91
Mechanika / Problemy z temperaturą i odpalaniem 1.6 Bosch
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Patryczek997 dnia Listopad 04, 2025, 14:47:12 pm »Witam serdecznie forumowiczów
. Mam problem z Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI na wtrysku Boscha. Podczas jazdy trzyma temperaturę około 72-80 stopni lecz gdy postoi około minutę łapie od razu 100 stopni i włącza się wentylator, by zbić do tych 72-80. Oprócz tego niezależnie od pogody zatyczka znajdująca się w obudowie filtra powietrza zawsze brała ciepłe powietrze z dolotu zamiast z rury pobierającej zimne powietrze z okolic grilla. Dlatego w spartański sposób wyrzuciłem rurę między kolektorem a filtrem powietrza, a zatyczkę na sztywno zablokowałem w pozycji zimnego powietrza co i tak nic nie zmieniło. Czasami ma też problem z odpalaniem. Po długim postoju zawsze odpala na strzała, lecz czasem gdy zgaszę go, by kupić szybko bułki w sklepie i do niego wracam prawdopodobnie zalewa go. Można kręcić ile się chce, a dopiero po kilku dłuższych próbach i odczekaniu trochę czasu w końcu zacznie wchodzić na obroty, odpali i wyrzuci z wydechu nagar. Ma ktoś jakieś pomysły? Możliwe, że to wszystko wina termostatu?
Z góry dziękuje za pomoc.
. Mam problem z Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI na wtrysku Boscha. Podczas jazdy trzyma temperaturę około 72-80 stopni lecz gdy postoi około minutę łapie od razu 100 stopni i włącza się wentylator, by zbić do tych 72-80. Oprócz tego niezależnie od pogody zatyczka znajdująca się w obudowie filtra powietrza zawsze brała ciepłe powietrze z dolotu zamiast z rury pobierającej zimne powietrze z okolic grilla. Dlatego w spartański sposób wyrzuciłem rurę między kolektorem a filtrem powietrza, a zatyczkę na sztywno zablokowałem w pozycji zimnego powietrza co i tak nic nie zmieniło. Czasami ma też problem z odpalaniem. Po długim postoju zawsze odpala na strzała, lecz czasem gdy zgaszę go, by kupić szybko bułki w sklepie i do niego wracam prawdopodobnie zalewa go. Można kręcić ile się chce, a dopiero po kilku dłuższych próbach i odczekaniu trochę czasu w końcu zacznie wchodzić na obroty, odpali i wyrzuci z wydechu nagar. Ma ktoś jakieś pomysły? Możliwe, że to wszystko wina termostatu?
Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnie wiadomości
Gdy ktoś kupuje nie wiem... Audi RS6, CLE AMG albo BMW Mkę to myślisz, że chodzi mu wyłącznie o moc, przyspieszenie i prowadzenie?
Nie te czasy. Poza tym, te 400 KM jest niewykorzystywalne w cywilnym użytkowaniu. W motocyklu mam 65 KM, a "pełnym ogniem" szedłem może 2-3 razy i to przez bardzo krótki czas. W samochodzie to samo. Pełną moc, na drogach publicznych, wykorzystuje się bardzo rzadko.

