Autor Wątek: Odkręcanie śruby koła pasowego  (Przeczytany 16625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 06, 2010, 10:01:03 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Bocian_s#313"
Zawsze można zrobić to jak podaje instrukcja. Wyjąć skrzynię i przykręcić blokadę koła zamachowego.

Jak wymieniałem rozrząd w 1,8 to zrobiłem w podobny sposób tyle że koło zamachowe zablokowałem łapiąc za kołek ustalający docisku sprzęgła. 160Nm bez problemu utrzymał i nic się nie działo.

Przy skręcaniu zastosowałem klej do gwintów czerwony. Było na nim napisane że śruby sklejone takim klejem da się odkręcić tylko specjalistycznymi narzędziami. Ciekawe co ja będę przechodził jak zechcę zmienić rozrzad kolejny raz...

Po co kleić skoro to samo nie chce się odkręcać  :mrgreen:

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 06, 2010, 11:08:08 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "Gandziorz"
Cytat: "Bocian_s#313"
Zawsze można zrobić to jak podaje instrukcja. Wyjąć skrzynię i przykręcić blokadę koła zamachowego.

Jak wymieniałem rozrząd w 1,8 to zrobiłem w podobny sposób tyle że koło zamachowe zablokowałem łapiąc za kołek ustalający docisku sprzęgła. 160Nm bez problemu utrzymał i nic się nie działo.

Przy skręcaniu zastosowałem klej do gwintów czerwony. Było na nim napisane że śruby sklejone takim klejem da się odkręcić tylko specjalistycznymi narzędziami. Ciekawe co ja będę przechodził jak zechcę zmienić rozrzad kolejny raz...

Po co kleić skoro to samo nie chce się odkręcać  :mrgreen:


Właśnie dla tego się nie odkręca.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 06, 2010, 11:38:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Gandziorz"
Po co kleić

Bo tak zaleca fabryka. NO i tu poluzowanie śruby może nawet = koniec silnika.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 06, 2010, 23:43:28 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Ja nic nie kleiłem żadnych gwintów a i tak zawsze makabrycznie ciężko było odkręcić tą śrubę.

Bocian to po zaklejeniu czym to odkręcasz? Ja fakt faktem ohv miałem ale rodzaj problemu ten sam.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 07, 2010, 00:15:58 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Gandziorz"
Bocian to po zaklejeniu czym to odkręcasz


a co tam napisze jeszcze raz, porządny klucz pneumatyczny, plus porządnie  zablokowane kolo zamachowe
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 07, 2010, 19:13:34 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
U mnie nie było przykręcane na żadne kleje, raz dymańcem na 160Nm, drugi raz jak zakładałem wspomaganie to na przysłowiową pałę (ponieważ nie miałem dynamometrycznego) dokręciłem kluczem tak, że samochód mimo biegu i rękawa się przesuwał - wszystko gra i śmigo. U Zoltana podobnie było robione. Siakieś dziwne silniki mamy czy co? Bo ja rozumiem, żeby się w jednym odkręciło komuś, no ale nie w przysłowiowym co drugim. Odkręcane zawsze "rozrusznikiem" tak, że aż nawet samochód odpalił  8) i nigdy silnik nie płakał, że ma źle ;)
Przestańta się cackać.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 07, 2010, 20:27:17 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Cytat: "AndrewS#100"
porządny klucz pneumatyczny, plus porządnie zablokowane kolo zamachowe
duzym pneumatem pusci wszystko, nie trzeba nawet blokowac koła zamachowego wystarczy ze na biegu bedzie :wink:
Powered by Lpg.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 07, 2010, 20:42:36 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Wrzucałem piąty bieg, zaciągnięty ręczny (zrobiłem go na żyletę, na piachu oba koła blokuję w miejscu), pod wszystkimi czterema kołami duże cegły, silnik odkręciłem od belki zawieszenia i podnosiłem podnośnikiem, żeby koło pasowe wyszło powyżej czoła pasa przedniego, wyjmowałem chłodnicę z silnika, porządna nasadka nr 22, przedłużka i rurka stalowa. I stojąc na samochodzie, szarpiąc tą rurę obiema rękami powodowałem wjeżdżanie samochodu na te cegły (i to z piątego biegu!) oraz trzeszczenie sprzęgła. Nie spodziewałem się, że siła dwóch rąk uda mi się zerwać siłę jego docisku, a mam je prawie nowe, wymieniałem je w zeszłym roku, ma max. 20 kkm zrobione.
Różne rzeczy w swoim życiu rozkręcałem, bawiąc się w wojsko asystowałem nawet w zdejmowaniu z czołgu kół koronowych, napędzających gąsienice, klucz do tego używało kilku szwejków, jeden go trzymał, a paru wieszało się na nim. I poszło. Będąc w technikum rozbieraliśmy zapieczony wahacz w naczepie do Jelcza siodłowca. I dało się to porobić.
A tej za****ej śrubki jak nie ruszyłem, tak ruszyć nie mogę.

ps. Pewien mechanik powiedział mi, widząc ten pasek rozrządu, że wydaje mu się, że jest oryginałem. Jeśli tak - to miałby prawie lat czternaście i 165 kkm przebiegu. Możliwe by to było?

