałem że 1.6 lepiej się kręci z powodu krótszego skoku tłoka
Ale lepiej na kompie od 1.4 czy od 1.6 ??
i lepiej od czego ?? bo od silnika 1.4 to wiadomo ... 1.6 nawet na kompie od 1.4 chodzi lepiej od 1.4 ...
-
Nie sądzę by była znacząca różnica, skoro 1.6 na wtrysku z Poloneza osiągają fabryczne parametry, a nawet i lepsze, np. Vanowy 1.6 miał 120KM i 150Nm. Przeróbka bez sensu.
-
A półsekwencja nie polepszy kultury pracy silnika ??
W dodatku wydaje mi się że mapy powinny być lepiej dopracowane ... Zwłaszcza że nie było 1.6 z kompami od 1.4 ...
-
Ale po co się w to bawić skoro i tak wychodzą wyniki ala seria lub lepiej ? To oznacza, że mapy z 1.4 dobrze się spisują...
Raczej nie polepszy, ale robić taka rzeźbę tylko po to, żeby mieć półsekwencję to głupota...
-
Ponoć na gazie można wszystko ładnie wystroić. Poza tym tak jak Multec pisze. Przy 1.6 szkoda zachodu z przekładką kompa, skoro wyniki utrzymują się na fabrycznym poziomie. Co innego przy 1.8. Tutaj już kolorowo nie jest, więc wciąż czekam na pionierski projekt ecumastera z mapami do 1.8 na wtryskach z calibry i pompą paliwa z Volvo :D
-
Co innego przy 1.8. Tutaj już kolorowo nie jest
Nie wiem co wy narzekacie. obecnie swojego wyceniam na 125KM i 190Nm... Spalania stukowego tez nie stwierdzono.
Co do ECu rovera to opisze co udało mi się dowiedzieć i domyślić...
Główna różnica między poldroverem a roverami serii K polegała na sterowaniu wolnymi obrotami. w polonezie jest silniczek sterujący otwarciem przepustnicy
w roverze natomiast jest dodatkowy kanał obejściowy. Do 99 roku oba silniki miały identyczne wtyczki wiec można się oszukać. po 99 chyba silniczek unipolarny 5cioprzewodowy został zastąpiony silniczkiem bipolarnym 4ro przewodowym (coś jak w polonezach na wtrysku).
Do 95 roku ECU rovera były podobne do poldorovera czyli Fullgrupa i kopułka. Wiązka elektryczna taka sama. Ilość i rozmieszczenie czujników analogiczne. Immo stanowiło oddzielny moduł.
od 96 roku zmieniło się sterowanie wtryskiem na półsekwencyjny. Dodatkowo w kole zamachowym zginęły dwa kolejne zęby rozmieszczone niesymetrycznie przez co sterownik wie który cylinder pracuje... Zmiana okablowania dotyczyła wtryskiwaczy zamiast 4 wyjść z ecu są dwa. Immobiliser zaszyty jest w sterowniku. czujniki i reszta okablowanai jest po staremu.
W 99 roku kopółka została zastąpiona przez podwójne cewki. Pojawił się też czujnik fazy rozrządu umieszczony na pokrywie górnej wałków rozrządu i zczytujący stan wałka wydechowego. Wtrysk paliwa pozostał prawdopodobnie nadal półsekwencyjny.
Komputer od serii T jest podobny do tego od K a rozbudowany o dodatkowe czujniki spalania stukowego oraz czujnik temperatury paliwa. Sterowanie wolnymi obrotami jak w poldoroverze. Wtrysk i zapłon ewoluował analogicznie jak w serii K.
-
W 99 roku kopółka została zastąpiona przez podwójne cewki. Pojawił się też czujnik fazy rozrządu umieszczony na pokrywie górnej wałków rozrządu i zczytujący stan wałka wydechowego. Wtrysk paliwa pozostał prawdopodobnie nadal półsekwencyjny.
Czyli MEMS3. Tam jest już pełna sekwencja. Po to jest właśnie czujnik położenia wałka rozrządu. Dodatkowo w Roverach 75 z MEMSem3 była druga sonda lambda za katalizatorem. Zmianie uległ też MAP, który w "trójce" jest przykręcony do kolektora i ma 3 lub 4 piny. 4 pinowy to "mix" MAPa z MATem czyli czujnikiem temperatury.
-
Ale czy ktoś porównywał wykresy z hamowni roverka 1.6 i poldoroverka z 1.6 na kompie z 1.4 ? Bo to że wyrzucają podobną moc nie oznacza, że moment jest w tym samym miejscu i taki sam ...
No i wcale nie stwierdza że po zmianie kompa tej mocy nie przybędzie ...
Ktoś mi wytłumaczy co daje półsekwencja w porównaniu do full grupy na benzynie ??
Chodzi mi o korzyści ewentualne wady a nie o to czym się różni w budowie.
Fajnie by było jakby ta cała wiedza tu wypisana gdzieś się zachowała ...
-
fullgrupa-półsekwencja-sekwencja wszytko po to by poprawić dawkowanie paliwa a co za tym idzie ekonomię i ekologię... Im wyższy sposób wtrysku tym większe rozbudowanie i stopień komplikacji elektroniki i czujników. Analogicznie sprawa wygląda z zapłonem.
Co do porównywania wykresów to trudno porównywać coś co będzie mieć inne wartości. Np u mnie moment i moc max wypadają wyżej niż dla serii 1,8 ale w miejscu gdzie na fabrycznym wykresie jest max to i u mnie te wartości są zachowane. tyle że przez zmiany w aucie są jeszcze wyższe wartości wiec porównanie wykresów nic nie da.
-
No ale zmiana kompa może zaowocować spłaszczeniem momentu ... zwłaszcza że 1.4 i 1.6 to w sumie dwa inne silniki o zupełnie różnej charakterystyce pracy ...
-
No ale zmiana kompa może zaowocować spłaszczeniem momentu ... zwłaszcza że 1.4 i 1.6 to w sumie dwa inne silniki o zupełnie różnej charakterystyce pracy ...
Wiec szakal_wawa trzeba zabrać się do pracy, bo czysto teoretycznie się o tym nie przekonasz;)
-
Ja bym jednak od razu pobawił się "świnką". Koszt podobny a zapewniam że będziemy mogli wycisnąć o wiele więcej jak przy standardowym kopie nawet z 1,6 choćby z powodu ekonomii/ekologii fabrycznego sterownika.
-
No ale zmiana kompa może zaowocować spłaszczeniem momentu ... zwłaszcza że 1.4 i 1.6 to w sumie dwa inne silniki o zupełnie różnej charakterystyce pracy ...
Szakal_wawa a jak śmiga to 1.6 w porównaniu do 1.4 ?
-
Szakal_wawa a jak śmiga to 1.6 w porównaniu do 1.4 ?
1.6 ciągnie od 2500 obrotów tak jak 1.4 od 5000 obrotów ... a nawet lepiej ... ja byłem zaskoczony jak pierwszy raz jechałem ... różnica kolosalna ... bez piłowania ruszasz za zachodnimi autkami ... przy wrzucaniu drugiego biegu nie ma problemu żeby piszczał kołami ... autko dużo bardziej elastyczne ... Jeśli będziesz w Czerniewicach lub wcześniej w Warszawie to zapraszam ... przejedziesz się i zobaczysz sam :) ...
-
Bocian a pomógł byś mi go ustawić jak bym kupił świnię ?? Bo ja sam na pewno nie dam rady tego zrobić dobrze :(
-
Bocian a pomógł byś mi go ustawić jak bym kupił świnię ?? Bo ja sam na pewno nie dam rady tego zrobić dobrze :(
Ja też nigdy tego nie robiłem. Przydałby się laptop (to powiedzmy mam), sonda szerokopasmowa (można by się jakoś zrzucić), sporo paliwa do wyjeżdżenia i czasu na zabawę (a tego to mi bardzo brakuje)...
-
sporo paliwa do wyjeżdżenia i czasu na zabawę (a tego to mi bardzo brakuje)...
tu się zgadzam bo stroiłem z kumplem proboszcza za nami dużoooo nie przespanych nocy, wyjeżdżone litry paliwa i zrobione setki kilometrów. Bardzo czasochłonne zadanie i dokładne.
-
Kupiłem większe wytryski od opla ... i teraz chciałbym podmienić pompę ... wyczytałem na forum żeby wrzucić Walbro 255 i podmienić regulator ciśnienia paliwa ...
Gdzie w poldoroverze jest regulator ciśnienia paliwa ? Jaki kupić ? I jakie jest fabryczne ciśnienie i o ile można je podnieść ?
-
A po co ? Chcesz żeby Ci go zalewało ? Regulator ciśnienia jest na końcu listwy wtryskowej od góry. Ma podłączony przewód z kolektora ssącego (podciśnienie) i przewód powrotny do baku.
Nominalne ciśnienie 3bar.
-
A po co ? Chcesz żeby Ci go zalewało ? Regulator ciśnienia jest na końcu listwy wtryskowej od góry. Ma podłączony przewód z kolektora ssącego (podciśnienie) i przewód powrotny do baku.
Nominalne ciśnienie 3bar.
Kontaktowałem się z kilkoma osobami z forum na pw ... wszyscy piszą że roverek 1.6 na wtryskach od opla chodzi ładnie ... doradzono mi żebym zdjął czujnik temperatury przy ścianie grodziowej (wtyczkę) i zobaczył jak autko się zachowuje ... i wg mnie budzi się demon :D ... dlatego wrzucam większe wtryski ... a pompa mi się już chyba kończy i chce zmienić :D ...
-
Może i budzi się demon, ale spalanie też wzrośnie, bo jeździsz na ssaniu czyli bogatej mieszance. Jak dla mnie marny pomysł. Zacząłbym od zrobienia wydechu, a nie drutowania odpinając czujniki.
-
Może i budzi się demon, ale spalanie też wzrośnie, bo jeździsz na ssaniu czyli bogatej mieszance. Jak dla mnie marny pomysł. Zacząłbym od zrobienia wydechu, a nie drutowania odpinając czujniki.
Kolego ale kto mówi że masz tak jeździć ?? chodzi o to że możesz zobaczyć co dadzą Ci większe wtryski ... Jeśli budzi się demon i ma lepszego kopa to znaczy, że go nie zalewa :) czyli można ładować większe wtryski ...
Nie przesadzajmy z tym większym spalaniem ... nie wiem czy będzie to różnica 0,5 litra ... a autko ma być do zabawy ... w końcu po to wsadziłem 1.6 ... jak bym chciał ekonomiki to bym został przy 1.4 ... a ponadto mam jeszcze LPG :)
Na większych wtryskach nic nie jest drutowane :) ... A wydech mam już połowicznie przelotowy i bez kata ... a kolektor wydechowy już się robi na rurowy 4w2w1 :)
-
Kolego ale kto mówi że masz tak jeździć ?? chodzi o to że możesz zobaczyć co dadzą Ci większe wtryski ... Jeśli budzi się demon i ma lepszego kopa to znaczy, że go nie zalewa :) czyli można ładować większe wtryski ...
Nie przesadzajmy z tym większym spalaniem ... nie wiem czy będzie to różnica 0,5 litra ... a autko ma być do zabawy ... w końcu po to wsadziłem 1.6 ... jak bym chciał ekonomiki to bym został przy 1.4 ... a ponadto mam jeszcze LPG :)
Na większych wtryskach nic nie jest drutowane :) ... A wydech mam już połowicznie przelotowy i bez kata ... a kolektor wydechowy już się robi na rurowy 4w2w1 :)
Hmm, no chyba, że tak.
Co do spalania to 1.6 powinno palić mniej od 1.4 bo nie musisz go tak żyłować żeby jechało.
Nie rób tylko pełnego przelotu...
Jaki numer mają te wtryskiwacze?
-
Co do spalania masz rację ... ale 1.6 zachęca do przyciśnięcia mocniej pedału i wtedy już jest więcej :D ...
Wtryskiwacze są z opla 2.0 8V 115KM mają oznaczenie 0-280-150-725 i wydajności 192ml/3 bar.
Przelotowy mam na razie końcowy (Ulter Sport) a w miejscu kata siedzi tłumik ten co był fabrycznie montowany do roverów w to miejsce ...
A czemu nie robić całkowitego przelotu ?
-
A czemu nie robić całkowitego przelotu ?
Bo nie będzie przyrostu. Tak się wydaje, ooo będę miał odetkany wydech to zaraz będzie milion koni. Każdy tłumik ma swoje przeznaczenie. Po za tym na fabrycznej średnicy to i tak przyrostu nie będzie. Gdyby puścić cały wydech od kolektora na rurze takiej jak jest przy pierwszym tłumiku (przed zwężkami na środkowej rurze) to na pewno byłby efekt, zresztą potwierdzony u Goldena, aczkolwiek on ma wydech poprowadzony inaczej. Jak na razie to był najlepiej wkręcający się roverek jakiego widziałem.
-
co do regulatora ciśnienia paliwa:
(http://img413.imageshack.us/img413/3816/dsc00092ft.jpg)
(http://img695.imageshack.us/img695/887/dsc00094nw.jpg)
Ciśnienie na listwie 2.5 bara. Nie wiem jak może być więcej, jak przy podkręceniu do 3bar wskazówka wariowała i ewidentnie podczas jazdy pompa nie wydalała
Wtryski mam te same. Mają chyba szare końcówki
-
A jaką masz pompę ? Może nie wyrabia i dlatego skazówka wariowała :)
-
Oryginalna pompa z rovera. na 1.4 chodziła dobrze, silnik kręcil się do końca. Przy 1.8 pompa jest za słaba
-
No mi się wydaje że oryginalna jest do 1.6 też za słaba ... zwłaszcza, że ta moja już chyba swoje przeszła (nierzadko na rezerwie) ...
A co doradzicie w miejsce oryginalnej ? Tak żeby nie było za dużo rzeźby, ale i żeby wydoliła :)
-
Przepraszam, że tak podepnę się pod temat, ale mam 1.8 z landrovera na osprzęcie z 1.4
i większych wtryskach. Ogólnie chodzi to nieźle i też chcę wystroić to świnką, zamiast bawić
się we wstawianie kompa od 1.8. Z dołu idzie świetnie, trochę ma problem z wkręcaniem się,
czasem na wyższych obrotach jak się depnie słychać, że ma delikatnie za ubogo.
Używając go przez ostatnie 2 lata narzekać nie mogę.
Mankamentem jest zbyt mocna reakcja na nagłe dodanie/odjęcie gazu, nie nazwałbym tego szarpaniem,
co raczej "uderzeniem"; przy pewnych specyficznych obrotach na niskim biegu występuje
tendencja do kangurzenia. Jak się człowiek nauczy z wyczuciem operować sprzęgłem to tego nie ma, ale...
Wiem że nie ma co gdybać, tylko wsadzić sondę i wystroić na jakimś ecumasterze, ale zastanawiam się,
na ile te objawy znikną gdyby dać coś innego niż pompę z GSi (podpinam się pod ostatnie pytanie), a na pewno jest za słaba.
P.S. Wiadomo, że włożenie późniejszego MEMSa niż to z 1.4 wymaga koła zamachowego 32/4,
ale gdzie niby takie koło występuje, aby podeszło do polonezowego dzwonu od skrzyni i rozrusznika?
Jak to jest zrobione w tym 125p z VVC?
-
Koło jest takie samo w 1.4/1.6/1.8 tylko różni się brakującymi zębami ... Gabaryty identyczne więc jak weszło jedno to wejdzie i drugie ...
Ja bym podmienił pompę na większą ... mam wrażenie że Twój problem w dużej mierze leży właśnie w niej że nie wyrabia ...
-
Koło jest takie samo w 1.4/1.6/1.8 tylko różni się brakującymi zębami ... Gabaryty identyczne
To kolega chyba nie widział koła od 1.8 jest duuuuużo większe sama tarcza sprzęgła jak dobrze pamiętam ma 230mm
-
Koło jest takie samo w 1.4/1.6/1.8 tylko różni się brakującymi zębami ... Gabaryty identyczne
To kolega chyba nie widział koła od 1.8 jest duuuuużo większe sama tarcza sprzęgła jak dobrze pamiętam ma 230mm
No to w takim razie nie widziałem ... bo byłem pewny że jest takie samo jak od 1.6 czyli 200mm ... w takim razie sorki za wprowadzenie w błąd ...
-
Co do pompy to wiem, chodziło mi raczej o ten efekt za dużego momentu przy dodaniu gazu (np. zmianie biegów)
- coś podobnego jakby mieć luzy w napędzie, albo jak w dieslu.
Gdy ktoś inny siada za kierownicą w moim poldzie pierwszy raz, to czuję jak gumy na wale dostają po tyłku :]
Obstawiałbym niedopasowanie mapy, ale ciekaw jestem czy mieli tak inni forumowicze z 1.8 z kompem od 1.4.
Koła się różnią, dlatego zastanawia mnie np. to VVC w 125p na poldroverowym kole (podobno).
To co było montowane w paru polonezach z roverem 1.6 to miało ile wycięć?
-
Przepraszam, że tak podepnę się pod temat, ale mam 1.8 z landrovera na osprzęcie z 1.4
i większych wtryskach. Ogólnie chodzi to nieźle
Mozesz mi napisac na priw jaki masz dokladnie setup ? Buduje własnie swapa- komp 103610, pompa orginał, rurowiec z ferdka i wtryski z rovera 1.6 bezowe i chiałbym wiedziec czego sie spodziewac
Koła na pewno się różnią, dlatego zastanawia mnie np. to VVC w 125p na poldroverowym kole (podobno).
Ot jako ciekawostka.
On ma skrzynie od poldrovera i załozony orginalny komp z jakims obejsciem immo(dodatkowa puszka) wiec musi miec kolo pasujace do skrzyni czyli 190/200mm z brakujacymi czterema zebami jezeli oszukuje tylko immo lub z dwoma jezeli jezeli jest całkowicie wyłaczone
-
On ma skrzynie od poldrovera i załozony orginalny komp z jakims obejsciem immo(dodatkowa puszka) wiec musi miec kolo pasujace do skrzyni czyli 190/200mm z brakujacymi czterema zebami jezeli oszukuje tylko immo lub z dwoma jezeli jezeli jest całkowicie wyłaczone
Faktycznie, pamiętam że zdejmował immo. Czyli późniejsze MEMSy ze zdjętym immo, działają na kole z 2 wycięciami (zarówno 2J jak i 1.9)?
Swoją drogą to dziwne rozwiązanie, czemu akurat koło wymusza w sterowniku sprawdzanie immo, a nie jest to po prostu
zaszyte w sofcie z jakąś petlą czasową?
-
Po pierwsze to chyba takie kangury to i ja mam ale tu musielibyśmy się przejechać oboma autami i porównać czy o tym samym mówimy. Tyle że ja nie mam kompa z 1,4.
Po drugie. Ja widzę drugie dno w zastosowaniu koła 32-4. Jako że znaczniki są umieszczone asymetrycznie to komp może dzięki nim też określa fazy rozrządu ale może się mylę i stosuje to tylko do immo. Ale z drugiej strony w 99 roku zastąpili kopułkę podwójnymi cewkami i chyba dopiero po jakimś czasie pojawił się czujnik na wałku rozrządu...
Koło 32-4 pod sprzęgło 200mm występowało w 1,4 i 1,6 w różnych wykonaniach wieńca już od 96 roku. 1,8 to inna para kaloszy bo tam sprzęgło ma 215/230mm
-
Po pierwsze to chyba takie kangury to i ja mam ale tu musielibyśmy się przejechać oboma autami i porównać czy o tym samym mówimy. Tyle że ja nie mam kompa z 1,4.
Po drugie. Ja widzę drugie dno w zastosowaniu koła 32-4. Jako że znaczniki są umieszczone asymetrycznie to komp może dzięki nim też określa fazy rozrządu ale może się mylę i stosuje to tylko do immo. Ale z drugiej strony w 99 roku zastąpili kopułkę podwójnymi cewkami i chyba dopiero po jakimś czasie pojawił się czujnik na wałku rozrządu...
Nie nie określa faz rozrządu, półsekwencja tego nie wymaga.
MEMS3 po 99' (podwójne cewki na pokrywce) ma pełną sekwencję i od samego początku był z czujnikiem położenia wałka (również montowany na pokrywce), a za znacznik robi półkole na wałku między krzywkami trzeciego a czwartego cylindra.
-
MEMS3 po 99' (podwójne cewki na pokrywce) ma pełną sekwencję i od samego początku był z czujnikiem położenia wałka
Może i racja...
-
To by się mniej więcej zgadzało, freelander jest jeszcze zakopułkowany a koło ma już na 4 wycięcia.
Koło 32-4 pod sprzęgło 200mm występowało w 1,4 i 1,6 w różnych wykonaniach wieńca już od 96 roku. 1,8 to inna para kaloszy bo tam sprzęgło ma 215/230mm
Mniejsza o to co było z czym, ważne czy było koło z 4 wycięciami z wieńcem pasującym pod poldroverowy rozrusznik?
(konkretnie - gdzie to by występowało, modele).
Innymi słowy, tak aby bez świnek podłączyć późniejszego memsa nawet z immobiliserem. Jeżeli patent z wyłączonym immo
rzeczywiście w różnych wersjach memsa pozwala na użycie koła z 2 wycięciami, to też jest to jakieś rozwiązanie.
Tak czy siak, przy późniejszych memsach może być problem z dopasowaniem tego do silniczka krokowego od biegu jałowego,
chyba że jego sterowanie działa dość uniwersalnie (jakiś regulator PI / P, niezależny od bezwzględnej liczby kroków).
Wybaczcie, że tak dopytuję, po prostu staram się dojść do ujednolicenia tematu, bo różne teorie chodzą.
Mógłbym np. podpiąć na próbę kompa od freelandera, zdjąć immo, puścić na polonezowym kole, zobaczyć czy działa, czy radzi
sobie z wolnymi obrotami. Przepustnicy nie podmienię bo freelanderowa ma mniejsze światło :]
Tylko wiedzieć w którą stronę pójść.
Co do jazdy, trzeba by się po prostu przejechać żeby zobaczyć. Najkrócej bym to określił zbyt dużym momentem
nawet przy lekkim dodaniu gazu i szybkim wytracaniu przy puszczeniu. Na 4-ce już tego tak nie widać, ale na 2-ce/3-ce czuć.
-
dla rozrusznika wszystkie koła to jedna chwała...
-
A mnie sie wydaje ze nie ma co kombinowac z wiekszymi pompami i cudnymi regulatorami z allegro oraz z orginalnym MEMS-em -na seryjnej pompie paliwa od 1.4, wtryskach bezowych 0 280 150 749 oraz kompie 103610 motor wykrecił 125.8Km/5670 oraz 173Nm/3916(seria podaja 120Km/5500 i 166Nm/4000). Moment obrotowy minimalnie wiekszy i w tym samym miejscu jak w serii 1.8 a moc o kilka kucy wiecej i chyba niecale 5 Km mniej od lidera hamowni wiec rezerw mocy moim zdaniem trzeba szukac akurat gdzie indziej :]
-
Nie wiem jak przy 103610 ale u mnie przy wtryskach 218ccm (wg katalogu) i ecu z 2.0 jest za bogato na PB. Zgróbny pomiar AFR pokazał okolice 11-12 więc może trzeba by nieco zjechać z ciśnieniem.
nie ma co kombinowac z wiekszymi pompami
MI akurat pompa od 1,4 umarła więc wsadziłem coś z lekkim zapasem w kierunku przyszłego niedoszłego T. 6-cio barowe Walbro to już przesada i strata pieniędzy przy mocach osiąganych z tego auta...
tzreba szukac akurat gdzie indziej :]
Tylko gdzie bo mi się powoli pomysły kończą...
-
Tylko gdzie bo mi się powoli pomysły kończą...
W głowicy -wszyscy pisza ze te motory sa super wykonane a jak zobaczyłem spasowanie kolektorów z głowica i w ogole wielkosc i kształt kanałow to spasowanie jest na poziomie pinto z 1970, albo akurat mi sie taki egzemplarz trafił, ale w serii maja wszystkie dosc niska moc jak na 1.8 wiec z czegos to wynika(dla przykladu IS z bmw ma 143Km wiec wydaje mi sie ze do tej granicy mozna dojsc)
-
W głowicy
Poczekam do HGFa. spasowanie kolektorów z głowica
To powiedzmy mam za sobą...IS z bmw ma 143Km
A momentu ile??
Teraz to chyba zostaje mi już tylko zmiana wałków, zaworów z kosmetyką głowicy i jakaś elektronika. A to już nie lołkost ...
-
A momentu ile??
Wersja z E36 140Km/6000obr/min moment 175/180Nm przy 4500/4300 obr/min w zaleznosci chyba od rynku na który był produkowany albo od rocznika, pojemnosc skokowa identyczna jak rover, w dodatku posiada przepływomierz klapowy ktory mocno dławi dolot ale posiada w zamian zmienna dlugosc kanałów dolotowych
-
Nie wiem jak przy 103610 ale u mnie przy wtryskach 218ccm (wg katalogu) i ecu z 2.0 jest za bogato na PB. Zgróbny pomiar AFR pokazał okolice 11-12 więc może trzeba by nieco zjechać z ciśnieniem. nie ma co kombinowac z wiekszymi pompami
MI akurat pompa od 1,4 umarła więc wsadziłem coś z lekkim zapasem w kierunku przyszłego niedoszłego T. 6-cio barowe Walbro to już przesada i strata pieniędzy przy mocach osiąganych z tego auta...
tzreba szukac akurat gdzie indziej :]
Tylko gdzie bo mi się powoli pomysły kończą...
Bocian - ja w sumie mam prawie taki sam setup silnikowo-elektroniczy, co u Ciebie i po zejściu do 2,8 bar auto zaczęło bardziej miękko przyśpieszać oraz AFR pokazuje jak trzeba.
Myślałem, że po zrobieniu wydechu będzie trzeba coś podkręcić ale nadal optymalnie jest na 2.8. Wg wszelakich mądrych wyliczeń dla moich wtrysków, wydechu oraz zakładanego wydatku mocy powinno być ciśnienie 2.9. Z tym, że mam jeszcze niespasowany kolektor dolotowy i tutaj upatruję zakłócenia przy stworzeniu odpowiedniej mieszanki. I dlatego jeżdżę na 2.8. Do polowy sierpnia mam nadzieję pojechać na hamownię i wtedy będzie wszystko jasne :)
-
Ja w zeszłym tygodniu robiłem obróbke głowicy. Coś podobnego jak na filmiku z youtuba (wystarczy wpisać: "polonez 1.6 16v"). Silnik składany jest na nowych częściach, do tego dochodzi aluminiowe koło pasowe, wtryski z calibry 2.0 i regulator ciśnienia paliwa. Na pewno jeszcze zmienię pompę, bo ta na 3 barach nie daje rady. Mam nadzieję, że po dotarciu silnika hamownia wypluje chociaż serię. Acha, jeśli chodzi o wydech, to mam kolektor 4-2-1 brak katalizatora, cały wydech o średnicy 50mm w miejscu seryjnego tłumika mam przelotowy z nierdzewki, a na końcu ala mugen (ale tego będę chciał wymienić ze względu na dźwięk jaki wydaje)
-
Orientuje sie ktos jaki jest sklad mieszanki w 1.8 z kompem od 1.4 powyzej 4000/obr min w miejscu gdzie nastepuje załamanie momentu obrotowego -jest tam za ubogo czy za bogato ?
-
Zapytaj Vana. On patrzył Świętemu przez ramię. Być może że było ubożej bo coś mówili że jest jakieś zawahanie...
po zejściu do 2,8 bar auto zaczęło bardziej miękko przyśpieszać oraz AFR pokazuje jak trzeba.
To trzeba będzie doinwestować w regulowany regulator ciśnienia albo spróbować zrobić coś z tym co mam.
-
chyba niecale 5 Km mniej od lidera hamowni wiec rezerw mocy moim zdaniem trzeba szukac akurat gdzie indziej :]
lider hamowni to mial 227KM - ot taki powrot dominacji fiatowskiego DOHC ,
chyba ze chodzi o lidera 1.8 ,ale tego tylko 2szt byly
dla przykladu IS z bmw ma 143Km wiec wydaje mi sie ze do tej granicy mozna dojsc
M42 - 136KM lub 140KM , M44 140KM ,
ciezko to porownac do K16 ,bo M42 ma tlok o srednicy 84mm ,a wiec 4mm wiecej niz K16 ,a M44 ma tlok 85mm i pojemnosc 1.9 ,
K16 nie ma z nimi szans na standardowej glowicy
Orientuje sie ktos jaki jest sklad mieszanki w 1.8 z kompem od 1.4 powyzej 4000/obr min w miejscu gdzie nastepuje załamanie momentu obrotowego -jest tam za ubogo czy za bogato ?
jeszcze wtryski sie licza i cis. paliwa,
to akurat punkt zalamania charakterystyki - roznie moze byc ,zaleznie od egzemplarza,
jak poprawiles dolot to po wyniku wyglada na to ,ze noramalnie jest za bogato
-
Jest jedna opcja na komputer -oprocz 101610/103610 trzeba zdobyc komp o oznaczeniu 101470 -jest to chyba najstarszy mems jaki był w 1.4
http://www.atpelectronics.co.uk/c/rover-214-petrol-ecu
-
Zobaczymy co da zmiana kompa ... wszystko kupione ... imo zdjęte ... trwają prace nad montażem :)
-
Noi jak po zamontowaniu? czy sprawa ori kompa umarla smiercia naturalna ?
