Autor Wątek: Nagrzewnica - adaptacja z innego auta  (Przeczytany 16741 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 02, 2008, 21:10:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Van#1860, u mnie wiatrak jakoś sobie radzi, można mu jeszcze zapodać przekaźnik (u mnie w oryginale nie ma), wtedy będzie brykać nieco wydajniej - jak się uwędzi, to nie ma problemu, bo mam kilka tych wentylatorów, tylko sposób wymiany kijowy.
Ja mam do pracy ok 12 km i przy tej nagrzewnicy (wypłukana porządnie na wiosnę) szlag mnie trafia. Termostat sprawny, nagrzewnica nie jest zapowietrzona, a mimo tego dopiero po 15-20 km jazdy w aucie jest ciepło - przy temperaturze na zewnątrz na poziomie od 0 do 5 st.C. Stąd szukam czegoś wydajniejszego, bo przyjdą mrozy i dupa zbita, znowu będę pomykał w czapce i szaliku :evil:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 03, 2008, 07:29:59 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A to nagrzewnica z Plusa aż tak się różniła? Ja wchodzę do garażu, odpalam auto. Wyjadę, zamknę garaż i jak wsiadam to już cieplejsze niż na zewnątrz leci  :? Nie lepiej może właśnie na Plusową wymienić? Chyba że nie pasuje, bo i jednej i drugiej na oczy nie widziałem.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 03, 2008, 08:28:33 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
u mnie ciepło jest po ok 2km no ale 1,5l płynu w silniku i termostat 92stopnie swoje robi
silnik po jakim czasie łapie temp?? u mnie ciepło już czuć przy ok 60stopniach. klapki mam ręcznie przestawione niestety bez możliwosci regulacji na chwile obecną :/

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 03, 2008, 09:19:33 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Dohec zajedwabiście szybko się nagrzewa, wystarczy że wskazówka ledwie się ruszy a z kratek leci cieplejsze niż na zewnątrz powietrze, przy ~60st jest już wyraźnie ciepłe, wnętrze szybko się nagrzewa - szczerze mówiąc to jestem bardziej zafowolony z ogrzewania niż w poprzednim plusie ohv.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 03, 2008, 13:58:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
U mnie termostat jest 88 st.C, typowy dla tego silnika, w obiegu jest 7 litrów płynu chłodzącego, silnik jest żeliwny i wolniej się nagrzewa od aluminiowych jednostek.

Powiem szczerze, że jak wskazówka dygnie na 50 st. C to też leci letnie powietrze (kwestia ustawienia na suwakach), ale przy dużych mrozach jest kijowo, stąd chęć zmiany na coś lepszego.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 03, 2008, 14:37:10 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
W nagrzewnice w PN pasuje grzejnik od łady. Jest ogromny i zajmuje całą nagrzewnice.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 03, 2008, 15:11:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Czekam na wymiary nagrzewnicy od SEICENTO  :)

[ Dodano: 2008-11-03, 15:13 ]
OLO ale od której Łady, bo np.: od NIWY jest inna.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 05, 2008, 15:37:26 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
od tylnonapędowej. Np 2107, 2105...
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 05, 2008, 15:50:44 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "OLO"
od tylnonapędowej. Np 2107, 2105...


Dzięki, bo od NIWY to jakoś nie widziałem w obudowie nawiewów  :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 09, 2008, 17:51:24 pm »

doomelek-22

  • Gość
Witam.Jestem świeżo po przekładce nagrzewnicy z http://www.allegro.pl/item466549653_vw_golf_passat_audi_a3_seat_nagrzewnica_promocja.html .Nie było łatwo ,wymiarami pasowała niemal idealnie (musiałem niestety zdjąć plastikowy boczek osłaniający aluminiowe rurki...) ale schody zaczeły się podczas dopasowywania rurek zasilających nagrzewnicę.Musiałem uciąć oryginalne plastikowe króćce dosyć blisko nagrzewnicy i w ich miejsce wkleiłem miedziane kolanka które pozwoliły bez problemu poprowadzić węże z płynem chłodniczym.Nie udało mi się zmieścić oryginalnych klapek regulujących przepływ powietrza przez lub z pominięciem nagrzewnicy ,myślę że dwa zawory odcinające dopływ płynu do nagrzewnicy umiejscowione w komorze silnika powinny być wystarczające by regulować temperaturę (na razie jest "na ostro" podpięte).Nagrzewnica bardzo ładnie oddaje ciepło (o niebo lepiej od oryginalnej PN).W sumie żałuję że nie kupiłem takiej http://www.allegro.pl/item433661895_vw_golf_i_vw_passat_b2_audi_80_b2_nagrzewnica_nowa.html nagrzewnicy ,bo wymiarami się nie różni a wyprowadzenia ma prawie idealnie...Teraz test długoterminowy ,zobaczymy jak toto będzie w zimie się sprawowało :)

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 09, 2008, 17:56:37 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Tę pierwszą brałem pod uwagę.

Natomiast wczoraj zaobserwowałem, że po przejechaniu 20 kilometrów w aucie jest bardzo ciepło - aż chce się spać :)
Może jestem marudny, ale w firmowej padlinie (PEUGEOT PARTNER 2001) zauważyłem, że gorące powietrze idzie już  z kratek po kilku km (3 - 5 km).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 09, 2008, 19:03:47 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
ta nagrzewnica z golfa 1 to dramat . Wsadziłem taka do fiesty mk1 z braku oryginału i śmierdzi za każdym razem gdy włączacie ogrzewanie workami na śmieci (czarnymi) . Pozatym wcale jakoś super nie grzeje . brałem ją od tego samego gościa co podkleiliście linka .

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 12, 2008, 18:12:10 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "doomelek-22"
a gwałt trzeba zrobić zawór (zawory) odcinające dopływ cieczy

Jak zawory to polecam elektrozawór z Forda Fiesty/KA. przepuszcza oba węże do nagrzewnicy. Jak jest zamknięty to wejście jest zatkane a wyjście przymknięte tylko. Płyn idzie kanałem obejściowym z pominięciem nagrzewnicy. Jak otwarta to wejście otwarte a ten sam króciec który przy zamkniętej przytykał wyjście teraz przytyka kanał obejściowy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 13, 2009, 20:39:25 pm »

ZIELEK

  • Gość
Witam wszystkich:)
Czytam ze macie problemy z ogrzewaniem ;D
Ja rez walczymem z tym dłuugo.
Przypominalo to raczej walke z wiatrakami;P
Ale wracajac do tem. Ja do swojego poluna upchnałem nagrzewnice od  skody favorit, a do tego zeby było ciekawiej z cala obudowa i podwujnym wentylatorem " nie wiem jak sie go nazywa ale chyba nazwaliscie go odsrodkowym" no nie wazne taki jak w pluszaku tylko ze dwa takie ;D
wentylatory sa super ciche  no 3/4 mocy, na maxa sa cichsze niz fabryczny co mialem, ale  wiatr taki ze czapke z daszkiem zwialo mi z glowy jak go odpaliłem:P
No i jak juz udalo mi sie  juz  jednoste  napedowa odpalic to  po odpowietrzeniu  ukladu" nie było łatwo" bo ukrecil mi sie zawor odpowietrzajacy:(
grzanie  suuuuper.
nastepnego dnia byłem w szoku doslownie. Odpalam i po ok 30 - 40 s!!!   juz mialem cieple powietrze z nawiewu. Nie gorące ale po kilku min. inny samochod:D:D:D
Ale odrazu mowie ze jedyna rzecza jaka pasowalo to deska rozdzielcza :D

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 14, 2009, 00:13:39 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ponieważ właśnie zmarzłem w swoim polonezie znowu interesują mnie nagrzewnice... Nie było by tak źle gdyby nie moim zdaniem złe rozprowadzenie ciepła po wnętrzu. Najbardziej niedopracowany moim zdaniem jest nadmuch na nogi. Przy dłuższej jeździe z większą prędkością mamy ogrzane wnętrze ale zimno przy pedałach  :(
Ale w tym temacie zapytać chciałem o elektryczne nagrzewnice, które widziałem na zdjęciach na Alllegroo od np audi, vw. Teraz coraz więcej części jak zawory, pompy itp jest na prąd i jakoś to działa. A jak wydajne są te elektryczne nagrzewnice ? Kto miał do czynienia z takimi w innych autach ? W sumie wydaje mi się, że wstawienie takiego "kaloryferka" elektrycznego w miejsce oryginalnego nie było by trudne a nie trzeba podłączeń wodnych i zaworów tylko kabel i odpowiednie sterowanie. No i grzeje od razu...
Proszę o opinie/porady.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 14, 2009, 00:19:42 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 14, 2009, 00:25:19 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
To już sam wymyśliłem wcześniej ale interesuje mnie raczej jako ogrzewanie silnika a nie wnętrza. Może to być elementem mojego pomysłu na "elektrowebasto". I strasznie moim zdaniem drogo za trzy świece w kawałku aluminium.  Do szybkiego i może lepszego ogrzewania wnętrza bardziej teraz interesuje mnie właśnie jak to jest w innych autach z tymi elektrycznymi nagrzewnicami.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 14, 2009, 11:32:52 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A może odrazu wkręcić ze 4 świece żarowe w nagrzewnicę  :lol:  :lol:  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 14, 2009, 13:44:49 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
ten patent ze świecami jest bardzo dobry na zimowy czas . ma go coraz wiecej nowych aut a dostawczaki mniej wiecej od 2004 roku .  W efekcie przy - 10 po 2-3 min topi się przednia szyba . Z tym że polonez ze swoim 55A alternatorem mógł by szybko polec na placu boju :( a altki z plusa z klimą są żadko dostępne . jeszcze zostaje bebech od andorii 2,4TDi ale to troche zabawy .

Nagrzewnica - adaptacja z innego auta
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 14, 2009, 13:59:09 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "diodalodz"
a altki z plusa z klimą są żadko dostępne . jeszcze zostaje bebech od andorii 2,4TDi ale to troche zabawy .


ja się zastanawiam nad altkiem 120A od Omy MV6
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja