Troszkę odświeżę
Jako znowu robi się zimno, zacząłem poszukiwania nowej nagrzewnicy, ponieważ mimo deski z MR 93, ogrzewanie nadal nie jest zadowalające (sterowanie klapkami jest sprawne) :?
Oto wyniki moich poszukiwań:
1. Renault 5/9/11/ESPACE (bez klimy) wymiary 156*212*42
2. Ford Fiesta 89-95 r - niestety brak wymiarów :roll:
3. Alfa Romeo 33 wymiary 234*157
4. Fiat Tipo - bardzo ciekawie wygląda, jest uderzająco podobna do nagrzewnicy od starego typu PN/DF-a, z tym że jest aluminiowa. Ma też zawór przykręcany do bocznej ścianki :idea: , wymiary 250*158*42 (i tu jest mały zonk, muszę iść sprawdzić, czy to wejdzie na szerokość w obudowę nawiewów, ale dam znać :wink: )
5. Od łady wygląda ciekawie. ale zawór musiałby być poza nagrzewnicą.
W poszukiwaniach brałem pod uwagę nagrzewnice, które mają króćce po tej samej stronie, co fabryczna nagrzewnica w moim aucie (z zaworkiem na obudowie).
Najlepszym kandydatem zdaje się być nagrzewnica od TIPO, pozostaje sprawdzić czy wejdzie w obudowę.
[ Dodano: 2008-11-01, 13:40 ]No i byłem pomierzyć na strychu obudowę z wentylatorem i jestem w lekkim szoku :shock:
Powinno wejść, pomimo tego że są, w osłonie nad wentylatorem, takie prowadnice blokujące nagrzewnicę i mają rozstaw 240 mm. Po bokach do krawędzi wewnętrznej jest ponad 250 mm luzu. Myślę że da się wcisnąć, bo rurki i tak wychodzą poza obrys obudowy - rurka i zawór z króćcem.
No to chyba zakupie taką nagrzewnicę, bo koszt jest dość śmieszny :D - sprawne używki chodzą po 10-20 zeta, a nówka w razie czego kosztuje 80 zł, co w porównaniu z ceną nowego grzejnika do POLONEZA/DF-a stary typ ~160-350 zł :shock: daje do myślenia.
[ Dodano: 2008-11-01, 13:45 ]Kurde, tak teraz sobie patrzę i myślę, czy wentylator wydoli :?
Przecież on dmucha przez nagrzewnicę, a ta od TIPO ma mniejsze "oczka" niż fabryczna.