-
Podepne sie:
Były kompy do 1.8 16v bez immo? Jak były znajdzie mi ktoś numer takowego kompa?
...i jak by był taki który współpracuje z czujnikiem i zamachem od 1.4
-
Były kompy do 1.8 16v bez immo
Nie.
i jak by był taki który współpracuje z czujnikiem i zamachem od 1.4
Nie ma takiej opcji.
Jedyna szansa to zapodać kompa ze starszego freelandera na kopułce. Zdejmujesz immo i dajesz koło zamachowe od 1,4 rovera 32/4 i śmigasz...
Bez immo to były jedynie 1,4 i 2,0 z przed 96 roku.
-
Jedyna szansa to zapodać kompa ze starszego freelandera na kopułce.
Szukałem szukałem i znalazłem numer kompa 103730 - czy to właśnie ten będzie?
Zamach 32-4 to jest taki jak tan no nie?
(http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/52/78/29/1952782947) z 4ema brakującymi ząbkami - dobrze rozumuje?
Komp + zamach... a czy wiązke trzeba poprzekładać? Pinout kompa też potrzebny którego nigdzie nie moge znaleźć.
-
Autko śmigało aż miło :) wg mnie jest lepiej niż na kompie od 1.4 ... mianowicie inaczej idzie na dole (bardziej płynnie) i nie ma takiego odczucia zalewania jak się gwałtownie wciśnie pedał w podłogę ... no i jest zupełnie inna odcinka (taka bardziej płynna)
Mocą to okaże się w Czerniewicach :D
-
odgrzeję kotleta.
Mianowicie chodzi mi o to że mam kompletnego Rovera 1.6 99r. na kopułce, z kompem całym immo i jest kwestia że nie chce wydawać 300zł na zdjęcie immo tylko założyć cały moduł immo z Rovera, robił to ktoś? Bo mam wałki 1.8 i kolektor 4-1 tylko by się przydało podkarmić go paliwem (wtryski beżowe)
-
t kwestia że nie chce wydawać 300zł na zdjęcie immo tylko założyć cały moduł immo z Rovera, robił to ktoś?
Z tego co wiem to nie ale nie powinno byc duzo pracy. Najlepiej bedzie chyba wykorzystac orginalna wiazke FSO i dolozyc dodatkowe piny do wtyczek niezbedne do wpiecia immo których nie bedzie, tyle ze bedzie troche siedzenia ze schematami poniewaz najpierw trzeba rozrysowac immo a nastepnie porownac wyprowadzenia kompow i ewentualnie przerobic wiazke aby byłą ok. Nie wiem tylko czy wtyczki były takie same przez cały okres produkcji(VVC ma 2 inne to wiem), czeka cie jeszcze przerobienie ,a wlasciwie dorobienie zaworów wolnych obrotów(inne sterowanie) i nie wiem czy nie ma 2 sondy lambda .Generalnie nie widze wiekszych problemow jak sie umie czytac schematy elektryczne i ma do syspozycji najtanszy miernik uniwersalny ,kartke i cos do pisania
-
Sonda jest jedna. Krokowiec Roverowski pasuje pod wtyczkę Polonezowską, kwestia jego umieszczenia. Wtyczka kompa bez zmian, większość pinów się pokrywa, a różnica jest w sterowaniu wtryskiwaczami (półsekwencja zamiast fullgrupy). W kwestii immo to trzeba szukać informacji w Rave. Z komputera wychodzi jeden przewód, pin ztcp 13 (wg. kolejności na schematach Senna, na których porównywał sterowanie wtryskami), kolor przewodu żółto-czerwony.
-
Mając kompletnego dawcę to tylko przekładać i się cieszyć...
-
No właśnie mam dawce i myślę że na wałkach 1.8 i elektroniką 1.6 by było jeszcze lepiej niż jest. No to dobra, czyli wypruwam instalacje całą z Rovera i rozkminiam jak to jest w Polonezie łączę i jadę :)
A przypuszczalnie nie ogarnę tego immo (przypuszczalnie) to czy zmiejąc wtryski na beżowe i zakładając kompa z 2.0 bez immo będzie efekt czy nie?
-
Będzie go przylewać. To nadal jest 1.4. Wałki z 1.8, nie zrobią aż tak wielkiej różnicy.
-
przy wtryskach beżowych wiem, ale czy komputer 2.0 (ten bez immo) jest na fullgrupie i tych samych mapach co 1.4?