Autor Wątek: Hamownia - Czerniewice 2010  (Przeczytany 33276 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #80 dnia: Wrzesień 15, 2010, 06:51:08 am »

snikers

  • Gość
Cytat: "misiek_staszic"
Cytat: "snikers"
Cytat: "Konrad#1927"
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?


Należalo by zacząc od tego czym jest moc i moment obrotowy... Ale od tego są szkoły. Hamownia natomiast mierzy przyspieszenie znanej masy (rolek) rozpedzanych przez silnik i uklad przeniesienia napedu. Nastepnie mierzy sie sam uklad przeniesienia napedu. Po przeliczeniu wzorow z podstawowki otrzymujemy moc silnika i moc na kolach, moment obotowy a nawet sprawnosc ukladu przeniesienia napedu. cuda

[ Dodano: 14 Wrz 2010 20:45 ]
Cytat: "misiek_staszic"
Cytat: "Konrad#1927"
Skoro już do tego dochodzimy, to może ktoś to się na tym zna wyjaśni w jaki sposób dokonywany jest pomiar na hamowni i co może mieć wpływ na jego przekłamanie?


Ja twierdzę że na "ząbkowanie" wykresu z hamowni mogą mieć wpływ harmoniczne z agregatu prądotwórczego zasilającego hamownię. Każdy agregat prądotwórczy (a raczej jego prądnicę) należy obowiązkowo uziemić podczas jego pracy! A nie postawić, włączyć zapłon, uruchomić silnik i korzystać. I nie ma znaczenia czy jest to agregat z silnikiem od kosiarki, czy profesjonalny sprzęt. Każda bezszczotkowa prądnica samowzbudna wymaga uziemienia podczas pracy. Posiadam dwa agregaty, zasilam nimi działkę oraz awaryjnie część domu (zaniki prądu kilka razy na tydzień), i jeżeli agregat jest nieuziemiony, to nie ma mowy o oglądaniu TV czy słuchaniu tunera w wieży. A tuner sat. pokazuje nawet "brak sygnału". Po prostu poziom zakłóceń RE jest ogromny. Dodatkowo prosty układ zapłonowy silnika agregatu "sieje" równo zakłóceniami, a silnik i prądnica mają jedną wspólną masę. Wystarczy że uziemię tymczasowo moje agregaty kawałkiem miedzianego drutu wsadzonego w ziemię - problem zakłóceń znika.


tutaj mozna by sie zgodzic, znajac metode pomiaru predkosci rolek. zakladajac najprostrza, najtansza i najlatwiejsza do zrealizowania oraz twierdzac ze uklad zasilania tego ustrojstwa jest zrobiony z gow...a to masz racje ;)

ps jak mierzyli obroty silnika?



Ja się interesowałem tym ich agregatem na tegorocznych Czerniewicach...

[url=http://img444.imageshack.us/img444/9793/dsc02220q.th.jpg]Obrazek[/URL]

 Sprzęt całkowicie nie do tego. Fakt, jest markowy, więc był drogi, ale nie znaczy że dobry. Inne agregaty są do zasilania elektroniki a inne do elektronarzędzi. Ten jest bez AVR... Nie powinni nawet podłączać pod to tego monitora LCD! W takim typie agregatu napięcie oraz, co jest nawet ważniejsze, częstotliwość prądu na wyjściu z prądnicy jest zależne od obrotów prądnicy = obrotów silnika (połączone są 1:1). Przy 3000 rpm uzyskujemy 230V i równe 50Hz. Napięciowo jak troszkę pływa to jeszcze ujdzie, mamy przecież w sprzętach stabilizatory napięć a większość nowoczesnych zasiladeł to przetwornice. Ale pływanie częstotliwości jest wręcz niedopuszczalne! Do takiego agregatu można podłączać elektronarzędzia a nie sprzęt pomiarowy! Może na monitorze tego nie widać, i komputery nawet na takim zwykłym agregacie bez AVR pracują okej, ale spróbujcie podłączyć chociażby radiostację CB lub KF przez zasilacz sieciowy i spróbujcie pogadać. A najlepiej to polecam podłączyć oscyloskop do wyjścia. Tylko się nie przeraźcie :)

Poza tym silnik agregatu posiada odśrodkowy regulator obrotów, czyli utrzymuje 3000 rpm niezależnie od obciążenia mechanicznego odpowiednio sterując przepustnicą. Ale jak tylko jest zmiana obciążenia (np. załączają dmuchawę lub włączają inny odbiornik elektryczny) to zawsze obroty troszeczkę popłyną (a wraz z nimi częstotliwość i napięcie na wyjściu) zanim silnik je sobie ustabilizuje. No i nie wymagajmy od 1-cylindrowego silnika z zasilaniem gaźnikowym oraz zapłonem typu "Briggs Magnetron System" równej pracy w każdych warunkach.

A cukru do zupy dodaje fakt że ten agregat uziemiony nie był na Czerniewicach. Widoczny kawałek przewodu żółto-zielonego łączy chassis agregatu z silnikiem...

Offtop:
Silnikowo agregat nawet spoko, Briggs & Stratton z serii Vanguard (Commercial Power) 7,5 konia 4-suw OHV, te silniki doskonale znoszą gaz z butli turystycznej :D :D :D Sprawdzane.

