Autor Wątek: FSO Polonez Atu 2.3 turbo  (Przeczytany 30541 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 16, 2012, 23:27:46 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
I 3S-GE jak mi ktoś podpowie jaką do tego skrzynie zasadzić
Altezza miała taki motor i była rwd ( silnik z przodu napęd na tył)

1JZ
bez mega grubej rzeżby nie wejdzie( mierzyłem)
Może jakieś RB26. 
nie ma to jak rozrzutnik panewek nie ? :D
ogólnie podziwiam projekt, jednak najwieksze wrażenie robi na mnie nie jednostka a podejście do tematu przedniego zawiasu, oby tak dalej ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 17, 2012, 06:12:30 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
I 3S-GE jak mi ktoś podpowie jaką do tego skrzynie zasadzić
Altezza miała taki motor i była rwd ( silnik z przodu napęd na tył)
Wiem, że Altezza (tudzież Lexus IS200), ale na zdjęciach widziałem, że troche długa jest ta skrzynia, ale może to tylko złudzenie... I wiem też co to jest RWD :) :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 17, 2012, 08:34:42 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
powinna wejść, tunel bedzie potrzebował paru poprawek ;P
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 17, 2012, 10:47:03 am »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
Projekt pełen podziwu :)
Życzę wytrwałości i samozaparcia do zakończenia projektu :)  <spoko>

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 17, 2012, 11:23:46 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Nie czaje , w temacie masz podane rozwiązanie jak na tacy... Skrzynia z m30 jest wielka ale są skrzynie od m40/m50 które zniosą ze 400 są malutkie i kosztują tyle co polonezowa . Ja wole wyrzeźbić za 200 zł przekładke silni/skrzynia niż po padnięciu skrzyni potem szukać następnej za pare stów przez miesiąc. Warto by zaznaczyć że skrzynia z is200 to w57 bodajże i nie jest jakoś specjalnie mocna :) .

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 18, 2012, 09:57:36 am »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
I 3S-GE
A pomyśleć że mogłem mieć taki silnik za 500 zł z osprzętem.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 18, 2012, 11:16:31 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
I 3S-GE
A pomyśleć że mogłem mieć taki silnik za 500 zł z osprzętem.

Było kupować i swapować :) ja narazie szukam informacji jak to wygląda wszystko od strony elektronicznej, jak i mechanicznej, ale pewnie bedzie trzeba kupić jakas angielska Carine E GTI albo stara Celice 158KM lub 176KM i do tego skrzynie szóstke z IS200...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 19, 2012, 20:07:50 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Było kupować i swapować
Materiał na dwa dobre swapy to już dawno mam kupiony, Teraz zbieram na to by zrobić swap za jednym zamachem. A że mam  dwa Caro Plusy to robię dwa swapy.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 25, 2012, 13:19:18 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Miałem chwile czasu na auto więc coś tam podziałałem .
Na początek kilka elementów które mi się nawinęły pod aparat :
Była mowa o balansie hamulców , poniżej maluszek który się nim zajmie.

Przyszedł intercooler ale oczywiście nie może być malinowo i sprzedawca się pomylił dostałem badziewie z plastikowym boczkiem . Czekam na odpowiedni.

Magiel z alfy 155/tipo itp.  15 cm pomiędzy skrajnymi położeniami ~2,75 obrotu pomiędzy skrajnymi położeniami

Udało mi się w końcu namierzyć grunt do spawania więc będę mógł zacząć działać z budą


Tematem przewodnich moich działań były pomiary zawieszenia i muszę powiedzieć że nigdy nie robiłem niczego bardziej wku... przy samochodzie . Masa pracy , czasu , zero widocznego efektu a do tego dokładność średnio zadowalająca .
W moim zawiasie miałem belkę z przesuniętymi mocowaniami dolnego wahacza . Jako że chciałem mieć pomiary "dziewiczego" zawiasu kupiłem całe kompletne przednie zawieszenie od poloneza Plusa .
Zacząłem od obcięcia miejsc na poduszki silnika.
przed

po

ostatecznie będzie trzeba ją całkowicie przebudować.

Następnie przystąpiłem do wypoziomowania budy co było niesamowicie irytujące. Gdybym miał robić to jeszcze raz to bym kupił 4 marketowe podnośniki kolumnowe .
Cocacola jako ciecz w szlaufwadze

Bawiłem się , skakałem wokół samochodu z tą rurką.


Korzystałem też z poziomic

Ustawiłem auto z tyłem minimalnie wyżej niż przodem


Ostatecznie uzyskany poziom po wielu godzinach walki.



Nastepnie wjechała płyta paździerzowa pod auto i została wypoziomowana:

na nią wydrukowany na ploterze papier milimetrowy w rozmiarze a0+ z naniesioną na środku grubszą linią . Wyśrodkowałem papier względem budy i unieruchomiłem.

Poniżej kilka zdjęć z samych pomiarów . Na papierze zaznaczałem punkt w którym wypadało dane mocowanie zawieszenia i mierzyłem długość linki i pionu .






Po pomiarach mogę powiedzieć że dokładność nie jest rewelacyjna ale w moich warunkach nie da się chyba tego zrobić lepiej . Niestety jeszcze nie mam na stanie skanera 3d jak AMS ale może kiedys... :D . Dokładność pomiarów oceniam na +/-3 mm , myślę że model zbudowany w ten sposób da pogląd na to co dzieje się z zawiasem podczas pracy a rozbieżności wynikające z niedokładności pomiarów będą  miały minimalny wpływ na interesujące mnie parametry .

Po skończeniu pomiarów  ( 0 00) musiałem poskładać do kupy całe przednie zawieszenie bo w kolejce czekał dupowóz do dopieszczenia i potrzebowałem garażu. Starczyło jeszcze sił żeby wyciąć maksymalny otwór na skrzynie na jaki pozwalają podłużnice . Łudziłem się że może nie będzie trzeba ich poszerzać  ale niestety nie ma lekko :)


Jak widać zabraknie miejsca na pedały , będę musiał cofnąć fotel i cofnąć pedały , plus to poprawa rozkładu masy minus konieczność rzeźby z pedałami (pedalboxa nie biorę pod uwagę narazie. )




Pozdrawiam

Ps. Jak wrzucam za dużo zdjęć i ciężko się czyta to dajcie znać . Zdjęcia robię głównie dla siebie żeby mieć materiał do dumania nad różnymi tematami jak auto jest daleko .

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 25, 2012, 13:57:48 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Dokładność skanera 3d pozostawia wiele do życzenia. Wiem, korzystałem - w tym projekcie o jakim Ci pisałem na sr.pl
Pamiętaj - odezwij się jak będziesz miał model zawieszenia.

Pedalboxa projektował mój kumpel takiego, który można wykonać za śmieszne pieniądze z dostępem do tokarki i frezarki. Z tym, że my w projekcie dla balansu zdecydowaliśmy się na dwie różne pompy hamulcowe (przód i tył) i na bias-bara, a pomijamy regulatory ciśnienia bo one działają dopiero od pewnego ciśnienia w układzie (skokowa charakterystyka).
Jak się na takie rozwiązanie zdecydujesz, to daj znać - podrzucimy projekt po dopasowaniu do poldogrzmota.

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 25, 2012, 14:09:36 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Przy skrzyni m30 taka kurpiowska wycinanka być musi <okok>
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 25, 2012, 16:59:16 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Dokładność skanera 3d pozostawia wiele do życzenia. Wiem, korzystałem - w tym projekcie o jakim Ci pisałem na sr.pl
Pamiętaj - odezwij się jak będziesz miał model zawieszenia.

Pedalboxa projektował mój kumpel takiego, który można wykonać za śmieszne pieniądze z dostępem do tokarki i frezarki. Z tym, że my w projekcie dla balansu zdecydowaliśmy się na dwie różne pompy hamulcowe (przód i tył) i na bias-bara, a pomijamy regulatory ciśnienia bo one działają dopiero od pewnego ciśnienia w układzie (skokowa charakterystyka).
Jak się na takie rozwiązanie zdecydujesz, to daj znać - podrzucimy projekt po dopasowaniu do poldogrzmota.
nie chce pedalboxa bo myślę że będzie znacznie trudniejszy do przełknięcia dla diagnosty . Przeróbka seryjnych pedałów będzie banalna , zwyczajne dospawanie 10-15 cm kawałków stalowego płaskownika dobrej jakości , a koło serwa chyba się wyrobię więc nie ma aż takich dużych przesłanek do pedalboxa.

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 23, 2012, 17:48:01 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Witam

Zrobie taki malutki update , nie bedzie tu nic ciekawego gdyż mój dupowóz ma chumory i od jakiegoś czasu blokuje mi garaż z kanałem .

Troche frutów:
Farby dzięki którym w weekend majowy mam nadzieje coś wydarzy się z budą.

Kupiłem też w końcu zestaw do nauki programowania mikrokontrolerów. Jako że mam zamiar możliwie dużo parametrów logować megasquirtem i będę do tego potrzebował przetworników to nie ma sensu kupowanie gajgerów i powielanie czujników . Początkowo był pomysł aby wyświetlać parametry na ładnym graficznym wyświetlaczu tak żeby był szoł i lans ale okazało się że jako laik mogę mieć problemy z ich ogarnięciem dlatego w aucie wyląduje milion wyświetlaczy 7 segmentowych a ja bede jezdził z czerwono zieloną poświatą na twarzy... :D . Nie chce wprowadzać dodatkowych opóźnień a deske zawsze można zmienić.



Z auta wyjechała wiązka , podsufitka , zbiornik paliwa usunąłem maty ze środka i na koniec umyłem w miare możliwości karcherem łącznie ze środkiem . Zaatakowałem wszystkie zasyfione piachem kanały odprowadzające wodę i wychodzi na to że ich zapchanie jest główną przyczyną gnicia auta . W miejscach gdzie kanały były drożne blacha jest świeża , tam gdzie syf masa rudej.















pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 01, 2012, 03:18:57 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Witam

Weekend majowy już dawno się zaczął a ja jeszcze nie miałem okazji dotknąć się do poloneza . Jutro mam nadzieje powalczyć . Przygotowując się do weekendu żeby nie tracić czasu kompletowałem elementy .

Na początek farbki i inne pierdółki przydatne przy planowanej robocie :

przyjrzałem się zakupionym dawno temu progom i średnio mi sie one widzą ale lepsze takie niż zgnite . Mam nadzieje że bedzie to chciało pasować do poloneza.

dorwałem magiel który powinien przypasować i sprawdzić się bardzo dobrze w moim projekcie od brzegu do brzego ~3 obrotów więc szału nie ma ale nie powinno być tragedii.


Kupiłem też docelowy intercooler :


Szczęśliwie moje założenia się spełniły i udało się pożenić IC z chłodnicą że zajmują razem całkiem mało miejsca . Początkowo bałem się że będę musiał przespawywać end tanki ale sami zobaczcie:








na dziś to tyle .

pozdrawiam


Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 01, 2012, 14:39:54 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Progi zawsze da się spasować, więc tym się nie martw ;)
Też to przerabiałem, dało się spasować.
Miałem trochę roboty z pasowaniem do słupka "B", ale dało się.
Choć po kilku latach od wymiany progu, teraz zrobiłbym to dokładniej i inaczej - lepiej.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 02, 2012, 01:24:54 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
przymierzyłem progi i wygląda na to że one są do kanta :/  Nie odwiercałem zewnętrznego i nie wiem jak wygląda wewnętrzny ale to co jest w moim poldzie nie chce pasować do tych progów ze zdjęć :/

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 02, 2012, 03:48:36 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Też mi wyglądają na 125p. Na szczęście ceny na to są teraz takie, że jak je sprzedasz to polonezowskich dostaniesz za nie ze dwa komplety. :d
Jak chcesz to Ci mogę pstryknąć fotę tych co powinny być w Polonezie, bo gdzieś takowe posiadam.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 02, 2012, 09:07:02 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Bylbym bardzo wdzieczny, jak powinien wygladac zewnetrzny juz sie zorientowalem . Jak bys pokazal prog wew to bylo by super

Pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 02, 2012, 19:20:06 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Ciąg dalszy...

Ogólnie praca nie idzie tak szybko jak bym tego chciał ale nie ma co płakać . Robie ile mogę i myślę że nieda się za bardzo więcej zrobić w pojedynkę. Niestety okazało się że progi które mi przysłali są do 125p i nie wymienie ich narazie . Poniżej kilka foto z prac :
pozbyłem się drzwi i klapy , zostały już tylko szyby i zawias

potem wziąłem się za przygotowania karoserii do pracy , wywaliłem podstawke aku

wjechałem w poloneza z nowo zakupionym w lidlu odkurzaczem (sory za brak kolorów aparat sie przestawił)

Powalczyłem z pozostałymi w aucie matami . Muszę powiedzieć że z opalarką jakoś to idzie ale jest strasznie żmudne . Na mrozie szlo duzlo szybciej prosciej i dokladniej.

wygrzebałem też z podziemi jakiś prehistoryczny kubeł który posłuży mi do przymiarek ( pozycja za kierownicą , ustawienie pedałów itp itd. )

Po tych pierdółkach przystąpiłem do przymiarek

Potwierdziło się że w takim ustawieniu silnika alternator  i pompa wody kolidują z fartuchem . Alternator dostanie nowe mocowania .


tak to wygląda w środku

Do kolejne przymiarki dokręciłem kawałki listwy żeby silnik nie leżał na belce , uwzględnia to miejsce na miskę oleju

Fartuch dostał kilka młotków żeby popa wody zaczęła pasować

Nie wygląda to zbyt estetycznie ale jak się podklepie to nie będzie źle . Wiem że szału nie ma z miejscem na węża ale plan jest taki że wkleje na jakąś masę typu aluminium w płynie wyspawany element z alu/nierdzewki który wyprowadzi wylot do góry  w kierunku wlotu do chłodnicy .

Silnik ustawiony , więc zrobiłem miejsce na kolektor dolotowy

kolektor wszedł , zostaje jeszcze jakieś 1,5 cm luzu do fartucha więc na twardych poduszkach nic nie powinno się tłuc . Przyznam szczerze że to wycięcie było debilnym pomysłem bo okazało się że kolektor co prawda oparł by się o gródź ale miejsce można mu było zrobić znacznie mniej inwazyjnie.

Przymierzyłem chłodnicę wody i intercooler . Konieczne jest delikatne podcięcie kilku elementów i intercooler zdecydowanie bardziej przytuli się do chłodnicy .


Wrzuciłem na sztukę stary pocięty nosek i reflektory

W takiej pozycji nie jest tragicznie z miejscem na lampy , jak intercooler będzie już docelowo zamontowany powinno być całkiem dobrze .

Mocowania lamp zostały zdewastowane przy poprzedniej wersji silnikowej itp , tymrazem zamierzam to zrobić zdecydowanie bardziej elegancko wykorzystując lampy starego typu z regulacją na śrubkę.


Dołożone kolejne elementy .Chłodnica oleju

Turbo , tak mniej wiecej ma wyglądać poldon pod maską.

Dolot od turbiny do intercoolera będzie miał jakieś 30 cm .




dolot pomiędzy intercoolerem a przepustnicą będzie miał kolo 50-60 cm . Kolanko będzie poddane "lekkim" modyfikacjom .

Następnie przystąpiłem do operacji "salto" . Postawienie poloneza na boku samemu w tak wąskim garażu zabrało mi trochę czasu ale było warto go poświęcić .




Zabrałem się za zdzieranie bitexu , nie jest ciężko ale ta pieprzona szczotka zdejmuje wszystko do gołej blachy . Cieszy mnie to że blachy okazują się zdrowe ale liczyłem że zejdzie sam bitex. Generalnie z korozją nie jest jakoś tragicznie . Wszystko jest do ogarnięcia.





Pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 02, 2012, 21:56:44 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Z tą pompą wody to nie rób lipy.
Wydaje mi się że lepiej będzie wyciąć "jajo" i uformować/wyklepać wklęsłą blachę, żeby było miejsce na jakieś gumowe/silikonowe kolanko 90 stopni.
Poza tym wszystko fajnie pasuje widzę :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja