Autor Wątek: Resory utwardzenie  (Przeczytany 19053 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 07, 2006, 21:34:06 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Jak z parabolikami?? Amory od fiata pasuja jednak w szerokim caro s? za słabe i zachowuj? się jak wybite auto pływa. resor z dużego fiata może byc . bo na dobr? sprawe ucina się go kawaek jedynie. ja docinałem z głownego pióra i spisywało sięto dobrze. pióro głowne ma cały czas tak? sam? grubo?c. A krótkie dodatkowe działa tak ze auto nie jest twarde podczas normalnej jazdy ale na mocnych ugięciach dodatkowe pióro nie pozwala zgi?c się bardziej efekt był taki ze auto pod pełnym obci?zeniem siadało 3cm

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 07, 2006, 22:10:25 pm »

Meggido

  • Gość
Elementy szlifowane do współpracy z s?siednimi piórami s? w resorach parabolicznych. W poldku s? tylko przekładki poliamidowe.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 07, 2006, 22:53:47 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
A czy ja co? mówiłem o szlifowaniu resorów?? No wiem co mówie trzeżwy nie jestem :D czy jak to tam szło

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 08, 2006, 00:24:28 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
turbonez,
truck ma 14.5mm , zwykle maja 14 i 13.3
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 08, 2006, 00:31:00 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
miejmy nadzieje ale koles na forum fiata mowi ze mial w reku sprezyne 14.7 i mnie to zastanawia od czego ona moze byc

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 08, 2006, 00:36:39 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze jakas samoroba ,ewentualnie rzemieslnicza jakas
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 08, 2006, 15:29:08 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
Ja bym jeszcze dodał że polonez ma silnik z przodu a balans jednak nie jest idealny więc jak będzie tył tak twardy jak przód albo twardszy to wóz moze być podsterowny. Ja bym dał z tyłu tylko amorki Bilstein i stabilizator. Wolę żeby mi kuper odjeżdżał niż silnik. A poza tym nasze drogi s? bardzo dziurawe. Zbyt twardy zawias może zrobić więcej szkód niż zysków.

Aha i jeszcze jedno. W PPZM startuje niejaki Marek Trzemiecki Fiatem 125p przerobionym na Monte Carlo. On ma z przodu ?cięte sprężyny od żuka ale resor ma albo seryjny albo od kombi, no i nie zapomnij o amorkach bo czytałem że jek się obniży a amorki zostan? seryjne to może się co? w transmisyjnym waln?ć.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 08, 2006, 16:55:53 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
amory bede olejowe utwardzone , co do podsterowny/nadsterowny ja np przy 100 km/h wolalbym zeby mi przod troche odjezdzal bo z tym latwiej walczyc , jak Cie zacznie dupa przy 100 wyprzedzac z nienacka to juz jest niezakolorowo

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 08, 2006, 17:05:44 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jak przy 100 auto Ci nosem ucieknie to pamietaj co by zacz?c zdrowa?ki odmawiac. Człowieku jest jedynie garstka ludzi w całym kraju która potrafi przy 100km/h opanowac auto z jakiego kolwiek u?lizgu (mówię o niekontrolowanym a nie wymuszonym do dryftu) co do wyskakiwania przodu to nie wiem czy nie lepsze koszenie bokiem jak tyłek wyskoczy. ale przy 100 to odrazu walisz w anioły

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 08, 2006, 17:25:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
poldek ma praktycznie rowny rozklad mas (jak ma z tylu butle gazowa)
JA bym wolal uciekanie tylu ,przod musi sie lepiej trzymac
co do 100km/h to poslizg konczy sie zle - bez znaczenia co straci przyczepnosc pierwsze
dla mnie uciekanie to jest wyczowalne sciaganie ,a nie poslizg ,bo w poslizgu jest juz za pozno na manewry prowadzace do wyrownania - poprostu za waskie drogi mamy by sie bawic w drifty
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 08, 2006, 18:25:04 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
hehe , 100 to byl przyklad bo i tak juz nic nie zrobisz ale przy mniejszej predkosci czesto mozna jeszcz odchamowac i ocalic auto , pozatym niestety niema co sie oszukiwac jak bedzie taki sztywny tyl , sztywne amory i jeszcze spiete to wszystko stabilizatorem to bedzie nadsterowny nie podsterowny ale do latania bokiem to wielki plus :) do rajdowania mniej ale tez nie do ominiecia :)

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 08, 2006, 23:10:17 pm »

maras

  • Gość
Jak miałem wykłady z samochodów, to nasz wykładowca.w końcu dr inż., mówił, że gorszy jest u?lizg tylnej osi, dlatego też na tył powinno się dawać lepsze opony i m.in. dlatego hamulec awaryjny działa na tyln? o?

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 08, 2006, 23:19:52 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
wiadomo, żadna skrajno?ć nie jest dobra ale wolę b?ki kręcić niż centralnie atakować barierkę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 09, 2006, 00:28:12 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no i jak to dr inz. wyglaszal swoje urojone mysli
hamulec awaryjny ,czyli reczny dziala na tyl bo latwiej go takim zrobic
tyl jest odciazany przy hamowaniu i nie jest sterowany kiera (w przednionapedowkach wcale nie jest sterowany)
najwazniejsze sa przednie kola ,bo one przejmuja wiekszosc ciezaru hamowania pojazdu i kierownia nim - tracisz przyczepnosc przednich kol to tracisz kontrole
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 09, 2006, 16:08:52 pm »

Pablo-X

  • Gość
moze ja pomoge troszke w sprawie sprezyn. z tego co PRZECZYTALEM na forach to 14.5 to sprezyny od trucka benzyny a 14.7 to sprezyny od trucka diesela.
w sklepie zostalem poinformowany ,ze sprezyny truck diesiel i caro diesel nie roznia sie.
na sekcji D| zadalem juz pytanie o zweryfikowanie tej wypowiedzi,gdyz wydaje mi sie bledna.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 09, 2006, 17:19:30 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
We wszystkich truckach s? takie same sprężyny, 14,x mm(x nie pamiętam, ogólnie s? 1 mm grubsze niż w osobówkach).

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 09, 2006, 17:42:32 pm »

maras

  • Gość
KGB, jakby nie patrzeć, to Ty nie jeste? większym autorytetem w dziedzinie samochodów, porównuj?c z człowiekiem, który od 40 lat się t? dziedzin?. Skoro gorszy był by po?lizg przedniej osi,to by oznaczało, że wszystkie przednionapędowe samochody s? bardziej niebezpieczne i trudniejszr do opanowania niz tylnonapędowe. Niestety, tak nie jest. Samochód podsterowny, czyli zazwyczaj przednio napędowy, łatwiejwychodzi z po?lizgu. Natomiast, żeby opanowac poslizg tylnej, to trzeba już mieć spore umiejętno?ci. A tak wogóle, to samochody konstruuja tacy dr inż. ze swoimi  "urojonymi teoriami", a nie ludzie z wykształceniem zasadniczym(bez urazy dla nich) ;)

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 09, 2006, 18:03:24 pm »

Cycu_E30

  • Gość
zeby opanowac FWd w czasie poslizgu kol przednich to zadna filozofia (chodzi mi o to ze jak jedziemy np. te 100 w zakrecie , mamy skrecone kola ktore zaczynaja nam uciekac na zewnatrz) wystarczy uj?ć noge z gazu lub jezeli to nie docisnie nam przendich kol to lekko hamulec nacisn?ć tzn tylko go tak musn?ć ze tak powiem :) , ale wtedy istnieje ryzyko ze podsterownosc przerodzi sie w nadsterownosc ...  ;) krótkotrwał? bo krótkotrwał? ale jednak :)

[ Dodano: 2006-06-09, 18:05 ]
Cytat: "KGB"
tracisz przyczepnosc przednich kol to tracisz kontrole

tak tylko ze oddzyskac przyczepnosc jest łatwiej w przednim napędzie niz w tylnym...

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 09, 2006, 18:39:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
maras,
nie musze byc niczyim autorytetem
mi wystarczy ,ze ostatnio taki dr inz. prowadzacy wyklad w ukladow napedowych widzial oczami wyobrazni lozysko stozkowe na osi mostu sztywnego tylnego  :lol:
a JA nie widzialem i musialem zwrocic mu uwage ,zeby sie poprawil  :mrgreen:

CyCu#1904,
ciezko wyczuc czy latwiej - przy malym uslizgu (nawet nie poslizgu) wystarczy praktycznie odpuscic gazu by zaciesnic zakret
ale jezeli wpadniemy w poslizg (np. na lodzie) to tanczymy nawet z napedem 4x4 (nie sprawdzalem)
sprawdzalem przedni i tylny w poslizgu - kiepska sprawa
a jednak mimo ,ze tylnonapedowka trudniej sie manewruje w poslizgu to jednak daje ona wieksze mozliwosci wyprowadzenia na prosta (obie osie sterowane ,przednia kiera ,tylna gazem)
poprostu przedni naped jest lepszy dla gorszych kierowcow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 09, 2006, 18:55:46 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Cytat: "KGB"
poprostu przedni naped jest lepszy dla gorszych kierowcow

tu sie musze zgodzic ,

zeby nie bylo ze OT to: najlepszym sposobem na ulepszenie zawieszenia U MNIE byloby lekkie odgięcie resorów, oryginalne amorki na tył, z prozdu jakies Krosno czy cos amorki, sprężyny obci?ć o 1 zwój ( i tak juz nisko siedzi...) i wlozyc po 2 gumy usztywniaj?ce (3zł na allegro) na sam dol sprezyny :)