FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: BASSER#1605 w Marzec 17, 2004, 21:59:13 pm
-
no tylko sie nieśmiac i proze o opinie
Chce zrobić maske ,dach i tylna szybe z plexy czy jak tam to sie nazywa wkażdym razie te elementy sa duze i nieproblem wyciac cos takiego pozatym co do dachu to byłby prawie cabrio czy to niejest zabronione prawnie ???
czy to mozna by polakierować czy lakier moze odpaśc ?
nastepna sprawa czy zderzaki do poldków robili albo robi sie w wersji z laminatu napewno były by lżejsze od tych czarnych
moze w jakis autkach sa nieduze zbiorniki paliwa plastikowe bo ja wachy i tak uzywam do rozruchu wiec mi duzy niepotrzebny
narazie tyle co wy na to
-
Chcesz zredukowac mase jak mniemam...
Coz dobrym pomyslem sie to wydaje, moze pojsc krok dalej i z laminatow/wlokien szklanych zrobic wiekszosc poszycia?
Lakier to nie problem, wystarczy odpowiedni podklad.
-
no wlasnie to i ja sie podepne pod ten temacik :) skad mozna wziac i za ile wlukna szklane , jak to formowac utwardzac itd , wypowiadajcie sie , no i jak stoi sprawa z carbonem ?? czy jest mozliwe zrobienie maski carbonowej w zaciszu domowym i jaki by to byl koszt ??
-
Carbonu w domu nie zrobisz... technologia jest zbyt skomplikowana.
A co do wlokien szklanych - zywica chemoutwardzalna to chyba najlepszy pomysl...
-
Witam maska to oki ale dach to musisz uważać bo jednak to jest element sztywności auta i jak cały zatniesz to znowu zyska na wadze bo będziesz musiał robić wzmocnienia boków lepiej zrobić tak jakby dwa wielkie otwory ale zostaw łączenie to co przechodzi przez sierotek dachu a wyciętą blachę zastąp laminatem a zbiornik można zawsze przerobić ma jakiś 5 litrowy co do wagi to możesz tylną szybę zastąpić pleksi to też parę kilotylko zostaw normalną przednią bo jak zacznie padać deszcz to nic nie zobaczysz hihi ale pomysł całkiem niezły tylko głośno będzie oj będzie :mrgreen:
-
Wpadłem na podobny pomysł i nawet juz rozmawialem na ten temat z profesore z materiałoznawstwa na politechnice jak zrobić elementy poszycia nadwozia. najtaniej jest poprostu zrobić formę "negatyw" choćby z betonu!!! tylko póżniej wnętrze wygładzić gipsem, potem można to polakierować lub nałożyć folię i dopiro póŹniej zrobić gotowy element - "pozytyw" najlepiej z maty szklanej i żywicy chemoutwardzalnej. ale jeśli chodzi o poszycie dachu to może to być chyba niebezpieczne tak mi się wydaje, bo bardzo zmniejszy sztywność.
-
acha, co do szyb z pleksy to kumplowi cofneli auto na przeglądzie za takowe i musiał wstawić zwykłe. znam dwa takie przypadki
-
tak ale tylna może być z pleksi tak zdaje mi cię przeciecz ogólnie to i zaspawać możesz co do przednich i bocznych z przodu to zgodze się
-
nie wiem czy moze byc szyba z czegokolwiek, jesli nie spelnia wymogow. Chociazby to ze szyby sa klejone. Nie wiem jak sie kruszy pleksi, ale jesli ma jakies ostre kanty lub cos co sie komus nie podoba to ni chu chu nie przejdzie szyba z pleksi, a co do machy, to spoko. w BX-ach byly robione z jakichs wlokien, ale dla mnie to poracha.. to takie.. malo solidne jest.
-
dachu sie nawet nie dotykaj bo bez niego poldek złoży się!! chyba że porobisz wzmocnienia. Nawet produkcyjne poldki nie mają zbyt dużej sztywności nadwozia (pęknięcia między dachem a tylnim błotnikiem i niewiem czy przypadkiem trzeszczenie tylnych półek nie jest spowodowane niedostateczną sztywnością nadwozia)
Z włókna szklanego możesz zrobić cały przód tzn. maskę i błotniki, tylną klapę też chyba dałoby rade, poszycia drzwi można z laminatu zrobić, jeśli masz stare fotele(kanapy) to zmień je na inne chodŹby z mr93 napewno są lżejsze. Dlaczego chcesz zmieniać zbiornik paliwa na mniejszy?? przecież on nie jest ciężki a może się przydać w sytuacji awaryjnej.
-
szczerze mowiac nie widze sensu w zmniejszaniu masy poloneza , szczegolnie jesli sie planuje tym na codzien jezdzic , ja jak bym mial takie cos robic to bym wziol fiaciora 125 , i zrobil z wlukna blotniki tylne i przednie , poszycia drzwi , maske i pokrywe bagarznika , wywalil wszystko , doslownie wszystko co nie potrzebne ,zmienil siedzenia na jakies kubly , moze zrobil bym klatke i wtedy myslal o dachu z tworzyw sztucznych , lacznie ze zderzakami , wsadzil bym szyby z pleksji gdzie by sie tylko dalo , moze wywiercil bym kilka dziur w podlodze , pomyslal o hydraulicznym recznym i wzmocnieniu silnika , no i witajcie KJSy :twisted:
-
błotniki maske zderzaki zrobisz bez problemu z żywicy ale dachu lepiej nie ruszaj
-
co do błotników to niekiepszki pomysł z tą formą z betonu
ile kosztuje taka masa z zywicy
gdzie ja sie kupuje
jak nakłada , jaką grubośc ?????????????
-
Panowie wykonawstwo z laminatu nie jest takie straszne , wykonanie roznych elementow z wlokien weglowych nie oplaca sie ze wzgledu na cene , Diabelnie drogie wlokno weglowe .
Ale mozna to zrobic w zaciszu warsztatu .
Jesli ktos jest bardzo zainteresowany dac znac na priv, opisze technologie .
Buduje lodki z laminatow .
Ze zwyklego laminatu nie jest to takie drogie i wszelkie komponety sa ogolnie dostepne , no i jest mozliwosc wykonawstwa znowu w zaciszu warsztatowym .
Nie jest tak prosto jednak .Potrzebne sa formy , niestety z betonu sie nie nadaja .
Formy musza byc negatywowe bo inaczej kupa roboty przy szlifowaniu laminatu -katorznicza praca .
jak ktos chce znac jak sie co robi w laminatach to prosze na priv . opis jednak zajmuje dosc duzo czasu a nie wszyscy sa zainteresowani
pozdrowka dla uzytkownikow
-
Uwazam ze nie ma co zatajac tych inforamacji - bardzo ciekawy temat !! Szczegolnie interesuje mnie jak zrobic forme i z czego. Jak zrobic zeby to wszystko sie ze soba nie posklejalo i nie polamalo (zarowno forma jak i laminat) ??
-
Nie róbcie z poldka trabanta . Błotniki z laminatu ? Napewno hit jeśli chodzi o korozję w to nie wątpię. Zastanawia mnie tylko ich wytrzymałość na trzaskanie klapą i przeciążenia na dziurach.
-
Witam, Wskrzeszam temat
Co myślicie na temat tego, żeby zamienić gumowe zderzaki tył i przód oraz gumowe noski tył i przód w borewiczu 80' na repliki z karbonu ?
Mam na oku ładny typ tkaniny węglowej 3K
o splocie TWILL 2 x 2 (gramatura 200) cena za 1m kwadratowy to 110zł (najtańsza hurtownia jaka znalazłem) + żywica epoksydowa 1l za 69zł z utwardzaczem(lub poliestrowa 1l z utwardzaczem za 25 zł). Do tego gips 3 klasy (modelowy modelarski odlewniczy) 30 kg ok. 50zł - na stworzenie odlewu (odcisku starych gumowych zderzaków w formie z gipsem)
Czy są na tym forum spece z Virtual-tuningu żeby pokazać jakby to wyglądało na białym borewiczu 80' nie ukrywam, że to dość drogi tuning jak na poldka i do konca nie jestem pewien jakby to się prezentowało z białym nadwoziem?
Zastanawia mnie tylko ich wytrzymałość na trzaskanie klapą i przeciążenia na dziurach.
... To koniecznie zobaczcie to! http://www.youtube.com/watch?v=BX3ZmwWNXug
-
nie rób wsi! polonez z karbonowymi zderzakami będzie idealnie pasował do gofa z neonami z tesco i calibry ze spojlerem z deski do prasowania.
-
A od kiedy to w wieś tuningu się używa włókna węglowego?
Możesz zrobić jak chcesz, pytanie czy taki zapewne spory wydatek ma sens, za te pieniądze mógłbyś dużo innych rzeczy zrobić.
-
A od kiedy to w wieś tuningu się używa włókna węglowego?
używanie włókna węglowego w polonezie z 80r trąci wiochą na kilometr. jeszcze osłony pod silnik itp. z kevlaru by obleciały, ale nie karbonowe zderzaki.
-
...jakbym chiał wieś tuningu to bym nakleił naklejki za 10zł albo folie termoplastyczną :D a po za tym myślałem że piszę na forum "POLONEZ TUNING KLUB" a nie POLONEZ 100%oryginał CLASSIC KLUB :P
..tak sobie myślę że mógłbym odpuścić ten drogi karbon i zrobić same repliki z włókna szklanego(mata za 1m kosztuje 14zł gr160). Laminat oszlifować na gładko i położyć czarny mat. I co Wy na to?
tak na marginesie to "za wielką woda" całe nadwozia z laminatu robią specjalnie dedykowane dla sportu. Niektóre z nich:
http://www.usbody.com/Pages_Cars/70-Camaro.htm
http://www.usbody.com/Pages_Cars/68-Chevelle.htm
http://customjoes.com/Fiberglass_Body_Parts/Pages_Cars/68-Roadrunner.htm
http://www.usbody.com/Pages_Cars/64-Chevelle.htm
-
Jak chcesz wiedzieć to maski i błotniki z włókna szklanego, nawiercane zderzaki i okna z poliwęglanu były używane przez FSO SPORT.
-
..tak sobie myślę że mógłbym odpuścić ten drogi karbon i zrobić same repliki z włókna szklanego(mata za 1m kosztuje 14zł gr160). Laminat oszlifować na gładko i położyć czarny mat. I co Wy na to?
Wg mnie (ZANZACZAM) zdecydowanie lepsza opcja
-
Rozumiem, że to ma odciążyć samochód trochę. Guma na zderzakach prawie nic nie waży, wzmocnienie jest ciężkie-można je wywalić i zastąpić np. kawałkiem profila alu. A zderzaki gumowe mają duży plus-pukniesz w coś czy zahaczysz i nic im nie jest.
-
Rozumiem, że to ma odciążyć samochód trochę. Guma na zderzakach prawie nic nie waży, wzmocnienie jest ciężkie-można je wywalić i zastąpić np. kawałkiem profila alu. A zderzaki gumowe mają duży plus-pukniesz w coś czy zahaczysz i nic im nie jest.
racja ta guma nic nie waży do tego ten plus, że nic im nie jest jak ktoś w Ciebie puknie albo zahaczy. Tak dla zmniejszenia masy to te laminaty niewiele zmieniają ale naszło mnie żeby to zrobić bo tylny nosek mam do wyrzucenia (pofałdowana guma- skorodował metal wewnątrz niej- są purchle i jak się naciśnie to aż chrupie próchno wewnątrz gumy)Nie idzie nawet ich już przykręcić wszystko spróchniało. Szukam na rynku już chyba 6 mies i nic nie ma, albo jest w niewiele lepszym stanie od mojego. Więc stąd pomysł, żeby przy okazji zrobić wszystkie jednakowe i stare gumy zamienić na laminat.
...po za tym ewentualna naprawa takiego laminatu to jest jak "1..2..3.. frytki" :D
-
..tak sobie myślę że mógłbym odpuścić ten drogi karbon i zrobić same repliki z włókna szklanego(mata za 1m kosztuje 14zł gr160). Laminat oszlifować na gładko i położyć czarny mat. I co Wy na to?
Wg mnie (ZANZACZAM) zdecydowanie lepsza opcja
wg. mnie również.
-
Przyznam że ja teraz będę robił taką imitację ale w Plusie. Musiałem pociąć nakładki na progi żeby je zdjąć bo śruby się zestaliły i teraz skleję je tkaniną szklaną i żywicą bo mi zostały po robieniu poszerzeń i nie opłaca się kupować nakładek więc pomaluję ten laminat na czarny mat.
-
Więc stąd pomysł, żeby przy okazji zrobić wszystkie jednakowe i stare gumy zamienić na laminat.
...po za tym ewentualna naprawa takiego laminatu to jest jak "1..2..3.. frytki" :D
próbowałem kiedys robic forme przedniego noska ale mi sie nie udało. sprubuje jeszcze raz z tylnim tego lata
-
Więc stąd pomysł, żeby przy okazji zrobić wszystkie jednakowe i stare gumy zamienić na laminat.
...po za tym ewentualna naprawa takiego laminatu to jest jak "1..2..3.. frytki" :D
próbowałem kiedys robic forme przedniego noska ale mi sie nie udało. sprubuje jeszcze raz z tylnim tego lata
http://www.youtube.com/watch?v=qKrl1PPvliQ
..tu kolejna seria "How to make" tym razem a modul for a fiber part - Czyli jak zrobić formę na/dla części z włókna (fibry)
Gdyby nie błogosławiony INTERNET to nie wiem kto by mnie tego wszystkiego nauczył :D :D :D
Pozdro