A taki klucz da radę? Wg mnie, chyba nie.. http://moto.allegro.pl/item876130021_klucz_elektryczny_udarowy_1_2_profi_1250w_fv.html
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 07, 2010, 20:50:51 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "oprawca_1978"
lat czternaście i 165 kkm przebiegu. Możliwe by to było?
to masz przebieg wymiany jak w instrukcji do poldrovera.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:00:41 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "BARTEK#1925"
Cytat: "oprawca_1978"
lat czternaście i 165 kkm przebiegu. Możliwe by to było?
to masz przebieg wymiany jak w instrukcji do poldrovera.


A no tak - jest tam napisane pięć lat albo 170 kkm. Ale pasek wygląda źle - napinacz dociągnąłem na maksa, nie co prawda luźny, ale nie idzie ustawić właściwie rozrządu na znakach z racji wyciągnięcia paska, wałki opóźnione są względem wału korbowego jakieś półtora zęba. Do tego, jak się pasek wywinie na lewą stronę i przyjrzy dokładnie podstawom jego zębów, to widać, że większość jest już podcięta, na krawędzi paska też gołym okiem widać.
Jak go nie wymienię, to zaniedługo trzaśnie, któryś ząb wreszcie nie wytrzyma. Albo przeskoczy po prostu. Efekt będzie ten sam, wiadomy.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:09:46 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
oprawca_1978,  po poczytaniu uważam, że w Twojej metodzie nie ma tego "pier...niecia", o którym jest cały czas mowa. Czy to specjalny klucz, czy zwykły młotek, czy rozrusznik albo nawet przecinak to potrzebny udar, który "wzruszy" gwint...  Dwa razy zabierałeś się do tego tak samo. Przedłużka to też "amortyzacja". Auto, aż wjeżdżało na cegły i co wtedy ? Ciągnąłeś dalej czy z tego powodu odpuszczałeś ?
Zmień metodę może
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 07, 2010, 23:02:20 pm »

polofix

  • Gość
kolega powyzej ma swieta racje.nie pomoga klucze z pieciometrowymi przeddluzkami.jest potrzebne uderzenie.czy to klucz udarowy,czy mlotek i krotki klucz.proponuje na poczatek sprobowac to drugie.podobnie ma sie w zwyklym silniku fiatowskim.opisane sa rozne metody rozkrecania kola na wale ale prawie nikomu nie dalo sie nimi rozkrecic.jest tam sruba na duzy klucz i odpalanie z wlozonym kluczem rzadko pomaga,klucze wielkiego rozmiaru i silowanie sie bez sensu. kazdemu kto podjedzie odkrece to nieduzym mlotkiem i przecinakiem w ciagu 5 sekund!!!!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 07, 2010, 23:10:35 pm »

Lukasz

  • Gość
jedz na serwis gdzie zmieniaja opony dla TIR-ow. i niech sprobuja zaatakowac ta srube czyms takim -
 
http://moto.allegro.pl/item877876878_yato_yt_0961_klucz_pneumatyczny_udarowy_cal_2800nm.html

albo taka maszynkom do odkrecania srub w ciezarowkach - nie znalazlem jej na allegro - na kolkach z taka dluga "lufa" zasilana 360 v tzw "sila".

takie maszynki odrecaja sruby z naczep i ciezarowek bez wiekszego problemu.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 08, 2010, 10:57:10 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Ale żeby podejść tym magicznym urządzeniem do tej śruby, to musiałbym znów wyciągać chłodnicę, odkręcać silnik od belki, podnosić go i wyjmować atrapę chłodnicy. To już lepiej by było, jakby taki Zenek z warsztatu od TIR-ów pożyczyłby mi ten klucz.
Ale jest następny problem. Skąd wziąłbym u siebie na podwórku "siłę"?
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 08, 2010, 11:29:40 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
A moze lepiej pogimnastykowac sie z paskiem tak jak zrobil to kiedys AndrewS. Bez zdejmowania kola :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 08, 2010, 12:34:57 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Mam już kupiony uszczelniacz przedni wału korbowego i chciałbym go w nim zmienić, choć oryginał jeszcze nie cieknie, poza tym chciałbym zdjąć pompę oleju i sprawdzić jej szczelinomierzem luzy, choć nie jest źle, silnik po odpaleniu trzyma lekko ponad 0.4 MPa (olej porządny półsyntetyk 10W40, na pełnym 5W40 trzymał tak samo) a ciśnienie oleju spada dopiero po nagrzaniu się oleju, gdy odpalam go na luzie, to pomimo nagrzania do 90 stopni, ciśnienie trzyma się dotąd, aż olej się nie rozgrzeje i nie rozrzedzi.

Będę próbował odkręcać to ręcznie, ale po zablokowaniu wieńca koła zamachowego jakimś porządnym czymś, po wyjęciu rozrusznika.
Ale dopiero, jak się będzie ciepło robić.
Teraz przepalam go co jakieś trzy - cztery dni, żeby krowę wykarmić (62 Ah).
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 08, 2010, 13:07:36 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytuj (zaznaczone)
Teraz przepalam go co jakieś trzy - cztery dni, żeby krowę wykarmić (62 Ah).


To wyjmij akumulator i wstaw do mieszkania :!:

Temat odkręcania u Ciebie śruby koła pasowego proponuję już zakończyć - padło już tyle podpowiedzi i alternatywnych rozwiązań, że nie ma się co dalej na ten temat produkować - skoro i tak nie będziesz tego teraz robił.

Nie nabijać sobie postów!!
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 08, 2010, 18:18:22 pm »

Lukasz

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
jak już to 380, a obecnie 400. :mrgreen:


ale sie "bardzo mocno uderzylem"  :P  jak dziecko....  :mrgreen: