Autor Wątek: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa  (Przeczytany 21628 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 28, 2011, 09:49:36 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Kupiłem większe wytryski od opla ... i teraz chciałbym podmienić pompę ... wyczytałem na forum żeby wrzucić Walbro 255 i podmienić regulator ciśnienia paliwa ...
Gdzie w poldoroverze jest regulator ciśnienia paliwa ? Jaki kupić ? I jakie jest fabryczne ciśnienie i o ile można je podnieść ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 28, 2011, 10:05:33 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A po co ? Chcesz żeby Ci go zalewało ? Regulator ciśnienia jest na końcu listwy wtryskowej od góry. Ma podłączony przewód z kolektora ssącego (podciśnienie) i przewód powrotny do baku.
Nominalne ciśnienie 3bar.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 28, 2011, 10:22:59 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
A po co ? Chcesz żeby Ci go zalewało ? Regulator ciśnienia jest na końcu listwy wtryskowej od góry. Ma podłączony przewód z kolektora ssącego (podciśnienie) i przewód powrotny do baku.
Nominalne ciśnienie 3bar.
Kontaktowałem się z kilkoma osobami z forum na pw ... wszyscy piszą że roverek 1.6 na wtryskach od opla chodzi ładnie ... doradzono mi żebym zdjął czujnik temperatury przy ścianie grodziowej (wtyczkę) i zobaczył jak autko się zachowuje ... i wg mnie budzi się demon :D ... dlatego wrzucam większe wtryski ... a pompa mi się już chyba kończy i chce zmienić :D ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 28, 2011, 10:56:57 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Może i budzi się demon, ale spalanie też wzrośnie, bo jeździsz na ssaniu czyli bogatej mieszance. Jak dla mnie marny pomysł. Zacząłbym od zrobienia wydechu, a nie drutowania odpinając czujniki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 28, 2011, 11:05:10 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Może i budzi się demon, ale spalanie też wzrośnie, bo jeździsz na ssaniu czyli bogatej mieszance. Jak dla mnie marny pomysł. Zacząłbym od zrobienia wydechu, a nie drutowania odpinając czujniki.
Kolego ale kto mówi że masz tak jeździć ?? chodzi o to że możesz zobaczyć co dadzą Ci większe wtryski ... Jeśli budzi się demon i ma lepszego kopa to znaczy, że go nie zalewa :) czyli można ładować większe wtryski ...
Nie przesadzajmy z tym większym spalaniem ... nie wiem czy będzie to różnica 0,5 litra ... a autko ma być do zabawy ... w końcu po to wsadziłem 1.6 ... jak bym chciał ekonomiki to bym został przy 1.4 ... a ponadto mam jeszcze LPG :)

Na większych wtryskach nic nie jest drutowane :) ... A wydech mam już połowicznie przelotowy i bez kata ... a kolektor wydechowy już się robi na rurowy 4w2w1 :)
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2011, 11:07:12 am wysłana przez Szakal_wawa »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 28, 2011, 11:21:49 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

Kolego ale kto mówi że masz tak jeździć ?? chodzi o to że możesz zobaczyć co dadzą Ci większe wtryski ... Jeśli budzi się demon i ma lepszego kopa to znaczy, że go nie zalewa :) czyli można ładować większe wtryski ...
Nie przesadzajmy z tym większym spalaniem ... nie wiem czy będzie to różnica 0,5 litra ... a autko ma być do zabawy ... w końcu po to wsadziłem 1.6 ... jak bym chciał ekonomiki to bym został przy 1.4 ... a ponadto mam jeszcze LPG :)

Na większych wtryskach nic nie jest drutowane :) ... A wydech mam już połowicznie przelotowy i bez kata ... a kolektor wydechowy już się robi na rurowy 4w2w1 :)

Hmm, no chyba, że tak.
Co do spalania to 1.6 powinno palić mniej od 1.4 bo nie musisz go tak żyłować żeby jechało.
Nie rób tylko pełnego przelotu...
Jaki numer mają te wtryskiwacze?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 28, 2011, 11:35:35 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Co do spalania masz rację ... ale 1.6 zachęca do przyciśnięcia mocniej pedału i wtedy już jest więcej :D ...
Wtryskiwacze są z opla 2.0 8V 115KM mają oznaczenie 0-280-150-725 i wydajności 192ml/3 bar.
Przelotowy mam na razie końcowy (Ulter Sport) a w miejscu kata siedzi tłumik ten co był fabrycznie montowany do roverów w to miejsce ...
A czemu nie robić całkowitego przelotu ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 28, 2011, 12:03:25 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

A czemu nie robić całkowitego przelotu ?

Bo nie będzie przyrostu. Tak się wydaje, ooo będę miał odetkany wydech to zaraz będzie milion koni. Każdy tłumik ma swoje przeznaczenie. Po za tym na fabrycznej średnicy to i tak przyrostu nie będzie. Gdyby puścić cały wydech od kolektora na rurze takiej jak jest przy pierwszym tłumiku (przed zwężkami na środkowej rurze) to na pewno byłby efekt, zresztą potwierdzony u Goldena, aczkolwiek on ma wydech poprowadzony inaczej. Jak na razie to był najlepiej wkręcający się roverek jakiego widziałem.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 28, 2011, 18:28:40 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
co do regulatora ciśnienia paliwa:



Ciśnienie na listwie 2.5 bara. Nie wiem jak może być więcej, jak przy podkręceniu do 3bar wskazówka wariowała i ewidentnie podczas jazdy pompa nie wydalała

Wtryski mam te same. Mają chyba szare końcówki

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 28, 2011, 19:11:58 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
A jaką masz pompę ? Może nie wyrabia i dlatego skazówka wariowała :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 28, 2011, 20:17:27 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Oryginalna pompa z rovera. na 1.4 chodziła dobrze, silnik kręcil się do końca. Przy 1.8 pompa jest za słaba

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 29, 2011, 18:19:25 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No mi się wydaje że oryginalna jest do 1.6 też za słaba ... zwłaszcza, że ta moja już chyba swoje przeszła (nierzadko na rezerwie) ...
A co doradzicie w miejsce oryginalnej ? Tak żeby nie było za dużo rzeźby, ale i żeby wydoliła :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 05, 2011, 20:12:29 pm »

nethero

  • Gość
Przepraszam, że tak podepnę się pod temat, ale mam 1.8 z landrovera na osprzęcie z 1.4
i większych wtryskach. Ogólnie chodzi to nieźle i też chcę wystroić to świnką, zamiast bawić
się we wstawianie kompa od 1.8. Z dołu idzie świetnie, trochę ma problem z wkręcaniem się,
czasem na wyższych obrotach jak się depnie słychać, że ma delikatnie za ubogo.
Używając go przez ostatnie 2 lata narzekać nie mogę.

Mankamentem jest zbyt mocna reakcja na nagłe dodanie/odjęcie gazu, nie nazwałbym tego szarpaniem,
co raczej "uderzeniem"; przy pewnych specyficznych obrotach na niskim biegu występuje
tendencja do kangurzenia. Jak się człowiek nauczy z wyczuciem operować sprzęgłem to tego nie ma, ale...

Wiem że nie ma co gdybać, tylko wsadzić sondę i wystroić na jakimś ecumasterze, ale zastanawiam się,
na ile te objawy znikną gdyby dać coś innego niż pompę z GSi (podpinam się pod ostatnie pytanie), a na pewno jest za słaba. 

P.S. Wiadomo, że włożenie późniejszego MEMSa niż to z 1.4 wymaga koła zamachowego 32/4,
ale gdzie niby takie koło występuje, aby podeszło do polonezowego dzwonu od skrzyni i rozrusznika?
Jak to jest zrobione w tym 125p z VVC?

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 05, 2011, 20:39:36 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Koło jest takie samo w 1.4/1.6/1.8 tylko różni się brakującymi zębami ... Gabaryty identyczne więc jak weszło jedno to wejdzie i drugie ...
Ja bym podmienił pompę na większą ... mam wrażenie że Twój problem w dużej mierze leży właśnie w niej że nie wyrabia ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 05, 2011, 21:13:22 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
Koło jest takie samo w 1.4/1.6/1.8 tylko różni się brakującymi zębami ... Gabaryty identyczne
To kolega chyba nie widział koła od 1.8 jest duuuuużo większe sama tarcza sprzęgła jak dobrze pamiętam ma 230mm

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 05, 2011, 21:46:29 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Koło jest takie samo w 1.4/1.6/1.8 tylko różni się brakującymi zębami ... Gabaryty identyczne
To kolega chyba nie widział koła od 1.8 jest duuuuużo większe sama tarcza sprzęgła jak dobrze pamiętam ma 230mm


No to w takim razie nie widziałem ... bo byłem pewny że jest takie samo jak od 1.6 czyli 200mm ... w takim razie sorki za wprowadzenie w błąd ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 05, 2011, 23:02:47 pm »

nethero

  • Gość
Co do pompy to wiem, chodziło mi raczej o ten efekt za dużego momentu przy dodaniu gazu (np. zmianie biegów)
- coś podobnego jakby mieć luzy w napędzie, albo jak w dieslu.

Gdy ktoś inny siada za kierownicą w moim poldzie pierwszy raz, to czuję jak gumy na wale dostają po tyłku :]
Obstawiałbym niedopasowanie mapy, ale ciekaw jestem czy mieli tak inni forumowicze z 1.8 z kompem od 1.4.

Koła się różnią, dlatego zastanawia mnie np. to VVC w 125p na poldroverowym kole (podobno).
To co było montowane w paru polonezach z roverem 1.6 to miało ile wycięć?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2011, 23:05:11 pm wysłana przez nethero »

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 05, 2011, 23:10:56 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Przepraszam, że tak podepnę się pod temat, ale mam 1.8 z landrovera na osprzęcie z 1.4
i większych wtryskach. Ogólnie chodzi to nieźle
Mozesz mi napisac na priw jaki masz dokladnie setup ? Buduje własnie swapa- komp 103610, pompa orginał, rurowiec z ferdka i wtryski z rovera 1.6 bezowe i chiałbym wiedziec czego sie spodziewac
Koła na pewno się różnią, dlatego zastanawia mnie np. to VVC w 125p na poldroverowym kole (podobno).
Ot jako ciekawostka.
On ma skrzynie od poldrovera i załozony orginalny komp z jakims obejsciem immo(dodatkowa puszka) wiec musi miec kolo pasujace do skrzyni czyli 190/200mm  z brakujacymi czterema zebami jezeli oszukuje tylko immo lub z dwoma jezeli jezeli jest całkowicie wyłaczone
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2011, 23:12:49 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 05, 2011, 23:51:51 pm »

nethero

  • Gość
On ma skrzynie od poldrovera i załozony orginalny komp z jakims obejsciem immo(dodatkowa puszka) wiec musi miec kolo pasujace do skrzyni czyli 190/200mm  z brakujacymi czterema zebami jezeli oszukuje tylko immo lub z dwoma jezeli jezeli jest całkowicie wyłaczone

Faktycznie, pamiętam że zdejmował immo. Czyli późniejsze MEMSy ze zdjętym immo, działają na kole z 2 wycięciami (zarówno 2J jak i 1.9)?
Swoją drogą to dziwne rozwiązanie, czemu akurat koło wymusza w sterowniku sprawdzanie immo, a nie jest to po prostu
zaszyte w sofcie z jakąś petlą czasową?

Odp: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 06, 2011, 12:11:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Po pierwsze to chyba takie kangury to i ja mam ale tu musielibyśmy się przejechać oboma autami i porównać czy o tym samym mówimy. Tyle że ja nie mam kompa z 1,4.

Po drugie. Ja widzę drugie dno w zastosowaniu koła 32-4. Jako że znaczniki są umieszczone asymetrycznie to komp może dzięki nim też określa fazy rozrządu ale może się mylę i stosuje to tylko do immo. Ale z drugiej strony w 99 roku zastąpili kopułkę podwójnymi cewkami i chyba dopiero po jakimś czasie pojawił się czujnik na wałku rozrządu...

Koło 32-4 pod sprzęgło  200mm występowało w 1,4 i 1,6 w różnych wykonaniach wieńca już od 96 roku. 1,8 to inna para kaloszy bo tam sprzęgło ma 215/230mm
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.