FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Lipiec 18, 2011, 21:58:27 pm

Tytuł: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Lipiec 18, 2011, 21:58:27 pm
Pasuje ten silnik do polda ??
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Lipiec 18, 2011, 22:14:09 pm
Do bagażnika pewnie wejdzie, choć będziesz musiał złożyć siedzenia.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Lipiec 18, 2011, 22:15:09 pm
Napisz konkretnie jaki.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Lipiec 18, 2011, 22:50:55 pm
Pewnie chodzi o dohc. Pasuje ale przeróbek mnóstwo.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Lipiec 20, 2011, 20:30:50 pm
wiem tylko ze jest lancia z 1,6 za 500zl, dlatego pytam bo moze warto by bylo
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 20, 2011, 22:32:56 pm
500zl, dlatego pytam bo moze warto by bylo
Jak w dobrym stanie i masz tylnionapedowe padło do przełozenia czesci do silnika lanci oraz troche samozaparcia i czasu  to warto, tylko sprawdz najpierw u Siebie  w miescie jak z dostepnoscia czesci
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Lipiec 21, 2011, 00:39:51 am
Przy okazji zapytam, czy ktoś wpadł może na jakiś ciekawy pomysł jak rozwiązać rozdzielacz wypadający w ścianie grodziowej? Oczywiście poza aparatem w głowicę i odpowiednim wałkiem bo to nie są tanie rzeczy.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 21, 2011, 12:29:58 pm
Przy okazji zapytam, czy ktoś wpadł może na jakiś ciekawy pomysł jak rozwiązać rozdzielacz wypadający w ścianie grodziowej? Oczywiście poza aparatem w głowicę i odpowiednim wałkiem bo to nie są tanie rzeczy.
wywalic aparat i zaslepic otwor :d
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Lipiec 21, 2011, 12:54:50 pm
Przy okazji zapytam, czy ktoś wpadł może na jakiś ciekawy pomysł jak rozwiązać rozdzielacz wypadający w ścianie grodziowej? Oczywiście poza aparatem w głowicę i odpowiednim wałkiem bo to nie są tanie rzeczy.

Zamontować silnik na osprzęcie z GSI i wtedy montujesz cewkę gdzie Ci pasuje.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 21, 2011, 13:03:38 pm
Przy okazji zapytam, czy ktoś wpadł może na jakiś ciekawy pomysł jak rozwiązać rozdzielacz wypadający w ścianie grodziowej? Oczywiście poza aparatem w głowicę i odpowiednim wałkiem bo to nie są tanie rzeczy.

Zamontować silnik na osprzęcie z GSI i wtedy montujesz cewkę gdzie Ci pasuje.

I kunie uciekają. ;-) Po za tym przekładanie osprzętu z GSi do Borka, hmm.  :P
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 21, 2011, 13:16:03 pm
I kunie uciekają. ;-) Po za tym przekładanie osprzętu z GSi do Borka, hmm.  :P
w sumie nie mniejsza rzezba niz stawiac 1.6 16v na gazniku,
a jezeli chodzi o 1.6 8v to szkoda pary, zeby go przystosowywac do montażu wzdluznego - lepiej juz popracowac nad 1.6 ohv ,moc prawie taka sama,a mozna go tanio dopiescic, a nie drogo ledwo co wyremontowac
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Lipiec 21, 2011, 13:46:44 pm
w sumie nie mniejsza rzezba niz stawiac 1.6 16v na gazniku(...)

Nie było silników 1.6 16v
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 21, 2011, 15:05:01 pm
w sumie nie mniejsza rzezba niz stawiac 1.6 16v na gazniku(...)

Nie było silników 1.6 16v
oczywiscie ,ze byly w Delcie i Lybrze,
to ten sam silnik co w Sienie i Bravie 1.6 102KM ,
powstal w Maranello ,generalnie to SOHC 1.6 z zalozona glowica DOHC 16v,
w temacie nie podano o jaki silnik chodzi i nawet z jakiej Lancii ,
dohc 8v 1.6 byl zadko zakladany i to juz zdecydowanie wczesniej ,za to czesciej 1.6 sohc 8v,
zarowno sohc 8v i dohc 16v raczej nie pasuja na skrzynie od dohc 8v
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Lipiec 21, 2011, 15:17:58 pm
Myślałem że rozmawiamy o silnikach które bez problemu spinają się z się ze skrzynią 8v...
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 21, 2011, 15:18:47 pm
Jezeli macie na mysli ten motor
http://allegro.pl/silnik-fiat-bravo-brava-marea-palio-siena-1-6-16v-i1728913332.html

to dajcie sobie spokoj - jak dobrze kojarze to jest rozwinieciem silnika OHC z zastawy/fiata 128 i nie siada na skrzynie fiatowska RWD od 132
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 22, 2011, 16:05:40 pm
Elwood,
ten silnik nie siada na stara skrzynie,ale sam silnik chodzi bardzo fajnie,
nie jest demonem mocy,ale jakos tak siena z tym silnikiem pop...  jak przecinak,
dzwiek ma ciekawy i swoje lubi wychlac - widac w nim reke ferrari :p

Myślałem że rozmawiamy o silnikach które bez problemu spinają się z się ze skrzynią 8v...
nawet jesli wezmiemy pod uwage tylko dohca 1.6 8v to pod koniec wystepowal on raczej w wersji 90KM (choc nie interesowalem sie dokladnie ,nawet w Lanciach) ,bedzie on juz wiekowy i trzeba go przystosowac do montazu wzdluz (czyli trzeba miec drugi silnik) ,
szkoda zachodu dla takiej mocy,jak juz pisalem lepiej porzezbic w 1.6 ohv jezeli ma to isc do Borka
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Lipiec 22, 2011, 16:23:36 pm
90 koni ma wersja na wtrysku. Ile byłoby na gaźniku tego nie wiem. Pokrewny(jeśli nie taki sam) silnik z Regaty 100S ma na gaźniku 101KM.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 22, 2011, 18:33:50 pm
ale ten 100KM to ma inne walki,
Zoltan ma taki w Borewiczu i wyplulo mu 90KM ,tylko ze do konca nie wiadomo jakie ma walki (mial miec ostre wlasnie)
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Lipiec 22, 2011, 18:42:41 pm
Gdzieś w Croft'cie wyczytałem że Delta 1.6 IE i Regata 100S to są te same silniki. Rożni je tylko sposób zasilania i zapłon(Delta-zintegrowany z wtryskiem, Regata-moduł zapłonowy Digiplex 406A identyczny jak w Ritmo 105TC). A Zoltan to nie ma przypadkiem "kwadrata" 1.6?
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 22, 2011, 19:01:20 pm
nie wiem,jak sie wypowie to bedzie wiadome,
w kazdym razie czy 90KM czy 100KM na gaznikach to roznica niewielka biorac pod uwage to,ze gaznik dobrze ustawic to nie jest prosta sprawa,
a tak wogole,to katalog IC pokazuje, ze delta II 1.6 i.e 90KM ma srednice tloka 86mm ,wiec bedzie to sohc ,a nie dohc 8v,
ale w katalogu moze byc blad (zwlaszcza,ze uszczelka pod pokrywe zaworow to wersja od 16v i wymagane sa dwie),
ale czy w 96 roku byly jeszcze produkowane dohc 8v ?
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 22, 2011, 19:27:20 pm
ale czy w 96 roku byly jeszcze produkowane dohc 8v ?
W 95 na pewno
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=24&t=34927
na zdjeciu widac ze to SOHC

A Zoltan to nie ma przypadkiem "kwadrata" 1.6?
Owszem ma -1608 80x80mm taki sam jak montowali w włoskim 125p

Gdzieś w Croft'cie wyczytałem że Delta 1.6 IE i Regata 100S to są te same silniki. Rożni je tylko sposób zasilania i zapłon(Delta-zintegrowany z wtryskiem, Regata-moduł zapłonowy Digiplex 406A identyczny jak w Ritmo 105TC).
Całkiem prawdopodobne ze ten sam motor, osprzetem sie nie sugerujcie bo na przestrzeni lat roznych wersji tego samego motoru natlukli od cholery w roznych konfiguracjach. Samych silnikow 1.6 było conajmniej 5 wersji i kazda o innych parametrach srednica/skok
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: banned w Lipiec 22, 2011, 20:10:05 pm
A co o tym myślicie:

http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-1-4-t-jet-120-km-198a4000-2008-rok-i1725839119.html
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 22, 2011, 22:00:21 pm
A co o tym myślicie:

http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-1-4-t-jet-120-km-198a4000-2008-rok-i1725839119.html
Jak ogarniesz elektronike w postaci immo ,szyny CAN, druga sonde Lambda, jakies dopalacze tlenków azotu  i inne duperele zeby silnik nie chodził w trybie awaryjnym to moze byc
A tak na powaznie to nie pchajcie w wynalazki - ja wiem ze fajnie włozyc cos czego nikt nie ma i blysnac na zlocie ale to trzeba miec wiedze i zaplecze oraz koszta sa spore bo trzeba dorabiac rózne rzeczy np jakies redukcje na czujniki czy cos wiec koszta rosna. Jak juz naprawde ktos musi(podkreslam musi) miec cos innego to szukajcie chociaz silnikow z RWD lub FWD które pasuja pod skrzynie RWD(FORD/OPEL/SAAB/ROVER/MERCEDES) bo rece was rozbola od rzezby w gównie oraz najlepiej sprzed 1995/1996 roku - jakos wtedy weszly przepisy ze kazde auto musi miec immo oraz poraz ktorys zaostrzyli normy emisji spalin wiec trzeba sie pozbywac sond i innych wynalazków które w starych auta nie sa potrzebne i zabieraja cenne konie. Sam silnik moze byc oczywiscie nowszy pod warunkiem ze dysponujecie osprzetem od starszych wersji bez wynalazków. Nie pisze tego zeby kogos nastraszyc ale gadanie na forum ze włoze motor taki a taki a długie godziny spedzone w garazu zeby ozenic wszystko ze soba tak zeby miało to rece i nogi to co innego -spora czesc ma problem zeby posadzic w miejsce ohv rovera 1.8 czy fiatowskiego dohc poprzecznego albo pinto z sierry a sa to swapy tak oklepane ze szkoda gadac a swap pod maska wyglada jakby ktos pod maske wrzucił bombe -instalacja wrzucona na motor, wydech nawala o nadwozie, wskazniki od FSO nie działaja a w ich miejsce najczesciej jest cos wklejone na szybko,a polowa rzeczy trzyma sie na opaskach, izolacj i lasce Pana Boga
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Lipiec 22, 2011, 22:19:16 pm
I kunie uciekają.
Może i uciekają ale nie wiele mój 2.0 pokazał na hamowni 103,8 KM i 137 Nm więc nie tak źle jak na ten osprzęt, a poza tym dohc w moim już nie jest najzdrowszy.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 23, 2011, 00:35:03 am
polowa rzeczy trzyma sie na  lasce Pana Boga

no bo to takie swapy, zeby dawac w piz..,
ale nie mowmy juz o narzadach plciowych

co do 1.4 T-jet to mechanicznie jest to grube rozwiniecie silnika 1.1/1.2 ,
co ciekawe 1.2 wychodzily na 3 podporach walu ,a 1.1 sportinga na 5 podporach ,
dlatego uturbiane sa 1.1 z roznie zarzucownymi glowicami ,
chyba 1.2 16v mial 5 podpor,
co do elektroniki T-jeta to ciezko by bylo to ogarnac wogole,a o kosztach instalacji nie wspomne,
chyba ,zeby postawic to na prostym osprzecie,ale wtedy mozna isc w inne silniki o wiekszych pojemnosciach
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Lipiec 23, 2011, 11:09:04 am


co ciekawe 1.2 wychodzily na 3 podporach walu ,a 1.1 sportinga na 5 podporach ,


Co to za herezje a w życiu,1.2 jest silnikiem z rodziny Fire i jest rozwinięciem 1.1 które zawsze było na pięciu podporach.

Pold20 moment obrotowy w twoim 2.0 raczej d**y nie urywa bo zdrowe OHV może dać nawet 120Nm(pomijam celowo dane katalogowe bo tam nawet jest napisane 132Nm dla gaźnikowca).
 
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 23, 2011, 13:58:58 pm


co ciekawe 1.2 wychodzily na 3 podporach walu ,a 1.1 sportinga na 5 podporach ,


Co to za herezje a w życiu,1.2 jest silnikiem z rodziny Fire i jest rozwinięciem 1.1 które zawsze było na pięciu podporach.
 
to nie herezje ,tylko info od kolesia co ma CC 1.1 turbo i kilka tych silnikow rozebral,
sam sie zdziwilem jak mi to powiedzial, a wynikalo to z mojego pytania dlaczego nie 1.2 tylko 1.1 zalozyl ,
w koncu 150KM lzej by bylo pyknac z wiekszej pojemnosci :D
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: El-Portero2 w Lipiec 23, 2011, 22:38:19 pm
http://www.fmoto.pl/Budowa_auta_do_KJS__Polonez_2.0_24v-t2442-s3.html

3 post od dołu

pokazuje jak można ugrzęznąć z takim SWAP'em  :d :d :d
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Lipiec 23, 2011, 23:01:41 pm
Jest filmik jak jeździ, ale zaintygrowały mnie zaciski. Gość pisze, że wsadził tarcze i zaciski z alfy 2.0 pod tarcze kotwiczne z trucka lucasa. Pytanie tylko, z jakiej alfy te zaciski?
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 23, 2011, 23:12:15 pm
pewnie ze 155 skoro na 4 sruby,
156 i 164 oraz 166 maja na 5 srub
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Lipiec 23, 2011, 23:27:04 pm
pewnie ze 155 skoro na 4 sruby,
156 i 164 oraz 166 maja na 5 srub

Dzięki za info ;)
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Lipiec 24, 2011, 00:08:42 am
http://www.fmoto.pl/Budowa_auta_do_KJS__Polonez_2.0_24v-t2442-s3.html
niby zbudowane i niby jeździ ale nie jest to najlepszy samochód do kjs jaki można na bazie polona stworzyć, a roboty stanowaczo najwiecej ...
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Lipiec 24, 2011, 21:57:47 pm




Pytanie tylko, z jakiej alfy te zaciski?

Zaciski ma pewnie z alfy 156 a tarcze z fiata bravo 2.0 20V bo są na 4 śruby
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Lipiec 24, 2011, 23:14:41 pm
pinto z sierry a sa to swapy tak oklepane ze szkoda gadac
Wytłumacz, bo nie ogarniam :o
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 24, 2011, 23:50:52 pm
Wytłumacz, bo nie ogarniam :o
przeczytaj artykuły.
Masz podane wymiary łap pod motor, lape pod skrzynie na podstawie rzutu oka na orginał na aucie dorobi kazdy. Miske trzeba odpowiednio pociac i zespawac ale to nie stanowi zadnego problemu, stabilizator od 1.4 16V, czujnik temp 1.4 16V czujnik oleju zostaje, jedyny problem to wał który trzeba dac do zrobienia i  wydech który trzeba uspawac samemu poniewaz gotowego sie nie kupi oraz ciegno od recznego oraz predkosciomierz. Cała reszta to wlasciwie kosmetyka obecna przy kazdym swapie - dociecie kilku wezy, skrócenie łapy sprzegla, wyprostowanie i skrócenie drazka zmiany biegow od sierry, zrobienie w budzie otworu na drazek, zaslepienie orginalnego otworu itp czynnosci z który kazdy majacy głowe i jakies skromne zaplecze garazowe  z podstawowymi narzedziami i spawarka da sobie rade
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Sierpień 04, 2011, 19:57:10 pm
(http://images50.fotosik.pl/970/5c6335576bfe2885med.jpg)
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Sierpień 07, 2011, 21:35:04 pm
Dałbyś jakieś większe zdjęcie? Bo na tym nic nie widać.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 07, 2011, 23:31:46 pm
Pozwolisz, że pomogę - oto link do większej wersji: http://images50.fotosik.pl/970/5c6335576bfe2885.jpg (http://images50.fotosik.pl/970/5c6335576bfe2885.jpg)
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Sierpień 08, 2011, 00:43:27 am
Dzięki. Buszek, masz więcej zdjęć? Rozdzielacz na przedłużeniu wałka?
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Sierpień 08, 2011, 11:16:12 am
Jak autor zezwoli to będzie więcej .
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Sierpień 08, 2011, 19:36:24 pm
rozwijajcie temat
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Sierpień 08, 2011, 19:59:03 pm
ponoć się nie da  <smutny>

(http://images50.fotosik.pl/1035/3891c4d9cb8f636bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3891c4d9cb8f636b)(http://images40.fotosik.pl/1016/3defd04a34abed9em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3defd04a34abed9e)(http://images43.fotosik.pl/1025/e8f24071b4a7f020m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e8f24071b4a7f020)(http://images38.fotosik.pl/1015/4667cdf405a0ca6am.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4667cdf405a0ca6a)
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Sierpień 08, 2011, 21:40:25 pm
Ladnie sie to prezentuje
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Sierpień 08, 2011, 21:55:54 pm
Ale parownik do LPG nie będzie działał poprawnie tak ustawiony...
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Sierpień 09, 2011, 00:07:17 am
Jaki jest koszt wysterowania takiego zapłonu?
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 09, 2011, 07:16:12 am
ponoć się nie da
Da sie wszystko. Pytanie ile warto poswiecic czasu i kasy na 1.6 Turbo skoro podobnie wyjdzie 2.0 z dmuchawa - na poczatku bedzie ok ale po tygodniu zacznie wam brakowac. Ale to tak na marginesie i moim gledzeniem sie nie przejmujcie ;) Zrobcie swapa bez prowizorki a bedzie ciekawa maszyna :)
Zastanawia mnie tylko jak chcecie puscic rure z turbo ? Za duzo miejsca nie ma a jest tam jeszcze rozrusznik i pewnie wspomaganie własciciel załozył(lub planuje), a z turbo to tak na oko bedzie z 60 mm szło. Sam sie kiedys zastanawiałem na swapem takiego 1.6 na gazniku(160Km, na wtrysku jezeli dobrze pamietam ma 10Km wiecej w serii) ale to było w 2000 roku i nie mialem wtedy takiej wiedzy i zaplecza jak dzisiaj. W kazdym razie powodzenia :) Ja osobiscie wole isc w kierunku DOHC ale i  pojemnosci skokowej ;)
(http://img31.imageshack.us/img31/3563/sdc10873n.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/31/sdc10873n.jpg/)

Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Sierpień 09, 2011, 08:51:17 am
Na wstępie witam, jestem właścicielem tego Poloneza 1.6 Turbo więc mogę odpowiedzieć na parę pytań.
Da sie wszystko. Pytanie ile warto poswiecic czasu i kasy na 1.6 Turbo skoro podobnie wyjdzie 2.0 z dmuchawa
1.6 jest ze względu na to że wyrwałem go w bardzo okazyjnej cenie, po drugie nie ma takich problemów z panewkami jak "dwója", po trzecie bardzo lubi wysokie obroty (tak jak ja). Po zmianie wałków na ostrzejsze można celować w 230KM w okolicach 7000rpm.
Zastanawia mnie tylko jak chcecie puscic rure z turbo ? Za duzo miejsca nie ma a jest tam jeszcze rozrusznik i pewnie wspomaganie własciciel załozył(lub planuje), a z turbo to tak na oko bedzie z 60 mm szło.
Rozrusznik jest po stronie pasażera czyli jak w ohv, wspomagania nie będzie bo go nie znoszę. Rura zaraz za turbiną lekko skręci na kolanku i powinno się zmieścić okolice 3", od razu będzie owinięta taśmą do kolektorów żeby coś się nie stopiło w komorze.

Ale parownik do LPG nie będzie działał poprawnie tak ustawiony...
Będzie, sprawdzone organoleptycznie na innym samochodzie. Wg. mnie takie ustawienie jest lepsze. Co z tego że Ci przy ustawieniu poprzecznym reduktora nie zmienia składu mieszanki na prostej jak podczas zakrętów już tak i to zależnie tego w którą stronę skręcasz. Jedziesz w lewo i zalewasz, w prawo i palisz zawory... Rzecz jasna trochę przejaskrawiony obraz sytuacji, ale chodzi o zasadę.
Jaki jest koszt wysterowania takiego zapłonu?
685zł komputer do sterowania, koło foniczne jeszcze nie wiem bo w trakcie prac ale pewnie w okolicy stówy wyjdzie, do tego potrzeba jeszcze moduł edis z forda, cewkę zapłonową i czujnik położenia wału ale ceny Ci nie powiem bo dostałem za flaszkę od kolegi. Świeczki 40zł, przewody zapłonowe 60zł.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 10, 2011, 03:09:55 am
Rozrusznik jest po stronie pasażera czyli jak w ohv, wspomagania nie będzie bo go nie znoszę.
Posiadałes pasujacy dzwon czy spawales gniazdo na rozrusznik po drugiej stronie ?  Co do wspomagania to przy tak mocnym silniku proponowałbym jednak rozwarzyc jego zalozenie. Blok widze posiadasz juz nowszy ,niz ten o którym myslałem(brak wałka posredniego) -mozesz podac jego oznaczenie i gdzie to było konkretnie montowane ? Blok ma juz dziure pod spływ oleju czy robicie bezposrednio do miski?  W miare postepu prac dajcie tez jakies foto :)
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Sierpień 10, 2011, 08:29:39 am
Skrzynia jest Poldusiowa z dzwonem od Łady zmodyfikowanym pod łapę wyciskową sprzęgła z Poldka (ze względu na sterowanie linką). Dodatkowo zrobiłem sobie przystawkę zmieniającą położenie lewarka na pionowy. Siłą rzeczy koło zamachowe wymieniłem na małe z kwadrata oraz sprzęgło 200mm z ohv (jak nie sklei to dam docisk do wzmocnienia bo jest pedalsko miękki). Bardzo prawdopodobne że to będzie za mała średnica przy tym momencie obrotowym, ale jest też plus tej operacji bo koło zamachowe waży 6,5kg.
Cały silnik jest nowego typu z Delty HF Turbo na wtrysku, czli lata bodaj 86-93. Blok jest już z pompą o zazębieniu wewnętrznym, nie ma wałka pośredniego oraz wałków wyrównoważających. Głowica na dużych zaworach (43,5mm ssące w moim w stosunku do bodaj 41,8mm dla wersji gaźnikowej, dodatkowo nowszy typ ma trochę inne komory spalania). Oznaczenie to 831 B7.046 .
Spływ był fabrycznie do miski zaraz pod płaszczyzną mocującą do bloku i tak też zrobiłem u siebie. Miska jest z kwadrata z przespawanym frontem i dołożonymi przegrodami żeby olej się nie przelewał w łukach.
Jeżeli chodzi o wspomaganie to nie chcę tego szajsu w moim samochodzie. U mnie układ kierowniczy chodzi tak jak powinien, wszystko mam wymieniane na czas i bez luzów, kręci się dobrze nawet pomimo opon 195/50 R15.
Będzie maszyna jeździła to może jakieś foto jeszcze powrzucam, na razie nie ma co bić piany nad nieskończonym projektem.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 10, 2011, 13:39:36 pm
Ale parownik do LPG nie będzie działał poprawnie tak ustawiony...
ten badziew nie dziala poprawnie niezaleznie od ustawienia,
tutaj ustawienie rzeczywiscie niefortunne,bo przy przyspieszaniu bedzie zubozalo mieszanke (a przyspieszenia beda raczej znaczne),a przy hamowaniu wzbogacalo (moze zalewac)

nie widze zasilania benzynowego ,jezeli ma to chodzic tylko na gazie i to na tym parowniku to nie wroze rewelacji,
szkoda bylo pracy wlozonej w posadzenie takiego silnika,by go teraz dlawic takim zasilaniem
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Sierpień 10, 2011, 15:19:37 pm
lepiej mieć na prawych łukach bogato , a na lewych ubogo ;d
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Sierpień 10, 2011, 15:41:23 pm
nie widze zasilania benzynowego ,jezeli ma to chodzic tylko na gazie i to na tym parowniku to nie wroze rewelacji,
szkoda bylo pracy wlozonej w posadzenie takiego silnika,by go teraz dlawic takim zasilaniem
Nie będę sobie niszczył silnika benzyną...
Zresztą spokojnie, może jakoś objadę niepokonane 1.4 Rovera...
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Sierpień 10, 2011, 15:44:38 pm
na gazie ?!
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 11, 2011, 12:49:28 pm
przeciez benzyny nie ma wcale,wiec na gazie musie objezdzac,

co do zubazania na łukach to JA wcale nie twierdze,ze parownika nie mozna montowac na scianie grodziowej,
ale twierdze,ze tego parownika nie mozna tak montowac,bo efekt bedzie taki jak pisalem wczesniej,
w takim kontekscie to rzeczywiscie lepiej miec rozna mieszanke na zakretach niz podczas przyspieszania i hamowania,
sam mam w Szkaradzie zamontowany parownik na scianie grodziowej,ale jest to Lovato 80p (do gaznika)

w tym aucie to bym widzial IVgen, ktora ma mozliwosci precyzji zasilania o dwa rzędy wielkosci wieksze (w tym przypadku)
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Sierpień 11, 2011, 13:44:20 pm
w tym aucie to bym widzial IVgen, ktora ma mozliwosci precyzji zasilania o dwa rzędy wielkosci wieksze (w tym przypadku)
Wtrysk gazu jest w planach, zwłaszcza że ecu master którego wykorzystuje do sterowania zapłonem, jest również w stanie sterować 4 wtryskami gazu w trybie pół-sekwencyjnym. Ze względu na ograniczone zaplecze finansowe na razie przystosowałem dolot do zasilania centralnego (kolektor z gaźnikowca). Większość gratów walała się po półkach więc sprawa oczywista. W tym układzie i tak powinno się przyzwoicie napędzać, zwłaszcza jak na Poloneza. Mam sondę szerokopasmową więc ew. problemy regulacyjne wychwycę zanim upali zawory...
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 12, 2011, 09:27:56 am
to w ecumasterze mozna stworzyc mape od podstaw ? sadzilem ,ze to tylko swinka jest,
 ile czujnikow trzeba podlaczyc pod ecumastera ?
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Sierpień 12, 2011, 10:10:50 am
W obecnej wersji istnieje software z możliwością bezpośredniego sterowania wtryskiwaczami tak jak w komputerach SA.
http://www.ecumaster.com/download/DET3/SAfuelImplant.pdf
Pod tym linkiem jest instrukcja do Fuel Implant.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Sierpień 27, 2011, 15:14:01 pm
Skrzynia jest Poldusiowa z dzwonem od Łady zmodyfikowanym pod łapę wyciskową sprzęgła z Poldka (ze względu na sterowanie linką). Dodatkowo zrobiłem sobie przystawkę zmieniającą położenie lewarka na pionowy.
Masz może jakieś fotki jak dokładnie przerobić tą łapę i z czego jest łapa lada/fso(ktoś przerabiał a nigdzie nie mogę znaleźć materiałów jak to zrobić, będę bardzo wdzięczny)? Poza tym naświetl troszkę tą przystawkę pod prosty lewarek...
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Sierpień 28, 2011, 10:36:47 am
Jeżeli chodzi o sprzęgło to trzeba wspawać tulejkę z gwintem pod ten sworzeń kulisty na którym się łapa opiera. Wymiary można zdjąć z dzwonu od OHV, co ciekawe jest on przystosowany pod łapę z łady na hydrauliczne sterowanie (zapewne pozostałości po dużym Fiacie).
 
Co do lewarka:
(http://images47.fotosik.pl/620/9e09f1e2720cd657m.jpg) (http://images47.fotosik.pl/620/9e09f1e2720cd657.jpg)

Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Sierpień 28, 2011, 13:21:48 pm
Czyli łapa pozostaje z OHV? Poza tym Koło zamachowe, całe sprzęgło, rozrusznik z Łady?  Czy są jeszcze jakieś niespodzianki na które mogę napotkać?
Co do przystawki z lewarkiem to już dawno o tym myślałem, bardzo fajny patent i na pewno wygodniej zmienia się biegi... Masz może jeszcze fotkę z góry?
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Sierpień 28, 2011, 14:26:34 pm
Czyli łapa pozostaje z OHV? Poza tym Koło zamachowe, całe sprzęgło, rozrusznik z Łady?  Czy są jeszcze jakieś niespodzianki na które mogę napotkać?
Tak, łapa i łożysko z ohv zostaje. Koło zamachowe z "kwadrata" (dohc 1608), chociaż z tego co wiem Ładowe jest identyczne. Sprzęgło 200mm z OHV wchodzi bez żadnych przeróbek. Rozrusznik ja mam duży z Łady i trzeba go było nieco podszlifować od strony bloku bo się skubany lekko opierał. Przypuszczam że wersja z przekładnią planetarną wejdzie bez żadnej rzeźby. Łożysko wałka sprzęgłowego nie pasuje z OHV, średnica zew. jest mniejsza, bodaj 32mm, reszta wymiarów identyczna. Potem trzeba dorobić tulejkę do otworu centralnego w kole zamachowym bo na nim ustalana jest współosiowość z wałem korbowym. Wałek sprzęgłowy należy lekko skrócić bo się opiera o wał korbowy. Górną część dzwonu trzeba lekko podszlifować żeby zrobić miejsce dla płyty zamykającej płaszcz wodny w bloku.

Co do lewarka to więcej fotek nie mam, ale pomysł jest banalny. Jeżeli dobrze przeliczysz dźwignie to przy okazji skrócisz mu skok. Chodzi to bardzo precyzyjnie, nie ma żadnych luzów.

PS: Pamiętajcie, nie da się!
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Sierpień 28, 2011, 15:20:06 pm
super. właśnie o to mi chodziło. A powiedz mi czy ten mechanizm lewarka jest stabilny? ładnie wybiera biegi? A co do tunelu, wejdzie tam bez problemu? nic nie trzeba wycinać prócz otworu na lewarek?
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Sierpień 28, 2011, 15:31:20 pm
super. właśnie o to mi chodziło. A powiedz mi czy ten mechanizm lewarka jest stabilny? ładnie wybiera biegi? A co do tunelu, wejdzie tam bez problemu? nic nie trzeba wycinać prócz otworu na lewarek?
Tak mechanizm jest sztywny, tak jak pisałem nie ma żadnego luzu i jest bardzo precyzyjny.
W fabryczny tunel się nie zmieści, trzeba zrobić trumienkę jak przy pionowym lewarku na skrzyni od 131.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 28, 2011, 23:02:59 pm
Masz może jakieś fotki jak dokładnie przerobić tą łapę i z czego jest łapa lada/fso(ktoś przerabiał a nigdzie nie mogę znaleźć materiałów jak to zrobić,
Kwestia wspawania mocowania odboju po drugiej stronie -hydraulika ma od strony dziury na łape, a mechaniczny system musi miec po drugiej stronie


Wymiary można zdjąć z dzwonu od OHV, co ciekawe jest on przystosowany pod łapę z łady na hydrauliczne sterowanie (zapewne pozostałości po dużym Fiacie).
Tylko jezeli pochodzi od skrzyni fiatowskiej(4 biegowej) 5 z poloneza nie ma juz zaznaczonego miejsca na hydraulike

Patent z mocowaniem drazka bardzo ciekawy, ale prosciej chyba jest poszukac skrzyni od argenty z pionowym drazkiem która odrazu przyjmuje kolo zamachowe 215mm, ale rozumiem ze tutaj głowna kwestia było pozostawienie skrzyni od FSO
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Sierpień 29, 2011, 12:13:04 pm
Kwestia wspawania mocowania odboju po drugiej stronie
po pierwsze 'odbój' jest stalowy, więc ciężko go do alu przyspawać, po drugie, w skrzyniach do ohv-ek do końca pozostało nienagwintowane mocowanie do 'odboju' starej łapy.
Tylko jezeli pochodzi od skrzyni fiatowskiej(4 biegowej) 5 z poloneza nie ma juz zaznaczonego miejsca na hydraulike
ma! tak samo jak w poprzednim przypadku, nadlew pozostał, tylko nie ma otworów i gwintu.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 29, 2011, 22:09:41 pm
po pierwsze 'odbój' jest stalowy, więc ciężko go do alu przyspawać, po drugie, w skrzyniach do ohv-ek do końca pozostało nienagwintowane mocowanie do 'odboju' starej łapy.
Nigdzie nie napisalem zeby spawac odboj tylko mocowanie, ewentualnie nadlac tigiem czy cos. Skrzynia od OHV rzeczywiscie ma otwor tak jak piszesz bo dzisiaj sprawdziłem, pomyliło mi sie ze skrzynia z dohc ktora takiego nie posiada
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: święty w Sierpień 29, 2011, 22:57:04 pm
Wszystko fajnie piszecie o skrzyni z ohv ale ja myślę czy ona wogule wytrzyma taki moment jaki generuje silnik z turbo plus te obroty - do tego sprzęgło 190 , ogólnie to nie chcę być sceptykiem ale czarno to widzę - ja wiem z doświadczenia że uwaliłem zdrową OHVką 2 skrzynie , do tego w moim 1.6 DOHC n/a potrafię przyjarać sprzęgło więc chyba lepiej nie kminic ze skrzynią z OHV tylko od razu z czymś mocniejszym
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 29, 2011, 23:47:27 pm
ohv ma sprzeglo 200mm ,a nie 190,
co do wytrzymalosci to kraza legendy ,tak samo jak o moscie - a jednak np. takie Trucki udowadniaja ze nie jest zle :p
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: święty w Listopad 16, 2011, 13:59:47 pm
I jak projekt już śmiga??
Co do zapłonu to raczje za 600-700 zł kupiłbyś megasquirta i miałbyś pełną kontrolę zapłonu oraz co ważne kiedyś można by się było pokusić o wtrysk paliwa i ładne tego wystojenie.Nie wspomnę o kilku bajerach jak stabilizacja biegu jałowego, boost controller - który działa nawet poprawnie, procedura startu itp.
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Listopad 16, 2011, 22:55:36 pm
A tutaj za 600-700 zł ma ecu majstra 3 + edis i ma pełną kontrolę zapłonu + sa paliwowy .
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Marzec 19, 2012, 07:18:53 am
http://www.youtube.com/watch?v=lBhRHELjUPo&feature=youtu.be
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Marzec 19, 2012, 09:19:07 am
załóż BOV  a tak ogólnie to mega pozytywnie

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Marzec 19, 2012, 18:41:14 pm
załóż BOV
Po co? Specjalnie nie zakładałem, efekty dźwiękowe jak Audi S1.  ;> O zmułkę po zmianie biegu się nie martwię, przecież nie będę się ścigał Polonezem... :P
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Marzec 19, 2012, 19:34:11 pm
Surge jest seksi ale niezdrowe
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Marzec 19, 2012, 19:46:10 pm
Surge jest seksi ale niezdrowe
Jak zdechnie to będzie okazja żeby Holseta założyć. :D
Tytuł: Odp: Silnik z lanci 1,6
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Marzec 20, 2012, 09:29:25 am
Holseta  <lol> <lol> to grubo

pozdrawiam , banana na twarzy życzę