Autor Wątek: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa  (Przeczytany 22656 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 06, 2011, 12:44:25 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3785
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Po pierwsze to chyba takie kangury to i ja mam ale tu musielibyśmy się przejechać oboma autami i porównać czy o tym samym mówimy. Tyle że ja nie mam kompa z 1,4.

Po drugie. Ja widzę drugie dno w zastosowaniu koła 32-4. Jako że znaczniki są umieszczone asymetrycznie to komp może dzięki nim też określa fazy rozrządu ale może się mylę i stosuje to tylko do immo. Ale z drugiej strony w 99 roku zastąpili kopułkę podwójnymi cewkami i chyba dopiero po jakimś czasie pojawił się czujnik na wałku rozrządu...

Nie nie określa faz rozrządu, półsekwencja tego nie wymaga.
MEMS3 po 99' (podwójne cewki na pokrywce) ma pełną sekwencję i od samego początku był z czujnikiem położenia wałka (również montowany na pokrywce), a za znacznik robi półkole na wałku między krzywkami trzeciego a czwartego cylindra.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 06, 2011, 13:17:55 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
MEMS3 po 99' (podwójne cewki na pokrywce) ma pełną sekwencję i od samego początku był z czujnikiem położenia wałka
Może i racja...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 06, 2011, 14:40:29 pm »

nethero

  • Gość
To by się mniej więcej zgadzało, freelander jest jeszcze zakopułkowany a koło ma już na 4 wycięcia.

Koło 32-4 pod sprzęgło  200mm występowało w 1,4 i 1,6 w różnych wykonaniach wieńca już od 96 roku. 1,8 to inna para kaloszy bo tam sprzęgło ma 215/230mm

Mniejsza o to co było z czym, ważne czy było koło z 4 wycięciami z wieńcem pasującym pod poldroverowy rozrusznik?
(konkretnie - gdzie to by występowało, modele).
Innymi słowy, tak aby bez świnek podłączyć późniejszego memsa nawet z immobiliserem. Jeżeli patent z wyłączonym immo
rzeczywiście w różnych wersjach memsa pozwala na użycie koła z 2 wycięciami, to też jest to jakieś rozwiązanie.

Tak czy siak, przy późniejszych memsach może być problem z dopasowaniem tego do silniczka krokowego od biegu jałowego,
chyba że jego sterowanie działa dość uniwersalnie (jakiś regulator PI / P, niezależny od bezwzględnej liczby kroków).
Wybaczcie, że tak dopytuję, po prostu staram się dojść do ujednolicenia tematu, bo różne teorie chodzą.

Mógłbym np. podpiąć na próbę kompa od freelandera, zdjąć immo, puścić na polonezowym kole, zobaczyć czy działa, czy radzi
sobie z wolnymi obrotami. Przepustnicy nie podmienię bo freelanderowa ma mniejsze światło  :]
Tylko wiedzieć w którą stronę pójść.

Co do jazdy, trzeba by się po prostu przejechać żeby zobaczyć. Najkrócej bym to określił zbyt dużym momentem
nawet przy lekkim dodaniu gazu i szybkim wytracaniu przy puszczeniu. Na 4-ce już tego tak nie widać, ale na 2-ce/3-ce czuć.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2011, 14:49:00 pm wysłana przez nethero »

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 06, 2011, 21:01:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
dla rozrusznika wszystkie koła to jedna chwała...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 18, 2011, 14:06:33 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
A mnie sie wydaje ze nie ma co kombinowac z wiekszymi pompami i cudnymi regulatorami z allegro oraz z orginalnym MEMS-em -na seryjnej pompie paliwa od 1.4, wtryskach bezowych 0 280 150 749 oraz kompie 103610 motor wykrecił 125.8Km/5670 oraz 173Nm/3916(seria podaja 120Km/5500 i 166Nm/4000). Moment obrotowy minimalnie wiekszy i w tym samym miejscu jak w serii 1.8 a moc o kilka kucy wiecej i chyba niecale 5 Km mniej od lidera hamowni wiec rezerw mocy moim zdaniem trzeba szukac akurat gdzie indziej :]
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2011, 14:27:34 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 18, 2011, 14:28:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie wiem jak przy 103610 ale u mnie przy wtryskach 218ccm (wg katalogu) i ecu z 2.0 jest za bogato na PB. Zgróbny pomiar AFR pokazał okolice 11-12 więc może trzeba by nieco zjechać z ciśnieniem.
nie ma co kombinowac z wiekszymi pompami
MI akurat pompa od 1,4 umarła więc wsadziłem coś z lekkim zapasem w kierunku przyszłego niedoszłego T. 6-cio barowe Walbro to już przesada i strata pieniędzy przy mocach osiąganych z tego auta...


tzreba szukac akurat gdzie indziej :]
Tylko gdzie bo mi się powoli pomysły kończą...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 18, 2011, 14:41:00 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Tylko gdzie bo mi się powoli pomysły kończą...
W głowicy -wszyscy pisza ze te motory sa super wykonane a jak zobaczyłem spasowanie kolektorów z głowica i w ogole wielkosc i kształt kanałow to spasowanie jest na poziomie pinto z 1970, albo akurat mi sie taki egzemplarz trafił, ale w serii maja wszystkie dosc niska moc jak na 1.8 wiec z czegos to wynika(dla przykladu IS z bmw ma 143Km  wiec wydaje mi sie ze do tej granicy mozna dojsc)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 18, 2011, 15:02:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W głowicy
Poczekam do HGFa.
spasowanie kolektorów z głowica
To powiedzmy mam za sobą...
IS z bmw ma 143Km
A momentu ile??

Teraz to chyba zostaje mi już tylko zmiana wałków, zaworów z kosmetyką głowicy i jakaś elektronika. A to już nie lołkost ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 18, 2011, 16:33:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
A momentu ile??
Wersja z E36  140Km/6000obr/min  moment 175/180Nm przy 4500/4300 obr/min w zaleznosci chyba od rynku na który był produkowany albo od rocznika, pojemnosc skokowa identyczna jak rover, w dodatku posiada przepływomierz klapowy ktory mocno dławi dolot ale posiada w zamian zmienna dlugosc kanałów dolotowych
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2011, 16:34:46 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 18, 2011, 22:08:24 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Nie wiem jak przy 103610 ale u mnie przy wtryskach 218ccm (wg katalogu) i ecu z 2.0 jest za bogato na PB. Zgróbny pomiar AFR pokazał okolice 11-12 więc może trzeba by nieco zjechać z ciśnieniem.
nie ma co kombinowac z wiekszymi pompami
MI akurat pompa od 1,4 umarła więc wsadziłem coś z lekkim zapasem w kierunku przyszłego niedoszłego T. 6-cio barowe Walbro to już przesada i strata pieniędzy przy mocach osiąganych z tego auta...


tzreba szukac akurat gdzie indziej :]
Tylko gdzie bo mi się powoli pomysły kończą...

Bocian - ja w sumie mam prawie taki sam setup silnikowo-elektroniczy, co u Ciebie i po zejściu do 2,8 bar auto zaczęło bardziej miękko przyśpieszać oraz AFR pokazuje jak trzeba.
Myślałem, że po zrobieniu wydechu będzie trzeba coś podkręcić ale nadal optymalnie jest na 2.8. Wg wszelakich mądrych wyliczeń dla  moich wtrysków, wydechu oraz zakładanego wydatku mocy powinno być ciśnienie 2.9. Z tym, że mam jeszcze niespasowany kolektor dolotowy i tutaj upatruję zakłócenia przy stworzeniu odpowiedniej mieszanki. I dlatego jeżdżę na 2.8. Do polowy sierpnia mam nadzieję pojechać na hamownię i wtedy będzie wszystko jasne :)

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 19, 2011, 00:05:12 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Ja w zeszłym tygodniu robiłem obróbke głowicy. Coś podobnego jak na filmiku z youtuba (wystarczy wpisać: "polonez 1.6 16v"). Silnik składany jest na nowych częściach, do tego dochodzi aluminiowe koło pasowe, wtryski z calibry 2.0 i regulator ciśnienia paliwa. Na pewno jeszcze zmienię pompę, bo ta na 3 barach nie daje rady. Mam nadzieję, że po dotarciu silnika hamownia wypluje chociaż serię. Acha, jeśli chodzi o wydech, to mam kolektor 4-2-1 brak katalizatora, cały wydech o średnicy 50mm w miejscu seryjnego tłumika mam przelotowy z nierdzewki, a na końcu ala mugen (ale tego będę chciał wymienić ze względu na dźwięk jaki wydaje)

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 19, 2011, 00:47:54 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Orientuje sie ktos jaki jest sklad mieszanki w 1.8 z kompem od 1.4 powyzej 4000/obr min w miejscu gdzie nastepuje załamanie momentu obrotowego -jest tam za ubogo czy za bogato ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #72 dnia: Lipiec 19, 2011, 08:08:06 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zapytaj Vana. On patrzył Świętemu przez ramię. Być może że było ubożej bo coś mówili że jest jakieś zawahanie...
po zejściu do 2,8 bar auto zaczęło bardziej miękko przyśpieszać oraz AFR pokazuje jak trzeba.
To trzeba będzie doinwestować w regulowany regulator ciśnienia albo spróbować zrobić coś z tym co mam.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #73 dnia: Lipiec 20, 2011, 19:08:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13892
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chyba niecale 5 Km mniej od lidera hamowni wiec rezerw mocy moim zdaniem trzeba szukac akurat gdzie indziej :]
lider hamowni to mial 227KM - ot taki powrot dominacji fiatowskiego DOHC ,
chyba ze chodzi o lidera 1.8 ,ale tego tylko 2szt byly

dla przykladu IS z bmw ma 143Km  wiec wydaje mi sie ze do tej granicy mozna dojsc
M42 - 136KM lub 140KM , M44 140KM ,
ciezko to porownac do K16  ,bo M42 ma tlok o srednicy 84mm ,a wiec 4mm wiecej niz K16 ,a M44  ma tlok 85mm i pojemnosc 1.9 ,
K16 nie ma z nimi szans na standardowej glowicy

Orientuje sie ktos jaki jest sklad mieszanki w 1.8 z kompem od 1.4 powyzej 4000/obr min w miejscu gdzie nastepuje załamanie momentu obrotowego -jest tam za ubogo czy za bogato ?
jeszcze wtryski sie licza i cis. paliwa,
to akurat punkt zalamania charakterystyki - roznie moze byc ,zaleznie od egzemplarza,
jak poprawiles  dolot to po wyniku wyglada na to ,ze noramalnie jest za bogato
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 20, 2011, 22:16:41 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jest jedna opcja na komputer -oprocz 101610/103610 trzeba zdobyc komp o oznaczeniu 101470 -jest to chyba najstarszy mems jaki był w 1.4

http://www.atpelectronics.co.uk/c/rover-214-petrol-ecu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpień 25, 2011, 17:50:25 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Zobaczymy co da zmiana kompa ... wszystko kupione ... imo zdjęte ... trwają prace nad montażem :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 03, 2011, 00:38:32 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Noi jak po zamontowaniu? czy sprawa ori kompa umarla smiercia naturalna ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 19, 2011, 00:16:44 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Podepne sie:

Były kompy do 1.8 16v bez immo? Jak były znajdzie mi ktoś numer takowego kompa?

...i jak by był taki który współpracuje z czujnikiem i zamachem od 1.4
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2011, 00:21:32 am wysłana przez CSR_GTI »

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 19, 2011, 08:02:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Były kompy do 1.8 16v bez immo
Nie.
i jak by był taki który współpracuje z czujnikiem i zamachem od 1.4
Nie ma takiej opcji.

Jedyna szansa to zapodać kompa ze starszego freelandera na kopułce. Zdejmujesz immo i dajesz koło zamachowe od 1,4 rovera 32/4 i śmigasz...


Bez immo to były jedynie 1,4 i 2,0 z przed 96 roku.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2011, 08:04:21 am wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 19, 2011, 10:00:10 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Jedyna szansa to zapodać kompa ze starszego freelandera na kopułce.
Szukałem szukałem i znalazłem numer kompa 103730 - czy to właśnie ten będzie?

Zamach 32-4 to jest taki jak tan no nie?
z 4ema brakującymi ząbkami - dobrze rozumuje?



Komp + zamach... a czy wiązke trzeba poprzekładać? Pinout kompa też potrzebny którego nigdzie nie moge znaleźć.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2011, 10:03:55 am wysłana przez CSR_GTI »