Autor Wątek: Silnik z lanci 1,6  (Przeczytany 18935 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 08, 2011, 19:36:24 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
rozwijajcie temat
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 08, 2011, 19:59:03 pm »

Buszek

  • Gość
ponoć się nie da  <smutny>

« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2011, 21:26:23 pm wysłana przez Buszek »

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 08, 2011, 21:40:25 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Ladnie sie to prezentuje
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 08, 2011, 21:55:54 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Ale parownik do LPG nie będzie działał poprawnie tak ustawiony...
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 09, 2011, 00:07:17 am »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Jaki jest koszt wysterowania takiego zapłonu?

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 09, 2011, 07:16:12 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
ponoć się nie da
Da sie wszystko. Pytanie ile warto poswiecic czasu i kasy na 1.6 Turbo skoro podobnie wyjdzie 2.0 z dmuchawa - na poczatku bedzie ok ale po tygodniu zacznie wam brakowac. Ale to tak na marginesie i moim gledzeniem sie nie przejmujcie ;) Zrobcie swapa bez prowizorki a bedzie ciekawa maszyna :)
Zastanawia mnie tylko jak chcecie puscic rure z turbo ? Za duzo miejsca nie ma a jest tam jeszcze rozrusznik i pewnie wspomaganie własciciel załozył(lub planuje), a z turbo to tak na oko bedzie z 60 mm szło. Sam sie kiedys zastanawiałem na swapem takiego 1.6 na gazniku(160Km, na wtrysku jezeli dobrze pamietam ma 10Km wiecej w serii) ale to było w 2000 roku i nie mialem wtedy takiej wiedzy i zaplecza jak dzisiaj. W kazdym razie powodzenia :) Ja osobiscie wole isc w kierunku DOHC ale i  pojemnosci skokowej ;)


« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2011, 07:30:49 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 09, 2011, 08:51:17 am »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Na wstępie witam, jestem właścicielem tego Poloneza 1.6 Turbo więc mogę odpowiedzieć na parę pytań.
Da sie wszystko. Pytanie ile warto poswiecic czasu i kasy na 1.6 Turbo skoro podobnie wyjdzie 2.0 z dmuchawa
1.6 jest ze względu na to że wyrwałem go w bardzo okazyjnej cenie, po drugie nie ma takich problemów z panewkami jak "dwója", po trzecie bardzo lubi wysokie obroty (tak jak ja). Po zmianie wałków na ostrzejsze można celować w 230KM w okolicach 7000rpm.
Zastanawia mnie tylko jak chcecie puscic rure z turbo ? Za duzo miejsca nie ma a jest tam jeszcze rozrusznik i pewnie wspomaganie własciciel załozył(lub planuje), a z turbo to tak na oko bedzie z 60 mm szło.
Rozrusznik jest po stronie pasażera czyli jak w ohv, wspomagania nie będzie bo go nie znoszę. Rura zaraz za turbiną lekko skręci na kolanku i powinno się zmieścić okolice 3", od razu będzie owinięta taśmą do kolektorów żeby coś się nie stopiło w komorze.

Ale parownik do LPG nie będzie działał poprawnie tak ustawiony...
Będzie, sprawdzone organoleptycznie na innym samochodzie. Wg. mnie takie ustawienie jest lepsze. Co z tego że Ci przy ustawieniu poprzecznym reduktora nie zmienia składu mieszanki na prostej jak podczas zakrętów już tak i to zależnie tego w którą stronę skręcasz. Jedziesz w lewo i zalewasz, w prawo i palisz zawory... Rzecz jasna trochę przejaskrawiony obraz sytuacji, ale chodzi o zasadę.
Jaki jest koszt wysterowania takiego zapłonu?
685zł komputer do sterowania, koło foniczne jeszcze nie wiem bo w trakcie prac ale pewnie w okolicy stówy wyjdzie, do tego potrzeba jeszcze moduł edis z forda, cewkę zapłonową i czujnik położenia wału ale ceny Ci nie powiem bo dostałem za flaszkę od kolegi. Świeczki 40zł, przewody zapłonowe 60zł.

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 10, 2011, 03:09:55 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Rozrusznik jest po stronie pasażera czyli jak w ohv, wspomagania nie będzie bo go nie znoszę.
Posiadałes pasujacy dzwon czy spawales gniazdo na rozrusznik po drugiej stronie ?  Co do wspomagania to przy tak mocnym silniku proponowałbym jednak rozwarzyc jego zalozenie. Blok widze posiadasz juz nowszy ,niz ten o którym myslałem(brak wałka posredniego) -mozesz podac jego oznaczenie i gdzie to było konkretnie montowane ? Blok ma juz dziure pod spływ oleju czy robicie bezposrednio do miski?  W miare postepu prac dajcie tez jakies foto :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2011, 03:15:36 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 10, 2011, 08:29:39 am »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Skrzynia jest Poldusiowa z dzwonem od Łady zmodyfikowanym pod łapę wyciskową sprzęgła z Poldka (ze względu na sterowanie linką). Dodatkowo zrobiłem sobie przystawkę zmieniającą położenie lewarka na pionowy. Siłą rzeczy koło zamachowe wymieniłem na małe z kwadrata oraz sprzęgło 200mm z ohv (jak nie sklei to dam docisk do wzmocnienia bo jest pedalsko miękki). Bardzo prawdopodobne że to będzie za mała średnica przy tym momencie obrotowym, ale jest też plus tej operacji bo koło zamachowe waży 6,5kg.
Cały silnik jest nowego typu z Delty HF Turbo na wtrysku, czli lata bodaj 86-93. Blok jest już z pompą o zazębieniu wewnętrznym, nie ma wałka pośredniego oraz wałków wyrównoważających. Głowica na dużych zaworach (43,5mm ssące w moim w stosunku do bodaj 41,8mm dla wersji gaźnikowej, dodatkowo nowszy typ ma trochę inne komory spalania). Oznaczenie to 831 B7.046 .
Spływ był fabrycznie do miski zaraz pod płaszczyzną mocującą do bloku i tak też zrobiłem u siebie. Miska jest z kwadrata z przespawanym frontem i dołożonymi przegrodami żeby olej się nie przelewał w łukach.
Jeżeli chodzi o wspomaganie to nie chcę tego szajsu w moim samochodzie. U mnie układ kierowniczy chodzi tak jak powinien, wszystko mam wymieniane na czas i bez luzów, kręci się dobrze nawet pomimo opon 195/50 R15.
Będzie maszyna jeździła to może jakieś foto jeszcze powrzucam, na razie nie ma co bić piany nad nieskończonym projektem.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2011, 08:43:20 am wysłana przez NeoN »

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 10, 2011, 13:39:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ale parownik do LPG nie będzie działał poprawnie tak ustawiony...
ten badziew nie dziala poprawnie niezaleznie od ustawienia,
tutaj ustawienie rzeczywiscie niefortunne,bo przy przyspieszaniu bedzie zubozalo mieszanke (a przyspieszenia beda raczej znaczne),a przy hamowaniu wzbogacalo (moze zalewac)

nie widze zasilania benzynowego ,jezeli ma to chodzic tylko na gazie i to na tym parowniku to nie wroze rewelacji,
szkoda bylo pracy wlozonej w posadzenie takiego silnika,by go teraz dlawic takim zasilaniem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 10, 2011, 15:19:37 pm »

Buszek

  • Gość
lepiej mieć na prawych łukach bogato , a na lewych ubogo ;d

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 10, 2011, 15:41:23 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
nie widze zasilania benzynowego ,jezeli ma to chodzic tylko na gazie i to na tym parowniku to nie wroze rewelacji,
szkoda bylo pracy wlozonej w posadzenie takiego silnika,by go teraz dlawic takim zasilaniem
Nie będę sobie niszczył silnika benzyną...
Zresztą spokojnie, może jakoś objadę niepokonane 1.4 Rovera...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2011, 15:56:32 pm wysłana przez NeoN »

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 10, 2011, 15:44:38 pm »

Buszek

  • Gość
na gazie ?!

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 11, 2011, 12:49:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeciez benzyny nie ma wcale,wiec na gazie musie objezdzac,

co do zubazania na łukach to JA wcale nie twierdze,ze parownika nie mozna montowac na scianie grodziowej,
ale twierdze,ze tego parownika nie mozna tak montowac,bo efekt bedzie taki jak pisalem wczesniej,
w takim kontekscie to rzeczywiscie lepiej miec rozna mieszanke na zakretach niz podczas przyspieszania i hamowania,
sam mam w Szkaradzie zamontowany parownik na scianie grodziowej,ale jest to Lovato 80p (do gaznika)

w tym aucie to bym widzial IVgen, ktora ma mozliwosci precyzji zasilania o dwa rzędy wielkosci wieksze (w tym przypadku)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 11, 2011, 13:44:20 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
w tym aucie to bym widzial IVgen, ktora ma mozliwosci precyzji zasilania o dwa rzędy wielkosci wieksze (w tym przypadku)
Wtrysk gazu jest w planach, zwłaszcza że ecu master którego wykorzystuje do sterowania zapłonem, jest również w stanie sterować 4 wtryskami gazu w trybie pół-sekwencyjnym. Ze względu na ograniczone zaplecze finansowe na razie przystosowałem dolot do zasilania centralnego (kolektor z gaźnikowca). Większość gratów walała się po półkach więc sprawa oczywista. W tym układzie i tak powinno się przyzwoicie napędzać, zwłaszcza jak na Poloneza. Mam sondę szerokopasmową więc ew. problemy regulacyjne wychwycę zanim upali zawory...

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 12, 2011, 09:27:56 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to w ecumasterze mozna stworzyc mape od podstaw ? sadzilem ,ze to tylko swinka jest,
 ile czujnikow trzeba podlaczyc pod ecumastera ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 12, 2011, 10:10:50 am »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
W obecnej wersji istnieje software z możliwością bezpośredniego sterowania wtryskiwaczami tak jak w komputerach SA.
http://www.ecumaster.com/download/DET3/SAfuelImplant.pdf
Pod tym linkiem jest instrukcja do Fuel Implant.

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 27, 2011, 15:14:01 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Skrzynia jest Poldusiowa z dzwonem od Łady zmodyfikowanym pod łapę wyciskową sprzęgła z Poldka (ze względu na sterowanie linką). Dodatkowo zrobiłem sobie przystawkę zmieniającą położenie lewarka na pionowy.
Masz może jakieś fotki jak dokładnie przerobić tą łapę i z czego jest łapa lada/fso(ktoś przerabiał a nigdzie nie mogę znaleźć materiałów jak to zrobić, będę bardzo wdzięczny)? Poza tym naświetl troszkę tą przystawkę pod prosty lewarek...
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 28, 2011, 10:36:47 am »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Jeżeli chodzi o sprzęgło to trzeba wspawać tulejkę z gwintem pod ten sworzeń kulisty na którym się łapa opiera. Wymiary można zdjąć z dzwonu od OHV, co ciekawe jest on przystosowany pod łapę z łady na hydrauliczne sterowanie (zapewne pozostałości po dużym Fiacie).
 
Co do lewarka:


« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2011, 10:39:23 am wysłana przez NeoN »

Odp: Silnik z lanci 1,6
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 28, 2011, 13:21:48 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Czyli łapa pozostaje z OHV? Poza tym Koło zamachowe, całe sprzęgło, rozrusznik z Łady?  Czy są jeszcze jakieś niespodzianki na które mogę napotkać?
Co do przystawki z lewarkiem to już dawno o tym myślałem, bardzo fajny patent i na pewno wygodniej zmienia się biegi... Masz może jeszcze fotkę z góry?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka