Autor Wątek: Cięgno hamulca ręcznego a model auta  (Przeczytany 2632 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cięgno hamulca ręcznego a model auta
« dnia: Marzec 30, 2006, 08:56:06 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witam.

Ostatnio z nie mojej winy urwało się cięgno hamulca ręcznego ł?cz?ce d?wignię ręcznego z d?wigni? po?redni? pod podłog? (taki kawałek powyginanego drutu fi-8). Posiadam model MR93 z 95 roku z hamulcami LUCAS i silnikiem rovera (to jakby kto? nie wiedział ;) ) Złamała się sama końcówka przy tej dolnej d?wigni. Udałem się zatem na szrot i zanabyłem stosown? czę?ć. Zadowolony zaj?łem się wymian? i ZONK. Okazalo sie że to "nowe" cięgno jest o około 2cm krótksze od starego złamanego. Oczywi?cie nie dało się założyć tego krótszego cięgna ponieważ dolna czę?ć zawadzałaby o przewody paliwowe. A że było już sobotnie popołudnie i potrzebowałem sprawnego auta to zakombinowałem i dorobiłem przedłużkę z kawałka płaskownika.

Niemniej jednak nasuwa mi się pytanie czy były różne wersje tego cięgna i gdzie znale?ć zależno?ć.


Jeszcze jedno małe spostrzeżenie. Położenie d?wigni po?redniej względem osi symetrii ma ogromne znaczenie na siłę docisku hamulca ręcznego. niestety popełniłem bł?d i niepotrzebnie zrobiłem przedłużkę z płaskownika 4cm zamiast 2cm. Po wyregulowaniu linki ręcznego owszem działa to jako? ale siła potrzebna do zaci?gnięcia ręcznego i jego efektywno?ć pozostawiaj? wiele do życzenia.
Cały pic polega na tym że teraz czę?ć d?wigni po?redniej odpowiadaj?ca za ci?gnięcie linki, w stanie spoczynkopwym, jest jakie? 45 stopni od pionu w kierunku tyłu auta. Po dogłębnym przeanalizowaniu sprawy najefektyniej będzie to działało w chwili gy ta czę?ć będzie skierowania pionowo w dół.

Nie wiem jak jest ona usytuowana w starszych modelach ale może poniek?d tu jest dodatkowa sprawa utrudniaj?ca działanie hamulca ręcznego.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Cięgno hamulca ręcznego a model auta
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 30, 2006, 16:52:19 pm »

russell1

  • Gość
A to masz wersje z hamulcem ręcznym.....   ręczny montowali dopiero razem z LUCASem.. ja nie mam lucasa i ręcznego tez nie.   Ja nie wiem czy tym konstuktorom wogóle cos wyszło........

Cięgno hamulca ręcznego a model auta
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2006, 16:57:02 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Cytat: "russell1"
A to masz wersje z hamulcem ręcznym.....   ręczny montowali dopiero razem z LUCASem.. ja nie mam lucasa i ręcznego tez nie.   Ja nie wiem czy tym konstuktorom wogóle cos wyszło........

Nie rozumiem Twojej wypowiedzi! Jak to reczny dopiero montowali z Lukasem, to w takim razie co ja mam za dzwignie pomiedzy fotelami - od katapulty??
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Cięgno hamulca ręcznego a model auta
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 30, 2006, 18:02:51 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "MaciejFSO#1830"
to w takim razie co ja mam za dzwignie pomiedzy fotelami - od katapulty??

nie zaci?gaj bo cię wystrzeli w powietrze :roll:

Cięgno hamulca ręcznego a model auta
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 30, 2006, 18:12:42 pm »

RooS

  • Gość
o ile zalapalem aluzje to koledze chodzilo o to ze to jest dzwignia ktora jest tam od  niczego bo na pewno nie od hamowania:P i reczny dziala jak powinien dopiero w lucasach ;)

Cięgno hamulca ręcznego a model auta
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 30, 2006, 18:37:45 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Roos#1885"
o ile zalapalem aluzje to koledze chodzilo o to ze to jest dzwignia ktora jest tam od niczego bo na pewno nie od hamowania:P i reczny dziala jak powinien dopiero w lucasach

mozliwe chociaz ja nie narzekam na swoj reczny

Cięgno hamulca ręcznego a model auta
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 30, 2006, 18:44:27 pm »

RooS

  • Gość
w porownaniu z tym co dzis widzialem u Marcina18 to rzeczywiscie moj to zyleta..:P ale ogolnie to na suchym to prawie tak jakby go nei bylo

Cięgno hamulca ręcznego a model auta
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 30, 2006, 20:02:55 pm »

russell1

  • Gość
RooS#1885,   dokł?dnie o to sie mnie rozchodziło  :mrgreen:  :mrgreen:

Cięgno hamulca ręcznego a model auta
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 30, 2006, 20:09:50 pm »

Russell

  • Gość
znowu sie zalogowac nie mogłem..     Ręczny w caro można nazwac widmowym,  (  (OT)  dzwignia do katapultowania pasażera - słyszeli?cie jak detektyw inwektyw dzwonił na PKS łańcut bo mu sie to w jelczu zepsuło?)) Niby dzwignia jest, ale nawet na małej górce trzeba wrzucac bieg bo samochód zjeżdza.   Rozbierałem go z milion razy. czysliłem, smarowałem, naci?gałem.  podziałał do pierwszego uzycia i dalej to samo. Wiecej by dało jakbym se hamulce z roweru przeszczepił. albo taki manewr jak w motocyklach, wychodzisz, i siup na nózke stawiasz, tył w powietrzu.   :mrgreen:

[ Dodano: 2006-03-30, 20:19 ]
a tak nawi?zuj?c troche do tego o co pytał Bocian_s#313, , o rózne wersje hamulca i walke z nim.  Ktos niedawno pytał czyby nie zrobic takich działów. Np wszystko o 2.0 dohc, albo o niewiem, zawiło?ciach zwi?zanych z tylnym mostem czy wł?snie hamulcach.  jakbym sie znał na tym jak sie to robi to bym nawet był chętny pomóc, zeby zbierac wszystkie np skany z morawskiego, wspierac opisem technicznym, potem własnymi uwagami, a na koniec komentarze ludzisków, to by było fajne i wrzucac to na strone w formie jakis odnosników do artykułow. Mówiłem juz ze tak ostatnio zrobili na capri.pl ze wybiera sie wersje silnikow? i rocznik, i tam ma sie skany zdjęc podzespołów, rysunki rozkł?daj?ce np silnik czy skrzynie na czę?ci pierwsze. wszystko było by jasne bo teraz i tak nowe posty to te same pytania. wyje most, duzo pali, itd.

Cięgno hamulca ręcznego a model auta
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 31, 2006, 09:15:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
/I co z teog że mam LUCASA jak w tej chwili tez ine mam ręcznego ;). Znaczy się niby jak już zablokuję na postoju to nie przepchnę ale o zablokowaniu kół mogę zapomnieć. A wszystko przez jedn? mał? d?wignię po?redni?   :twisted: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.