Autor Wątek: TadCar Bogucin k.Lubina  (Przeczytany 16684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 24, 2019, 12:04:53 pm »

Offline michal_84

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GLI 1997
Podepnę się pod temat.

Mam pytanie do osób, które wyważały wał. Czy do wyważania jest potrzebna trójnik wychodzący ze skrzynie biegów

Chcę wyważyć wał. w firmie:
Regeneracja Podzespołów Samochodowych
Bogusław Figura
ul. Wyzwolenia 110
43-300 Bielsko-Biała

(użytkownik Coyote1991 tam wyważał)

i kazali przysłać wał od przegubu elastycznego przy skrzyni biegów do krzyżaka przed mostem. Upewniłem się że nie chcą trójnika wychodzącego ze skrzyni biegów  (Pan z firmy stwierdził że jest to integralna część skrzyni biegów). Z kolei:

a wiesz co może być- do wyważania dajesz wał od trójnika przy skrzyni aż do krzyżaka przed mostem

oraz w Morawskim na str 130 rys 3.26 jest napisane przy trójniku ze skrzyni biegów: przedni punkt podparcia do wyważarki
trzypodporowej.

Co w końcu potrzebne jest do wyważanie wału?

Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 24, 2019, 12:51:45 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ten "trójnik" to element sztywno zamontowany do skrzyni, tak jak łapka krzyzaka jest sztywno zamontowana do mostu te elementy nie podlegaja wywazeniu z walem,
sprzeglo elastyczne to nie jest element centrujacy wal, wiec tez nie jest potrzebne,
łapka przy moscie (tylnego krzyzaka) musi jednak isc razem z mostem, zeby mozna bylo zamontowac wal do urzadzenia z docelowym krzyzakiem,

w cytowanej wypowiedzi WRB chodzi o "trójnik" na wale, a nie na skrzyni biegow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 24, 2019, 15:56:28 pm »

Offline michal_84

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GLI 1997
Dzięki za odpowiedz. Faktycznie zle zinterpretowałem wypowiedz WRB. Dzięki

Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 24, 2019, 23:27:38 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przed oddaniem wału na wyważanie, upewnij się, że pierścień centrujacy jest na swoim miejscu
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 25, 2019, 17:24:51 pm »

Offline michal_84

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GLI 1997
Robię renowację wału. Wymieniłem podpore elastyczna, przegub elastyczny i krzyżaki. Pierścień centrujący na skrzyni biegów też mam nowy