Autor Wątek: Nagrzewnica - adaptacja z innego auta  (Przeczytany 18588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 14, 2009, 17:43:51 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "diodalodz"
jeszcze zostaje bebech od andorii 2,4TDi ale to troche zabawy .


Znaczy się co ?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 14, 2009, 18:44:35 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "ZIELEK"
Ale odrazu mowie ze jedyna rzecza jaka pasowalo to deska rozdzielcza :D

MOżna jakieś fotki. Akurat tak się składa że mam nagrzewnicę z tawrii i nie mam pomysłu jak ją wpasować. MOże twój projekt mi coś podsunie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 15, 2009, 00:18:09 am »

ZIELEK

  • Gość
Jak ogarne baterie do aparatu to cos wam podesle.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 15, 2009, 00:40:44 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Cytat: "matucha#1931"
diodalodz napisał/a:   
jeszcze zostaje bebech od andorii 2,4TDi ale to troche zabawy .   


Znaczy się co ?

po pewnych zabiegach można przerobić altka z lublina 2/3 bo też je robił elmot pod silnik diesla 2.4 TDi . I on jest zdaje się 80A

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 15, 2009, 21:53:54 pm »

ZIELEK

  • Gość
TO znowu ja :D mam tu dwie fotki nagrzewnicy od favoritki w mopim polunie polunie;P
słabo widac co i jak ale moze sie komus przyda;)


http://img82.imageshack.us/my.php?image=80685550ig6.jpg
http://img82.imageshack.us/my.php?image=68879052vj4.jpg

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 16, 2009, 08:33:38 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
No ale nikt nic nie wie o tych elektrycznych ?
Taka elektryczna jeśli tylko oczywiście wystarczająco wydajna jest to ma dużo zalet. Nie trzeba podłączać do płynu więc nie będzie nic ciekło. Nie zabrudzi się wewnątrz i nie będzie z tego powodu gorzej grzać. Odpadają kłopoty z jakimiś zaworami, linkami itp. Tylko klawisz/regulator grzania i już... Grzeje od razu...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 16, 2009, 12:08:35 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
hm
2kW nie są w stanie ogrzać pustego auta podczas -5 na dworzu . Próbowałem stopić śnieg na dachu w aucie grzejnikiem elektrycznym . Wiec samo elektryczne raczej nie da rady .

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 02, 2010, 12:41:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odkopię nieco trupka. Fakt że już po sezonie grzewczym ale wentylacja dobra i latem ;).

W innym temacie poruszno sprawę wymiarów nagrzenic. Analizując te dane doszedłem do wniosku że w miejsce miedzianego grzejnika idelanie powinen podpasować ten z forda sierry. Jest aluminowy i nie ma grubości 7cm tylko 4cm. Po takiej operacji robi się bardzo duzo miejsa pod nagrzenicą.

I tu mnie olśniło. Skoro robi się sporo miejsca to przecież mozna wymienić też i waitrak na wersje turbinową z plusa. Z gróbsza przymiarka wskazuje że powinien wejść i to bez cięcia dolnej cześci nagrzewnicy. Będzie zatem działał nawiew na nogi co było niemożliwe przy wsadzeniu wiatraka z plusa i starej nagrzewnicy.

Zastanawia mnie tylko jak taka turbina będzie wtedy wiała ale zasadniczo chyba wszystko jest lepsze od śmigiełek w starej nagrzewnicy. Muszę zbudować kartonowy model tego i ocenić skuteczność działania.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 02, 2010, 12:56:43 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Skoro o fordzie mowa to w polonezie tak jak i tam dobrze by bylo dodatkowo zaizolowac weze wodne zasilajace nagrzewnice oraz dodac dodatkowe kondony ocieplajace na rury do nawiewow ? Co z tego ze dmuchawa mocna jak woda do nagrzewnicy dochodzi letnia woda a potem 15 nagrzewa sie deska rozdzielcza zamiast wnetrze
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #69 dnia: Kwiecień 16, 2010, 01:48:38 am »

Offline Master82

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pabianice
hmm chyba sie dokopałem w końcu po paru godzinach szukania  :roll:
Bocian_s#313, jak idzie postęp prac? bo ja też sie zastanawiam nad turbinką z plusa, ciszej i lepiej chcę żeby było :P
wszyscy mają tajne projekty, mam i ja ;)

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #70 dnia: Kwiecień 16, 2010, 08:04:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Narazie zamocowałem go prowizorycznie w dolnej części nagrzewnicy. Moje spostrzeżenia są takie że dmucha dość ładnie w lewych wylotach i w prawym na szybę i przy drzwiach. Wyraźnie słabiej dmucha na prawy środkowy ale to najmniej używany wylot w aucie.
Gorzej ma się sprawa nawiewu na nogi. na chwilę obecną wieje dość słabo. Może jak będzie wszystko zamontowane i pozamykane to na nogi powino być lepiej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #71 dnia: Kwiecień 16, 2010, 08:40:56 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Na wiatrak to albo seryjne śmigiełko na silniczku od plusa, albo dół od 132 z turbiną.
Podobna wydajnosć.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #72 dnia: Kwiecień 16, 2010, 11:09:08 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "OLO"
albo dół od 132 z turbiną
Tylko gdzie to dostać...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #73 dnia: Kwiecień 17, 2010, 16:05:30 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
Cytat: "diodalodz"
hm
2kW nie są w stanie ogrzać pustego auta podczas -5 na dworzu . Próbowałem stopić śnieg na dachu w aucie grzejnikiem elektrycznym . Wiec samo elektryczne raczej nie da rady .


noniedokonca sie zgodze.

podczas mrozow . poszlismy zze znajomym do auta.. zrobic sobei flaszke. auto stalo przed garazem.. ze bylo minus 12 wzielismy farelke elektryczna 3kw przedluzacz do garazu i dawaj. po 15 minutach grzania skrecilismy farelke na polowe mocy 1,5kw apo jakims czasie ustawilismy aby włączalasi eco 15minut na 15 minut. naprawde w polonezi ebylo bardzo cieplo..  z tymze zeby taka moc uzyskac z akumulatora.. to dlugo niepodziala. bo to jest gdzies taki pobow jakby caly czas rozrusznik chodzil. i krecil silnikiem.(1.5kw) niemowie juz o 3kw.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #74 dnia: Kwiecień 24, 2010, 11:58:15 am »

rufi7

  • Gość
Witajcie. Ja w moim poldku c+98 miałem problem z ogrzewaniem rozebrałem całą deske ro na części nagrzewnice wsadziłem do gara z woda do nagrzewnicy wlałem octu 10 min gotowana wypłukana potem to samo z kwaskiem cytrynowym i tak kilka razy potem podpiołem pod kran z jednej a z drugiej końcówkę węża ogrodowego przepłukałem i zakręciłem żeby sprawdzić szczelność. Oczywiście nieuniknione miejsca z przeciekami zalutowałem lutownicą gazową dostępna w sklepie za ok 15 pln całośc poskładałem a i jeszcze pozostaje metalowa rurka odprowadzająca płyn z nagrzewnicy do wlotu pompy którą zdemontowałem i wyczyściłem. teraz ogrzewanie mam lux. Jak komu chce się  grzebać to zrobi raz a porządnie żadne płukanki nie dają rady. Pozdrawiam i sorki za błedy w pisowni bo napewno się zdarzą.