Autor Wątek: silnik m40 w budzie po 1,5 gle  (Przeczytany 16289 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« dnia: Sierpień 03, 2006, 23:24:04 pm »

WKLIW

  • Gość
wiem że już troche na ten temat było ale nic konkretnego nie znalazłem. Sprawa wygl?da tak. Kumpel ma bmw e30 z silnikiem 1,6 (silnikm40)  zakłada to tej beemni jakis wiekszy silnik (jakie? 2,0 ale to nieważne) i ten chce mi odsprzedać za do?ć małe pieni?dze (okło 600zł)  i jeszcze chce mi pomóc go wmontować do polda.  silnik miałbym z calutkim osprzętem (wtrysk komputer itp)  oraz skrzyni? biegów. i teraz mam pytanie  czy to sie zmie?ci że bedzie rze?ba to wiem  ale tego sie nie boje boje sie tylko że: po1 skrzynia nie wejdzie w tunel (oczywi?cie je?li by weszła to dzwignia wyjdzie w innym miejscu)  i tu mam pytanie czy po dorobieniu flanszy dało by rade zostawić skrzynie poldowsk? i i czy by wytrzymała ??po2 boje sie że nie uda mi sie zamontowac silnika tak jak w bmw tzn lekko pochylony czy jak dam go na pion to bede musiał przerabiac np układ smarowania??
Chciałbym aby?cie mi napisali co o tym my?licie i jakich komplikacji jeszcze sie moge spodziewac. co do warsztatu to dysponuje chyba wszystkim co może być potrzebne tzn tokarki frezarki migomat(+spawacz) prasa itp  wiedzy i praktyki tez troszke mamy z kumplem wieć może sie uda ??

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 03, 2006, 23:42:59 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
ilu to cylindrowy silnik, jak? ma głowice i jak? moc :)   :?:

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 03, 2006, 23:44:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Z tego co sie zorientowalem to : skrzynia wejdzie bez problemu jest mniejsza i lzejsza  niz ta od fiata dohc(mam na mysli silnik m10 ze skrzynia, m40 jest podobne). Silnik wymiarami tez nie jest duzy i idealnie pasuje w miejsce ohv. Problem ze skrzynia polega na tym ze w starych 4 jest wyjscie napedu predkosciomierza ze skrzyni natomiast nowsze piatki maja naped brany z mostu a nie ze skrzyni wiec trzeba zalozyc licznik roverowy. Wał najlepiej bedzie chyba załozyc orginał i przy moscie przyspawac redukcje do Fso. Silnik musi byc zamontowany w tej samej pozycji co w bmw !!!  Łapy najprosciej dorobic cos na wzór tych w poldofordzie - w galerii sa zdjecia z przekładki i jest pokazane jak wygl?daja. Moze byc konieczne przeniesienie alternatora w niektórych modelach jest bardzo nisko i wypada w podłuznicy. Nie wiem czy jezeli rozdzielacz jest na głowicy da rade zamknac maske. Elektryka to nie problem- bedziesz musiał dorobic na tokarce redukcje z orginalnego czujnika cisnienia bmw na czujnik cisnienia i lampke braku smarowania od poloneza -zero kombinacji z instalka. Tak samo czujnik temperatury :)  Uszczelki wydechowe jakby co pasuja od malucha :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 03, 2006, 23:45:42 pm »

WKLIW

  • Gość
silnik 4 cylindrowy tak na oko krótszy od poldowskiego ale chyba wyższy ale jutro pomierze dokładnie  moc chyba co? koło 101KM  nie wiem jaki ma moment ale to tez jutro sie dowiem,  głowica chyba 16 zaworowa  na bank z popychaczami hydraulicznymi

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 03, 2006, 23:53:48 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
http://www.maxbimmer.pl/artykuly/dane-techniczne-bmw-e30.shtml

Wtryskowe 1,6 bmw ma parametry bardzo podobne do gaznikowego 1,8 dohc fiata, najlepiej sprzegnac je z mostem od PN 1,5


http://www.maxbimmer.pl/artykuly/silniki-bmw-e30.shtml
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 03, 2006, 23:54:24 pm »

WKLIW

  • Gość
kolego Elwood#1887, zmartwiłe? mnie troszke tym licznikiem ale to też jako? sie pokombinuje, z rozdzielaczem natomiast nie bedzie żadnego problemu bo jest on tak usytuowany że nie wystaje poza obrys silnika

[ Dodano: 2006-08-03, 23:55 ]
most zostawiłbym fabryczny od mojego 1,5 gle

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 04, 2006, 00:06:55 am »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
WKLIW#1874, głowica to nie 16V ale zwykłe 8V ale tak jak pisałe? z hydraulicznymi popychaczmi które zarazem s? najsłabszym punktem tej głowicy.

[ Dodano: 2006-08-04, 00:15 ]
jeżeli chodzi o most to e30 z tym silnikiem miało przełożenie 4.1 czyli takie jak PN 1.5
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 04, 2006, 12:51:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak e30 1.6 ma most jak w PN 1.5
skrzynia z e30 ma przelozenia bardzo zblizone do polonezowskich
jakbym wkladal M43 to skrzynie bralbym wlasnie z e30
jakby silnik robil problem z mieszczeniem sie na szerokosc to mozna uspawac odpowiedni kolektor wydechowy z rur
flanszy do skrzyni nie polecam przy takich cenach skrzyni i jej dobrego wpasowania
dwignia zmiany biegow to najwiekszy bol ,ale chyba sie da odpowiednio wygiac drazek (skrzynia jest krotka) by zostal na starym miejscu - wsteczny w dziwnym miejscu trzeba jakos przezyc
na wlot najprosciej zalozyc stozek i nie bawic sie puszki filtrow
lapy silnika wypadaja w podobnym miejscu jak OHV ,tylko ,ze po zmontowaniu ze skrzynia moga sie przesunac - to nie problem bo mozna uspawac now lapy z ksztaltownikow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 04, 2006, 13:15:27 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Skrzynka to nie problem. Otwór w tunelu jest na tyle wielki że można tam wpasopwać wsio. Jesli to BMW ma pionowy dr?zek to poprostu wyjdzie dzwignia w miejscu tego schoweczka pod dzwigni? w poldku. Bardzo fajnie to wygl?da. Wiele przeróbek nie ma z tym. Mocowanie silnika mozna zrobic jak ma roverek. troche płyty stalowej spawarka i bangla. Najlepiej cały układ wraz ze skrzynk?. poldowska niestety nie jest niczym dobrym :P Hmm co do napędu prędkosciomierza jesli wychodzi z mostu to można zdobyć czujkę specjaln?. zakłada się na wejscie do mostu specjalna blaszkę i czujkę no i do tego specjalny elektroniczny licznik który siępozniej kalibruje. Metoda powszechnie stosowana w kit carach :)

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 04, 2006, 14:09:10 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
że tak sie wtr?cę. Ciekawe czy taka skrzynia pasowałaby do rovera.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 04, 2006, 14:19:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie pasowalaby ,chyba zeby dorobic flansze ,co z koleji pociaga za soba przerobke kola zamachowego
bez sensu skoro do rovera fabryka odpowiednie skrzynie zrobila
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 04, 2006, 14:55:24 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
no tak z napędem na przód :P flansza wałek sprzegłowy b?dz tarcza sprzegła inna. Wiele roboty a korzy?ci w?tpliwe

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 04, 2006, 15:12:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
:]
fabryka FSO zrobila  :bat:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 04, 2006, 15:22:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "KGB"
:]
fabryka FSO zrobila  :bat:

Co? co dumnie nazywane jest skrzyni? biegów. O ile przy 1,4 no może i 1,6 większych problemów z ni? nie ma ale 1,8 i do tego dłubnięty to już niezła zagwozdka dla tego elementu układu przeniesienia napędu.

Poprostu rozgl?dam się za alternatyw?. W caterham-am jest podobno skrzynia z forda jaka? F6. Ciekawe co zrobili żeby j? zaadaptować do silnika K16...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 04, 2006, 16:01:45 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
JAk to co kielich tu dziesz zwany dzwonem plus wałek sprzęgłowy :) i to trza by od cata zdobyc :]

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 04, 2006, 22:06:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale to ma byc Poldolot 1.8 do wyscigow ,czy do normalnej jazdy z uzywaniem mocy od czasu do czasu ?
bo jak do normalnej jazdy to seryjna skrzynia wystarczy ,nie mozna tylko zbyt gwaltownie zmieniac biegow by synchronizatory sie nie wykruszyly
same tryby sie nie zetra ,jedynie lozyska moga szybciej pasc ,ale to groszowa sprawa zmienic jakis czas
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 04, 2006, 22:16:39 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Rozbierałes i remontowałes kiedy? skrzynkę?? widac niebardzo skoro mówisz ze to groszowa sprawa. papraniny od metra i lepiej i taniej kupić drug?. z moim stylem jazdy ta skrzynka długo nie pożyje a co dopiero mówić o motorze 1,8 po co mi by było 1m8 skoro bym i tak tym powoli jeżdził ??

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 04, 2006, 22:19:35 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Widze ze KGB wnosi multum przydatnych informacji w tym temacie  :lol:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 04, 2006, 22:51:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak sie sklada ,ze skrzynie fiatowska rozbieralem i skladalem nie raz i nie dwa
jezeli rozwali sie synchronizatory i kly to koszt jest duzy ,ale wymienic same lozyska (wszystkie) to 100pln
nie mowie zeby wolno jezdzic ,tylko zeby nie szarpac sie z biegami po wkreceniu silnika na 6500obr/min
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 04, 2006, 22:56:05 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
i znów mówimy o silnikach. Czy zna ktos wymiary skrzyni biegów i silnika 1.6 i rovera????? Bo pomierzyłem dzis tak na oko silnik 2.0 z omesi i jestem ciekaw jak wymiary silników 1.6 i 1.4