FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: turbonez w Marzec 14, 2012, 13:53:37 pm
-
MODEL: FSO Polonez Atu 1.6
Modyfikacje w trakcie
Silnik:w trakcie
b234 z saaba 9000
Wymiana panewek , być może pierścieni .
Wymycie bloku
Modyfikacje głowicy:
Porting obecnej , ewentualnie zmiana na głowicę z b235 i jej porting.
Regulowane zębatki
Ostrzejsze wałki dobrane z dostępnych na rynku seryjnych montowanych w tej rodzinie silników
Dobranie mocniejszych sprężynek zaworowych
Modyfikacje bloku:
Wywalenie wałków balansujących i zaślepienie magistrali
Customowa stalowa miska olejowa z przegrodami
Układ dolotowy: w trakcie
Kolektor dolotowy Saab 900
Zmodyfikowana „czapeczka” przepustnicy
Intercooler z iveco euro cargo
Orurowanie stal nierdzewna
BOV , leżą na półce Ebayowe HKS style i gredy Type S style , na początek założe coś z tych
Układ wydechowy: w trakcie
Kolektor wydechowy z twinscrollem , w miare możliwości równoodległości owy
Dwa WG Ebayowe Emusa
Holset HX35W 7 blade z dupką 12cm2 z zaspawanym WG
Wydech stal nierewna , prawdopodobnie dwa tłumiki
Screamer pipe rozważam
Układ wtryskowy: w trakcie
Na początek wtryski 360 z saaba
Regulator ciśnienia paliwa ciśnienie podbite do 3,5 bara
Pompa paliwa z mercedesa na mechanicznym wtrysku
Prawdopodobnie bak z motorówki + swirl pot
Elektronika: w trakcie
Megasquirt 3 na płytce v3.0pl
Customowy expansion board
4xegt
Wideband tech edge
Oczywiście wszystko co będzie potrzebne do monitorowania silnika ale o tym potem .
Moduł Apc ze starych 9000 do wykrywania stuku (z czasem w miare dopracowania softu w msie pewnie on przejmie tę funkcje)
Zaworek MAC do sterowania doładowaniem
Procedury startu i inne pierdoły jakie pozwala stworzyć Megasquirt znajdą się w aucie.
Układ chłodzenia: w trakcie
Chłodnica z poloneza Diesla
Chłodnica oleju Saab 9000
Chłodnica płynu wspomagania (cokolwiek co mi wpadnie w ręce)
Wywalona nagrzewnica
Układ napędowy: w trakcie
Zamach ,docisk Saab 9000 2.3 turbo
Tarcza 240 mm od m30 na jednomasie
Skrzynia od m30
Wał bmw / volvo
Most volvo 740
Zawieszenie: w trakcie
Tył
Sklepane resory piórowe
Stabilizator regulowany
Drążek Panharda
Jakieś znośne amortyzatory
Przód
Przekładnia kierownicza zamieniona na listwową przekładnie
Totalna zmiana geometrii przedniego zawieszenia w celu poprawienia parametrów kinematycznych że się tak wyrażę.
Customowe wahacze górne i dolne
Customowe drążki reakcyjne
Regulowany stabilizator
Sprężyny customowe
HAMULCE: w trakcie
Przód 296x28 z omegi B mv6 (tarcza dzięki swojej grubości pozwala w przyszłości myśleć o założeniu Brembo cztero tłoczkowych)
Tył 280x10 hamulce volvo 740
Hydrauliczny ręczny
Regulowany korektor siły hamowania
KAROSERIA: w trakcie
Nagrzewnica zastąpiona elektryczną
Poszerzenia nadkoli
Zmiana koloru
Obspawanie
Pełna klatka spinająca wszystkie punkty mocowania zawieszenia
Szyby z poliwęglanu
PODZIĘKOWANIA: w trakcie
Największe chyba dla rodziców bo od kilku lat auto zalega w garażu który mogli by wynajmować. Poza tym dla mojej dziewczyny za cierpliwość do mnie . No i oczywiście dla grupy pomocnych kumpli którzy jak trzeba coś dorobić, załatwić itp. zawsze na tyle ile mogą to pomogą .
Polonez to generalnie mój wielki poligon , na nim na seryjnym silniku testowałem i uczyłem się megasquirta i generalnie mechaniki . Niestety polska myśl techniczna była bardzo oporna i padało wszystko co mogło paść jak również to co nie powinno paść . Przez kiepską płytkę miałem też chyba wszystkie możliwe i niemożliwe problemy z megasquirtem (tu mi bardzo pomógł Święty) ale ostatecznie udało się ogarnąć auto. Głównym założeniem tego projektu było usunięcie ograniczeń i tego dziwnego uczucia które występowało przy mechanice FSO i daniu w piec „co zaraz padnie… „. Chciałbym też doprowadzić auto do stanu w którym będzie mogło konkurować z autami o wyższej klasie na torze , na kresce i bokiem. Dlatego obok modyfikacji silnika największą uwagę przykuwam do przedniego zawiasu . Zawieszenie z tyłu prawdopodobnie w następną zimę zostanie zastąpione zawiasem niezależnym z e36 . Każdy kto mniej więcej orientuje się widzi że silnik jest skonfigurowany na spore moce ale ja chciał bym żeby możliwości auta rosły razem z moimi dlatego moc będzie podnoszona stopniowo , na początek zamknę wtryski 360 i myślę że do nauki auta i strojenia zawieszenia spokojnie wystarczy , a jak będzie mało to będzie kwestia tylko zmiany wtrysków i strojenia. Budowa będzie przebiegała powolnie bo mam na auto tylko co drugi weekend ale jak już jestem w garażu to praca trwa niezależnie od pogody i godziny (średnio 3 h snu na weekend w którym grzebie przy aucie).
Poniżej zamieszczam kilka fot z setupu z fso turbo , troche fot gratów i odrobina zdjęć z już wykonanych prac .
Kolektor pod wielopunktowy wtrysk
(http://img268.imageshack.us/img268/6884/dsc02536l.jpg)
(http://img26.imageshack.us/img26/6972/zdjcie048bc.jpg)
(http://img23.imageshack.us/img23/3595/dsc02535u.jpg)
(http://img571.imageshack.us/img571/3829/dsc02570o.th.jpg[img]http://img17.imageshack.us/img17/8015/zdjcie653e.jpg)
(http://img577.imageshack.us/img577/1281/zdjcie651u.jpg)
(http://img855.imageshack.us/img855/5461/zdjcie650.jpg)
(http://img337.imageshack.us/img337/230/zdjcie302g.jpg)
(http://img204.imageshack.us/img204/1204/zdjcie301q.jpg)
(http://img826.imageshack.us/img826/6288/zdjcie300.jpg)
(http://img43.imageshack.us/img43/9231/zdjcie150n.jpg)
(http://img854.imageshack.us/img854/6577/dsc02671ng.jpg)
(http://img401.imageshack.us/img401/2597/dsc02570p.jpg)
(http://img688.imageshack.us/img688/8255/dsc02166n.jpg)
(http://img826.imageshack.us/img826/7878/dsc02165fo.jpg)
(http://img684.imageshack.us/img684/5339/dsc02120vu.jpg)
(http://img41.imageshack.us/img41/7057/dsc02675v.jpg)
(http://img99.imageshack.us/img99/1755/dsc02682k.jpg)
(http://img577.imageshack.us/img577/1386/dsc02687xp.jpg)
(http://img546.imageshack.us/img546/820/dsc02690lc.jpg)
(http://img217.imageshack.us/img217/9099/dsc02695a.jpg)
(http://img141.imageshack.us/img141/2824/dsc02696i.jpg)
(http://img51.imageshack.us/img51/4017/dsc02707b.jpg)
(http://img836.imageshack.us/img836/113/dsc02716s.jpg)
(http://img337.imageshack.us/img337/4205/dsc02761d.jpg)
(http://img811.imageshack.us/img811/1081/dsc02763k.jpg)
(http://img407.imageshack.us/img407/284/dsc02776r.jpg)
(http://img713.imageshack.us/img713/70/dsc02807n.jpg)
(http://img171.imageshack.us/img171/2732/dsc02808f.jpg)
Mój garażyk
(http://img337.imageshack.us/img337/332/dsc02816i.jpg)
(http://img10.imageshack.us/img10/2786/dsc02837hr.jpg)
(http://img831.imageshack.us/img831/340/dsc02823b.jpg)
(http://img194.imageshack.us/img194/9821/dsc02822en.jpg)
Pozdrawiam
-
Grubo !! ^^
-
dobry projekt :) jestem ciekaw efektu końcowego <ok>
-
Ciekawy projekt. Życzę powodzenia i wytrwałości.
Do zobaczenia na kresce :)
-
Tak trzymać, powodzenia w planach.To się nazywa SWAP ! :)
-
Mega projekt. <ok> Powodzenia. Trzymam kciuki i już nie mogę doczekać się efektu końcowego. <spoko>
-
Nono teraz to chyba najmocniejszy swap na forum :D jak zrobisz to sie możecie mierzyc z tym co ma 3.0 od omegi :D a ile twój moze miec koni??
-
Baardzo ciekawy projekt. Mam nadzieję, że jak zrobię prawko to będzie mi dane obejrzeć to cudo (Mieszkam tam gdzie niuton). :-)
-
szczerze? bedzie przekozak ;D jak to mowi hardcorowy kosku stejki a nie jakies tam male kanapeczki to tu mozna powiedziec duza motorownia a nie jakis tam 1,4 roverka :D
gratulacje i chyle czola. Zycze powodzenia, wytrwalosci, $$ cierpliwosci i dopiecia projektu do ostatniego kabelka :D
-
Generalnie nie napinam się na konkretne wyniki , ile wyjdzie tyle będzie . Na tych wtryskach z opisu powinno być coś koło 300 , jak będzie mało to się wrzuci Siemens DECA 850 i skończą się ograniczenia:) Generalnie przy tym setupie do 500 KM ograniczeniem powinny być tylko wtryski , no ewentualnie żeliwo może zrobić się przyciasne .
pozdrawiam
-
Wszystko super, tylko szkoda że silnik jest już w kabinie, ale jeśli auto jest tylko do wyścigów wszystko można zrozumieć.
-
konkretny projekt. Dużo przeróbek i z głową. Życzę wytrwałości i dalszego samozaparcia:)
-
Ostatnie miesiące to same grubsze projekty z tego co widzę. Wszystko ładnie opisane.
Podoba mi sie.
Życze powodzenia.
-
Gdyby nie to że pcham go do środka to już by się pewnie spawał wydech... . Jedno z podstawowych założeń to ma skręcać a ten silnik waży 170 KG dlatego warto powalczyć o położenie .
pozdrawiam
-
Hehe, bo prawdziwy SWAP, zaczyna się wtedy, gdy trzeba trochę "konserwę" przerobić, a tutaj widzę i w tunelu i w grodziowej trochę ;)
Turbonez Siemensy i żeliwo zostaw na później, bo jak dojdziesz do wniosku, że 300HP+ to mało, to będziesz miał przynajmniej odrobinę zapasu :)
Swoją drogą, jeszcze brakuje tylko japonii, do palety silników pasujących do FSO. <mysli>
-
Swoją drogą, jeszcze brakuje tylko japonii, do palety silników pasujących do FSO. <mysli>
Może jakieś RB26. :P
-
Hehe, bo prawdziwy SWAP, zaczyna się wtedy, gdy trzeba trochę "konserwę" przerobić, a tutaj widzę i w tunelu i w grodziowej trochę ;)
Turbonez Siemensy i żeliwo zostaw na później, bo jak dojdziesz do wniosku, że 300HP+ to mało, to będziesz miał przynajmniej odrobinę zapasu :)
Swoją drogą, jeszcze brakuje tylko japonii, do palety silników pasujących do FSO. <mysli>
Generalnie to jezdzi 1jz z hx35w z żeliwem 12 i ma ponad 500 :) . Narazie się o potencjał nie boje .
pozdrawiam
-
Generalnie to jezdzi 1jz z hx35w z żeliwem 12 i ma ponad 500 :) . Narazie się o potencjał nie boje .
I dobrze bo najpierw trzeba dokończyć i uruchomić a kręcić można później :) ja jestem tego zdania :)
Swoją drogą, jeszcze brakuje tylko japonii, do palety silników pasujących do FSO. <mysli>
Może jakieś RB26. :P
Jest plan na SR20DET albo 1JZ :d
-
Cytat: turbonez w Wczoraj o 23:41:17
Generalnie to jezdzi 1jz z hx35w z żeliwem 12 i ma ponad 500 :) . Narazie się o potencjał nie boje .
I dobrze bo najpierw trzeba dokończyć i uruchomić a kręcić można później :) ja jestem tego zdania :)
Podejrzewam że do pierwszych testów auta wogóle nie zamontuje turbosrpężarki :) Zawias będzie tak pomodzony że trzeba będzie z tym troche powalczyć . Niestety nie jestem na tyle odważny żeby doje... 2bary i walczyć o to by trafić w czarne :)
pozdrawiam
-
Generalnie to jezdzi 1jz z hx35w z żeliwem 12 i ma ponad 500 :) . Narazie się o potencjał nie boje .
I dobrze bo najpierw trzeba dokończyć i uruchomić a kręcić można później :) ja jestem tego zdania :)
Swoją drogą, jeszcze brakuje tylko japonii, do palety silników pasujących do FSO. <mysli>
Może jakieś RB26. :P
Jest plan na SR20DET albo 1JZ :d
I 3S-GE jak mi ktoś podpowie jaką do tego skrzynie zasadzić :d
-
I 3S-GE jak mi ktoś podpowie jaką do tego skrzynie zasadzić
Altezza miała taki motor i była rwd ( silnik z przodu napęd na tył)
1JZ
bez mega grubej rzeżby nie wejdzie( mierzyłem)
Może jakieś RB26.
nie ma to jak rozrzutnik panewek nie ? :D
ogólnie podziwiam projekt, jednak najwieksze wrażenie robi na mnie nie jednostka a podejście do tematu przedniego zawiasu, oby tak dalej ;)
-
I 3S-GE jak mi ktoś podpowie jaką do tego skrzynie zasadzić
Altezza miała taki motor i była rwd ( silnik z przodu napęd na tył)
Wiem, że Altezza (tudzież Lexus IS200), ale na zdjęciach widziałem, że troche długa jest ta skrzynia, ale może to tylko złudzenie... I wiem też co to jest RWD :) :d
-
powinna wejść, tunel bedzie potrzebował paru poprawek ;P
-
Projekt pełen podziwu :)
Życzę wytrwałości i samozaparcia do zakończenia projektu :) <spoko>
-
Nie czaje , w temacie masz podane rozwiązanie jak na tacy... Skrzynia z m30 jest wielka ale są skrzynie od m40/m50 które zniosą ze 400 są malutkie i kosztują tyle co polonezowa . Ja wole wyrzeźbić za 200 zł przekładke silni/skrzynia niż po padnięciu skrzyni potem szukać następnej za pare stów przez miesiąc. Warto by zaznaczyć że skrzynia z is200 to w57 bodajże i nie jest jakoś specjalnie mocna :) .
pozdrawiam
-
I 3S-GE
A pomyśleć że mogłem mieć taki silnik za 500 zł z osprzętem.
-
I 3S-GE
A pomyśleć że mogłem mieć taki silnik za 500 zł z osprzętem.
Było kupować i swapować :) ja narazie szukam informacji jak to wygląda wszystko od strony elektronicznej, jak i mechanicznej, ale pewnie bedzie trzeba kupić jakas angielska Carine E GTI albo stara Celice 158KM lub 176KM i do tego skrzynie szóstke z IS200...
-
Było kupować i swapować
Materiał na dwa dobre swapy to już dawno mam kupiony, Teraz zbieram na to by zrobić swap za jednym zamachem. A że mam dwa Caro Plusy to robię dwa swapy.
-
Miałem chwile czasu na auto więc coś tam podziałałem .
Na początek kilka elementów które mi się nawinęły pod aparat :
Była mowa o balansie hamulców , poniżej maluszek który się nim zajmie.
(http://img714.imageshack.us/img714/8396/obrazek024.jpg)
Przyszedł intercooler ale oczywiście nie może być malinowo i sprzedawca się pomylił dostałem badziewie z plastikowym boczkiem . Czekam na odpowiedni.
(http://img337.imageshack.us/img337/4272/obrazek023.jpg)
Magiel z alfy 155/tipo itp. 15 cm pomiędzy skrajnymi położeniami ~2,75 obrotu pomiędzy skrajnymi położeniami
(http://img692.imageshack.us/img692/174/obrazek022.jpg)
Udało mi się w końcu namierzyć grunt do spawania więc będę mógł zacząć działać z budą
(http://img687.imageshack.us/img687/5056/obrazek021.jpg)
Tematem przewodnich moich działań były pomiary zawieszenia i muszę powiedzieć że nigdy nie robiłem niczego bardziej wku... przy samochodzie . Masa pracy , czasu , zero widocznego efektu a do tego dokładność średnio zadowalająca .
W moim zawiasie miałem belkę z przesuniętymi mocowaniami dolnego wahacza . Jako że chciałem mieć pomiary "dziewiczego" zawiasu kupiłem całe kompletne przednie zawieszenie od poloneza Plusa .
Zacząłem od obcięcia miejsc na poduszki silnika.
przed
(http://img31.imageshack.us/img31/6383/obrazek001t.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/31/obrazek001t.jpg/)
po
(http://img69.imageshack.us/img69/6477/obrazek002.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/69/obrazek002.jpg/)
ostatecznie będzie trzeba ją całkowicie przebudować.
Następnie przystąpiłem do wypoziomowania budy co było niesamowicie irytujące. Gdybym miał robić to jeszcze raz to bym kupił 4 marketowe podnośniki kolumnowe .
Cocacola jako ciecz w szlaufwadze
(http://img210.imageshack.us/img210/74/obrazek003.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/210/obrazek003.jpg/)
Bawiłem się , skakałem wokół samochodu z tą rurką.
(http://img844.imageshack.us/img844/3562/obrazek004v.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/844/obrazek004v.jpg/)
(http://img263.imageshack.us/img263/9793/obrazek005.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/263/obrazek005.jpg/)
Korzystałem też z poziomic
(http://img837.imageshack.us/img837/8421/obrazek006.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/837/obrazek006.jpg/)
Ustawiłem auto z tyłem minimalnie wyżej niż przodem
(http://img593.imageshack.us/img593/1285/obrazek007i.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/593/obrazek007i.jpg/)
(http://img38.imageshack.us/img38/4329/obrazek008.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/38/obrazek008.jpg/)
Ostatecznie uzyskany poziom po wielu godzinach walki.
(http://img39.imageshack.us/img39/8352/obrazek009.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/39/obrazek009.jpg/)
(http://img13.imageshack.us/img13/8225/obrazek010.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/13/obrazek010.jpg/)
Nastepnie wjechała płyta paździerzowa pod auto i została wypoziomowana:
(http://img819.imageshack.us/img819/7466/obrazek011.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/819/obrazek011.jpg/)
na nią wydrukowany na ploterze papier milimetrowy w rozmiarze a0+ z naniesioną na środku grubszą linią . Wyśrodkowałem papier względem budy i unieruchomiłem.
(http://img543.imageshack.us/img543/9176/obrazek012.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/543/obrazek012.jpg/)
Poniżej kilka zdjęć z samych pomiarów . Na papierze zaznaczałem punkt w którym wypadało dane mocowanie zawieszenia i mierzyłem długość linki i pionu .
(http://img37.imageshack.us/img37/6976/obrazek013.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/37/obrazek013.jpg/)
(http://img341.imageshack.us/img341/6105/obrazek014.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/341/obrazek014.jpg/)
(http://img844.imageshack.us/img844/1130/obrazek015.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/844/obrazek015.jpg/)
(http://img252.imageshack.us/img252/3162/obrazek016.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/252/obrazek016.jpg/)
(http://img832.imageshack.us/img832/6821/obrazek017.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/832/obrazek017.jpg/)
Po pomiarach mogę powiedzieć że dokładność nie jest rewelacyjna ale w moich warunkach nie da się chyba tego zrobić lepiej . Niestety jeszcze nie mam na stanie skanera 3d jak AMS ale może kiedys... :D . Dokładność pomiarów oceniam na +/-3 mm , myślę że model zbudowany w ten sposób da pogląd na to co dzieje się z zawiasem podczas pracy a rozbieżności wynikające z niedokładności pomiarów będą miały minimalny wpływ na interesujące mnie parametry .
Po skończeniu pomiarów ( 0 00) musiałem poskładać do kupy całe przednie zawieszenie bo w kolejce czekał dupowóz do dopieszczenia i potrzebowałem garażu. Starczyło jeszcze sił żeby wyciąć maksymalny otwór na skrzynie na jaki pozwalają podłużnice . Łudziłem się że może nie będzie trzeba ich poszerzać ale niestety nie ma lekko :)
(http://img715.imageshack.us/img715/5291/obrazek020s.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/715/obrazek020s.jpg/)
Jak widać zabraknie miejsca na pedały , będę musiał cofnąć fotel i cofnąć pedały , plus to poprawa rozkładu masy minus konieczność rzeźby z pedałami (pedalboxa nie biorę pod uwagę narazie. )
(http://img811.imageshack.us/img811/4550/obrazek019.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/811/obrazek019.jpg/)
(http://img141.imageshack.us/img141/2403/obrazek018.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/141/obrazek018.jpg/)
Pozdrawiam
Ps. Jak wrzucam za dużo zdjęć i ciężko się czyta to dajcie znać . Zdjęcia robię głównie dla siebie żeby mieć materiał do dumania nad różnymi tematami jak auto jest daleko .
-
Dokładność skanera 3d pozostawia wiele do życzenia. Wiem, korzystałem - w tym projekcie o jakim Ci pisałem na sr.pl
Pamiętaj - odezwij się jak będziesz miał model zawieszenia.
Pedalboxa projektował mój kumpel takiego, który można wykonać za śmieszne pieniądze z dostępem do tokarki i frezarki. Z tym, że my w projekcie dla balansu zdecydowaliśmy się na dwie różne pompy hamulcowe (przód i tył) i na bias-bara, a pomijamy regulatory ciśnienia bo one działają dopiero od pewnego ciśnienia w układzie (skokowa charakterystyka).
Jak się na takie rozwiązanie zdecydujesz, to daj znać - podrzucimy projekt po dopasowaniu do poldogrzmota.
-
Przy skrzyni m30 taka kurpiowska wycinanka być musi <okok>
-
Dokładność skanera 3d pozostawia wiele do życzenia. Wiem, korzystałem - w tym projekcie o jakim Ci pisałem na sr.pl
Pamiętaj - odezwij się jak będziesz miał model zawieszenia.
Pedalboxa projektował mój kumpel takiego, który można wykonać za śmieszne pieniądze z dostępem do tokarki i frezarki. Z tym, że my w projekcie dla balansu zdecydowaliśmy się na dwie różne pompy hamulcowe (przód i tył) i na bias-bara, a pomijamy regulatory ciśnienia bo one działają dopiero od pewnego ciśnienia w układzie (skokowa charakterystyka).
Jak się na takie rozwiązanie zdecydujesz, to daj znać - podrzucimy projekt po dopasowaniu do poldogrzmota.
nie chce pedalboxa bo myślę że będzie znacznie trudniejszy do przełknięcia dla diagnosty . Przeróbka seryjnych pedałów będzie banalna , zwyczajne dospawanie 10-15 cm kawałków stalowego płaskownika dobrej jakości , a koło serwa chyba się wyrobię więc nie ma aż takich dużych przesłanek do pedalboxa.
-
Witam
Zrobie taki malutki update , nie bedzie tu nic ciekawego gdyż mój dupowóz ma chumory i od jakiegoś czasu blokuje mi garaż z kanałem .
Troche frutów:
Farby dzięki którym w weekend majowy mam nadzieje coś wydarzy się z budą.
(http://img403.imageshack.us/img403/6477/obrazek002.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/403/obrazek002.jpg/")
Kupiłem też w końcu zestaw do nauki programowania mikrokontrolerów. Jako że mam zamiar możliwie dużo parametrów logować megasquirtem i będę do tego potrzebował przetworników to nie ma sensu kupowanie gajgerów i powielanie czujników . Początkowo był pomysł aby wyświetlać parametry na ładnym graficznym wyświetlaczu tak żeby był szoł i lans ale okazało się że jako laik mogę mieć problemy z ich ogarnięciem dlatego w aucie wyląduje milion wyświetlaczy 7 segmentowych a ja bede jezdził z czerwono zieloną poświatą na twarzy... :D . Nie chce wprowadzać dodatkowych opóźnień a deske zawsze można zmienić.
(http://img17.imageshack.us/img17/1894/obrazek020.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/17/obrazek020.jpg/")
(http://img207.imageshack.us/img207/4550/obrazek019.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/207/obrazek019.jpg/")
(http://img99.imageshack.us/img99/2403/obrazek018.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/99/obrazek018.jpg/")
Z auta wyjechała wiązka , podsufitka , zbiornik paliwa usunąłem maty ze środka i na koniec umyłem w miare możliwości karcherem łącznie ze środkiem . Zaatakowałem wszystkie zasyfione piachem kanały odprowadzające wodę i wychodzi na to że ich zapchanie jest główną przyczyną gnicia auta . W miejscach gdzie kanały były drożne blacha jest świeża , tam gdzie syf masa rudej.
(http://img842.imageshack.us/img842/1452/obrazek003d.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/842/obrazek003d.jpg/")
(http://img513.imageshack.us/img513/3531/obrazek004.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/513/obrazek004.jpg/")
(http://img152.imageshack.us/img152/9793/obrazek005.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/152/obrazek005.jpg/")
(http://img823.imageshack.us/img823/4878/obrazek006f.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/823/obrazek006f.jpg/")
(http://img24.imageshack.us/img24/6344/obrazek007.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/24/obrazek007.jpg/")
(http://img225.imageshack.us/img225/4329/obrazek008.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/225/obrazek008.jpg/")
(http://img23.imageshack.us/img23/8225/obrazek010.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/23/obrazek010.jpg/")
(http://img688.imageshack.us/img688/7466/obrazek011.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/688/obrazek011.jpg/")
(http://img265.imageshack.us/img265/9176/obrazek012.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/265/obrazek012.jpg/")
(http://img21.imageshack.us/img21/6976/obrazek013.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/21/obrazek013.jpg/")
(http://img839.imageshack.us/img839/6105/obrazek014.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/839/obrazek014.jpg/")
(http://img138.imageshack.us/img138/1130/obrazek015.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/138/obrazek015.jpg/")
(http://img827.imageshack.us/img827/3162/obrazek016.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/827/obrazek016.jpg/")
(http://img716.imageshack.us/img716/6821/obrazek017.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/716/obrazek017.jpg/")
pozdrawiam
-
Witam
Weekend majowy już dawno się zaczął a ja jeszcze nie miałem okazji dotknąć się do poloneza . Jutro mam nadzieje powalczyć . Przygotowując się do weekendu żeby nie tracić czasu kompletowałem elementy .
Na początek farbki i inne pierdółki przydatne przy planowanej robocie :
(http://img190.imageshack.us/img190/7466/obrazek011.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/190/obrazek011.jpg/)
przyjrzałem się zakupionym dawno temu progom i średnio mi sie one widzą ale lepsze takie niż zgnite . Mam nadzieje że bedzie to chciało pasować do poloneza.
(http://img521.imageshack.us/img521/8225/obrazek010.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/521/obrazek010.jpg/)
dorwałem magiel który powinien przypasować i sprawdzić się bardzo dobrze w moim projekcie od brzegu do brzego ~3 obrotów więc szału nie ma ale nie powinno być tragedii.
(http://img835.imageshack.us/img835/6976/obrazek013.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/835/obrazek013.jpg/)
(http://img135.imageshack.us/img135/9176/obrazek012.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/135/obrazek012.jpg/)
Kupiłem też docelowy intercooler :
(http://img820.imageshack.us/img820/5237/obrazek001k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/820/obrazek001k.jpg/)
(http://img836.imageshack.us/img836/6985/obrazek002n.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/836/obrazek002n.jpg/)
Szczęśliwie moje założenia się spełniły i udało się pożenić IC z chłodnicą że zajmują razem całkiem mało miejsca . Początkowo bałem się że będę musiał przespawywać end tanki ale sami zobaczcie:
(http://img521.imageshack.us/img521/74/obrazek003.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/521/obrazek003.jpg/)
(http://img515.imageshack.us/img515/3531/obrazek004.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/515/obrazek004.jpg/)
(http://img27.imageshack.us/img27/9793/obrazek005.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/27/obrazek005.jpg/)
(http://img339.imageshack.us/img339/8421/obrazek006.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/339/obrazek006.jpg/)
(http://img526.imageshack.us/img526/6344/obrazek007.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/526/obrazek007.jpg/)
(http://img204.imageshack.us/img204/4329/obrazek008.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/204/obrazek008.jpg/)
(http://img826.imageshack.us/img826/8352/obrazek009.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/826/obrazek009.jpg/)
na dziś to tyle .
pozdrawiam
-
Progi zawsze da się spasować, więc tym się nie martw ;)
Też to przerabiałem, dało się spasować.
Miałem trochę roboty z pasowaniem do słupka "B", ale dało się.
Choć po kilku latach od wymiany progu, teraz zrobiłbym to dokładniej i inaczej - lepiej.
-
przymierzyłem progi i wygląda na to że one są do kanta :/ Nie odwiercałem zewnętrznego i nie wiem jak wygląda wewnętrzny ale to co jest w moim poldzie nie chce pasować do tych progów ze zdjęć :/
pozdrawiam
-
Też mi wyglądają na 125p. Na szczęście ceny na to są teraz takie, że jak je sprzedasz to polonezowskich dostaniesz za nie ze dwa komplety. :d
Jak chcesz to Ci mogę pstryknąć fotę tych co powinny być w Polonezie, bo gdzieś takowe posiadam.
-
Bylbym bardzo wdzieczny, jak powinien wygladac zewnetrzny juz sie zorientowalem . Jak bys pokazal prog wew to bylo by super
Pozdrawiam
-
Ciąg dalszy...
Ogólnie praca nie idzie tak szybko jak bym tego chciał ale nie ma co płakać . Robie ile mogę i myślę że nieda się za bardzo więcej zrobić w pojedynkę. Niestety okazało się że progi które mi przysłali są do 125p i nie wymienie ich narazie . Poniżej kilka foto z prac :
pozbyłem się drzwi i klapy , zostały już tylko szyby i zawias
(http://img402.imageshack.us/img402/9632/obrazek001z.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/402/obrazek001z.jpg/")
potem wziąłem się za przygotowania karoserii do pracy , wywaliłem podstawke aku
(http://img198.imageshack.us/img198/6477/obrazek002.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/198/obrazek002.jpg/")
wjechałem w poloneza z nowo zakupionym w lidlu odkurzaczem (sory za brak kolorów aparat sie przestawił)
(http://img214.imageshack.us/img214/7361/obrazek003r.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/214/obrazek003r.jpg/")
Powalczyłem z pozostałymi w aucie matami . Muszę powiedzieć że z opalarką jakoś to idzie ale jest strasznie żmudne . Na mrozie szlo duzlo szybciej prosciej i dokladniej.
(http://img820.imageshack.us/img820/3531/obrazek004.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/820/obrazek004.jpg/")
wygrzebałem też z podziemi jakiś prehistoryczny kubeł który posłuży mi do przymiarek ( pozycja za kierownicą , ustawienie pedałów itp itd. )
(http://img404.imageshack.us/img404/9793/obrazek005.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/404/obrazek005.jpg/")
Po tych pierdółkach przystąpiłem do przymiarek
(http://img819.imageshack.us/img819/9862/obrazek006c.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/819/obrazek006c.jpg/")
Potwierdziło się że w takim ustawieniu silnika alternator i pompa wody kolidują z fartuchem . Alternator dostanie nowe mocowania .
(http://img696.imageshack.us/img696/6344/obrazek007.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/696/obrazek007.jpg/")
(http://img854.imageshack.us/img854/4329/obrazek008.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/854/obrazek008.jpg/")
tak to wygląda w środku
(http://img535.imageshack.us/img535/736/obrazek010k.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/535/obrazek010k.jpg/")
Do kolejne przymiarki dokręciłem kawałki listwy żeby silnik nie leżał na belce , uwzględnia to miejsce na miskę oleju
(http://img215.imageshack.us/img215/7466/obrazek011.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/215/obrazek011.jpg/")
Fartuch dostał kilka młotków żeby popa wody zaczęła pasować
(http://img23.imageshack.us/img23/6976/obrazek013.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/23/obrazek013.jpg/")
Nie wygląda to zbyt estetycznie ale jak się podklepie to nie będzie źle . Wiem że szału nie ma z miejscem na węża ale plan jest taki że wkleje na jakąś masę typu aluminium w płynie wyspawany element z alu/nierdzewki który wyprowadzi wylot do góry w kierunku wlotu do chłodnicy .
(http://img155.imageshack.us/img155/6105/obrazek014.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/155/obrazek014.jpg/")
Silnik ustawiony , więc zrobiłem miejsce na kolektor dolotowy
(http://img6.imageshack.us/img6/3162/obrazek016.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/6/obrazek016.jpg/")
kolektor wszedł , zostaje jeszcze jakieś 1,5 cm luzu do fartucha więc na twardych poduszkach nic nie powinno się tłuc . Przyznam szczerze że to wycięcie było debilnym pomysłem bo okazało się że kolektor co prawda oparł by się o gródź ale miejsce można mu było zrobić znacznie mniej inwazyjnie.
(http://img706.imageshack.us/img706/6821/obrazek017.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/706/obrazek017.jpg/")
Przymierzyłem chłodnicę wody i intercooler . Konieczne jest delikatne podcięcie kilku elementów i intercooler zdecydowanie bardziej przytuli się do chłodnicy .
(http://img577.imageshack.us/img577/4550/obrazek019.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/577/obrazek019.jpg/")
(http://img839.imageshack.us/img839/2403/obrazek018.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/839/obrazek018.jpg/")
Wrzuciłem na sztukę stary pocięty nosek i reflektory
(http://img268.imageshack.us/img268/1894/obrazek020.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/268/obrazek020.jpg/")
W takiej pozycji nie jest tragicznie z miejscem na lampy , jak intercooler będzie już docelowo zamontowany powinno być całkiem dobrze .
(http://img137.imageshack.us/img137/5056/obrazek021.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/137/obrazek021.jpg/")
Mocowania lamp zostały zdewastowane przy poprzedniej wersji silnikowej itp , tymrazem zamierzam to zrobić zdecydowanie bardziej elegancko wykorzystując lampy starego typu z regulacją na śrubkę.
(http://img339.imageshack.us/img339/174/obrazek022.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/339/obrazek022.jpg/")
(http://img846.imageshack.us/img846/4272/obrazek023.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/846/obrazek023.jpg/")
Dołożone kolejne elementy .Chłodnica oleju
(http://img205.imageshack.us/img205/8396/obrazek024.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/205/obrazek024.jpg/")
Turbo , tak mniej wiecej ma wyglądać poldon pod maską.
(http://img849.imageshack.us/img849/9195/obrazek025.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/849/obrazek025.jpg/")
Dolot od turbiny do intercoolera będzie miał jakieś 30 cm .
(http://img163.imageshack.us/img163/9193/obrazek026.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/163/obrazek026.jpg/")
(http://img843.imageshack.us/img843/1953/obrazek027.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/843/obrazek027.jpg/")
(http://img339.imageshack.us/img339/9774/obrazek028.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/339/obrazek028.jpg/")
dolot pomiędzy intercoolerem a przepustnicą będzie miał kolo 50-60 cm . Kolanko będzie poddane "lekkim" modyfikacjom .
(http://img824.imageshack.us/img824/3919/obrazek030.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/824/obrazek030.jpg/")
Następnie przystąpiłem do operacji "salto" . Postawienie poloneza na boku samemu w tak wąskim garażu zabrało mi trochę czasu ale było warto go poświęcić .
(http://img14.imageshack.us/img14/4867/obrazek031.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/14/obrazek031.jpg/")
(http://img10.imageshack.us/img10/9544/obrazek032.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/10/obrazek032.jpg/")
(http://img42.imageshack.us/img42/8335/obrazek033.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/42/obrazek033.jpg/")
(http://img225.imageshack.us/img225/7858/obrazek034.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/225/obrazek034.jpg/")
Zabrałem się za zdzieranie bitexu , nie jest ciężko ale ta pieprzona szczotka zdejmuje wszystko do gołej blachy . Cieszy mnie to że blachy okazują się zdrowe ale liczyłem że zejdzie sam bitex. Generalnie z korozją nie jest jakoś tragicznie . Wszystko jest do ogarnięcia.
(http://img526.imageshack.us/img526/1474/obrazek035.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/526/obrazek035.jpg/")
(http://img21.imageshack.us/img21/944/obrazek037.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/21/obrazek037.jpg/")
(http://img825.imageshack.us/img825/382/obrazek036.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/825/obrazek036.jpg/")
Pozdrawiam
-
Z tą pompą wody to nie rób lipy.
Wydaje mi się że lepiej będzie wyciąć "jajo" i uformować/wyklepać wklęsłą blachę, żeby było miejsce na jakieś gumowe/silikonowe kolanko 90 stopni.
Poza tym wszystko fajnie pasuje widzę :)
-
Chłodnicy oleju nie lepiej postawić gdzieś niżej z boku? co by nie zmniejszała przepływu przez nie tyle intercooler ale przez chłodnice bo prawda nie za dużą powierzchnię ma ale zawsze coś :) ogólnie nie wygląda źle to wszystko. Co do pompy wody można by pokusić się o wspawanie jakiegoś krótkiego kolanka 90o co by nie ciąć fartucha.
-
Z tą pompą wody to nie rób lipy.
Wydaje mi się że lepiej będzie wyciąć "jajo" i uformować/wyklepać wklęsłą blachę, żeby było miejsce na jakieś gumowe/silikonowe kolanko 90 stopni.
Poza tym wszystko fajnie pasuje widzę :)
Jajka właśnie chciałem uniknąć dlatego poszedł w ruch młotek nie diax . O masie uszczelniającej piszę dlatego że po skróceniu delikatnie wylotu i wklejeniu kolanka zostanie jeszcze luz na to żeby nic się nie tłukło . Mi nie chodzi o oszczędności , chętnie bym to pospawał ale spawanie może po pierwsze wykończyć pompę (uszczelniacze i uszczelki) a po drugie różnie bywa ze szczelnością takich elementów po spawaniu .
Chłodnicy oleju nie lepiej postawić gdzieś niżej z boku? co by nie zmniejszała przepływu przez nie tyle intercooler ale przez chłodnice bo prawda nie za dużą powierzchnię ma ale zawsze coś :) ogólnie nie wygląda źle to wszystko. Co do pompy wody można by pokusić się o wspawanie jakiegoś krótkiego kolanka 90o co by nie ciąć fartucha.
Miejsce chłodnicy oleju nie jest jeszcze ostateczne . Dojdzie jeszcze jakaś chłodnica płynu wspomagania i może je rozmieszcze w zderzaku symetrycznie . Nie chciałbym jednak za bardzo ciąć zderzaków itp żeby nie wyglądało to wieśniacko ale to nie jest najważniejsze, performance na pierwszym miejscu.
pozdrawiam
-
Co to za felgi widoczne na zdjęciu z klepanym fartuchem?
-
to felgi ustrzelone fartownie na allegro do mojego dupowozu (e36) ale może się tak zdarzyć że i na polonezie zawitają . Generalnie gustuje w tego typu wzorach takie "RS" wannabe :) i na polonezie będzie coś podobnego tylko docelowo 16-17 cali .
pozdrawiam
-
Witam
Podziałałem troche, znowu nic spektakularnego ale zawsze krok bliżej końca.
Okazało się że narobiłem niepotrzebnej paniki z tymi progami , po odwierceniu dwóch blaszek przykrywających początek i koniec progów okazało się że te które kupiłem są odpowiednie .
(http://img842.imageshack.us/img842/4824/obrazek001.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/842/obrazek001.jpg/")
(http://img854.imageshack.us/img854/6477/obrazek002.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/854/obrazek002.jpg/")
(http://img31.imageshack.us/img31/74/obrazek003.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/31/obrazek003.jpg/")
(http://img210.imageshack.us/img210/3531/obrazek004.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/210/obrazek004.jpg/")
zdarłem troche bitexu z podłogi i wygląda to tak jak na zdjęciach , nie jest najgorzej . Muszę namierzyć jakiegoś dawcę kawałka podłogi ewentualnie jak będą z tym trudności będę sztukował z blachy . Trzeba też znaleźć gdzieś te małe elementy na początek i na koniec progu .
(http://img513.imageshack.us/img513/9793/obrazek005.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/513/obrazek005.jpg/")
(http://img194.imageshack.us/img194/8421/obrazek006.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/194/obrazek006.jpg/")
(http://img856.imageshack.us/img856/6344/obrazek007.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/856/obrazek007.jpg/")
(http://img811.imageshack.us/img811/4329/obrazek008.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/811/obrazek008.jpg/")
(http://img198.imageshack.us/img198/8352/obrazek009.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/198/obrazek009.jpg/")
Poniżej widać jakie prezenty można znaleźć pod biteksem . Na całej powierzchni tej rdzawej plamy bitex był nie naruszony , od drógiej strony blacha jest zdrowa.
(http://img208.imageshack.us/img208/8225/obrazek010.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/208/obrazek010.jpg/")
Tyle tego syfu zamiotłem z podłogi , drugie tyle wpadło do kanału.
(http://img535.imageshack.us/img535/7466/obrazek011.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/535/obrazek011.jpg/")
niestety potrzebuje garażu więc narazie więcej nie podziałam i polonez musiał spaść na 4 łapy.
(http://img194.imageshack.us/img194/9176/obrazek012.jpg) (http://"http://imageshack.us/photo/my-images/194/obrazek012.jpg/")
Musze powiedzieć że stałem się zakładnikiem pogody . Potrzebuje garażu żeby podziałać przy dupowozie a spadł deszcz i nie mam jak wyciągnąć poloneza do innego garażu . Mam też pytanie , może ktoś z was miał do czynienia z pistoletami do piaskowania , jest kilka miejsc zardzewiałych które da się oczyścić jedynie piachem . Mam niewielki kompresor 50 litrów , pompuje 7 bar i nie grzeszy wydajnością ale chce do niego podłączyć zasobnik na powietrze tak żeby łączna pojemność wyniosła ~150 litrów . Mam nadzieje że takim zestawem powoli mi się uda ogarnąć to co trzeba . Druga sprawa to czy ktoś z was ma jakiś patent jak przygotować blache pod podkład epoksydowy ? chodzi o to że po szczotce ona jest strasznie gładka i nie sądze żeby stanowiła dobre podłoże do podkładu. Może jakieś krążki z włókniny albo jakas sprytna nakładka z papierem ściernym ?
pozdrawiam
-
dla ciekawości kupiłem pistolet do piaskowania z allegro za 40zł, taka zabawka i okazało się że to naprawdę piaskuje, nasypałem zwykłego piasku z podwórka, niestety idzie bardzo wolno więc tylko malutkie elementy, ale możesz się pobawić,
minus to wiadomo wszędzie piasek, we włosach,na plecach, ale do tego trzeba dokupić taką maskę całą przeszkoloną żeby zasłoniła całą twarz.
nie wiem dokładnie jaką szczotką to kręcisz ale wygląda mi na druciankę do szlifierki, ja tylko odtłuściłem i sypałem to podkładem, popytaj jeszcze kogoś, możesz użyć jeszcze bączka z rzepem i tarcz 80 to ładnie ci zmatowi.
Podziwiam twój projekt, ciesze się że nie robisz tak jak wszyscy buda na pocięcie i szukać innej, za jakieś 2 miesiące rozbieram swojego i robię generalny remont wraz z podmianką silnika na "fabryczny"
-
Generalnie to ja ze swojej budy jestem całkiem zadowolony jaka by ładna nie była i tak trzeba by ją obspawać więc tu dochodzi tylko wymiana kilku elementów . Ciesze sie że te tanie pistolety dają rade cokolwiek . Ja się nastawiam że to bedzie trwało dluugo ale nie mam innego wyjscia . Jaki miałeś kompresor do tego pistoletu ? Co do szczotki to jade to drucianka plecioną i wychodzi jak wypolerowane szczerze mówiąc. Musze kupić jakis krążek z papierem grubym i to zmatowić i zedrzeć reszte farby .
Pozdrawiam i życzę powodzenia w Twoim projekcie
-
w domu mam mały kompresor 50l 8bar, z jakichś lepszych ale rewelacji nie ma, nadaje się do pompowania kół i na nim właśnie to próbowałem, tylko że ogromne ilości powietrza to wciąga więc, kawałek nawet fajnie czyści potem ciśnienie spada, trza czekać aż nabije i tak w kółko, jak przyjdzie coś grubszego to w warsztacie sobie wypiaskuje, ja kupiłem tą zabawkę z metalową dyszą, jak się wybije to sobie dotoczę nową, nie wiem jaki jest koszt tych ceramicznych,
ale na piaskownie felg to bym się nie porwał, zamęczyłbym się, małe ogniska rdzy to idealnie, najpierw muszę obczaić machinę i kupić przesłonę na twarz :)
do szlifierki są jeszcze takie fajne tarcze z listków papieru ściernego polecam, tylko jak tamtym przyciśniesz to już zaczyna ciąć na wylot, trza delikatnie ale naprawdę ładnie skrobie, większą rdzę można wytrzeć tym, a drucianka naprawdę rewelacja tylko ja mam taką z grubym włosiem, to zostawia takie małe uderzenia, ale nie rozwala metalu tylko wydziera rdzę, miękkie też mam ale to do czyszczenia śrub
-
Muszę namierzyć jakiegoś dawcę kawałka podłogi ewentualnie jak będą z tym trudności będę sztukował z blachy
Nie szukaj dawcy tylko wspawaj nową blachę.
-
w domu mam mały kompresor 50l 8bar, z jakichś lepszych ale rewelacji nie ma, nadaje się do pompowania kół i na nim właśnie to próbowałem, tylko że ogromne ilości powietrza to wciąga więc, kawałek nawet fajnie czyści potem ciśnienie spada, trza czekać aż nabije i tak w kółko, jak przyjdzie coś grubszego to w warsztacie sobie wypiaskuje, ja kupiłem tą zabawkę z metalową dyszą, jak się wybije to sobie dotoczę nową, nie wiem jaki jest koszt tych ceramicznych,
ale na piaskownie felg to bym się nie porwał, zamęczyłbym się, małe ogniska rdzy to idealnie, najpierw muszę obczaić machinę i kupić przesłonę na twarz :)
do szlifierki są jeszcze takie fajne tarcze z listków papieru ściernego polecam, tylko jak tamtym przyciśniesz to już zaczyna ciąć na wylot, trza delikatnie ale naprawdę ładnie skrobie, większą rdzę można wytrzeć tym, a drucianka naprawdę rewelacja tylko ja mam taką z grubym włosiem, to zostawia takie małe uderzenia, ale nie rozwala metalu tylko wydziera rdzę, miękkie też mam ale to do czyszczenia śrub
no wiem o tych tarczach , mowi sie na to lamelki ale to za duzo materialu troche zbiera . Kupie takie cos na rzep i tym będę próbował , ewentualnie mam gdzies oscylacyjna szlifierke , moze ona z grubym papierem by dawala rade
Muszę namierzyć jakiegoś dawcę kawałka podłogi ewentualnie jak będą z tym trudności będę sztukował z blachy
Nie szukaj dawcy tylko wspawaj nową blachę.
nowe blachy tego typu są nie do zdobycia już raczej , chyba że chodzi Ci o sztukowanie z arkusza .
pozdrawiam
-
chyba że chodzi Ci o sztukowanie z arkusza
Dokładnie o to mi chodzi, jak masz tylko trochę umiejętności to bez problemu to zrobisz.
-
powiem szczerze że wspominam o dawcy bo osattnio był zdrowy plus na pobliskim szrocie , teraz sobie pluje w brode ze go troche nie pociąlem . Ogólnie ostatnio cos ciężko u mnie w okolicy o poloneza na szrocie i mysle ze skonczy się na doginaniu tych blaszek .
pozdrawiam
-
W okolicy Pionek jest jakiś szrot ? :-)
-
Jest w laskach ale nie ma rewelacji . Nie szanują tego co mają i np e34 m50b25 stoi ze zdjeta pokrywa zaworów i zajebane wszedzie piachem... dla mnie szok . Nawet pytałem ich czy im nie szkoda marnować takiego sprzętu ale pokrecili głową tylko .
pozdrawiam
-
(http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/23/18/06/44/2318064469) Panowie , gdzie dostać takie coś na obie strony ?
pozdrawiam
-
Będzie bardzo ciężko, w listopadzie 2010 jak robiłem blacharkę w swoim Atu to udało mi się je znaleźć w Nowym Sączu - ostatni komplet :(
-
spytaj tu
http://carbodyparts.eu/?p=katalog&pp=polonez
-
Jak by ktos szukał to znalazłem muldy w polpartsie . Na allegro udało mi się wyhaczyć łącznik podłogi więc mam komplet pierdółek . To co jezt zgnite w podłodze powinno udać się odtworzyć z blachy . Niestety nie miałem na polda czasu ostatnio i nic się przy nim nie wydarzyło .
pozdrawiam
-
Witam
Wrzuce taki mały updejcik, to co na zdjęciach wydarzyło się tydzień temu w piątek w nocy. Jak popatrzyłem jak powoli mi to wszystko idzie to odechciało mi się tego wrzucać ale dla porządku uzupełniam:
Plan był taki aby zmienić rozstaw śrub w moscie + przespawać mocowania + wrzucic do budy i postawić na jakichś kółkach. Niestety nie całkiem udało się go zrealizować.
(http://img210.imageshack.us/img210/4824/obrazek001.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/210/obrazek001.jpg/)
(http://img62.imageshack.us/img62/6477/obrazek002.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/62/obrazek002.jpg/)
Napunktowałem na tarczach i półosiach nowy rozstaw śrub. Zdjęcia mówią wszystko , tarcze jak ser szwajcarski półosie podobnie. Zrobie to jeszcze raz bo tak nie może to zostać. Muszę się odezwać do mikody myślę że uda się zamówić tarcze od volvo z rozstawem pod bmw. Półosie też zepsułem ale o tym później.
(http://img705.imageshack.us/img705/3531/obrazek004.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/705/obrazek004.jpg/)
(http://img812.imageshack.us/img812/8421/obrazek006.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/812/obrazek006.jpg/)
(http://img209.imageshack.us/img209/6344/obrazek007.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/209/obrazek007.jpg/)
Udało się poskładać do testów wszystko do kupy, tak dla potomnych powiem że stołówka i punktowanie otworów to dużo za mało. Otwory nie wyszły idealnie do tego osie gwintow nie są idealnie równoległe do osi półosi i po wkręceniu wszystki śrub nie da się założyć tarczy. Same "szpilki" które widać to śruby z łbem sześciokątnym o twardosci 12.9 wkręcone od środka. Imo to lepsze rozwiązanie niż zwykłe szpilki bo łebki zabezpieczają szpilke przed wyjściem tak i działa to jak wszpilkach radełkowanych. Półosie które popsułem posiedzą w polonezie do czasu aż ogarne bude itp i będę sięszykował do składania wszystkiego na tip top. Wtedy dam to komuś do zrobienia na maszynach.
(http://img822.imageshack.us/img822/4329/obrazek008.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/822/obrazek008.jpg/)
(http://img836.imageshack.us/img836/8352/obrazek009.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/836/obrazek009.jpg/)
Tak się prezentują tarcze w feldzie ~15"
(http://img841.imageshack.us/img841/2967/obrazek010e.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/obrazek010e.jpg/)
Po zabawach z półosiami wywaliłem fabryczny dyfer żeby mieć wzór przy spawaniu mocowań.
(http://img585.imageshack.us/img585/7466/obrazek011.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/585/obrazek011.jpg/)
(http://img826.imageshack.us/img826/9176/obrazek012.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/826/obrazek012.jpg/)
(http://img843.imageshack.us/img843/6976/obrazek013.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/843/obrazek013.jpg/)
Powoli i na spokojnie dospawałem mocowania od poldka do mostu volvo
(http://img17.imageshack.us/img17/6105/obrazek014.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/17/obrazek014.jpg/)
(http://img526.imageshack.us/img526/1130/obrazek015.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/526/obrazek015.jpg/)
(http://img208.imageshack.us/img208/3162/obrazek016.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/208/obrazek016.jpg/)
(http://img546.imageshack.us/img546/6821/obrazek017.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/546/obrazek017.jpg/)
Most wiechał do poloneza i wygląda to tak jak na powyższych zdjęciach.
(http://img221.imageshack.us/img221/2403/obrazek018.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/221/obrazek018.jpg/)
(http://img225.imageshack.us/img225/4550/obrazek019.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/225/obrazek019.jpg/)
(http://img407.imageshack.us/img407/1894/obrazek020.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/407/obrazek020.jpg/)
Po wrzuceniu felg widać że będzie "trochę" szerzej niż z fabryki.
wiem że mało się dzieje w temacie ale niestety ostatnio bardzo rzadko jestem w Pionkach i mam na auto bardzo mało czasu, projekt nie umiera i nie umrze, jestem za bardzo zawzięty :) więc spokojnie , kiedyś to wyjedzie . Mimo że auto się nie zmienia to ja staram się rozkminiać tematy które nie wymagają dostępu do auta.
pozdrawiam
-
Z jakiego volvo ten most?? I jakie parametry mają felgi??
-
Volvo 700/900 wchodzi prawie seryjnie (tzn mieści się w obrysie :D ) z felgami z peugeota 80* (dokładnego modelu nie pamiętam). Centrowanie to samo co Volvo, i do tego ET 50. Są jeszcze gdzieś dostępne felgi na ten rozstaw i centrowanie z ET 55, ale nie udało mi się znaleźć.
To tak w razie gdyby ktoś jeszcze próbował pchać most Volvo do siebie.
