Autor Wątek: Adaptacja kompa z Rovera // Modyfikacja pompy paliwa  (Przeczytany 21626 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 25, 2011, 09:06:50 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
I wtedy może to 1.8 by chodziło tak jak 1.8 w roverze, a nie jak 1.8 w polonezie które się zachowuje jakby było niedoruchane ...
Ja tam nie narzekam. Serię rovera już dawno odstawiłem... Przynajmniej tak mówi hamownia.
Jak będę miał czas to opiszę nieco więcej o elektryce rovera ale większość była już napisana...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 25, 2011, 15:12:21 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6619
  • Płeć: Mężczyzna
Dla mnie to jest sztuka dla sztuki, bo nie ma żadnych konkretnych modów w silniku i mega zauważalnych zmian w przypadku 1.6 nie zauważycie. O ile jeszcze w 1.8 to ma jakiś sens, to przy 1.6 radziłbym zrobić porządny wydech na kolektorze 4-2-1 bądź 4-1 o odpowiedniej średnicy, z zachowaniem rodzajów tłumików (kat

Ja słyszałem że 1.6 lepiej się kręci z powodu krótszego skoku tłoka ,a 1.8 z komputerem 1.4 nawet na wtryskach Calibry 2.0 ma spalanie stukowe.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 25, 2011, 16:09:29 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
1.8 z komputerem 1.4 nawet na wtryskach Calibry 2.0 ma spalanie stukowe.

Mam taką opcję u siebie i jakoś spalania stukowego nie ma...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 25, 2011, 17:47:54 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ja słyszałem że 1.6 lepiej się kręci z powodu krótszego skoku tłoka
Ale lepiej na kompie od 1.4 czy od 1.6 ??
i lepiej od czego ?? bo od silnika 1.4 to wiadomo ... 1.6 nawet na kompie od 1.4 chodzi lepiej od 1.4 ...
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2011, 17:56:14 pm wysłana przez Szakal_wawa »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 25, 2011, 17:49:16 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie sądzę by była znacząca różnica, skoro 1.6 na wtrysku z Poloneza osiągają fabryczne parametry, a nawet i lepsze, np. Vanowy 1.6 miał 120KM i 150Nm. Przeróbka bez sensu.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 25, 2011, 17:57:57 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
A półsekwencja nie polepszy kultury pracy silnika ??
W dodatku wydaje mi się że mapy powinny być lepiej dopracowane ... Zwłaszcza że nie było 1.6 z kompami od 1.4 ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 25, 2011, 19:09:02 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ale po co się w to bawić skoro i tak wychodzą wyniki ala seria lub lepiej ? To oznacza, że mapy z 1.4 dobrze się spisują...
Raczej nie polepszy, ale robić taka rzeźbę tylko po to, żeby mieć półsekwencję to głupota...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 25, 2011, 20:17:06 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Ponoć na gazie można wszystko ładnie wystroić. Poza tym tak jak Multec pisze. Przy 1.6 szkoda zachodu z przekładką kompa, skoro wyniki utrzymują się na fabrycznym poziomie. Co innego przy 1.8. Tutaj już kolorowo nie jest, więc wciąż czekam na pionierski projekt ecumastera z mapami do 1.8 na wtryskach z calibry i pompą paliwa z Volvo :D

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 25, 2011, 21:09:56 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Co innego przy 1.8. Tutaj już kolorowo nie jest
Nie wiem co wy narzekacie. obecnie swojego wyceniam na 125KM i 190Nm... Spalania stukowego tez nie stwierdzono.

Co do ECu rovera to opisze co udało mi się dowiedzieć i domyślić...

Główna różnica między poldroverem a roverami serii K polegała na sterowaniu wolnymi obrotami. w polonezie jest silniczek sterujący otwarciem przepustnicy
w roverze natomiast jest dodatkowy kanał obejściowy. Do 99 roku oba silniki miały identyczne wtyczki wiec można się oszukać. po 99 chyba silniczek unipolarny 5cioprzewodowy został zastąpiony silniczkiem bipolarnym 4ro przewodowym (coś jak w polonezach na wtrysku).

Do 95 roku ECU rovera były podobne do poldorovera czyli Fullgrupa i kopułka. Wiązka elektryczna taka sama. Ilość i rozmieszczenie czujników analogiczne. Immo stanowiło oddzielny moduł.

od 96 roku zmieniło się sterowanie wtryskiem na półsekwencyjny. Dodatkowo w kole zamachowym zginęły dwa kolejne zęby rozmieszczone niesymetrycznie  przez co sterownik wie który cylinder pracuje... Zmiana okablowania dotyczyła wtryskiwaczy zamiast 4 wyjść z ecu są dwa. Immobiliser zaszyty jest w sterowniku. czujniki i reszta okablowanai jest po staremu.

W 99 roku kopółka została zastąpiona przez podwójne cewki. Pojawił się też czujnik fazy rozrządu umieszczony na pokrywie górnej wałków rozrządu i zczytujący stan wałka wydechowego. Wtrysk paliwa pozostał prawdopodobnie nadal półsekwencyjny.

Komputer od serii T jest podobny do tego od K a rozbudowany o dodatkowe czujniki spalania stukowego oraz czujnik temperatury paliwa. Sterowanie wolnymi obrotami jak w poldoroverze. Wtrysk i zapłon ewoluował analogicznie jak w serii K.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 25, 2011, 21:18:25 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

W 99 roku kopółka została zastąpiona przez podwójne cewki. Pojawił się też czujnik fazy rozrządu umieszczony na pokrywie górnej wałków rozrządu i zczytujący stan wałka wydechowego. Wtrysk paliwa pozostał prawdopodobnie nadal półsekwencyjny.


Czyli MEMS3. Tam jest już pełna sekwencja. Po to jest właśnie czujnik położenia wałka rozrządu. Dodatkowo w Roverach 75 z MEMSem3 była druga sonda lambda za katalizatorem. Zmianie uległ też MAP, który w "trójce" jest przykręcony do kolektora i ma 3 lub 4 piny. 4 pinowy to "mix" MAPa z MATem czyli czujnikiem temperatury.

"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 25, 2011, 21:34:15 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ale czy ktoś porównywał wykresy z hamowni roverka 1.6 i poldoroverka z 1.6 na kompie z 1.4 ? Bo to że wyrzucają podobną moc nie oznacza, że moment jest w tym samym miejscu i taki sam ...
No i wcale nie stwierdza że po zmianie kompa tej mocy nie przybędzie ...

Ktoś mi wytłumaczy co daje półsekwencja w porównaniu do full grupy na benzynie ??
Chodzi mi o korzyści ewentualne wady a nie o to czym się różni w budowie.

Fajnie by było jakby ta cała wiedza tu wypisana gdzieś się zachowała ...
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2011, 21:36:04 pm wysłana przez Szakal_wawa »
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 25, 2011, 21:51:15 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
fullgrupa-półsekwencja-sekwencja wszytko po to by poprawić dawkowanie paliwa a co za tym idzie ekonomię i ekologię... Im wyższy sposób wtrysku tym większe rozbudowanie i stopień komplikacji elektroniki i czujników. Analogicznie sprawa wygląda z zapłonem.

Co do porównywania wykresów to trudno porównywać coś co będzie mieć inne wartości. Np u mnie moment i moc max wypadają wyżej niż dla serii 1,8 ale w miejscu gdzie na fabrycznym wykresie jest max to i u mnie te wartości są zachowane. tyle że przez zmiany w aucie są jeszcze wyższe wartości wiec porównanie wykresów nic nie da.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 25, 2011, 22:14:44 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No ale zmiana kompa może zaowocować spłaszczeniem momentu ... zwłaszcza że 1.4 i 1.6 to w sumie dwa inne silniki o zupełnie różnej charakterystyce pracy ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 26, 2011, 07:04:43 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
No ale zmiana kompa może zaowocować spłaszczeniem momentu ... zwłaszcza że 1.4 i 1.6 to w sumie dwa inne silniki o zupełnie różnej charakterystyce pracy ...
Wiec szakal_wawa trzeba zabrać się do pracy, bo czysto teoretycznie się o tym nie przekonasz;)

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 26, 2011, 10:47:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja bym jednak od razu pobawił się "świnką". Koszt podobny a zapewniam że będziemy mogli wycisnąć o wiele więcej jak przy standardowym kopie nawet z 1,6 choćby z powodu ekonomii/ekologii fabrycznego sterownika.
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2011, 10:52:46 am wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 26, 2011, 18:29:20 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
No ale zmiana kompa może zaowocować spłaszczeniem momentu ... zwłaszcza że 1.4 i 1.6 to w sumie dwa inne silniki o zupełnie różnej charakterystyce pracy ...
Szakal_wawa a jak śmiga to 1.6 w porównaniu do 1.4 ?

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 26, 2011, 21:02:17 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Szakal_wawa a jak śmiga to 1.6 w porównaniu do 1.4 ?
1.6 ciągnie od 2500 obrotów tak jak 1.4 od 5000 obrotów ... a nawet lepiej ... ja byłem zaskoczony jak pierwszy raz jechałem ... różnica kolosalna ... bez piłowania ruszasz za zachodnimi autkami ... przy wrzucaniu drugiego biegu nie ma problemu żeby piszczał kołami ... autko dużo bardziej elastyczne ... Jeśli będziesz w Czerniewicach lub wcześniej w Warszawie to zapraszam ... przejedziesz się i zobaczysz sam :) ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 26, 2011, 21:03:23 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Bocian a pomógł byś mi go ustawić jak bym kupił świnię ?? Bo ja sam na pewno nie dam rady tego zrobić dobrze :(
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 26, 2011, 22:47:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Bocian a pomógł byś mi go ustawić jak bym kupił świnię ?? Bo ja sam na pewno nie dam rady tego zrobić dobrze :(
Ja też nigdy tego nie robiłem. Przydałby się laptop (to powiedzmy mam), sonda szerokopasmowa (można by się jakoś zrzucić), sporo paliwa do wyjeżdżenia i czasu na zabawę (a tego to mi bardzo brakuje)...
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2011, 22:50:55 pm wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Adaptacja kompa z Rovera
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 27, 2011, 15:25:03 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
sporo paliwa do wyjeżdżenia i czasu na zabawę (a tego to mi bardzo brakuje)...
tu się zgadzam bo stroiłem z kumplem proboszcza za nami dużoooo nie przespanych nocy, wyjeżdżone litry paliwa i zrobione setki kilometrów. Bardzo czasochłonne zadanie i dokładne.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v