Autor Wątek: silnik m40 w budzie po 1,5 gle  (Przeczytany 16295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 09, 2006, 00:17:36 am »

MTadek

  • Gość
Elwood Kgb oraz inni(bez obrazy) jakie sa wasze najwieksze obawy do przekladki tego silnika do poloneza m40 nie wazne czy 1,6 1,8 (w ostatecznosci 2,0 rozwiercany przez alpine :twisted: ) jak dla mnie to czarna magia to hyba Komputer! i nieszczesna skzynia biegów i czy ma ktos kontakt z obecnym posiadaczem Poldka 2,5 z bmw ?? moze zrobi jakies kokretne foty i opis jak to wyglada a czy mozna polozyc silnik zeby był pochylony? i czy jak mam Abimexa to mniej wiecej wejdzie w mocowania silnika polonezowskiego?? Piszcie

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 09, 2006, 00:33:32 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mocowania silnika w BMW sa bardzo podobne - ale moga wypasc w innym miejscu
nic nie szkodzi mozna wyspawac odpowiednie mocowania

skrzynia powinna wejsc gladko - problemem moze byc tylko drazek i wal
kwestie predkosciomerza pomijam ,bo to mozna rozwiazac na kilka sposobow

silnik jest pochylony w BMW ,a mocowania sa do tego przystosowane - poprostu wlozenie slnika prosto na mocowania oznacza ,ze bedzie on pochylony ,czyli tak jak powinien byc
jezeli stabilizator bedzie przeszkadzal to trzeba wykonac drugi na zamowienie - koszty nieduze ,a seryjny i tak jest za miekki  :D
problemem moze sie tu okazac kolektor wydechowy ,jezeli sie zmiesci to wystarczy dorobic orginalna polonezowska dwururke do kolektora bmw
jezeli sie nie zmiesci to trzeba wyspawac kolektor - mozna wykoszystac orginalna dwururke to wystarczy uksztaltowac rury laczace sie z kanalami wydechowymi

komputer to male piwo ,pod warunkiem ,ze zastosuje sie calego kompa z bmw - do tego potrzebna wiazka silnikowa
jezeli bedzie immobilaizer (zalezy z jakiego modelu bedzie silnik) to trzeba go obejsc - robota dla specjalisty ,ale podobno tylko 100pln kosztuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 09, 2006, 17:51:46 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Silnik musi byc taka samo pochylony jak w BMW, nie moze byc prosto. Skrzynia biegów jest mniejsza niz ta od fiata dohc, dr?zek wypadnie gdzie w pólce na drobne przedmioty .Silnik tez nie jest duzy i wejdzie. Moze zajsc potrzeba wymiany seryjnego stabilizatora od ohv na taki od 1,9 D lub 1,4 16V .  Mocowanie łap silnika wypada około 10 cm przed mocowaniam na belce ohv patrz?c od przodu(opieram sie na m10) .Najwiekszy problem moze byc z wałem- moze sie okazac za krótki i tzreba bedzie zastosowac orginalny wał który trzeba bedzie skrócic i przerobic oraz dorobic nowe mocowanie podpory wału(jest kilka  długosci wałów bmw) .Elektryka to nie problem sa ksiazki i schematy w przypadku wtrysku, a jak wyciagasz sam to wypruwasz kabel po kablu i piszesz gdzie co było podpiete. Problemematyczny bedzie takze wydech- silnik jest pochylony i jest kijowe dojscie ale da sie cos pospawac

[ Dodano: 2006-08-31, 22:56 ]
I jak ruszyło sie cos ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 03, 2006, 22:54:11 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
WKLIW#1874, zdecydowałe? sie w końcu na ten silnik czy jednak zostajesz wierny OHV.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 03, 2006, 23:02:52 pm »

WKLIW

  • Gość
ruszyło sie i to sporo silnik jest już wymontowany z beemki i teraz trwaj? prace nad wkładaniem do bmw nowego serca, potem jak zostanie co? czasu przed pa?dziernikiem to rusz? prace nad wkładaniem m40 do polda a jak braknie czasu to bede musiał poczekać np do feri zimowych bo auto musi je?dzić i wozic mnie na studia

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 03, 2006, 23:07:56 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
mam nadzieje że ci to wyjdzie, w końcu będzie pierwszy pold w klubie z sercem od BMW.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 03, 2006, 23:21:34 pm »

WKLIW

  • Gość
aa własnie nasuneło mi sie jeszcze jedno pytanko, silnik ma zwykły rozdzielacz zapłonu i tak sie zastanawiam czy pchać sie w elektronike i zakładać wtrysk (nie lubie elektroniki baaardzo) my?le nad zwykłym ga?nikiem na pocz?tek nawet od polda. Co Wy na to ??

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 04, 2006, 10:18:28 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zakladaj wtrysk z zaplonem od bmw
jak zaczniesz rzezbic to wrocisz do mocy OHVki
zreszta nie wiem jak sobie wyobrazasz zalozenie gaznika weber34 na kolektor od m40 ,a przerabianie kolektora to wiecej zabawy niz polozenie wiazki od wtrysku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 04, 2006, 22:46:51 pm »

WKLIW

  • Gość
przerobienio kolektora a nawet wyspawnie go od nowa to jest małe piwo, robiłem juz kolektor od podstaw z nierdewki i chodzi jak fabryka więc to nie problem

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 04, 2006, 22:54:35 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja bym zostawił gaznik od Pn spasuje do instalacji gazowej, pod wtrysk trzeba przerabiac( kupic inny mikser)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 04, 2006, 23:10:33 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
ale przy zastosowaniu ga?nika to osi?gi będzie miał kiepskie więc ja bym zostawił orginalny wtrysk od m40
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 05, 2006, 08:20:31 am »

WKLIW

  • Gość
nie wiem czy byłaby aż tak duża różnica bo silnik bedzie chodził tak jak obecny czyli TYLKO na LPG

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 06, 2006, 01:03:16 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no jezeli na gazie to mozesz zostawic gaznik
ale chce ci sie kolektor spawac ?
JA tez chcialem spawac kolektor ,nawet zaczalem szukac materialu to sie okazalo ,ze bardzie sie oplaca kupic kolektor od GSI za 60-80pln
jezeli jest pod reka frezarka i zaginarka to inna bajka
ale to taki maly OT
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 06, 2006, 08:29:18 am »

WKLIW

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
jezeli jest pod reka frezarka i zaginarka to inna bajka
z tym akurat nie mam najmniejszego problemu :D

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 06, 2006, 20:34:40 pm »

Eater#851

  • Gość
Taaaa... i tak bedzie slabszy.

Zadaj sobie pytanie po co BMW zaprojektowala akurat taki kolektor i taki wtrysk?
Po to, zeby uzyskac odpowiednie osiagi.
Zmieniajac pojemnosc, dlugosc i ksztalt dolotu zmieniasz calkowicie charakterystyke silnika.
O ile osrodki badawczo rozwojowe sa w stanie tak to zmienic zeby nie stracic ani momentu ani mocy, to watpie czy Tobie sie to uda w garazu.

Zostaw dolot w spokoju.

A jesli chodzi o zmiane miksera, to jaki problem? I tak poniesiesz jakies koszty robiac ta przekladke, a taki mikser to beda grosze.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 06, 2006, 22:32:04 pm »

WKLIW

  • Gość
mi nie chodzi o koszty ale o to że nie lubie elektroniki nawet kosztem zmniejszenia osi?gów (nieznacznego jak s?dze)

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 06, 2006, 22:55:02 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wystarczy jak obliczysz w przyblizeniu objetosc kolektora dolotowego i zmierzysz długosc kanałów i nowy wyspawasz podobnie .Wazne aby był bez gwałtownych uskoków i załaman. Im krótszy kolektory tym lepsza góra a gorszy dół. Jak stwierdzisz ze słabo ciagnie na gazie to dorzucisz dwie podstawki pod gaznik i powinno byc lepiej. Auta projektuje głównie księgowy a nie konstruktor wiec wiadomo ze musi byc tani w produkcji i w miare uniwersalny a dodatkowo wazna jest współzamiennosc czesci z danej rodziny silników-wiec twierdzenie ze taki kolektor musi byc  i koniec to według mnie troche mija sie z prawda bo gdyby tak było to kazdy z silników o róznej pojemnosci miałby inne parametry dolotu, wydechu itd o wszyscy wiemy ze tak nie jest.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 06, 2006, 23:18:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w tym silniku mozna sie jeszcze bawic ,bo nie ma kanalow o zmiennej dlugosci ,ale i tak szkoda czasu
prawdopodobnie bedzie trzeba wyspawac kolektor wydechowy ,wiec zabawa i tak bedzie
a wtrysku wcale nie trzeba zakladac - mozna zrobic auto ONLY GAS ,a kupno miksera za 30pln to tez nie problem
zreszta ten silnik ma pewnie wieksza przepustnice niz obie w weberze (ma fi50 ? )
JA bym sie moze na BLOSa polaszczyl  :?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 07, 2006, 15:26:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Wystarczy jak obliczysz w przyblizeniu objetosc kolektora dolotowego i zmierzysz długosc kanałów i nowy wyspawasz podobnie

Najprosciej zatkać wyj?cie na głowicę zalać do pełna wod? a potem uspawać taki do którego wejdzie tyle samo wody. Ot taka moja mała rada :D...    :lol:  :lol:  :roll:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

silnik m40 w budzie po 1,5 gle
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 07, 2006, 17:53:40 pm »

Eater#851

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytuj (zaznaczone)
Wystarczy jak obliczysz w przyblizeniu objetosc kolektora dolotowego i zmierzysz długosc kanałów i nowy wyspawasz podobnie

Najprosciej zatkać wyj?cie na głowicę zalać do pełna wod? a potem uspawać taki do którego wejdzie tyle samo wody. Ot taka moja mała rada :D...    :lol:  :lol:  :roll:


Taa.. Bocian 8)... rury fi 4mm (slownie cztery), kolektor dlugi na 3 metry i pojemnosc dolotu bedzie zachowana...  :lol: