Po za półsekwencja i inna cewka to nic nowego nie ma.
A co daje półsekwencja ? I czy można bezproblemowo (wymianą kompa, cewki i wiązki) zamienić z full grupy na półsekwencję ? Czy półsekwencja będzie chodzić na kopułce ?
A jakie to ma znaczenie dla sposobu sterowania wtryskiwaczami jaki jest zapłon ? Przecież komputery, o których mówimy MEMS 1.9 (Te z Xem na obudowie) są na kopułce i półsekwencji. Tak bez problemu można to zmienić, trzeba tylko polepić wiązki (Pnowa wnętrza z Roverowską silnikową), tutaj coś przedłużyć, itd.
Co by powiedziało 1.6 na kompie z 1.8. Hmm, moim zdaniem to mapy w 1.8 są dostosowane do dużego skoku tłoka i nastawione raczej na "jechanie z dołu", a 1.6 to silnik prawie kwadratowy o niskim skoku tłoka nastawiony na wyższe obroty.
Dla mnie to jest sztuka dla sztuki, bo nie ma żadnych konkretnych modów w silniku i mega zauważalnych zmian w przypadku 1.6 nie zauważycie. O ile jeszcze w 1.8 to ma jakiś sens, to przy 1.6 radziłbym zrobić porządny wydech na kolektorze 4-2-1 bądź 4-1 o odpowiedniej średnicy, z zachowaniem rodzajów tłumików (kat-przelot-komora), spasować dobrze kolektor ssący (fabryczny to tragedia) i ewentualnie porting głowicy.
Dodam tylko, że na odpowiednio zbudowanym układzie wydechowym, bez obciążenia 1.8 kręci się lepiej jak zdrowe 1.4ki.