A to w takim razie moge się zgodzic :)

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #81 dnia: Wrzesień 16, 2010, 07:19:16 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
przekłamanie hamowni polega przede wszystkim na  panujących warunkach atmosferycznych ( ciśnienie atmosferyczne, wilgotność powietrza itp) jeśli chodzi o sam sposób  zasilania urządzeń i ząbkowanie wykresu to problem nie poległa tam na  agregacie tylko na  samym przewodzie sygnałowym z rolek do kompa ( mieli z nim niejednokrotnie problemy nawet podczas pomiarów w tym roku  w Wiśniowej Górze), jak widać za bardzo nic z nim nie zrobili.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #82 dnia: Wrzesień 16, 2010, 14:42:54 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
mam takie pytanie teoretyczne. moment jaki produkuje silnik przechodzi jeszcze przez kilka przelozen wiec jest mnozony przez  przełożenie biegu i przelozenie mostu... Czy to sie jakos uwzglednia dla kazdego pojazdu z osobna ?

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #83 dnia: Wrzesień 16, 2010, 18:19:03 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "bisz"
mam takie pytanie teoretyczne. moment jaki produkuje silnik przechodzi jeszcze przez kilka przelozen wiec jest mnozony przez  przełożenie biegu i przelozenie mostu... Czy to sie jakos uwzglednia dla kazdego pojazdu z osobna ?

mierzona jest predkosc silnika i auta (kol) wiec mozna wyliczyc przelozenie i odpowiednio sam moment na silniku i na kolach

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #84 dnia: Wrzesień 16, 2010, 18:49:34 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jak ktoś ma chęć  sobie przetłumaczyć to podaje  linka na  korekcji mocy dla hamowni.
http://www.scielo.br/scielo.php?pid=S1678-58782003000300010&script=sci_arttext
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #85 dnia: Wrzesień 18, 2010, 01:08:22 am »

misiek_staszic

  • Gość
Cytat: "Mariusz#1926"
jeśli chodzi o sam sposób zasilania urządzeń i ząbkowanie wykresu to problem nie poległa tam na agregacie tylko na samym przewodzie sygnałowym z rolek do kompa ( mieli z nim niejednokrotnie problemy nawet podczas pomiarów w tym roku w Wiśniowej Górze), jak widać za bardzo nic z nim nie zrobili.


Aha... Warto wiedzieć... ;/ Szkoda że dopiero teraz się coponiektórzy dowiadują o tym...

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #86 dnia: Wrzesień 20, 2010, 08:58:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czyli co w 2011 ich zapraszamy czy nie ??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #87 dnia: Wrzesień 20, 2010, 09:22:02 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
można by  spróbować   znaleźć kogoś innego, wtedy byśmy zobaczyli  jak sprawa wygląda  w wykonaniu innej firmy
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #88 dnia: Wrzesień 20, 2010, 10:04:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
a jest ktoś inny??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #89 dnia: Wrzesień 20, 2010, 13:50:43 pm »

misiek_staszic

  • Gość
I tu jest problem... Agma nie bez powodu jeździ po całej polsce... Ja tam do nich nic nie mam, a to co tu napisałem to nie po to by robić tanią sensację, tylko by poprawili co mają do poprawienia i tyle. Bo w celach porównawczych hamownia sprawdza się.

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #90 dnia: Wrzesień 20, 2010, 15:18:57 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "misiek_staszic"
Bo w celach porównawczych hamownia sprawdza się.
Też uważam że mierząc jakąś wartość miernikiem obarczonym błędem to i tak wynik porównawczy dla wielu pomiarów jest miarodajny. Wartość rzeczywista to już inna inszość .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #91 dnia: Wrzesień 20, 2010, 23:14:07 pm »

misiek_staszic

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "misiek_staszic"
Bo w celach porównawczych hamownia sprawdza się.
Też uważam że mierząc jakąś wartość miernikiem obarczonym błędem to i tak wynik porównawczy dla wielu pomiarów jest miarodajny. Wartość rzeczywista to już inna inszość .


Dokładnie, i ja nie neguję tej hamowni. Zdaję sobie sprawę jak ciężko cokolwiek zorganizować w ogóle, i jestem wdzięczny że jest ta hamownia... Dla obopólnego dobra można by po prostu zadbać o wyniki tych pomiarów, w końcu płacimy za nie :)

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #92 dnia: Wrzesień 21, 2010, 08:04:34 am »

snikers

  • Gość
blad jest zawsze bledem i takie podejscie moze byc niewlasciwe.

zakladacie ze hamownia ciula w jedna strone o stala wartosc i mozecie porownac kto ma wiecej mimo bledu ktory wg was jest staly.


blad moze byc przypadkowy i nie zawsze w jedna strone. jeden pomiar moze zanizyc, inny zawyzyc

Hamownia - Czerniewice 2010
« Odpowiedź #93 dnia: Wrzesień 21, 2010, 21:51:49 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Cytat: "Bocian_s#313"
a jest ktoś inny??
właśnie sęk w tym że nie ma. Pan Maciej jako jedyny oferuje hamownie obwoźną, mam warsztat dwie ulice od niego i widzę jak krąży z hamownią, u nas w Toruniu nawet na zlot BMW przyjeżdża.
nie masz hebla w gazie?! To narazie!