Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 [10]
91
Mechanika / Problemy z temperaturą i odpalaniem 1.6 Bosch
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Patryczek997 dnia Listopad 04, 2025, 14:47:12 pm »
Witam serdecznie forumowiczów  :-). Mam problem z Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI na wtrysku Boscha. Podczas jazdy trzyma temperaturę około 72-80 stopni lecz gdy postoi około minutę łapie od razu 100 stopni i włącza się wentylator, by zbić do tych 72-80. Oprócz tego niezależnie od pogody zatyczka znajdująca się w obudowie filtra powietrza zawsze brała ciepłe powietrze z dolotu zamiast z rury pobierającej zimne powietrze z okolic grilla. Dlatego w spartański sposób wyrzuciłem rurę między kolektorem a filtrem powietrza, a zatyczkę na sztywno zablokowałem w pozycji zimnego powietrza co i tak nic nie zmieniło. Czasami ma też problem z odpalaniem. Po długim postoju zawsze odpala na strzała, lecz czasem gdy zgaszę go, by kupić szybko bułki w sklepie i do niego wracam prawdopodobnie zalewa go. Można kręcić ile się chce, a dopiero po kilku dłuższych próbach i odczekaniu trochę czasu w końcu zacznie wchodzić na obroty, odpali i wyrzuci z wydechu nagar. Ma ktoś jakieś pomysły? Możliwe, że to wszystko wina termostatu? <co> Z góry dziękuje za pomoc.
92
Elektryka / Odp: Jaki akumulator kupić?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez OLO dnia Listopad 03, 2025, 11:13:51 am »
bocik?
93
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Montaż wspomagania w budzie z 1994r.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maniek1 dnia Listopad 02, 2025, 21:50:48 pm »
Pytanie na szybko żeby nie zrobić głupoty.
Czy kształt otworu w grodzi pod przykładnie zf ma być dokladnie taki jak kształt otworu we wsporniku pedałów?
https://ibb.co/NgwGkDCc

Chyba jeszcze jakaś guma uszczelniajaca powinna być nie?

guma uszczelniająca musi być, kilka lat temu montowałem w przejściówce wspomaganie JKC i hamulce LUCAS, otwór zrobiłem o 3mm, mniejszy niż w wsporniku pedałów .
94
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Montaż wspomagania w budzie z 1994r.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tales dnia Listopad 01, 2025, 23:34:31 pm »
Pytanie na szybko żeby nie zrobić głupoty.
Czy kształt otworu w grodzi pod przykładnie zf ma być dokladnie taki jak kształt otworu we wsporniku pedałów?
https://ibb.co/NgwGkDCc

Chyba jeszcze jakaś guma uszczelniajaca powinna być nie?
95
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Różnica w belkach OHV vs Rover
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Morfina dnia Listopad 01, 2025, 10:19:30 am »
Belka z rovera ma inny kształt pod miską względem ohv, V6 teraz mam posadzone na belce od poldorovera i silnik poszedł na tyle fajnie nisko że zachowałem wszystkie wzmocnienia w masce i nawet fabryczne wygłuszenie co przy belce ohv było nie do zrobienia bo kolektor ssący zapierał się o środek maski a miska już leżała na belce <spoko>
96
AUTA SYMPATYKÓW KLUBU / Odp: Polonez 1.8 Caro Coupe "Quattro" Turbo Plus
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Gomulsky dnia Listopad 01, 2025, 09:50:44 am »
Niejeden by się zdziwił na drodze i to we współczesnym aucie za grube tysiące.
Ten w samochodzie za grube tysiące (a właściwie setki tysięcy) będzie miał to w dupie :) Gdy ktoś kupuje nie wiem... Audi RS6, CLE AMG albo BMW Mkę to myślisz, że chodzi mu wyłącznie o moc, przyspieszenie i prowadzenie? <lol> Nie te czasy. Poza tym, te 400 KM jest niewykorzystywalne w cywilnym użytkowaniu. W motocyklu mam 65 KM, a "pełnym ogniem" szedłem może 2-3 razy i to przez bardzo krótki czas. W samochodzie to samo. Pełną moc, na drogach publicznych, wykorzystuje się bardzo rzadko.

Zawsze w takich tematach podziwiam włożony ogrom pracy i pieniędzy. Dla mnie by się nie chciało aż tak pierdzielić, ale rozumiem, doceniam i gratuluję  <spoko>
97
AUTA SYMPATYKÓW KLUBU / Odp: Polonez 1.8 Caro Coupe "Quattro" Turbo Plus
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Październik 31, 2025, 23:40:56 pm »
Masakra, 400 kunia w polonez. Szacun!
No, to już nie są żarty. Niejeden by się zdziwił na drodze i to we współczesnym aucie za grube tysiące.
Ciekawe, co by na to powiedzieli konstruktorzy tego silnika? Chociaż w sumie, przecież w UK nie brakuje magików od tych silników, którzy również robią niezłe potworki. I pomyśleć, że to ten rover, z którego się wszyscy śmieją, że pluje uszczelkami, że jednorazówka itd.
98
AUTA SYMPATYKÓW KLUBU / Odp: Polonez 1.8 Caro Coupe "Quattro" Turbo Plus
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ukash dnia Październik 31, 2025, 22:53:16 pm »
Masakra, 400 kunia w polonez. Szacun!
99
AUTA SYMPATYKÓW KLUBU / Odp: Polonez 1.8 Caro Coupe "Quattro" Turbo Plus
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maciek89 dnia Październik 31, 2025, 22:09:24 pm »
Dziś po zmianie turbiny na mniejszą udało się złamać barierę 400KM i przy okazji poprawić spool.
Najlepsze jest to że blok silnika jest dalej ten sam z którym ta buda wyjechała z fabryki, czyli moc seryjna pomnożona prawie razy 4  :d
Stroiciel twierdził że silnik chętnie przyjmuje doładowanie i chce więcej, ale podziękowałem, może za jakiś czas  :P

100
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Różnica w belkach OHV vs Rover
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Październik 31, 2025, 21:53:55 pm »
Były 2 rodzaje belek do rovera (obie oczywiście szerokie). Być może Twoja jest typem z Plusa i stąd wynika różnica
Ooo, tego nie wiedziałem. Moja belka jest z caro 95 i jak ją porównałem z ohv z mojego plusa 01, to w sumie, nie przyglądałem się na tyle szczegółowo, by wyłapać takie niuanse, ale to, co rzuciło się na szybko w oczy, to to, że jest nieco inaczej wygięta. o ile się nie mylę, to ta rovera jest bardziej do tyłu, bo silnik jest inny, inna misa i wymiary. Lata świetlne temu, ktoś na forum pokazywał przerobioną belkę ohv pod rovera  dospawanymi mocowaniami. Pamięta ktoś? To już powoli towar kolekcjonerski, a belek pod ohv jest do porzygu.
Dobra, już wiem z czego wynika zmiana.
Różnica jest też w miejscach oznaczonych na zielono:
https://ibb.co/Txf3wj5F
Po prostu końce belki są niżej względem mocowania do podłużnicy, stąd na różnica wysokości mocowania odbojów aby sumarycznie kocówki odbojów były tym samym miejscu co w belce OHV.
Ale po co wprowadzili taka zmianę? Wuj wie....
Aż się muszę przyjrzeć swojej. Ale idąc tą drogą, to są podobne różnice w belkach pod ohv minus/plus?
Heh, człowiek się cały czas czegoś dowiaduje o rzeczach, na które właściwie nie zwracał uwagi.
Strony: 1 ... 8 9 [10]