Autor Wątek: Polonez 2000 OHC (Ford)  (Przeczytany 12901 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 2000 OHC (Ford)
« dnia: Kwiecień 28, 2006, 19:49:37 pm »

e_gregor

  • Gość
Witam. Wreszcie kupiłem wymarzonego oryginalnego poldka 2.0 z silnikiem forda. Chcialem sie poradzić, nawi?zać kontakt i w przyszłosci wymieniać do?wiaczenia z kim? kto ma podobne auto. Interesuj? mnie przede wszystkim informacje na temat użytkowania tego silnika, oraz możliwo?ci delikatnych modyfikacji silnika. Zamierzam też założyć gaz i my?lę o filtrze stożkowym. Chciałem też zrobić co? z wydechem bo ten polonezowski to tragedia.

Pozdrawiam wszystkich wła?cicieli Polonezów

I  love Polonez :herz:

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2006, 20:18:46 pm »

tomallus1

  • Gość
Napewno, jesli ma fabrycznie założony, to jest OHC 105KM, DOHC Fordowskie miały 125KM, a tych w poldkach nie montowali, także temat jest jak najbardziej prawidłowy.

Informacja dla e_gregora: na forum udziela się co najmniej jeden poldofordziarz - BARTEK

2000 DOHC owszem, ale Fiata.

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2006, 20:55:34 pm »

Piterson

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Szukam kogo? kto wie co? więcej na temat tago silniczka.


Na forum jest conajmniej dwóch poldfordziarzy: Bartek i Ajk. Jak masz jakies pytania to wal do nich :lol:

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 28, 2006, 20:56:21 pm »

tomallus1

  • Gość
Je?li nie znajdziesz tutaj to poszukaj na forach sierry, toż to ten sam silnik. Je?li liczysz na lepsze przyspieszenie niż podałe? to w?tpie, ten silnik katalogowo ma 13s do 100km/h (w polonezie), v max pewnie też ci nie wzro?nie, ale to ma 2 litry i o to chodzi, że ładnie się z dołu zbiera, szczególnie na wyższych biegach. Ja to w roverku, żeby wyprzedzić to musze go nieżle piłować, a ty możesz po prostu głebiej wcisn?ć prawy pedał. ;)

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 28, 2006, 21:06:47 pm »

e_gregor

  • Gość
No wła?nie trzweba go zrobić bo ma okropnego muła na niskich obrotach. Były wła?cieciel przyznał sie że w ga?niku grzebał jaki? jego znajomy magik. Auto ma dobre osi?gi ale dopiero po przekroczeniu 3-4 tys. obrotów ale wtedy to już wzrokiem za wskazówk? obrotomierza nie sposób nad?żyć ;) Przy niskich obrotach muli mi chyba gorzej niż zagazowany 1500. Do tego 2.0 też chcę gaz wrzucić i to nieco poprawi niskie obroty. Czy problem z mułem na niskich może być efektem zbyt wczesnego zapłonu? Nie chcę robić wy?cigówki i nie zależy mi na schodzeniu poniżej tych 12,5 sekundy anie na lepszym Vmax. Chcę tylko zrobić co? z dolotem i wydechem, żeby nieco stratę mocy zwi?zan? z gazem odrobić. No i je?li pare koników uzyskam to zawsze się przyda przy wyprzedzanku...

Tak na marginesie: podstawowa różnica w 2.0 vs 1.5 jest taka że mój 1500 czuł górki gdzie ja ich nie widziałem, a 2.0 tego niema :)

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2006, 01:29:25 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja chcesz to moge ci wysłac pdf " How to power tune Ford SOHC (Pinto engines) . Silnik sohc forda jest bardzo mocno podatny na modyfikacje(podobnie jak i dohc fiata) i mozna z niego niewielkim kosztem wyciagnac naprawde sporo mocy. Silnik jest wysokoobrotowy ale zamulony  długim mostem, 5 w skrzyni forda jest tez dłuzsza niz w dohc wiec jest wolny. Moja rada- zamiast mostu  3,9 załóz 4,1(od PN 1500 zamiast PN1600) i pokochasz to auto  :mrgreen:  :twisted: Niewielkim kosztem mozesz tez wyrwac wtrysk od forda co jeszcze bardziej poprawi przyszpieszenie i predkosc maksymalna :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2006, 10:46:11 am »

e_gregor

  • Gość
Fajnie. Jak możesz to podaj mi jakiego? linka do tego pliku albo wy?lij na e_gregor@interia.pl

Z góry dzięki

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 29, 2006, 11:03:54 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cze?ć koleżko, skoro kto? już mnie wymienił to się objawię  :lol:

Jak słusznie napisali wyżej Koledzy posiadam 2.0 ohc forda. Jestem niestety w tej sytuacji, że moje autko ma rzeczywistego przebiegu ok. 350 tys. km. A obecnie jest po wymianie panewek i pier?cieni. Je?li chodzi o przyspieszenie to fajnie objeżdża się niektóre zachodnie autka (miny kierowców :shock: tego się nie zapomina).
Ten motor w poldku najlepsze przyspieszenie ma na 3 i 4 biegu. Tu oczywi?cie opinie mog? być podzielone, ponieważ u mnie obecnie na autku jest skrzynia z taunusa (5 biegów, nieco krótsza jedynka i dwójka).

miłego użytkowania życzę (ja mam gaz i jest dobrze), w razie pytań wal na priva lub maila.

Jest jeszcze jeden kolega na forum który użytkuje poldoforda - Hary.

Czyli jest nas więcej i o to chodzi :P

Pozdr
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 29, 2006, 11:11:32 am »

e_gregor

  • Gość
No wiem, już paru ludzi w astrach i golfach się zdwilo jak tylko kurz za polonezem widzieli  :twisted:

Mam dwa pytanka:

1) czy zalozenie mostu z wiekszym przelożeniem nie zmniejszy żywostno?ci półosi albo całego mostu?

2) mój poldek to caro i ma typow? kierownicę jak? montowali do carusów i pytanie czy pasuje do niego ta stara kierka jak? miał borewicz? (może kto? mado sprzedania tak??)

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 29, 2006, 11:15:07 am »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Po co Ci kierownica od Borewicza, jest strasznie toporna i wielka, lepiej juz sobie zaloz kierownice od malucha - jest o mniejszej srednicy i ma grubsza obrecz dzieki czemu pewniej sie ja w dloni trzyma.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 29, 2006, 11:42:18 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja tam osobi?cie lubię t? star? kierę, choć jest wielka jak od stara :mrgreen:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 29, 2006, 11:44:59 am »

e_gregor

  • Gość
Ta od borewicza ma chyba taka sam? ?rednice jak od caro, co? Nie chce kierki od malucha. Nie mam wspomy a poza tym wnętrze poldka z mał? kierownic? wygl?da ?miesznie. Chcę kierkę od borewicza bo jest fajna, zupełnie inna, taka stylowa... Moja bryczka ma 15 lat i w tym wieku nie wypada stylistycznie odmładzać auta a założenie starej kierki doda nieco ducha przeszło?ci.

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 29, 2006, 11:46:32 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No ja bym nie grzebał z mostem. Mój jest od nowo?ci z tym przebiegiem i nie narzekam. Wycie jest mało słyszalne, albo ja od niego już ogłuchłem :mrgreen:

Aha mój dziad jest starszy
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 29, 2006, 13:33:04 pm »

Guciu1801

  • Gość
zdaje sie ze mosty w poldofordzie maja inne przelozenie niz zwykle. Tak slyszalem. Kiera od borka jest taka sobie. Jest duza i twarda. Kiera z malucha to fajny pomysl. Ja mialem. Wspomy nie mialem, ale to nie przeszkadzalo :D

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 29, 2006, 18:07:24 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
mam takie pytanie , z jaka skrzynia spiety jest ten silnik ??  podejrzewam ze z fordowska a jesli tak to jak jest rozwiazana sprawa walu ??

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 29, 2006, 19:33:35 pm »

e_gregor

  • Gość
Skrzynia jest oryginalna fordowska, więc wajcha nie jest już tam gdzie powinna być tylko w podłodze jak w większosci aut.  Z tego co wiem to połówka wału była robiona przez Forda a reszta jest chyba fabryczna.

Mam pytanko z innej beczki: gdzie we wrocku jest tania hamownia i ile kosztuje takie badanie? Pytam bo być może przeprowadze pare drobnych modyfikacji.

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 29, 2006, 20:38:12 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
hmm... czyli gdybym sie zdecydowal na silnik forda do poldka to czy jak kupie most fordowski to dam rade jakos wmiare tanio zmontowac z niego i z polonezowskiego jeden pasujacy ??

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 29, 2006, 20:54:28 pm »

Guciu1801

  • Gość
most fordowski jest lamany i ma sprezynowe zawieszenie. Zeby wstawic silnik z forda, trzeba poszerzac tunel zdaje sie.

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 30, 2006, 18:50:00 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
probowalem sciagnac ta ksiazke w pdf na emule ale nie idzie dlatego prosilbym ne meila k_p87@o2.pl albo na jakis serwer wrzucic , szukalem na forach sierry tematow dotyczacych tego silnika ale nie za wiele tego , co do poszerzania tunelu to nie ma sie co przerazac i tak bym musial go obspawac bo bude mam mloda , w miare ladna i nie przekoszona wiec mi szkoda zeby sie w szwach rozlazl . Co do wyboru silnika to caly czas sie waham , na ostatnio juz myslalem nawet kupic do zakatowania silnik lady bo znosza dobze turbo  ale na ale jak ten temat przeczytalem to zaczolem myslec o silniku forda , kumpel ma scorpio , tam jest silnik dohc 125 koni i tamta ciezka krowa nie glupio jezdzi to pomyslalem w poldku by sie sprawilo calkiem dobrze ale poczytalem i wychodzi na to ze slaby jest ten silnik i leprze ohc no to mowie spoko wyczytalem ze ok 250 KM powinien zniesc ohc i to by mnie zadowalalo bo te silniki tanie jak barszcz , mysle ze wzdluzna skrzynia forda tez by to zniosla a najgorszy jest most dla mnie

ps. jak wypada DOHC fiata przy OHC forda , co wiecej wytrzyma przy doladowaniu ?? sory za rozwleklosc

Polonez 2000 OHC (Ford)
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 30, 2006, 19:28:05 pm »

e_gregor

  • Gość
Witam. Nie wiem czy można tu umieszczać takie linki. Ja znalazłem linka do tej ksiażki, która leży gdzie? na rosyjskim serwerze:

http://faq.ford77.ru/pdf/how_to_power_tune_Ford_SOHC.pdf

Mam pytanko co do ?wiec. Na forum sierrafan dowiedziałem się ze tylko dwie marki wchodz? w grę: NGK i Motorcraft. Która jest lepsza (zamierzam zagazować bryke)? No i jaki to konkretnie model ma być?