Ciąg dalszy...
Ogólnie praca nie idzie tak szybko jak bym tego chciał ale nie ma co płakać . Robie ile mogę i myślę że nieda się za bardzo więcej zrobić w pojedynkę. Niestety okazało się że progi które mi przysłali są do 125p i nie wymienie ich narazie . Poniżej kilka foto z prac :
pozbyłem się drzwi i klapy , zostały już tylko szyby i zawias
![](http://img402.imageshack.us/img402/9632/obrazek001z.jpg)
potem wziąłem się za przygotowania karoserii do pracy , wywaliłem podstawke aku
![](http://img198.imageshack.us/img198/6477/obrazek002.jpg)
wjechałem w poloneza z nowo zakupionym w lidlu odkurzaczem (sory za brak kolorów aparat sie przestawił)
![](http://img214.imageshack.us/img214/7361/obrazek003r.jpg)
Powalczyłem z pozostałymi w aucie matami . Muszę powiedzieć że z opalarką jakoś to idzie ale jest strasznie żmudne . Na mrozie szlo duzlo szybciej prosciej i dokladniej.
![](http://img820.imageshack.us/img820/3531/obrazek004.jpg)
wygrzebałem też z podziemi jakiś prehistoryczny kubeł który posłuży mi do przymiarek ( pozycja za kierownicą , ustawienie pedałów itp itd. )
![](http://img404.imageshack.us/img404/9793/obrazek005.jpg)
Po tych pierdółkach przystąpiłem do przymiarek
![](http://img819.imageshack.us/img819/9862/obrazek006c.jpg)
Potwierdziło się że w takim ustawieniu silnika alternator i pompa wody kolidują z fartuchem . Alternator dostanie nowe mocowania .
![](http://img696.imageshack.us/img696/6344/obrazek007.jpg)
![](http://img854.imageshack.us/img854/4329/obrazek008.jpg)
tak to wygląda w środku
![](http://img535.imageshack.us/img535/736/obrazek010k.jpg)
Do kolejne przymiarki dokręciłem kawałki listwy żeby silnik nie leżał na belce , uwzględnia to miejsce na miskę oleju
![](http://img215.imageshack.us/img215/7466/obrazek011.jpg)
Fartuch dostał kilka młotków żeby popa wody zaczęła pasować
![](http://img23.imageshack.us/img23/6976/obrazek013.jpg)
Nie wygląda to zbyt estetycznie ale jak się podklepie to nie będzie źle . Wiem że szału nie ma z miejscem na węża ale plan jest taki że wkleje na jakąś masę typu aluminium w płynie wyspawany element z alu/nierdzewki który wyprowadzi wylot do góry w kierunku wlotu do chłodnicy .
![](http://img155.imageshack.us/img155/6105/obrazek014.jpg)
Silnik ustawiony , więc zrobiłem miejsce na kolektor dolotowy
![](http://img6.imageshack.us/img6/3162/obrazek016.jpg)
kolektor wszedł , zostaje jeszcze jakieś 1,5 cm luzu do fartucha więc na twardych poduszkach nic nie powinno się tłuc . Przyznam szczerze że to wycięcie było debilnym pomysłem bo okazało się że kolektor co prawda oparł by się o gródź ale miejsce można mu było zrobić znacznie mniej inwazyjnie.
![](http://img706.imageshack.us/img706/6821/obrazek017.jpg)
Przymierzyłem chłodnicę wody i intercooler . Konieczne jest delikatne podcięcie kilku elementów i intercooler zdecydowanie bardziej przytuli się do chłodnicy .
![](http://img577.imageshack.us/img577/4550/obrazek019.jpg)
![](http://img839.imageshack.us/img839/2403/obrazek018.jpg)
Wrzuciłem na sztukę stary pocięty nosek i reflektory
![](http://img268.imageshack.us/img268/1894/obrazek020.jpg)
W takiej pozycji nie jest tragicznie z miejscem na lampy , jak intercooler będzie już docelowo zamontowany powinno być całkiem dobrze .
![](http://img137.imageshack.us/img137/5056/obrazek021.jpg)
Mocowania lamp zostały zdewastowane przy poprzedniej wersji silnikowej itp , tymrazem zamierzam to zrobić zdecydowanie bardziej elegancko wykorzystując lampy starego typu z regulacją na śrubkę.
![](http://img339.imageshack.us/img339/174/obrazek022.jpg)
![](http://img846.imageshack.us/img846/4272/obrazek023.jpg)
Dołożone kolejne elementy .Chłodnica oleju
![](http://img205.imageshack.us/img205/8396/obrazek024.jpg)
Turbo , tak mniej wiecej ma wyglądać poldon pod maską.
![](http://img849.imageshack.us/img849/9195/obrazek025.jpg)
Dolot od turbiny do intercoolera będzie miał jakieś 30 cm .
![](http://img163.imageshack.us/img163/9193/obrazek026.jpg)
![](http://img843.imageshack.us/img843/1953/obrazek027.jpg)
![](http://img339.imageshack.us/img339/9774/obrazek028.jpg)
dolot pomiędzy intercoolerem a przepustnicą będzie miał kolo 50-60 cm . Kolanko będzie poddane "lekkim" modyfikacjom .
![](http://img824.imageshack.us/img824/3919/obrazek030.jpg)
Następnie przystąpiłem do operacji "salto" . Postawienie poloneza na boku samemu w tak wąskim garażu zabrało mi trochę czasu ale było warto go poświęcić .
![](http://img14.imageshack.us/img14/4867/obrazek031.jpg)
![](http://img10.imageshack.us/img10/9544/obrazek032.jpg)
![](http://img42.imageshack.us/img42/8335/obrazek033.jpg)
![](http://img225.imageshack.us/img225/7858/obrazek034.jpg)
Zabrałem się za zdzieranie bitexu , nie jest ciężko ale ta pieprzona szczotka zdejmuje wszystko do gołej blachy . Cieszy mnie to że blachy okazują się zdrowe ale liczyłem że zejdzie sam bitex. Generalnie z korozją nie jest jakoś tragicznie . Wszystko jest do ogarnięcia.
![](http://img526.imageshack.us/img526/1474/obrazek035.jpg)
![](http://img21.imageshack.us/img21/944/obrazek037.jpg)
![](http://img825.imageshack.us/img825/382/obrazek036.jpg)
Pozdrawiam