-
Felgi mają 390mm średnicy i ~7-8" nie są to niestety calowe felgi i nadają sie tylko na ściane jako ozdoba . Most z volvo 740 a to że koła będą wystawać mi pasuje. Auto ma być szersze .
pozdrawiam
-
Z szerokością nie ma teraz problemu, są poszerzki przykręcane ala OBRSO i uniwersalne (Gabriel ma u siebie te uniwersalne z tego co pamiętam).
-
Witam
Wrzucam kolejny niestety mikro update. Muszę niestety stwierdzić że klątwa fso nadal wisi nad moim projektem. W poprzedni weekend tak się złożyło że miałem przewidziane całe 3 dni na dłubanie poloneza. Jechałem do domu z bananem na gębie i chęcią do pracy gdy 2 km od domu łącznik elastyczny w moim dupowozie się poddał i pod autem zobaczyłem to:
(http://imageshack.us/a/img99/9241/imag0509e.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/99/imag0509e.jpg/)
a później to:
(http://imageshack.us/a/img706/4608/imag0510h.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/706/imag0510h.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img542/5853/imag0511l.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/542/imag0511l.jpg/)
Moje 3 dni pracy poszły w pizd... i musiałem się zajmować reanimacją dupowozu. Z 3 dni zrobiło się pół dnia.
Cały misterny plan obspawania tyłu i być może wymiany progu poszedł w pizdu ale postanowiłem że zrobię cokolwiek i przygotuje sobie front robót.
Jako że środek auta wyglądał tak:
(http://imageshack.us/a/img849/8561/obrazek001c.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/849/obrazek001c.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img841/660/obrazek002t.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/obrazek002t.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img696/74/obrazek003.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/696/obrazek003.jpg/)
Wziąłem sie za niego i zacząłem od odwiercania niepotrzebnych uchwytów i mocowań.
(http://imageshack.us/a/img233/3531/obrazek004.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/233/obrazek004.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img51/9793/obrazek005.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/51/obrazek005.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img41/8421/obrazek006.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/41/obrazek006.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img580/6344/obrazek007.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/580/obrazek007.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img18/4329/obrazek008.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/18/obrazek008.jpg/)
Nie obyło się bez szkód i trochę pokaleczyłem budę. Jako ciekawostkę powiem że ruda potrafi się kryć nawet w miejscu wyglądającego całkiem zdrowo zgrzewu uchwytu na wiązkę. Mam nadzieje że weldprimer w który się zaopatrzyłem zapobiegnie takim historiom po zakończonej robocie.
(http://imageshack.us/a/img29/8352/obrazek009.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/29/obrazek009.jpg/)
Tyle udało się odwiercić.
Po wiertarce przyszła kolej na benzynę ekstrakcyjną , opalarkę i szmatę. Zmyłem resztki smoły i auto od środka jest wstępnie gotowe do spawania. Wnęką na koło się nie przejmujcie. Będzie trochę przemodelowana , dno wyleci (wspawam płaską blachę) .
(http://imageshack.us/a/img267/7466/obrazek011.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/267/obrazek011.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img163/8225/obrazek010.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/163/obrazek010.jpg/)
Mam nadzieje że kolejny update pokaże już jakiś poważniejszy postęp w pracach.
Pozdrawiam
PS czy ktoś wie czy to co widać na zdjęciu to są tulejki przez które przechodzi śruba mocująca wspornik resora ? Ciął to ktoś kiedyś ?
(http://imageshack.us/a/img109/6762/dsc03730f.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/109/dsc03730f.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img217/2199/dsc03728iy.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/217/dsc03728iy.jpg/)
-
Wiertlem rozwiercałeś zgrzewy?
-
No przecież na zdjęciach wyraźnie widać wiertła i ślady po ich ingerencji na blasze.
-
Turbonez tak dokładnie to są tulejki przez które idą te śruby.
-
Turbonez tak dokładnie to są tulejki przez które idą te śruby.
Super informacja. Dzięki wielkie .
Co do rozwiercania zgrzwów to robiłem to frezami do zgrzewów oraz wiertłami zaostrzonymi tak jak frezy. Myslę że przy odrobinie praktyki mozna by obejsc się bez skaleczeń. To co powstało wynika tylko z niecierpliwosci. Gdybym to robił zwykłymi wiertłami to w miejscu każdego zgrzewu była by dziura ;)
pozdrawiam
EDIT
JEszcze jedno pytanie . Co to k... jest to zgrubienie nad wspornikiem resora ? czy to jest kawałek grubszej blachy ? szczerze mówiąc mam chęc wywalić całe to wzmocnienie i wspawać blachy 3 mm .
-
bedziesz wywalał wnęke na zapas ?
-
nie do końca, wnęka bedzie przemodelowana żebym miał luz na panharda. Do tego nie wiem czy nie zrobie jej głębszej o 5-10 cm bo będzie w niej bak a wysokośc na jakiej znajduje sie 30-40 litrów płynu ma spory wpływ na środek ciężkości.
pozdrawiam
-
coś jak tu ? http://galerie.tomson.com.pl/d/31769-1/Nissan+200sx+S13+SR23VET+2012+048.jpg
-
no coś takiego tylko że tu masz zbiornik pod autem a ja chce wnękę a we wnęce zbiornik . Z paliwem nie ma żartów i wole żeby krawężnik/kamień/cokolwiek innego przywaliło w dwie warstwy blachy zanim dobierze się do zbiornika. (blacha to tak w cudzysłowiu bo nie wiem jeszcze jaki będzie zbiornik)
pozdrawiam
-
w tym nissanie skośne amortyzatory jak c+ :P
-
turbonez jak byś potrzebował nowego zmodyfikowanego zbiornika pod zmniejszoną wnękę to mam takowy na sprzedaż, bo finalnie wylądował u mnie customowy alu zbiornik. Wnękę i modyfikacje:
(http://www.mpclassic.pl/galerie/aktualne/polonez//Zdj%C4%99cie0119a.jpg)
(http://www.mpclassic.pl/galerie/aktualne/polonez//Zdj%C4%99cie0120.jpg)
(http://www.mpclassic.pl/galerie/aktualne/polonez//Zdj%C4%99cie0121.jpg)
(http://www.mpclassic.pl/galerie/aktualne/polonez//Zdj%C4%99cie0122.jpg)
(http://www.mpclassic.pl/galerie/aktualne/polonez//Zdj%C4%99cie0123.jpg)
(http://www.mpclassic.pl/galerie/aktualne/polonez//Zdj%C4%99cie0160.jpg)
(http://www.mpclassic.pl/galerie/aktualne/polonez//Zdj%C4%99cie0162.jpg)
(http://www.mpclassic.pl/galerie/aktualne/polonez//Zdj%C4%99cie0164.jpg)
-
z góry przepraszam za mały OT
elltry-to Ty na początku mojej przekładki pisałes żeby w coupe robić szyby 'la sierra XR4i i jak sie okazało postawiłeś na swoim:)
założył byś wątek o tym swoim monstrum :)
albo napisał coś tutaj właśnie ----> http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=23382.460
-
ciąg dalszy OT :P
sova dokładnie tak, to ja od szybek a'la sciera :) projekt po 2 latach działania różnych "speców" w końcu wchodzi w zaawansowany etap. Niestety w naszym dziwnym kraju nie wystarczy mieć pomysł i środki żeby móc szybko zrealizować tak nietypowy plan - jestem tego żywym przykładem..
No ale w końcu się udało i niebawem napiszę na forum coś więcej w tej sprawie :)
-
Mój bak będzie też customowy, w założeniu chce uniknąć surge tanka i bak ma zapewnić stały dopływ wachy do pomy/pomp.
Pozdrawiam
-
http://imageshack.us/a/img600/4860/dsc050181024x768.jpg
myślałeś o takim umieszczeniu baku ?
-
Będzie dokładnie tak tylko że bez pokrywy. Na początku pewnie bak z motorówki a potem jakiś sensowny zbiornik z przegrodami lub gąbką w środku.
Pozdrawiam