Autor Wątek: Nagrzewnica - adaptacja z innego auta  (Przeczytany 16621 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 06, 2008, 22:36:10 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
ad1. W + nagrzewnica jest sterowana kulą podciśnieniową.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 08, 2008, 00:26:32 am »

Adampio

  • Gość
Nagrzewnica w plusie jest caly czas goraca i pokretla zmieniaja przeplyw powietrza, natomiast  w minusie jest tylko kranik na weżu nagrzewnicy.
Czyli w Plusie musi byc dodatkowo specjalna obudowa nagrzewnicy z przepustnicami i silownikami  onych.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 09, 2008, 07:02:13 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Cytuj (zaznaczone)
ad1. W + nagrzewnica jest sterowana kulą podciśnieniową.
niekoniecznie,są plusy z innym systemem sterowania tylko nie pamiętam jakiej firmy...byłna allegro taki bez tej kulki
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 09, 2008, 07:09:04 am »

e_gregor

  • Gość
Są, są... kumpel miał takiego chyba z 2001 roku. Miały one dobre ogrzewanie ale słabiutki nawiew.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 09, 2008, 20:51:24 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "brudny#1924"
Cytuj (zaznaczone)
ad1. W + nagrzewnica jest sterowana kulą podciśnieniową.
niekoniecznie,są plusy z innym systemem sterowania tylko nie pamiętam jakiej firmy...byłna allegro taki bez tej kulki


Firma Calsonic, spotykane sporadycznie w plusach, czesciej w Truckach, sterowana linkami, poznać można po nieco "biedniejszym" panelu sterowania, zamiast pieciu kierunków są tylko trzy.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 09, 2008, 20:57:19 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
I taka nagrzewnica (Calsonic) wchodzi bez problemu pod deche Caro (trzeba tylko rzeźbić wlot powietrza do nagrzenicy). Ta nagrzewnica nie jest przystosowana do klimy. Mi np. zależało by na tym żeby 1. pozbyć sie z konsoli 3 suwaków i mieć 3 pokrętła 2. podczas przypływu gotówki i upałów mieć klime.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:05:20 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
siemka Maxiu1991,  chcesz zobaczyc jak to u mnie wyglada nagrzewnica, mozemy sie na jakis spocik umowic, w przyszlym tygodniu... jak mnie pamiec nie myli to Van i Irenka beda w najblirzszym czasie w walbrzychu wiec mozemy sie spyknac :) :) :twisted:
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:29:44 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
aa no bardzo chetnie  :mrgreen:
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 19, 2008, 22:08:01 pm »

romoo

  • Gość
Dzis zamontowałem wentylator turbinowy i  ciepełko jest ogromne bez porównanie pobór prądu 7x większy--- 2A treraz 14 A hurangan gorąca.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 19, 2008, 22:18:44 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
romoo, więcej szczególów prosimy :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 01, 2008, 13:20:46 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Troszkę odświeżę :)

Jako znowu robi się zimno, zacząłem poszukiwania nowej nagrzewnicy, ponieważ mimo deski z MR 93, ogrzewanie nadal nie jest zadowalające (sterowanie klapkami jest sprawne)  :?
Oto wyniki moich poszukiwań:
1. Renault 5/9/11/ESPACE (bez klimy) wymiary 156*212*42
2. Ford Fiesta 89-95 r - niestety brak wymiarów  :roll:
3. Alfa Romeo 33 wymiary 234*157
4. Fiat Tipo - bardzo ciekawie wygląda, jest uderzająco podobna do nagrzewnicy od starego typu PN/DF-a, z tym że jest aluminiowa. Ma też zawór przykręcany do bocznej ścianki :idea: , wymiary 250*158*42 (i tu jest mały zonk, muszę iść sprawdzić, czy to wejdzie na szerokość w obudowę nawiewów, ale dam znać  :wink: )
5. Od łady wygląda ciekawie. ale zawór musiałby być poza nagrzewnicą.

W poszukiwaniach brałem pod uwagę nagrzewnice, które mają króćce po tej samej stronie, co fabryczna nagrzewnica w moim aucie (z zaworkiem na obudowie).

Najlepszym kandydatem zdaje się być nagrzewnica od TIPO, pozostaje sprawdzić czy wejdzie w obudowę.

[ Dodano: 2008-11-01, 13:40 ]
No i byłem pomierzyć na strychu obudowę z wentylatorem i jestem w lekkim szoku :shock:
Powinno wejść, pomimo tego że są, w osłonie nad wentylatorem, takie prowadnice blokujące nagrzewnicę i mają rozstaw 240 mm. Po bokach do krawędzi wewnętrznej jest ponad 250 mm luzu. Myślę że da się wcisnąć, bo rurki i tak wychodzą poza obrys obudowy - rurka i zawór z króćcem.

No to chyba zakupie taką nagrzewnicę, bo koszt jest dość śmieszny :D - sprawne używki chodzą po 10-20 zeta, a nówka w razie czego kosztuje 80 zł, co w porównaniu z ceną nowego grzejnika do POLONEZA/DF-a stary typ ~160-350 zł  :shock:  daje do myślenia.

[ Dodano: 2008-11-01, 13:45 ]
Kurde, tak teraz sobie patrzę i myślę, czy wentylator wydoli :?
Przecież on dmucha przez nagrzewnicę, a ta od TIPO ma mniejsze "oczka" niż fabryczna.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 01, 2008, 16:59:16 pm »

e_gregor

  • Gość
No ja właśnie myślałem czy by przypadkiem nie zamontować jakiegoś wentylatora odśrodkowego pod maską. Znaczy chodziło mi już po głowie żeby zrobić z żywicy nowy "kominek" i w nim zamontować lepszą dmuchawę. Byłoby to wydajniejsze i cichsze bo ten "śmigiełek" oryginalny to robi dużo hałasu o nic.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 01, 2008, 17:23:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Grzesiek, ale ja bym wolało zabudować w istniejący "kominek", stąd chyba będę musiał poświęcić jakieś 30 zeta i zamówić taką używaną nagrzewnicę od TIPO. Ze względu na umiejscowienie zaworka na bocznej ściance (jak w fabrycznej) nie będzie chyba wielkiej rzeźby z podłączeniem cięgna.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 01, 2008, 18:05:37 pm »

e_gregor

  • Gość
Myślę że nie będzie problemu. Można kupic zaworek od MR93 i zamontować go pod maską.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 01, 2008, 18:22:11 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "e_gregor#1917"
Można kupic zaworek od MR93 i zamontować go pod maską.


w przypadku tej nagrzewnicy nie : http://www.allegro.pl/item460152994_nagrzewnica_fiat_tipo_1_6.html,
ale w przypadku pozostałych, które wymieniłem, o niestety innego wyjścia nie ma :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 01, 2008, 19:06:16 pm »

e_gregor

  • Gość
Bartek, nie upieraj się z tym zaworkiem. Jak mi gazownicy urwali kruciec nagrzewnicy to usilnie przetrzepywałem szroty żeby mieć nagrzewnicę z zawrokiem bo wszędzie mieli tylko te z MR93. W końcu znalazłem. Kupiłem nowy zaworek (stary pociekał) i chciałem kupic nowe cięgno. Były tylko długie do zaworków pod maskę. Ale ok. Przerobilem. Po jakimś czasie nowy zaworek zaczął ciec. Wkurzyłem sie i go wypatroszyłem zaślepiajac otwór na trzpień sterujący. Zamontowałem zawór kulowy pod maską. Teraz musiałbym kiedyś się przymusić i zamontować w jego miejsce zaworek od lublina i zamontować długie cięgno od MR93. Zawory przy nagrzewnicy zwyczajnie sprawiają problemy...

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 02, 2008, 13:46:50 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Spokojnie Grzesiek, bez nerwacji  :wink:

Dzisiaj dostałem rysunek z wymiarami nagrzewnicy od człowieka, który taką nagrzewnicę sprzedaje:


[ Dodano: 2008-11-02, 13:54 ]
No i dupa, byłem przed chwilą jeszcze raz zmierzyć i niestety, max co da się wepchnąć to 255 mm :?  Na zdjęciu widać wyraźnie że jest to aż 290 mm  :|
Pozostaje albo zamontować nagrzewnicę od MR 93 albo jakąś aluminiową  :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 02, 2008, 20:57:43 pm »

doomelek-22

  • Gość
WItam .Czy orientujecie się czy np taka :http://www.allegro.pl/item466549653_vw_golf_passat_audi_a3_seat_nagrzewnica_promocja.html nagrzewnica wytrzyma ewentualne ciśnienie panujące w układzie poloneza?Bo widzę że takie aluminiowe grzejniki mają plastikowe "boczki" jakoś tam uszczelnione i trochę się obawiam czy toto nie zacznie po jakimś czasie cieknąć....

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 02, 2008, 21:02:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A niby dlaczego miałoby cieknąć?
A propos, widziałeś aluminiową chłodnicę w Polonezie :?:  ona też jest wykonana tak jak nagrzewnica którą opisujesz i jakoś dają radę takie chłodnice :wink:

[ Dodano: 2008-11-02, 21:03 ]
Nawiasem mówiąc to wymiar idealny do Poloneza, tylko wejście i wyjście nie z tej mańki :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 02, 2008, 21:05:35 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
u mnie ciepło jest że hej :) smiało zimą bez kurteczki pomykam tylko nie zadowala mnie siła nadmuchu :/
pewnie jak zmienił bym wiatrak okaże się że nagrzewnica nie wyrabia :/