Autor Wątek: MR93 na Borewicza ??  (Przeczytany 34052 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #60 dnia: Maj 18, 2006, 10:07:14 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Ale marudz? ;p Ja miałęm 4 lamyp w nich 2 H4 a drugie zwykłe tylko w nietypowej mocy 70/75 W (nie jestem pewien jaka to moc ale 70W tam było wybite) I co te zwykłe swieciły dużo ja?niej od H4 pomomo ze dawały ?wiatło bardziej zółte. Wszystkie 4 lampy były to lampy od ?wiateł długich więc konstrykcja lampy ma baaaardzo duży wpływ na ilosc ?wiatła. No i długie w mijania to były swiatła (co by nie było nie o?lepiaj? :p tylko pomagaj? dorównać o?wietleniu innych aut, Sprawdzone)

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #61 dnia: Maj 18, 2006, 10:29:55 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Seru faktycznie wyszedł spory OT ale niech mój będzie ostatni.

Pytałe? jak żarówka 55/60W moze ?wiecić z moc? 115W. Otóż w Caro przełacznik ?wiateł długie/mijania jest tak skonstruowany że zanim wygasz? się mijania już zapalaj? się długie. Poprostu pal? się oba włókna przez moment. Ot i cał? sztuka  :mrgreen:

No i jeszcze jedno. Muszę się zgodzić z Seru w sprawie żarówek 90/100W. faktycznie ?wiec? gorzej od 55/60W+30% renomowanej marki  :lol: TUNGSRAM. Z pewno?cia również dzięki wiekowi jaki maj? (ja miałem je w aucie ze 3 lata a ile wcze?niej włożył je Alf tego nie wiem).

Tak czy inaczej kto mi porzyczy kasy na elementy blaharskie do borewicza.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #62 dnia: Maj 18, 2006, 11:01:10 am »

pluton_14

  • Gość
Bocian_s#313, da sie inaczej :P wystarczy pociagnac dzwignie od dlugich do siebie i swieca ci dlugie i mijania .



PZDR Pluton

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #63 dnia: Maj 18, 2006, 16:58:48 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
warto by bylo zrobic z tego drugi watek bocian chyba ma takie uprawnienia
ale pewnie mu sie nie chce  :mrgreen:

ja proponuje taki test kupcie sobie lampe taka ktora o,swietla teren przed domem, standardowa prostokatna,
do niej mozna montowac zarowki od 100W do 500, nastepnie sprawdzcie jak sieci setka, potem zmiencie na 500 i zobaczymy czy dalej nie bedzie swiecic, lampa taka sama, bedzie swiecic przedewszystkim  jasniej i przez to dalej bo przeciez z wiekszej odleglosci bedzie widoczna :D
kumpel ma na stacji diagnostycznej miernik natezenia swiatla i te zarowki 90W faktycznie jasniej swieca
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #64 dnia: Maj 18, 2006, 20:02:24 pm »

SerU#408

  • Gość
AndrewS#100, mam takie lampy w garażu i nie wsadzę do obudowy 100W żarnika z 500 i odwrotnie-500 Watowy jest dużo większy. Obudowy też się różni? wielko?ci?. Poza tym to o czym mówię, to sposób wykonania samych żarówek i kiepskie ?wiatło dawane przez żarówki 90/100 W i mój sprzeciw przeciw twierdzeniu, że żarówki H4 większej mocy ?wiec? lepiej niż mniejszej. Na jako?ć ?wiatła w żarówkach przede wszystkim ma wpływ materiał z jakiego jest wykonany żarnik, jego długo?ć, gaz w żarówce i inne czynniki. Wejd? na autok?cik i poczytaj opinie ludzi, którzy wsadzili wła?nie zarówki 90/100.

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #65 dnia: Maj 18, 2006, 20:09:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
H4 90/100W swieca mocniej od zwyklych 55/60W ,ale efekt nie jest wart tych przypalonych kostek i slabo swiecacego zegarka  :shock:
jednoczesnie H4 55/60 firm ktore sie staraja (widzialem jakies +30% nie pamietam jakiej firmy) swieca lepiej od 90/100W i nie daja takiego obciazenia pradowego

co do samej konstrukcji to jest bardzo wazna - wystarczy spojzec na H4 55/60W i ta z okraglym kloszem 55/60W
moc ta sama ,swiatla swieca tak samo na jasnosc  ,a H4 rzuca zdecydowanie dluzszy slup swiatla
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #66 dnia: Maj 19, 2006, 19:51:34 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Bocian, jak na razie tanie tylne blotniki z borka :smile:
http://www.allegro.pl/item104646194_polonez_blotnik_tyl_nowy.html
to ja, byly Marcin#839

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #67 dnia: Maj 20, 2006, 18:33:23 pm »

Tualatin

  • Gość
Seru, to wstaw sobie zwykłe żarówki (bańki), one maj? chyba 45/50W - przecież niepowinno być mniej ?wiatła... :mrgreen:
Ale widze, że temat troche odbiegł od tematu.
Ja zastanawiałem się nad remontem mojego Borka - kiedy? założyłem posta "Czy warto inwestować??" czy jako? tak. Generalnie powaznie odkładam kasę na odrestałrowanie... jedynie bym zawieszenie poszerzył, tzn podmienił. Hamulce zostawie, ale ponawiercam tarcze, jak mój wójas - lepiej pył ze ?cierania sie okładzin odprowadzaj?. Fotek nie zdobyłem, może niedługo zawita u mnie to mi ponawierca moje nówki:D
Pozatym s? skuteczniejsze.
A propo zawieszenia, jakie operacje trzeba wykonać, aby poszeżyć przód (tył to prozaika - dyfrem), ale przód... na podłóznicach jest przecież montowana poprzeczka przedniego zawieszenia i również - wyżej - górne wachacze. W szerszym zawieszeniu podłóżnice s? szerzej wła?nie o t? różnice szeroko?ci zawieszenia.
O ile wiem, to jeden z klubowiczów - chyba AndrewS#100 - przekładał z Rovera zawiasy do 125-ki, prosiłbym bym o poważn? pomoc....

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #68 dnia: Maj 20, 2006, 19:11:53 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Też robiłem tak? operację na 125p
Potrzebujesz
belka pod silnik.
dr?zki kierownicze(srodkowy zostaje)
płetwy (mocowania srodkowe górnego wachacza)
dłuższy stabilizator (ja dałem od rovera jest sporo sztywniejszy)
czasem też dłuższe dr?zki reakcyjne by to ustawić
z narzędzi klucz do spręzyn b?dz wykonać samemu taki z pręta gwintowanego blach i ankrętek (koszt w budowlanym ok 10zł)
Mocowanie przodu górnego wachacza można zrobić z rury i kawałka blachy b?dz wyci?c z innego auta (sporo cięcia) rozwiercić nity i ładnie odejdzie. Zaleta w orginalnych blachach jest taka ze wkrecasz srubę w miejsce starego mocowania i przykręcasz ni? ta blachę, obspawujesz i z głowy masz ustawianie :)
wiercisz dziurę w nowym miejscu i  zakładasz nakrętkę od przodu

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #69 dnia: Maj 21, 2006, 00:03:44 am »

Tualatin

  • Gość
no dobra, a co z belk? pod silnik, przecież jest szersza, otwory w niej przerobić??

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #70 dnia: Maj 21, 2006, 14:00:58 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ja belke tez mam przelozona i wtedy dolny wahacz jest wysuniety, a pod gorny zmieniasz wsporniki, w szerokim maja inny profil przez co odsuwaja tez gorny wahacz
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #71 dnia: Maj 22, 2006, 15:24:24 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Panowie powracaj?c do tematu.


Wymy?liłem jeszcze większy bayer.

ATU z 4 lampami. Co wy na to jakby tak zwykłego atu przetobić na borka. W sumie by się dało chyba. Zmienić przód jak w carusie a z tyłu zderzak na stosowny do epoki i zaspawać tylne szybki. Chyba wyszłaby najfajniejsza wersja poldolota  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #72 dnia: Maj 22, 2006, 15:38:50 pm »

alex1916

  • Gość
Widziałem kiedy? w Łodzi Atu z przodem przej?ciówki. Wygl?dał naprawdę dziwnie (w pozytywnym sensie). A gdyby tak chcieć szaleć to można zrobić 2-drzwiowe Atu Coupe :)

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 13, 2006, 11:55:12 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Bocian_s#313"
Panowie powracaj?c do tematu.


Wymy?liłem jeszcze większy bayer.

ATU z 4 lampami. Co wy na to jakby tak zwykłego atu przetobić na borka. W sumie by się dało chyba. Zmienić przód jak w carusie a z tyłu zderzak na stosowny do epoki i zaspawać tylne szybki. Chyba wyszłaby najfajniejsza wersja poldolota  :mrgreen:


Moze chodzi Ci o to :)

Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 13, 2006, 11:58:18 am »

Boczek

  • Gość
jaka fajna atówka  :mrgreen:    wygl?da prawie jak audi 100

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwiec 13, 2006, 12:04:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
I jakby tak jeszcze przód dopicować na starego to byłoby dopiero co? :D
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwiec 13, 2006, 14:09:50 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Wczoraj jak wrac?łem z roboty pasem przeciwnym patrze leci borek mówie w ładnym stanie. Patrze a tu tyłek Atu  :P  :twisted: tak jako? dziwnie to wygl?dało. koło nadarzyna go mijałem

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwiec 13, 2006, 16:27:27 pm »

Offline ajk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
    • 90' SLE


MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwiec 13, 2006, 16:34:59 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "ajk#1212"
Obrazek
Obrazek


Ale dziwolag :D Ten tyl ze zdjecia wyglada jak volvo :D
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

MR93 na Borewicza ??
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwiec 13, 2006, 20:03:00 pm »

Arnold

  • Gość
Na szczę?cie (albo niestety) to tylko VT ze strony FSO AK. A więc Bocian_s#313, do dzieła :)