Autor Wątek: FSO Polonez Atu 2.3 turbo  (Przeczytany 30652 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 02, 2012, 23:59:08 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Volvo 700/900 wchodzi prawie seryjnie (tzn mieści się w obrysie :D ) z felgami z peugeota 80* (dokładnego modelu nie pamiętam). Centrowanie to samo co Volvo, i do tego ET 50. Są jeszcze gdzieś dostępne felgi na ten rozstaw i centrowanie z ET 55, ale nie udało mi się znaleźć.
To tak w razie gdyby ktoś jeszcze próbował pchać most Volvo do siebie.

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 03, 2012, 06:19:31 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Felgi mają 390mm średnicy i ~7-8"  nie są to niestety calowe felgi i nadają sie tylko na ściane jako ozdoba . Most z volvo 740 a to że koła będą wystawać mi pasuje. Auto ma być szersze .

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 03, 2012, 12:58:23 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Z szerokością nie ma teraz problemu, są poszerzki przykręcane ala OBRSO i uniwersalne (Gabriel ma u siebie te uniwersalne z tego co pamiętam).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 12, 2012, 12:12:20 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Witam

Wrzucam kolejny niestety mikro update. Muszę niestety stwierdzić że klątwa fso nadal wisi nad moim projektem. W poprzedni weekend tak się złożyło że miałem przewidziane całe 3 dni na dłubanie poloneza. Jechałem do domu z bananem na gębie i chęcią do pracy gdy 2 km od domu łącznik elastyczny w moim dupowozie się poddał i pod autem zobaczyłem to:



a później to:



Moje 3 dni pracy poszły w pizd...  i musiałem się zajmować reanimacją dupowozu. Z 3 dni zrobiło się pół dnia.
Cały misterny plan obspawania tyłu i być może wymiany progu poszedł w pizdu ale postanowiłem że zrobię cokolwiek i przygotuje sobie front robót.
Jako że środek auta wyglądał tak:





Wziąłem sie za niego i zacząłem od odwiercania niepotrzebnych uchwytów i mocowań.







Nie obyło się bez szkód i trochę pokaleczyłem budę. Jako ciekawostkę powiem że ruda potrafi się kryć nawet w miejscu wyglądającego całkiem zdrowo zgrzewu uchwytu na wiązkę. Mam nadzieje że weldprimer w który się zaopatrzyłem zapobiegnie takim historiom po zakończonej robocie.


Tyle udało się odwiercić.

Po wiertarce przyszła kolej na benzynę ekstrakcyjną , opalarkę i szmatę. Zmyłem resztki smoły i auto od środka jest wstępnie gotowe do spawania. Wnęką na koło się nie przejmujcie. Będzie trochę przemodelowana , dno wyleci (wspawam płaską blachę) .




Mam nadzieje że kolejny update pokaże już jakiś poważniejszy postęp w pracach.

Pozdrawiam

PS czy ktoś wie czy to co widać na zdjęciu to są tulejki przez które przechodzi śruba mocująca wspornik resora ? Ciął to ktoś kiedyś ?



Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 12, 2012, 19:28:38 pm »

Offline cezek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 676
Wiertlem rozwiercałeś zgrzewy?
Co do tego, to nie szpachla. Fabryczna izolacja i podkład.[]

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 12, 2012, 21:33:30 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
No przecież na zdjęciach wyraźnie widać wiertła i ślady po ich ingerencji na blasze.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 12, 2012, 22:32:36 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Turbonez tak dokładnie to są tulejki przez które idą te śruby.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 13, 2012, 01:10:14 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Turbonez tak dokładnie to są tulejki przez które idą te śruby.
Super informacja. Dzięki wielkie .

Co do rozwiercania zgrzwów to robiłem to frezami do zgrzewów oraz wiertłami zaostrzonymi tak jak frezy. Myslę że przy odrobinie praktyki mozna by obejsc się bez skaleczeń. To co powstało wynika tylko z niecierpliwosci. Gdybym to robił zwykłymi wiertłami to w miejscu każdego zgrzewu była by dziura ;)

pozdrawiam

EDIT

JEszcze jedno pytanie . Co to k... jest to zgrubienie nad wspornikiem resora ? czy to jest kawałek grubszej blachy ? szczerze mówiąc mam chęc wywalić całe to wzmocnienie i wspawać blachy 3 mm .
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2012, 01:15:33 am wysłana przez turbonez »

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 13, 2012, 16:40:18 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
bedziesz wywalał wnęke na zapas ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 13, 2012, 19:22:18 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
nie do końca, wnęka bedzie przemodelowana żebym miał luz na panharda. Do tego nie wiem czy nie zrobie jej głębszej o 5-10 cm bo będzie w niej bak a wysokośc na jakiej znajduje sie 30-40 litrów płynu ma spory wpływ na środek ciężkości.

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 13, 2012, 20:22:26 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 13, 2012, 23:43:52 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
no coś takiego tylko że tu masz zbiornik pod autem a ja chce wnękę a we wnęce zbiornik . Z paliwem nie ma żartów i wole żeby krawężnik/kamień/cokolwiek innego przywaliło w dwie warstwy blachy zanim dobierze się do zbiornika. (blacha to tak w cudzysłowiu bo nie wiem jeszcze jaki będzie zbiornik)

pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 14, 2012, 17:56:19 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
w tym nissanie skośne amortyzatory jak c+ :P
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 22, 2012, 14:30:39 pm »

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX / Honda TRX
    • Projekt S2000
turbonez jak byś potrzebował nowego zmodyfikowanego zbiornika pod zmniejszoną wnękę to mam takowy na sprzedaż, bo finalnie wylądował u mnie customowy alu zbiornik. Wnękę i modyfikacje:










« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2012, 14:37:23 pm wysłana przez elltry »

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 23, 2012, 09:20:01 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
z góry  przepraszam za mały OT
elltry-to Ty na początku mojej przekładki pisałes żeby w coupe robić szyby 'la sierra XR4i  i jak sie okazało postawiłeś na swoim:)
założył byś wątek o tym swoim monstrum :)
albo napisał coś tutaj właśnie ----> http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=23382.460
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2012, 09:24:30 am wysłana przez sova »
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 23, 2012, 20:40:50 pm »

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX / Honda TRX
    • Projekt S2000
ciąg dalszy OT  :P
sova dokładnie tak, to ja od szybek a'la sciera :) projekt po 2 latach działania różnych "speców" w końcu wchodzi w zaawansowany etap. Niestety w naszym dziwnym kraju nie wystarczy mieć pomysł i środki żeby móc szybko zrealizować tak nietypowy plan - jestem tego żywym przykładem..
No ale w końcu się udało i niebawem napiszę na forum coś więcej w tej sprawie :)

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 23, 2012, 21:02:48 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Mój bak będzie też customowy, w założeniu chce uniknąć surge tanka i bak ma zapewnić stały dopływ wachy do pomy/pomp.

Pozdrawiam

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 01, 2012, 22:34:37 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
http://imageshack.us/a/img600/4860/dsc050181024x768.jpg
myślałeś o takim umieszczeniu baku ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: FSO Polonez Atu 2.3 turbo
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 19, 2012, 19:58:33 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Będzie dokładnie tak tylko że bez pokrywy. Na początku pewnie bak z motorówki a potem jakiś sensowny zbiornik z przegrodami lub gąbką w środku.

Pozdrawiam