Na wstępie witam, jestem właścicielem tego Poloneza 1.6 Turbo więc mogę odpowiedzieć na parę pytań.
Da sie wszystko. Pytanie ile warto poswiecic czasu i kasy na 1.6 Turbo skoro podobnie wyjdzie 2.0 z dmuchawa
1.6 jest ze względu na to że wyrwałem go w bardzo okazyjnej cenie, po drugie nie ma takich problemów z panewkami jak "dwója", po trzecie bardzo lubi wysokie obroty (tak jak ja). Po zmianie wałków na ostrzejsze można celować w 230KM w okolicach 7000rpm.
Zastanawia mnie tylko jak chcecie puscic rure z turbo ? Za duzo miejsca nie ma a jest tam jeszcze rozrusznik i pewnie wspomaganie własciciel załozył(lub planuje), a z turbo to tak na oko bedzie z 60 mm szło.
Rozrusznik jest po stronie pasażera czyli jak w ohv, wspomagania nie będzie bo go nie znoszę. Rura zaraz za turbiną lekko skręci na kolanku i powinno się zmieścić okolice 3", od razu będzie owinięta taśmą do kolektorów żeby coś się nie stopiło w komorze.
Ale parownik do LPG nie będzie działał poprawnie tak ustawiony...
Będzie, sprawdzone organoleptycznie na innym samochodzie. Wg. mnie takie ustawienie jest lepsze. Co z tego że Ci przy ustawieniu poprzecznym reduktora nie zmienia składu mieszanki na prostej jak podczas zakrętów już tak i to zależnie tego w którą stronę skręcasz. Jedziesz w lewo i zalewasz, w prawo i palisz zawory... Rzecz jasna trochę przejaskrawiony obraz sytuacji, ale chodzi o zasadę.
Jaki jest koszt wysterowania takiego zapłonu?
685zł komputer do sterowania, koło foniczne jeszcze nie wiem bo w trakcie prac ale pewnie w okolicy stówy wyjdzie, do tego potrzeba jeszcze moduł edis z forda, cewkę zapłonową i czujnik położenia wału ale ceny Ci nie powiem bo dostałem za flaszkę od kolegi. Świeczki 40zł, przewody zapłonowe 60zł.