Autor Wątek: fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)  (Przeczytany 129214 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #480 dnia: Wrzesień 27, 2007, 23:26:17 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Mlody_dnb"
mowil ze mi sprzedaje
Tobie nie moge  :P  Za szybki bedziesz a zima idzie :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #481 dnia: Wrzesień 28, 2007, 10:36:03 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja na razie liczę koszty takiej zabawki:

1. turbina 300-700 zł,
2. Intercooler 100-300 zł,
3. zawór upustowy 80-200 zł
4. Wskaźnik doładowanaia do 200 zł,
5. Zakup drugiego kolektora wydechowego do 100 zł,
6. Zakup drugiego motoru po wysadzeniu tego co mam  :mrgreen:
7. Węże ciśnieniowe itd do 500 zł,
8. Filtr stożkowy do 100 zł

no i teraz mi powiedzcie jak ja mam gaźnik uszczelnić :?

Kolega niuton21 wykonał turbo w OHV i ma turbo przed przepustnicą (gaźnikiem wtryskowym, jak ja to mówię) i ja nad tym myślałem.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #482 dnia: Wrzesień 29, 2007, 11:42:47 am »

Fistasz

  • Gość
moze lepiej gaznik przed dmuchawką, tak ze bedzie sprezała gotowa mieszanke paliwa i powietrza. Niestety wtedy bez intercoolera

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #483 dnia: Wrzesień 29, 2007, 20:46:20 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
moze lepiej gaznik przed dmuchawką, tak ze bedzie sprezała gotowa mieszanke paliwa i powietrza.
Tak włąsnie mam zamiar zrobic  :)  Moze David wrzuci zdjecia z dzisiejszej imprezy  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #484 dnia: Wrzesień 29, 2007, 20:51:51 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
Oj dzisiaj sie działo u nas ELWOOD miał urodziny.
tak na dzień dzisiejszy wygląda przód w szaraku.

a tak na dzień dzisiejszy wygląda młody jedzący kiełbasę :D  :D

podłużnica w szaraku została pospawana, zostało tylko przyspawać błotnik i pas przedni.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #485 dnia: Wrzesień 29, 2007, 20:55:19 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "davit"
Oj dzisiaj sie działo u nas ELWOOD miał urodziny.
IMIENINY :]
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #486 dnia: Wrzesień 29, 2007, 21:00:03 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
o przepraszam pomyliłem sie chodzi oczywiście o imienieny :D  :D
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #487 dnia: Wrzesień 29, 2007, 21:02:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nie przepraszaj  :)  Widac efekt uboczny ostrego garowania  :mrgreen:  :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #488 dnia: Wrzesień 30, 2007, 11:50:54 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No to wszystkiego najlepszego z okazji imienin :D

ale będę drążył dalej temat. Myślałem nad turbo przed gaźnikiem lub ewentualnie założenie (np.: z wymianą motoru) EFI i wtedy to wiadomo przed przepustnicą. Nie ukrywam że wolę turbo z intercoolerem (wiadomo, lepszy efekt).
Jedynym problemem jest ewentualne uszczelnienie gaźnika. :?

Ktoś wie jak to wykonać :?:

Bo reszte to moja głowa jest w stanie ogarnąć :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #489 dnia: Wrzesień 30, 2007, 12:09:21 pm »

Fistasz

  • Gość
zalóz do tego silinkia głowice, kolektor, kompa, wtryski pompe paliwa od EFI. Do tego BLOS, albo sekwencja i juz ci gaznik nie potrzebny :D  i nie ma problemu z montazem dmuchawki

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #490 dnia: Wrzesień 30, 2007, 14:11:30 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK"
No to wszystkiego najlepszego z okazji imienin  

Dzieki  :)

Cytat: "BARTEK"
Jedynym problemem jest ewentualne uszczelnienie gaźnika.  
Ktoś wie jak to wykonać  


Rozwiazania sa 2 - albo zdobyc specjalny gaznik nadcisnieniowy  który jest bardzo ciezki zdobycia i jest drogi albo wykorzystac zwykly gaznik podcisnieniowy który zamyka sie w specjalnym pudelku cisnieniowym(air box) gdzie panuje nadcisnienie. Rozwiazanie takie wymaga jednak wiekszego cisnienia paliwa zasilajacego gaznik ktore musi byc dodatkowo regulowane w zaleznosci od cisnienia doladowuwyjacego- sa specjalne regulatory do tego. Pompa to nie problem mozna zalozyc bak od SPI lub MPI. Niestety nie wiem jak rozwiązac sterowanie takiego gaznika w komorze cisnieniowej .Najlepszym rozwiązaniem jest według mnie draw thru czyli gaznik przed turbo -wówczas odpadaja takie problemy. Dodatkowa zaleta tego systemu jest to ze jego dzialanie przypomina doładowanie mechaniczne -czyli mocno zwieksza moment obrotowy w calym zakresie obrotów i troche podnosi moc .W przypadku gaznika za turbo jest odwrotnie wzrasta moc ale moment obrotowy dalej pozostaje mizerny. Niestety system tez posiada wady -zima potrafi zalodzic sie przepustnica w gaznikui dodatkowo nalezy bardzo starannie ustawic zaplon -kilka strzalów(tzw back fire) najczesciej eliminuje ja z uzycia. Wada jest tez to ze podczas zamkniecia sie przepustnicy z łozysk turbiny jezeli nie posiada specjalnych uszczelnien wysysa olej smarujacy- mozna to ominac stosujac druga dodatkowa przepustnice za turbo która zmniejsza podcisnienie w sprezarce(czyli mozna wykorzystac kolektor od wtrysku z przepustnica )  Sa tez turbiny które posiadaja specjalny zawór CBV który sterowany jest podcisnieniem i podczas zamykania sie przepustnicy łaczy obie czesci sprezarki ze soba i likwiduje lub znacznie zmniejsza to zjawisko. Do wad tego systemu nalezy tez zaliczyc brak mozliwosci montazu chlodnicy powietrza doładowywujacego- gdyz skrapla sie w nim benzyna a zarówno w przypadku PB i LPG podczas cofniecia sie ognia taka chłodnica wypełniona mieszanka palna po prostu wybucha  :mrgreen: ale wiecie no risk no fun
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #491 dnia: Wrzesień 30, 2007, 16:38:17 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No to jednak pozostaje wykonać turbo bez intercooli i turbem za gaźnikiem.

A teraz dalej. Mamy już urbawke posadzonąna kolektorze, rurę doprowadzoną do kolektora (oczywiście rura z wastegatem) i teraz moje pytanie:
Jak wykonać bądź z czego (co podejdzie) podstawkę pod gaźnik, przez kórą będzie wdmuchiwane powietrze z turbiny? Czy ewentualnie podejdzie mikser lejkowy (ten z siurkami :mrgreen: ) od lpg?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #492 dnia: Wrzesień 30, 2007, 17:56:00 pm »

Russell

  • Gość
Na ostatnim zlocie starych fordów 2.0 pinto pokonało wszystkie startujące w zawodach samochody. :)

http://www.capri.pl/image/car/368/62206

Jak ktoś ma 16000 to jest na sprzedaż :)

http://www.capri.pl/market/17381

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #493 dnia: Październik 01, 2007, 08:54:52 am »

Mlody_dnb

  • Gość
PINTO FOREVER :mrgreen:  :mrgreen:

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #494 dnia: Październik 01, 2007, 11:48:21 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK"
Jak wykonać bądź z czego (co podejdzie) podstawkę pod gaźnik, przez kórą będzie wdmuchiwane powietrze z turbiny?
Ja wykonałem z kawałka blachy 5mm  :)  
W kwesti wyjscia oleju na turbine to Bartek mozesz uzyc trójnika z łady :D Ford, dohc fiata i łada ma taki sam gwint czujnika -M14x1,25. Trójnik niestety nie podejdzie od poloneza- wyjscia sa coprawda te same ale wejscie w blok jest juz mniejsze - M12x1,25. Otwór w trójniku pod turbine dobrze jest tez rozwiercic troche ale to zaden problem







Troche materiału do przemyslen  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #495 dnia: Październik 02, 2007, 15:15:15 pm »

Mlody_dnb

  • Gość
z czyms takim pod maska most bym wymienial co tydzien albo po ostrym przepieciu na dwojeczke.Nie zmienia to faktu ze i tak chcial bym cos takiego u siebie  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  ELWOOD dawaj to turbo do mnie ! ja EFI juz sobie skołuje

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #496 dnia: Październik 04, 2007, 22:59:18 pm »

Fanka Fiata

  • Gość
Hallo co tu taka cisza?Czemu tak rzadko pojawia się nowy wpis? co tam ciekawego słychać?Jak tam Panowie wasze samochody?

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #497 dnia: Październik 05, 2007, 07:37:15 am »

Mlody_dnb

  • Gość
bo ciebie nie ma i nie ma kto nas dopingowac ! auta szykujemy do niedzielnych wyscigow w SKIERNIEWICACH.dzisiaj jechalem nawet komunikacja miejska do pracy bo bandzior stoi rozebrany, mialem wrazenie ze ludzie sie na mnie gapia w autobusie i jakos cicho muzyka grala u kierowcy ! ale i tak jest zaje.... :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #498 dnia: Październik 05, 2007, 08:43:42 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Nienawidzę jeździć autobusem do pracy (na szczęście rzadko mi się to zdarza) :evil:
Zawsze drażni mnie w autobusie to................ że ja nie prowadzę :lol:  :mrgreen:
no i ci wszyscy ludzie. Najbardziej lubie jeździć sam lub z moją połówką :P

a wracając do tematu, to szykuję zaplecze pod majstrowanie przy silniku - zamówiłem ukochane przez forda klucze typu TORX. Jakby se nie mogli przykręcić głowicy normalnymi szpilkami z główką pod zwykły klucz :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage(dużo zdjęć)
« Odpowiedź #499 dnia: Październik 05, 2007, 11:01:47 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK"
Jakby se nie mogli przykręcić głowicy normalnymi szpilkami z główką pod zwykły klucz
Fiat tez ma specjalny klucz  :)  W fordzie stosowano dwa rodzaje  srub pod glowice

Cytat: "Mlody_dnb"
mialem wrazenie ze ludzie sie na mnie gapia w autobusie i jakos cicho muzyka grala u kierowcy
 :lol:

Cytat: "Fanka Fiata"
Hallo co tu taka cisza?Czemu tak rzadko pojawia się nowy wpis?
Brak motywacji  :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG