Autor Wątek: FSO Polonez Atu 2.3 turbo  (Przeczytany 30546 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« dnia: Marzec 14, 2012, 13:53:37 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
MODEL:  FSO Polonez Atu 1.6

Modyfikacje  w trakcie

Silnik:
w trakcie
 b234 z saaba 9000
Wymiana panewek , być może pierścieni .
Wymycie bloku 
Modyfikacje głowicy:
Porting obecnej , ewentualnie zmiana na głowicę  z b235 i jej porting.
Regulowane zębatki
Ostrzejsze wałki dobrane z dostępnych na rynku seryjnych montowanych w tej rodzinie silników
Dobranie mocniejszych sprężynek zaworowych
Modyfikacje bloku:
Wywalenie wałków balansujących i zaślepienie magistrali
Customowa stalowa miska olejowa z przegrodami


Układ dolotowy: w trakcie
Kolektor dolotowy Saab 900
Zmodyfikowana  „czapeczka” przepustnicy
Intercooler z iveco euro cargo
Orurowanie stal nierdzewna
BOV , leżą na półce Ebayowe HKS style i gredy Type S style , na początek założe coś z tych


Układ wydechowy: w trakcie
Kolektor wydechowy z twinscrollem , w miare możliwości równoodległości owy
Dwa WG Ebayowe Emusa
Holset HX35W 7 blade z dupką 12cm2 z zaspawanym WG
Wydech stal nierewna , prawdopodobnie dwa tłumiki
Screamer pipe rozważam


Układ wtryskowy:
w trakcie
Na początek wtryski 360 z saaba
Regulator ciśnienia paliwa ciśnienie podbite do 3,5 bara
Pompa paliwa z mercedesa na mechanicznym wtrysku
Prawdopodobnie bak z motorówki + swirl pot


Elektronika: w trakcie
Megasquirt 3 na płytce v3.0pl
Customowy expansion board
4xegt
Wideband tech edge
Oczywiście wszystko co będzie potrzebne do monitorowania silnika ale o tym potem .
Moduł  Apc ze starych 9000 do wykrywania stuku (z czasem w miare dopracowania softu  w msie pewnie on przejmie tę funkcje)
Zaworek MAC do sterowania doładowaniem
Procedury startu i inne pierdoły jakie pozwala stworzyć Megasquirt znajdą się w aucie.

Układ chłodzenia:
w trakcie
Chłodnica z poloneza Diesla
Chłodnica oleju Saab 9000
Chłodnica płynu wspomagania (cokolwiek co mi wpadnie w ręce)
Wywalona nagrzewnica

Układ napędowy: w trakcie
Zamach ,docisk Saab 9000 2.3 turbo
Tarcza 240 mm od m30 na jednomasie
Skrzynia od m30
Wał  bmw / volvo
Most volvo 740

Zawieszenie: w trakcie
Tył
Sklepane resory piórowe
Stabilizator regulowany
Drążek Panharda
Jakieś znośne amortyzatory
Przód
Przekładnia kierownicza zamieniona na listwową przekładnie
Totalna zmiana geometrii przedniego zawieszenia w celu poprawienia parametrów kinematycznych że się tak wyrażę.
Customowe wahacze górne i dolne
Customowe drążki reakcyjne
Regulowany stabilizator
Sprężyny customowe
HAMULCE: w trakcie
Przód 296x28 z omegi B mv6 (tarcza dzięki swojej grubości pozwala w przyszłości myśleć o założeniu Brembo cztero tłoczkowych)
Tył 280x10 hamulce volvo 740
Hydrauliczny ręczny
Regulowany korektor siły hamowania

KAROSERIA: w trakcie
Nagrzewnica zastąpiona elektryczną
Poszerzenia nadkoli
Zmiana koloru
Obspawanie
Pełna klatka spinająca wszystkie punkty mocowania zawieszenia
Szyby z poliwęglanu

PODZIĘKOWANIA: w trakcie
Największe chyba dla rodziców bo od kilku lat auto zalega w garażu który mogli by wynajmować. Poza tym dla mojej dziewczyny za cierpliwość do mnie . No i oczywiście dla grupy pomocnych kumpli którzy jak trzeba coś dorobić, załatwić itp. zawsze na tyle ile mogą to pomogą .


Polonez to generalnie mój wielki poligon , na nim na seryjnym silniku testowałem i uczyłem się megasquirta i generalnie mechaniki . Niestety polska myśl techniczna była bardzo oporna i padało wszystko co mogło paść jak również to co nie powinno paść . Przez kiepską płytkę miałem też chyba wszystkie możliwe i niemożliwe problemy z megasquirtem (tu mi bardzo pomógł Święty) ale ostatecznie udało się ogarnąć auto. Głównym założeniem tego projektu było usunięcie ograniczeń i tego dziwnego uczucia które występowało przy mechanice FSO i daniu w piec „co zaraz padnie… „. Chciałbym też doprowadzić auto do stanu w którym będzie mogło konkurować z autami o wyższej klasie na torze , na kresce i bokiem. Dlatego obok modyfikacji silnika największą uwagę przykuwam do przedniego zawiasu . Zawieszenie z tyłu prawdopodobnie w następną zimę zostanie zastąpione zawiasem niezależnym z e36 . Każdy kto mniej więcej orientuje się widzi że silnik jest skonfigurowany na spore moce ale ja chciał bym żeby możliwości auta rosły razem z moimi dlatego moc będzie podnoszona stopniowo  , na początek zamknę wtryski 360 i myślę że do nauki auta i strojenia zawieszenia spokojnie wystarczy , a jak będzie mało to będzie kwestia tylko zmiany wtrysków i strojenia.   Budowa będzie przebiegała powolnie bo mam na auto tylko co drugi weekend ale jak już jestem w garażu to praca trwa niezależnie od pogody i godziny (średnio 3 h snu na weekend w którym grzebie przy aucie).
Poniżej zamieszczam kilka fot z setupu z fso turbo , troche fot gratów i odrobina zdjęć z już wykonanych prac .
Kolektor pod wielopunktowy wtrysk




























Mój garażyk





Pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2012, 14:08:28 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Grubo !! ^^

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 14, 2012, 14:16:44 pm »

Offline Mike93

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 204
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.4 GLI Rover
dobry projekt :) jestem ciekaw efektu końcowego <ok>

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2012, 14:23:02 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Ciekawy projekt. Życzę powodzenia i wytrwałości.

Do zobaczenia na kresce :)

* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 14, 2012, 17:24:20 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Tak trzymać, powodzenia w planach.To się nazywa SWAP ! :)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 14, 2012, 18:50:43 pm »

Offline kamzo

  • drifter
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 160
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.6 16v '95r.
Mega projekt. <ok> Powodzenia. Trzymam kciuki i już nie mogę doczekać się efektu końcowego. <spoko>
FWD jest dla kobiet!!! ;) ROVER POWER :)  http://www.facebook.com/PolonezDriftMachineProject

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 14, 2012, 20:56:07 pm »

Offline michal17abc

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
    • Nie Polonez :)
Nono teraz to chyba najmocniejszy swap na forum :D jak zrobisz to sie możecie mierzyc z tym co ma 3.0 od omegi :D a ile twój moze miec koni??
Nie Polonez  <3 SDI :P

Tak po mojemu - parodia ... Zamienił stryjek siekierkę na kijek ;/

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 14, 2012, 21:08:42 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Baardzo ciekawy projekt. Mam nadzieję, że jak zrobię prawko to będzie mi dane obejrzeć to cudo (Mieszkam tam gdzie niuton). :-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 14, 2012, 21:41:36 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
szczerze? bedzie przekozak ;D jak to mowi hardcorowy kosku stejki a nie jakies tam male kanapeczki to tu mozna powiedziec duza motorownia a  nie jakis tam 1,4 roverka :D
gratulacje i chyle czola. Zycze powodzenia, wytrwalosci, $$ cierpliwosci i dopiecia projektu do ostatniego kabelka :D
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 14, 2012, 22:18:08 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Generalnie nie napinam się na konkretne wyniki , ile wyjdzie tyle będzie . Na tych wtryskach z opisu powinno być coś koło 300 , jak będzie mało to się wrzuci Siemens DECA 850 i skończą się ograniczenia:) Generalnie przy tym setupie do 500 KM ograniczeniem powinny być tylko wtryski , no ewentualnie żeliwo może zrobić się przyciasne .


pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 14, 2012, 22:38:58 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Wszystko super, tylko szkoda że silnik jest już w kabinie, ale jeśli auto jest tylko do wyścigów wszystko można zrozumieć.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 15, 2012, 09:06:07 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
konkretny projekt.  Dużo przeróbek i z głową. Życzę wytrwałości i dalszego samozaparcia:)
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 15, 2012, 20:05:19 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Ostatnie miesiące to same grubsze projekty z tego co widzę. Wszystko ładnie opisane.

Podoba mi sie.
 Życze powodzenia.

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 15, 2012, 21:06:04 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Gdyby nie to że pcham go do środka to już by się pewnie spawał wydech... . Jedno z podstawowych założeń to ma skręcać a ten silnik waży 170 KG dlatego warto powalczyć o położenie .

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 15, 2012, 21:42:09 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Hehe, bo prawdziwy SWAP, zaczyna się wtedy, gdy trzeba trochę "konserwę" przerobić, a tutaj widzę i w tunelu i w grodziowej trochę ;)

Turbonez Siemensy i żeliwo zostaw na później, bo jak dojdziesz do wniosku, że 300HP+ to mało, to będziesz miał przynajmniej odrobinę zapasu :)

Swoją drogą, jeszcze brakuje tylko japonii, do palety silników pasujących do FSO. <mysli>
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 15, 2012, 21:46:54 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

Swoją drogą, jeszcze brakuje tylko japonii, do palety silników pasujących do FSO. <mysli>

Może jakieś RB26.  :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 15, 2012, 23:41:17 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Hehe, bo prawdziwy SWAP, zaczyna się wtedy, gdy trzeba trochę "konserwę" przerobić, a tutaj widzę i w tunelu i w grodziowej trochę ;)

Turbonez Siemensy i żeliwo zostaw na później, bo jak dojdziesz do wniosku, że 300HP+ to mało, to będziesz miał przynajmniej odrobinę zapasu :)

Swoją drogą, jeszcze brakuje tylko japonii, do palety silników pasujących do FSO. <mysli>
Generalnie to jezdzi 1jz z hx35w z żeliwem 12 i ma ponad 500 :) . Narazie się o potencjał nie boje .

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 16, 2012, 21:11:49 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Generalnie to jezdzi 1jz z hx35w z żeliwem 12 i ma ponad 500 :) . Narazie się o potencjał nie boje .
I dobrze bo najpierw trzeba dokończyć i uruchomić a kręcić można później :) ja jestem tego zdania :)


Swoją drogą, jeszcze brakuje tylko japonii, do palety silników pasujących do FSO. <mysli>

Może jakieś RB26.  :P
Jest plan na SR20DET albo 1JZ :d
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 16, 2012, 21:34:43 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: turbonez w Wczoraj o 23:41:17

    Generalnie to jezdzi 1jz z hx35w z żeliwem 12 i ma ponad 500 :) . Narazie się o potencjał nie boje .

I dobrze bo najpierw trzeba dokończyć i uruchomić a kręcić można później :) ja jestem tego zdania :)
Podejrzewam że do pierwszych testów auta wogóle nie zamontuje turbosrpężarki :) Zawias będzie tak pomodzony że trzeba będzie z tym troche powalczyć . Niestety nie jestem na tyle odważny żeby doje...  2bary i walczyć o to by trafić w czarne :)

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 16, 2012, 22:35:53 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Generalnie to jezdzi 1jz z hx35w z żeliwem 12 i ma ponad 500 :) . Narazie się o potencjał nie boje .
I dobrze bo najpierw trzeba dokończyć i uruchomić a kręcić można później :) ja jestem tego zdania :)


Swoją drogą, jeszcze brakuje tylko japonii, do palety silników pasujących do FSO. <mysli>

Może jakieś RB26.  :P
Jest plan na SR20DET albo 1JZ :d
I 3S-GE jak mi ktoś podpowie jaką do tego skrzynie zasadzić :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+