MODEL: FSO Polonez Atu 1.6
Modyfikacje w trakcie
Silnik:w trakcie
b234 z saaba 9000
Wymiana panewek , być może pierścieni .
Wymycie bloku
Modyfikacje głowicy:
Porting obecnej , ewentualnie zmiana na głowicę z b235 i jej porting.
Regulowane zębatki
Ostrzejsze wałki dobrane z dostępnych na rynku seryjnych montowanych w tej rodzinie silników
Dobranie mocniejszych sprężynek zaworowych
Modyfikacje bloku:
Wywalenie wałków balansujących i zaślepienie magistrali
Customowa stalowa miska olejowa z przegrodami
Układ dolotowy: w trakcie
Kolektor dolotowy Saab 900
Zmodyfikowana „czapeczka” przepustnicy
Intercooler z iveco euro cargo
Orurowanie stal nierdzewna
BOV , leżą na półce Ebayowe HKS style i gredy Type S style , na początek założe coś z tych
Układ wydechowy: w trakcie
Kolektor wydechowy z twinscrollem , w miare możliwości równoodległości owy
Dwa WG Ebayowe Emusa
Holset HX35W 7 blade z dupką 12cm2 z zaspawanym WG
Wydech stal nierewna , prawdopodobnie dwa tłumiki
Screamer pipe rozważam
Układ wtryskowy: w trakcie
Na początek wtryski 360 z saaba
Regulator ciśnienia paliwa ciśnienie podbite do 3,5 bara
Pompa paliwa z mercedesa na mechanicznym wtrysku
Prawdopodobnie bak z motorówki + swirl pot
Elektronika: w trakcie
Megasquirt 3 na płytce v3.0pl
Customowy expansion board
4xegt
Wideband tech edge
Oczywiście wszystko co będzie potrzebne do monitorowania silnika ale o tym potem .
Moduł Apc ze starych 9000 do wykrywania stuku (z czasem w miare dopracowania softu w msie pewnie on przejmie tę funkcje)
Zaworek MAC do sterowania doładowaniem
Procedury startu i inne pierdoły jakie pozwala stworzyć Megasquirt znajdą się w aucie.
Układ chłodzenia: w trakcie
Chłodnica z poloneza Diesla
Chłodnica oleju Saab 9000
Chłodnica płynu wspomagania (cokolwiek co mi wpadnie w ręce)
Wywalona nagrzewnica
Układ napędowy: w trakcie
Zamach ,docisk Saab 9000 2.3 turbo
Tarcza 240 mm od m30 na jednomasie
Skrzynia od m30
Wał bmw / volvo
Most volvo 740
Zawieszenie: w trakcie
Tył Sklepane resory piórowe
Stabilizator regulowany
Drążek Panharda
Jakieś znośne amortyzatory
Przód Przekładnia kierownicza zamieniona na listwową przekładnie
Totalna zmiana geometrii przedniego zawieszenia w celu poprawienia parametrów kinematycznych że się tak wyrażę.
Customowe wahacze górne i dolne
Customowe drążki reakcyjne
Regulowany stabilizator
Sprężyny customowe
HAMULCE: w trakcie
Przód 296x28 z omegi B mv6 (tarcza dzięki swojej grubości pozwala w przyszłości myśleć o założeniu Brembo cztero tłoczkowych)
Tył 280x10 hamulce volvo 740
Hydrauliczny ręczny
Regulowany korektor siły hamowania
KAROSERIA: w trakcie
Nagrzewnica zastąpiona elektryczną
Poszerzenia nadkoli
Zmiana koloru
Obspawanie
Pełna klatka spinająca wszystkie punkty mocowania zawieszenia
Szyby z poliwęglanu
PODZIĘKOWANIA: w trakcie
Największe chyba dla rodziców bo od kilku lat auto zalega w garażu który mogli by wynajmować. Poza tym dla mojej dziewczyny za cierpliwość do mnie . No i oczywiście dla grupy pomocnych kumpli którzy jak trzeba coś dorobić, załatwić itp. zawsze na tyle ile mogą to pomogą .
Polonez to generalnie mój wielki poligon , na nim na seryjnym silniku testowałem i uczyłem się megasquirta i generalnie mechaniki . Niestety polska myśl techniczna była bardzo oporna i padało wszystko co mogło paść jak również to co nie powinno paść . Przez kiepską płytkę miałem też chyba wszystkie możliwe i niemożliwe problemy z megasquirtem (tu mi bardzo pomógł Święty) ale ostatecznie udało się ogarnąć auto. Głównym założeniem tego projektu było usunięcie ograniczeń i tego dziwnego uczucia które występowało przy mechanice FSO i daniu w piec „co zaraz padnie… „. Chciałbym też doprowadzić auto do stanu w którym będzie mogło konkurować z autami o wyższej klasie na torze , na kresce i bokiem. Dlatego obok modyfikacji silnika największą uwagę przykuwam do przedniego zawiasu . Zawieszenie z tyłu prawdopodobnie w następną zimę zostanie zastąpione zawiasem niezależnym z e36 . Każdy kto mniej więcej orientuje się widzi że silnik jest skonfigurowany na spore moce ale ja chciał bym żeby możliwości auta rosły razem z moimi dlatego moc będzie podnoszona stopniowo , na początek zamknę wtryski 360 i myślę że do nauki auta i strojenia zawieszenia spokojnie wystarczy , a jak będzie mało to będzie kwestia tylko zmiany wtrysków i strojenia. Budowa będzie przebiegała powolnie bo mam na auto tylko co drugi weekend ale jak już jestem w garażu to praca trwa niezależnie od pogody i godziny (średnio 3 h snu na weekend w którym grzebie przy aucie).
Poniżej zamieszczam kilka fot z setupu z fso turbo , troche fot gratów i odrobina zdjęć z już wykonanych prac .
Kolektor pod wielopunktowy wtrysk
Mój garażyk
Pozdrawiam