Autor Wątek: TadCar Bogucin k.Lubina  (Przeczytany 4594 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tom16

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 422
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 1.6 GSI
TadCar Bogucin k.Lubina
« dnia: Maj 23, 2015, 12:11:02 pm »
Banda złodziejów i oszustów !!

Oddałem do nich wał napędowy do poloneza w celu wyważenia bo był po zmianie krzyżaków i podpory wału.
Odebrałem wał zamontowałem i pod czas jazdy mam piękne wibracje ( od 40 do 60 km/h są mocne a od 60 km/h do 100 km/h trochę maleją )
Pojechałem złożyć reklamacje to gościo próbował mi wmówić że winą wibracji mogą być uszkodzone poduszki silnika, skrzyni biegów oraz luz na wałku atakującym oraz na wałku zdawczym w skrzyni biegów gdzie u mnie luzy nie występują i poduszki też są całe.
Potem sugerował mi jeszcze że może być luz na tulei przesuwnej i żebym to zmienił i przyjechał to mi wyważą ( u mnie ta tuleja przesuwa się dość ciężko).
Zarzekał się że jego maszyna nie oszukuje bo ma certyfikaty bo Niemcy przyjeżdżają co roku i ją sprawdzają.
Na koniec tej rozmowy powiedział że nie będzie już chyba przyjmował do swojego warsztatu wałów od poloneza bo ludzie wymagają nie wiadomo czego za małe pieniądze.

Skasowali mnie za to niby wyważanie 150 zł !
Będę z nimi walczył aby mi ten wał poprawne wyważyli.

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2015, 22:10:27 pm »
a wiesz co może być- do wyważania dajesz wał od trójnika przy skrzyni aż do krzyżaka przed mostem. a na końcówce wału skrzyni jest taki pierścień centrujący który centruje wał w gumowym przegubie, jeśli on jest zużyty to wał będzie wpadał w drgania. a wtedy żadne wyważanie nie pomoże. sprawdź ten pierścień. mało kto o tym pierścieniu wie a wszyscy narzekają że wał źle wyważony. wyważenia wału nie da się spier...ić.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1723
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 23, 2015, 22:19:57 pm »
a wiesz co może być- do wyważania dajesz wał od trójnika przy skrzyni aż do krzyżaka przed mostem. a na końcówce wału skrzyni jest taki pierścień centrujący który centruje wał w gumowym przegubie, jeśli on jest zużyty to wał będzie wpadał w drgania. a wtedy żadne wyważanie nie pomoże. sprawdź ten pierścień. mało kto o tym pierścieniu wie a wszyscy narzekają że wał źle wyważony. wyważenia wału nie da się spier...ić.
                     
                  
                  
                     
                     
                     
                        
dokładnie. jeżeli na skrzyni biegów nie ma pierscienia centrującego (wygląda podobnie do simeringu) to wał może byc wyważony do 0.0001 grama a wibracje i tak będą. znam temat z autopsji.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 23, 2015, 23:23:20 pm »
jest simering- a za simeringiem jest pierścień w kształcie baryłki i on centruje wał, guma przegubu nie centruje. żeby nie być gołosłownym pierścień wygląda tak : http://allegro.pl/kamien-pierscien-centrujacy-wal-125p-polonez-nowy-i5352071563.html
kupiłem jeden- na zapas.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2015, 23:35:03 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1723
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 24, 2015, 06:50:39 am »
a na ten pierscien nachodzi takie plastikowe cos w podobie do simeringu.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3051
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 24, 2015, 10:46:22 am »
Pokażcie foto, bo mam książkowe katalogi i jakoś nie mogę się dopatrzeć gdzie on jest.
On jest umieszczony na tym wieloklinie gdzie jest główka ( gdzie mocowany jest łącznik)? i on siedzi w nim w środku?
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2015, 10:50:28 am wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline Tom16

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 422
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 1.6 GSI
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 24, 2015, 12:05:39 pm »
Kiedyś u nich wyważałem wał i było ok. Ale rozpadł mi się potem w nim krzyżak i kupiłem drugi wał i założyłem i wszystko ładnie chodziło do momentu aż krzyżak zaczął "cpykać" i zregenerowałem wał (nowa podpora wału, krzyżaki ) ten który kiedyś mi wyważali. Po wyważeniu założyłem go i efekt był taki jak na początku postu napisałem. Rozpędzając się do tych 100 km/h i wrzucając na luz słychać dudnienie i deliktanie wibruje.

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3051
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2015, 13:13:08 pm »
Kiedyś u nich wyważałem wał i było ok. Ale rozpadł mi się potem w nim krzyżak i kupiłem drugi wał i założyłem i wszystko ładnie chodziło do momentu aż krzyżak zaczął "cpykać" i zregenerowałem wał (nowa podpora wału, krzyżaki ) ten który kiedyś mi wyważali. Po wyważeniu założyłem go i efekt był taki jak na początku postu napisałem. Rozpędzając się do tych 100 km/h i wrzucając na luz słychać dudnienie i deliktanie wibruje.

Za twarda podpora, pewnie rzemiosło.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 24, 2015, 13:58:10 pm »
Podpora ze starych zapasów, miękka.

Nie ma porównania do podpory firmy Polfarmer. Oczywiście ta jest dużo bardziej miękka.

Wiem bo byłem i oglądałem.  <spoko>

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 24, 2015, 14:08:27 pm »
mruk1313. pierścień środkujący przegubu elastycznego znajduje się na końcu wałka głównego skrzyni biegów- na wieloklin nałożony jest trójnik, później nakręcona jest nakrętka ściskająca wszystkie elementy wałka głównego skrzyni a na jego koniec nakłada się sprężynę dociskającą simering, (sprężyna opiera się o nakrętkę i o simering), następnie nakłada się simering i pierścień środkujący i zabezpiecza segerem. simering wchodzi w tuleję trójnika wału napędowego i zabezpiecza przestrzeń w której pracuje pierścień centrujący. w kilku książkach do poloneza to miejsce jest pominięte! w spisie simeringów tego simeringa nie ma !
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2015, 14:39:45 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1723
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 24, 2015, 19:55:33 pm »
mruk1313. pierścień środkujący przegubu elastycznego znajduje się na końcu wałka głównego skrzyni biegów- na wieloklin nałożony jest trójnik, później nakręcona jest nakrętka ściskająca wszystkie elementy wałka głównego skrzyni a na jego koniec nakłada się sprężynę dociskającą simering, (sprężyna opiera się o nakrętkę i o simering), następnie nakłada się simering i pierścień środkujący i zabezpiecza segerem. simering wchodzi w tuleję trójnika wału napędowego i zabezpiecza przestrzeń w której pracuje pierścień centrujący. w kilku książkach do poloneza to miejsce jest pominięte! w spisie simeringów tego simeringa nie ma !
lepiej sie tego nie da opisac. podpisuje sie pod tym nogami i rekami
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3051
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 24, 2015, 21:05:57 pm »
mruk1313. pierścień środkujący przegubu elastycznego znajduje się na końcu wałka głównego skrzyni biegów- na wieloklin nałożony jest trójnik, później nakręcona jest nakrętka ściskająca wszystkie elementy wałka głównego skrzyni a na jego koniec nakłada się sprężynę dociskającą simering, (sprężyna opiera się o nakrętkę i o simering), następnie nakłada się simering i pierścień środkujący i zabezpiecza segerem. simering wchodzi w tuleję trójnika wału napędowego i zabezpiecza przestrzeń w której pracuje pierścień centrujący. w kilku książkach do poloneza to miejsce jest pominięte! w spisie simeringów tego simeringa nie ma !
lepiej sie tego nie da opisac. podpisuje sie pod tym nogami i rekami


Dziękuję za rzeczowy opis, bo gapiłem się jak szpak w ci....w knigach i nie znalazłem tego.
Dziękuje, bardzo. Patrzyłem na zapasowej skośnej IV rzeczywiście jest i to rozwalone, jakieś takie niekształtne. Jutro zwale wał i zerknę w 125p bo tez mi dudni po wymianie krzyżaka juz od 2 lat.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1577
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 25, 2015, 11:33:52 am »
A ja mam pytanie co do tego pierścienia. Jak to jest z jego ewentualną wymianą? Ściągam segera i wypadnie/wyjdzie lekko/czy trzeba użyć jakiegoś ściągacza?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline Tom16

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 422
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 1.6 GSI
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 25, 2015, 13:04:04 pm »
A ja mam pytanie co do tego pierścienia. Jak to jest z jego ewentualną wymianą? Ściągam segera i wypadnie/wyjdzie lekko/czy trzeba użyć jakiegoś ściągacza?

Wczoraj patrzyłem w książce trzeciaka ( ostatnie wydanie do plusa ) i tam na rysunku było pokazane że trzeba użyć ściągacza.

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2955
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 25, 2015, 13:19:52 pm »
ostatnio wymieniałem, bez dobrego ściągacza nie podchodź. musi mieć blokadę łapek, bo inaczej rozjeżdżają się na boki i nie zdejmiesz.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3375
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 25, 2015, 15:55:02 pm »
A ja mam pytanie co do tego pierścienia. Jak to jest z jego ewentualną wymianą? Ściągam segera i wypadnie/wyjdzie lekko/czy trzeba użyć jakiegoś ściągacza?

Mówiłem że ściągacz potrzebny to nie wierzył... :D

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 25, 2015, 19:14:05 pm »
cała przestrzeń wokół pierścienia powinna być w smarze. ten pierścień zakłada się palcami i palcami powinien dać się zdjąć. bez ściągacza. jeśli nie daje się ruszyć, to go zapsikać penetratorem i obstukać poosiowo. jeśli kwalifikuje się do wymiany to wrzucić wsteczny, złapać go szczypcami i próbować kręcić, nowy składać na olej. jeśli podczas zakładania segera zrobiła się jakaś zadra to spiłować ją delikatnie pilniczkiem. z 40 letniej skrzyni 132 dał się zdjąć bez żadnych problemów. z polonezowej z 1993 roku też zeszedł bez problemu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 957
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 17, 2015, 22:45:11 pm »
a mają to w sklepach ?? bo z alledrogo juz wykupiono :-(
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2955
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 18, 2015, 00:10:14 am »
ten pierścień zakłada się palcami i palcami powinien dać się zdjąć. bez ściągacza.
rozbierałem kilka skrzyń i zawsze trzeba było używać ściągacza. nawet młotek z przecinakiem, nie dawały żadnego efektu.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2297
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: TadCar Bogucin k.Lubina
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 18, 2015, 01:10:40 am »
dzieje się tak bo większość "mechaników" nie potrafi założyć płytki osadczej tak aby nie porysować wałka, o zdejmowaniu nawet nie wspominam bo większość robi to wkrętakiem bo albo nie ma szczypiec pod ręką i nie chce im się ich szukać albo wcale ich nie mają. później zakładając pierścień wali go młotkiem bo zadry którą wcześniej zrobił, nie usunął. a wystarczyło delikatnie przejechać raz czy dwa pilniczkiem. żeby pierścień wymagał ściągacza trzeba by było go zakładać na "gorąco". wtedy nie potrzebna by była płytka osadcza. 
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.