FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Seba OBR w Styczeń 06, 2012, 11:35:21 am
-
Czy ktoś ma zdjęcia takowego kolektora? czy po założeniu go do 1.8 zamiast kolektora z 1.4 i po odpowiednim pomodzeniu (odwrócenie góry w stronę przodu samochodu, wstawienie przepustnicy z poldka rovera) auto będzie lepiej chodziło (przyrost mocy lub momentu)
-
http://www.ebay.co.uk/itm/MG-ZR-Rover-25-GTi-1-8-16v-VVC-INLET-INTAKE-MANIFOLD-/250965869170?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6ebb4272
http://www.ebay.co.uk/itm/Rover-200-1-8-VVC-1999-Inlet-Manifold-/270741004382?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f096be05e
http://www.ebay.co.uk/itm/MG-ZR-Rover-25-GTI-1-8-160-VVC-Inlet-Manifold-Plenum-FREE-DELIVERY-/350487130530?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item519aa931a2
Na pierwszym zdjeciu widac wyraznie ze kanały maja wyraznie wieksza srednice dostosowana do 1.8 niz odpowiednik z poldrovera, sadzac po wymiarach zewnetrznych ma tez prawdopodobnie wieksza objetosc, przepustnice mozna dac wieksza od 1.4 to nie zaszkodzi tyle ze trzeba umocowac i dorobic jakis waz do zaworu wolnych obrotow
-
Na pewno będzie lepiej, dość znana przeróbka w UK. :-)
Żadnego węża do wolnych obrotów nie trzeba będzie dorabiać, bo po co skoro w przepustnicy 1.4 jest NASTAWNIK przepustnicy.
-
bo po co skoro w przepustnicy 1.4 jest NASTAWNIK przepustnicy.
Po to bo elektryka z innych kompów nie radzi sobie z zaworem wolnych obrotów z poldrovera -taki system sterowania nie był nigdy stosowany orginalnie w serii K i po prostu ze soba nie działąja mimo ze wtyczki chyba nawet pasuja
-
bo po co skoro w przepustnicy 1.4 jest NASTAWNIK przepustnicy.
Po to bo elektryka z innych kompów nie radzi sobie z zaworem wolnych obrotów z poldrovera -taki system sterowania nie był nigdy stosowany orginalnie w serii K i po prostu ze soba nie działąja mimo ze wtyczki chyba nawet pasuja
Ale jak ktoś ma 1.4 bądź 1.6 czy 1.8 na osprzęcie z 1.4 to może przecież zrobić tak jak Multec napisał... Pytanie tylko jaką poprawę przyniesie zmiana kolektora na ten z VVC.
-
Jakby jeszcze go trochę rozwiercić... głowice troche poprawić... i zastosowć elektronike z 1.8 to było by już całkiem przyjemnie.
-
bo po co skoro w przepustnicy 1.4 jest NASTAWNIK przepustnicy.
Po to bo elektryka z innych kompów nie radzi sobie z zaworem wolnych obrotów z poldrovera -taki system sterowania nie był nigdy stosowany orginalnie w serii K i po prostu ze soba nie działąja mimo ze wtyczki chyba nawet pasuja
A SebaOBR, gdzieś pisał o zmianie komputera? Przecież chce posadzić to na polonezowym wtrysku. Nie musisz mi tego tłumaczyć, bo trochę w MEMSach siedzę.
Kolektor VVC wystarczyłoby spasować z uszczelkami, bo średnicę kanałów ma raczej odpowiednią. Gorzej z głowicą.
Oddać go do np. motoweld.pl żeby odwrócili i będzie działać. :-)
-
A SebaOBR, gdzieś pisał o zmianie komputera?
Myslalem ze chodzi o przespawanie i zostawienie wiekszej przepustnicy pod 1.8 VVC a nie zwykle 1.8...
-
przepustnicy pod 1.8 VVC a nie zwykle 1.8...
VVC dużo większa jest od tej z poldka 1.4 ?
-
Jakby jeszcze go trochę rozwiercić... głowice troche poprawić... i zastosowć elektronike z 1.8 to było by już całkiem przyjemnie.
Kolektor z VVC może jeszcze ma sens ale jakoś nie widzę rozwiercanego kolektora VVC w 1.4 bez wymiany zaworów na większe.
-
przepustnicy pod 1.8 VVC a nie zwykle 1.8...
VVC dużo większa jest od tej z poldka 1.4 ?
Jest mniejsza o 4mm w przypadku TF160, F Trophy i "non-VVC" TF135.
We wcześniejszych VVC, tzn. 145KM była 48mm, czyli mniejsza o 8mm.
-
Kolektor z VVC może jeszcze ma sens ale jakoś nie widzę rozwiercanego kolektora VVC w 1.4 bez wymiany zaworów na większe.
Mowa tu o 1.8... napisałem ze glowice też poprawić... w sensie kanały lekko dłubnąć. Zaworów bym nie ruszał :P
W golfie 2 z KR'em masz dolotowy 50mm a zawory wcale nie dużo większe.
1.8 16v golf: ssanie 31,2mm wydech 27,6mm
1.8 16v VVC rover: ssanie 31,5 wydech 27,4
No to jak przepustnica od VVC jest mniejsza to jednak warto zostawić tą z PN
-
Potwierdza się po raz kolejny że FSO wyciągnęło co się dało niskim kosztem z dolotu żeby nadrobić układ wydechowy.
-
Ale ja mam 1.8 zbudowany od nowa na nowych częściach i będę wkładał do niego ecumastera. do tego wydech 4-2-1 zrobiony w MG Motosport, aluminiowe koło pasowe. Głowica już jest dawno po portingu (wszystko robiłem sam). Mam też wtryski z cali 2.0 8V i regulator ciśnienia paliwa ustawiony na 4BARy. jak skończe docierać to jade robić wydech, potem ecumaster i alu koło pasowe od razu
-
Na pierwszym zdjeciu widac wyraznie ze kanały maja wyraznie wieksza srednice dostosowana do 1.8 niz odpowiednik z poldrovera, sadzac po wymiarach zewnetrznych ma tez prawdopodobnie wieksza objetosc
Nic dodać nic ująć. Dzięki kolektorowi VVC mamy więcej do dyspozycji więcej przefiltrowanego powietrza więc reakcja na gaz powinna być lepsza. Ciekawi mnie czy jakby rozwiercić ten od 1,4 tak do rozsądnej granicy możliwości to ile mniej pojemności miałby ten kolektor w stosunku do fabrycznego VVC. Trzeba by zmierzyć ile wody wchodzi do jednego i drugiego żeby przekonać się o jakiej różnicy mówimy.
odwrócenie góry w stronę przodu samochodu
Niestety bez cięcia się nie obędzie. zapodanie przepustnicy przy ścianie grodziowej też nie za bardzo się mieści.
-
www.motoweld.pl ;-)
-
Niestety bez cięcia się nie obędzie
Juz wysyłałem conieco do motoweld, więc i kolektor bym im wysłał. no nic, trzeba będzie takowy zakupić :)
-
Zostanę górnikiem roku na PTK, a co mi tam, w końcu mieszkam na górniczym terenie...
Robił ktoś już operację odwracania kolektora od VVC ? Zaczęło chodzić mi to po głowie, bo mam do wzięcia za niewielki pieniądz taki kolektor... Zastanawiam sie tylko w ilu miejscach trzeba by go ciąć i spawać.
Druga sprawa, wszyscy dążą do idealnie gładkich wnętrz układów dolotowych. Po pocięciu i pospawaniu napewno nie da się zrobić tak, żeby wnętrze było idealnie gładkie. Zostawilibyście tak jakby wyszło czy macie jakiś sposób na wygładzenie ?
-
Zastanawiam sie tylko w ilu miejscach trzeba by go ciąć i spawać.
Tam gdzie przepustnica fabrycznie tam uciąć i zaspawać. Tam gdzie w polonezie przepustnica tam trzeba wspawać coś żeby przykręcić przepustnice... i najlepsze rozwiązanie to była by część kolektora z poloneza właśnie.
Tyle wywnioskowałem po rozmowie z gościem co przerabiał kolektory (tego z vvc nie miał okazji... ale jeszcze się to zmieni :d ).
-
No dokłądnie , raczej przespawanie nie wchodzi w rachubę ze względu na strumienicowy kształt kolektora i nie bardzo jest jak to wyrzeźbić.Ogólnie pomysł Wałka z motoweld jest dobry tylko trzeba to jeszcze wykonać.
Generalnie odnośnie kolektorów jest prosta zasada - małe plenum , moc i moment wysoko, duże plenum moc i moment nisko, długie kanały lepszy dół kosztem góry, krótkie kanały odwrotnie. Teraz kwestia dobrania tego do naturalnej charakterystyki silnika żeby wszystko się zgrało.
Patrząc na kolektor z VVC to myślę że do 1.8 będzie ok , do 1.4 ma za dużą puszkę - "plenum". Wystarczy popatrzeć na kolektory z hondy gdzie silniki lubią obroty - tam jest mała puszka i średniej długości kanały.
-
Patrząc na kolektor z VVC to myślę że do 1.8 będzie ok , do 1.4 ma za dużą puszkę - "plenum"
Ja to mam zamiar włożyć na 1.6.
No dokłądnie , raczej przespawanie nie wchodzi w rachubę
Więc jak ? :d
Myślałem jeszcze żeby przerobić samą dolną część kolektora, flanszę gdzie góra łączy się z dołem poprostu obrócić o 180 stopni. Tylko nie wiem czy wtedy kolektor się zmieści razem z kompem, zbiorniczkiem i ewentuanie nadkolem...
-
flanszę gdzie góra łączy się z dołem poprostu obrócić o 180 stopni. Tylko nie wiem czy wtedy kolektor się zmieści razem z kompem, zbiorniczkiem i ewentuanie nadkolem...
Powinien wejsc spokojnie na belce rovera skoro na belce ohv idzie wyzej a maska sie zamyka po przekreceniu przepustnicy a flansza ile bedzie miałą grubosci ? 10 mm max a mysle ze i 5 wystarczy
-
He, nie rozumiesz mnie chyba :P
Zobacz tutaj:
http://allegro.pl/rover-218-vvc-98r-kolektor-ssacy-kompletny-i2620504773.html
Zobacz gdzie są łaczone połówki. I teraz tak. Pucha ogólnie wchodzi nad dolną część. Jeśli wg mojej wizji, obetniemy flanszę dolnej części, obrócimy o 180 stopni i wspawamy spowrotem to potem górną część jak przykręcimy, to nie będzie wchodzić nad dolną część tylko będzie wchodzić gdzieś w okolice zbiorniczka wyrównaczego/kompa. Nie wiadomo tylko jak bardzo.
-
A ja wam mówię dobrze rozwiercony ssak od poldorovera robi robotę ... Spokojnie da się go rozpiłować do tych 36mm jak w vvc a sama pucha też do małych nie należy...
-
Zobacz gdzie są łaczone połówki. I teraz tak. Pucha ogólnie wchodzi nad dolną część. Jeśli wg mojej wizji, obetniemy flanszę dolnej części, obrócimy o 180 stopni i wspawamy spowrotem to potem górną część jak przykręcimy, to nie będzie wchodzić nad dolną część tylko będzie wchodzić gdzieś w okolice zbiorniczka wyrównaczego/kompa. Nie wiadomo tylko jak bardzo.
Sa łaczone w polowie, a napisałem dokladnie o tym samym co Ty tyle ze zamiast ciac i spawac zasugerowałem dorobienie przekladki i skrecenie obu czesci ze soba :]
-
Zobacz gdzie są łaczone połówki. I teraz tak. Pucha ogólnie wchodzi nad dolną część. Jeśli wg mojej wizji, obetniemy flanszę dolnej części, obrócimy o 180 stopni i wspawamy spowrotem to potem górną część jak przykręcimy, to nie będzie wchodzić nad dolną część tylko będzie wchodzić gdzieś w okolice zbiorniczka wyrównaczego/kompa. Nie wiadomo tylko jak bardzo.
Sa łaczone w polowie, a napisałem dokladnie o tym samym co Ty tyle ze zamiast ciac i spawac zasugerowałem dorobienie przekladki i skrecenie obu czesci ze soba :]
No właśnie tak potem zacząłem myśleć, że mogłeś coś takiego mieć na myśli :P będę na dniach miał ten kolektor to sobie pokombinuję jak się za to zabrać...
A jeśli tak okaże się za szeroki to można by jeszcze próbować skracać dolną część... między łączeniem a głowicą...
-
Kolektor już dzisiaj obmacałem, doszedłem do wniosku, że jeśli siądzie w komorze, to najprostszym patentem będzie zrobić przekładkę tak jak pisał Elwood.
Jutro obadam jak to mniej więcej wypadnie w komorze. Oraz czy przepustnica PoldoRovera bez problemu na to siądzie.
-
Kolektor już dzisiaj obmacałem, doszedłem do wniosku, że jeśli siądzie w komorze, to najprostszym patentem będzie zrobić przekładkę tak jak pisał Elwood.
wejść pewnie wejdzie ale nie obędzie się bez przebudowy osprzętu prawego fartucha...
-
Kolektor już dzisiaj obmacałem, doszedłem do wniosku, że jeśli siądzie w komorze, to najprostszym patentem będzie zrobić przekładkę tak jak pisał Elwood.
wejść pewnie wejdzie ale nie obędzie się bez przebudowy osprzętu prawego fartucha...
A to już nie problem, kompa się jakoś inaczej założy, a zbiorniczek ewentualnie dopasuje z innego samochodu :d
-
A ja wam mówię dobrze rozwiercony ssak od poldorovera robi robotę
Możesz rozwinąć temat z fotkami?
-
Przymierzyłem.
Tak na oko to poza zbiorniczkiem i kompem może kolidować z mocowaniem amortyzatora, ale to akurat by sie obeszło odpowiednio wysoką przekładką.
Dolna część jest zdecydowanie dłuższa niż w kolektorze od PoldoRovera.
-
Możesz rozwinąć temat z fotkami?
nie mam fotek ale poco one. Generalnie dolot głowicy rozwiercasz i pasujesz tak samo połówki. kanały wewnątrz ja osobiście rozwiercałem za pomocą połamanej tarcz od kątówki i gąbki zamocowanej na końcu pancerza linki rowerowej. Rzmudna toto robota ale da się znacznie poprawić chropowatość kanałów a przy odpowiednim zacięciu zwiększyc tez pojemność samych kanałów poprzez rozwiert. Mięsa do zbierania jest sporo. jeśli chodzi o narzędzia to być moze jest coś gotowego na elastycznym przegubie i pozwala szlifować w zakamarkach.
-
Tak by się to prezentowało:
(http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/258388_406814749378713_1329077895_o.jpg)
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/414093_406814722712049_220779313_o.jpg)
-
nie można powiększyć fotek;/
-
U mnie się normalnie powiększają...
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/414093_406814722712049_220779313_o.jpg?dl=1
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/258388_406814749378713_1329077895_o.jpg?dl=1
Sprobuj po linkach bezpośrednich.
-
czyli dół z poldorovera góra VVC, dorobić jakąś przekładkę nawet 1cm i powinno być ok
-
czyli dół z poldorovera
Nie. Dół też VVC. Pozostaje tylko duża przestrzeń ale już tak myślałem czy sobie tam jakoś filtra paliwa nie wstawić ładnie... Albo coś innego...
-
A raczej nie jest wskazane skrócenie tych dolnych kanałów,żeby puszkę trochę zbliżyć do silnika?Pogorszy to pewnie osiągi silnika?Bo można by je przeciąć i wywalić ze 3-4 cm i wtedy pucha się zbliży do głowicy i powinna trochę ominąć te graty na błotniku.Ogólnie,to strasznie to do dupy wygląda.Najlepiej by było "przeprojektować" dół kolektora,zrobić go bardziej okrągłego,żeby miejsce przykręcanie puszki było bliżej silnika,wtedy by zyskało na wyglądzie i miejsca by tyle nie zajmował.
-
Według mnie wyglada ok, jest dojscie do litwy wtryskowej i ewentualnie wtryskiwaczy gazu jezeli bedzie instalka, co przy normalnym kolektorze jest tragedia. O jakich "dodatkowych problemach" mówicie ? Bo jak dla kogos przeniesienie kompa i modułu przekaznikow pod schowek do kabiny gdzie kable spokojnie siegaja to moze niech sie w ogole za swapy nie bierze...
U mnie fotki otwieraja sie bez problemu
-
Kwestia wykonania przekładki/adaptera żeby to tak złożyć jak na zdjęciu... Do tego dorobić dolot zimnego powietrza ze zderzaka przy pomocy jakiejś power rury i powinno robić robotę.
Komp albo do wnętrza albo zostanie tam pod maską tylko się go inaczej umocuje...
No i zbiorniczek wyrównawczy trzeba będzie jakoś zamontować inaczej niż był, ale to nie problem.
-
O widzisz :) a ja stoję z projektem póki co. Jak dojdę do ładu z zapowietrzaniem się to powrócę do wykonania projektu przekładki i kolektor wpadnie pod maskę.
-
Kurde, paskudnie to wygląda :/
-
(http://img841.imageshack.us/img841/2162/20130408155638.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/20130408155638.jpg/)
:) :) :)
-
Czyli jednak się da. Ile taka przyjemność kosztuje i kto się tego podejmuje?
-
Masz foto z drugiej strony? :p
-
Ładnie to wygląda. Multec zrób jakiś filmik jak ten fiacior chodzi.
-
Co do wykonania kolejnych egzemplarzy i ceny to jeszcze nic nie wiem. Nowe informacje będę wrzucał w ten wątek.
https://picasaweb.google.com/117490381414864581624/VVC?authkey=Gv1sRgCNCl7uj54YSBTw#
Spokojnie, będą filmy. :D
-
Ze sporym opóźnieniem ale znalazła się chwila czasu, żeby wrzucić foty kolektora.
https://picasaweb.google.com/115024968232389197385/KolektorVvc?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNba18vFw6uO2AE&feat=directlink
Cena "przeróbki" to ok 300 zł w zależności od wykończenia (surowe alu czy lakier proszkowy) i wymagań zlecającego.