Autor Wątek: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa  (Przeczytany 21629 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« dnia: Maj 22, 2011, 19:48:08 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Koledzy mam kilka pytań:
Zrobiłem swapa z Roverka 1.4 na 1.6 ... Chętnie przerzuciłbym teraz kompa z Roverka 1.6 ... Wiem że problem leży w imobilajzerze ... Czy ktoś próbował to jakoś obejść ?
Domyślam się, że jeśli chodzi o imo to prawdopodobnie jest dołożony jakiś jeden pin w kompie który za to odpowiada ... Czy nie jest tak, że wystarczy podać na niego jakieś napięcie i on się rozłączy ?
Czy rozkład pozostałych pinów jest taki sam jak w wiązce z poldorovera ? Wtyczki są takie same tylko jeden pin w poldoroverze pozostaje pusty ?
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2011, 09:46:46 am wysłana przez Szakal_wawa »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 22, 2011, 20:17:07 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
 Na pewno da rade bo złodzieje jakoś omijają immobilizer, a jak go by się ominęło to może nawet nowsze rocznikiem silniki dało by się włożyć.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2011, 20:36:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może też być różnica w sterowaniu wtryskiwaczami i na 99% potrzeba będzie założyć koło zamachowe 32/4 bo obecne z poldrovera jest 34/2. Z tym immo jest ciężka sprawa. Jeszcze oficjalnie nie spotkałem się z tym żeby komuś udało się obejść immo. Sprawdzony sposób to moduł z rovera...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 22, 2011, 20:43:07 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Czyli wtedy przerzucamy całe koło zamachowe pod większą tarczę :D czyli idealnie bo zamierzam to koło i tak wymieniać ... a czy czujnik położenia pasuje bezproblemowo ?
Jestem skłonny trochę przy tym podłubać i trochę zainwestować ... Bo jeśli by się udało to otworzyło by to drogę do VVC :D ...
Bocian o jakim module mówisz ??
Wiem że siedzisz w tym temacie już bardzo długo ... a co sądzisz o tym:
http://motoallegro.pl/show_item.php?item=1544323995
??
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2011, 20:53:48 pm wysłana przez Szakal_wawa »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 22, 2011, 22:25:21 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jest różnica w sterowaniu wtryskiwaczami, bo MEMS 1,9 ma półsekwencję. Dodatkowo do wymiany cewka + wiązka. PWK pasuje, a zdjęcie immo wcale nie jest drogie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 22, 2011, 23:58:08 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Przecież już jeździ 1.8 VVC we fiacie 125...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 23, 2011, 07:57:51 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Do wymiany wiązka ?? Ale chodzi o wiązkę od kompa czy o jakąś inną ?
Chodzi jeszcze o ten moduł:
http://allegro.pl/rover-420-400-modul-przekaznik-komputer-ywb100710-i1582270934.html
??
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 23, 2011, 11:54:19 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Kontaktowałem się ze sprzedawcami z aukcji ... Zdejmują imo bez problemu ... koszt 150 zł ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 23, 2011, 13:53:15 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Kontaktowałem się ze sprzedawcami z aukcji ... Zdejmują imo bez problemu ... koszt 150 zł ...
Ale jest sens wkładania kompa od 1,6 jak na kompie od 1,4 elegancko śmiga?

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 23, 2011, 14:01:24 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Po za półsekwencja i inna cewka to nic nowego nie ma. W kwestii software'u to da się czytać testbookiem wyprzedzenie zapłonu. Nadal nie jest programowalny i moim zdaniem w 1.6 nie ma po co się w to bawić, szkoda pieniędzy. Lepiej zainwestować w świniaka.
Tak wiązka kompa, zresztą to chyba oczywiste skoro sterowanie wtryskami jest półsekwencyjne...
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2011, 14:05:41 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 23, 2011, 16:02:41 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Głównie chodzi mi o to, że jeśli udało by się to zrobić na 1.6 i wszystko by było ok to wtedy podjął bym się tego na 1.8 :D
To nie na kompie od 1.4 śmiga ładnie nie oznacza, że na kompie od 1.6 nie będzie lepiej :D
W dodatku umożliwia to założenie sprzęgła 200 mm
A zna ktoś oznaczenia jakie są na komputerach od 1.6 i od 1.8 żeby można było je odróżnić ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 23, 2011, 16:35:20 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
1.6 : MKC104032
1.8 MGF : MKC104112, Freelander : MKC104392
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 23, 2011, 19:19:03 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
1.6 : MKC104032
1.8 MGF : MKC104112, Freelander : MKC104392
Bardzo dziękuję :D
Masz jeszcze może oznaczenie od VVC ?
I czym się różniło 1.8 MGF od 1.8 od Freelandera ?
Dobrze wiedzieć bo dziś mi koleś wciskał na allegro kompa MKC104393 i twierdził że to od 1.6
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 23, 2011, 19:38:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie sądzę by różniło się czymkolwiek, mimo, że MGF to jednak sportowa odmiana. Od VVC jest MEMS2J z dwoma wtyczkami (jedna czerwona) i cewka ala GSi.
Prawdopodobnie numer to : MKC 104001.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 23, 2011, 19:44:52 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
A te kompy mają tylko jedną wtyczkę i czujnik podciśnienia ... A komp z Poldorovera ma dwie wtyczki i ten czujnik ... Więc gdzie się podziało to gniazdko i co zrobić z tymi przewodami ??
Czy trzeba też przerzucić tą puszkę z przekaźnikami co jest pod komputerem ?? Ta mała czarna ??
Czy w Roverku 1.6 i 1.8 dochodzą jakieś dodatkowe czujniki których nie miał 1.4 a które będzie miała wiązka ??
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 23, 2011, 21:19:54 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
W dodatku umożliwia to założenie sprzęgła 200 mm
A zna ktoś oznaczenia jakie są na komputerach od 1.6 i od 1.8 żeby można było je odróżnić ?

ja mam 1.8 na kompie 1.4 i sprzeglo pod tarcze 200mm. Do tego to juz lepiej odrazu sie bawic w 1.8 choc i tak da rade z kompem od 1.4 trzymac serie mocy 1.8 sory za polskie znaki a dokladnie ich brak ale pisze z telefonu

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 23, 2011, 21:31:34 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Po za półsekwencja i inna cewka to nic nowego nie ma.
A co daje półsekwencja ? I czy można bezproblemowo (wymianą kompa, cewki i wiązki) zamienić z full grupy na półsekwencję ? Czy półsekwencja będzie chodzić na kopułce ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 23, 2011, 21:32:11 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ciekawe co by powiedział 1.6 na kompie od 1.8 <lol>

ja mam 1.8 na kompie 1.4 i sprzeglo pod tarcze 200mm.

Liczę, że będziesz w Czerniewicach i będę miał możliwość się z Tobą przejechać :D ... Bo wsadziłem 1.6 ale cały czas mnie korci na 1.8 :D
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2011, 21:33:56 pm wysłana przez Szakal_wawa »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 23, 2011, 23:03:54 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Po za półsekwencja i inna cewka to nic nowego nie ma.
A co daje półsekwencja ? I czy można bezproblemowo (wymianą kompa, cewki i wiązki) zamienić z full grupy na półsekwencję ? Czy półsekwencja będzie chodzić na kopułce ?

A jakie to ma znaczenie dla sposobu sterowania wtryskiwaczami jaki jest zapłon ? Przecież komputery, o których mówimy MEMS 1.9 (Te z Xem na obudowie) są na kopułce i półsekwencji. Tak bez problemu można to zmienić, trzeba tylko polepić wiązki (Pnowa wnętrza z Roverowską silnikową), tutaj coś przedłużyć, itd.

Co by powiedziało 1.6 na kompie z 1.8. Hmm, moim zdaniem to mapy w 1.8 są dostosowane do dużego skoku tłoka i nastawione raczej na "jechanie z dołu", a 1.6 to silnik prawie kwadratowy o niskim skoku tłoka nastawiony na wyższe obroty.

Dla mnie to jest sztuka dla sztuki, bo nie ma żadnych konkretnych modów w silniku i mega zauważalnych zmian w przypadku 1.6 nie zauważycie. O ile jeszcze w 1.8 to ma jakiś sens, to przy 1.6 radziłbym zrobić porządny wydech na kolektorze 4-2-1 bądź 4-1 o odpowiedniej średnicy, z zachowaniem rodzajów tłumików (kat-przelot-komora), spasować dobrze kolektor ssący (fabryczny to tragedia) i ewentualnie porting głowicy.

Dodam tylko, że na odpowiednio zbudowanym układzie wydechowym, bez obciążenia 1.8 kręci się lepiej jak zdrowe 1.4ki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 23, 2011, 23:12:43 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Wydech przerobi się na rurowy :D (już kupiłem) dolot zmieniony na zimny ... kat wycięty ... przelot już jest :D ... Ale męczy mnie ten komp :D ...
Chodzi mi o to że jeśli by mi to wyszło i nic by się nie zjepsuło i miałbym już lepsze sprzęgło to bym przeswapował 1.6 na 1.8 (oczywiście na kompie od 1.8 bez imo) bo domyślam się, że wiązka od 1.6 i od 1.8 jest już taka sama ...
I wtedy może to 1.8 by chodziło tak jak 1.8 w roverze, a nie jak 1.8 w polonezie które się zachowuje jakby było niedoruchane ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`