Sk?d? A poprzez impuls elektryczny - każdy bieg dostanie kontakt, i do każdego kontaktu będzie przyporz?dkowane max. dopuszczalne cisnienie turbo lub max. dopuszczalne wzbogacenie. W Xantii mam takie co? że jak chce (zeby mnie nie kusiło) to obcinam moc do ok. 75-80KM (max. 0,3bar na turbo), wtedy sie jedzie nawet z gazem w podlodze ekonomicznie. Wystarczyłoby to rozbudowac o sterowanie poprzez wrzucony bieg, na 5 różnych warto?ci.
Tylko pytanie czy skrzynia choć na wysokich biegach ten moment wytrzyma, czy wogóle taki power odpada.
Inna mozliwo?ć - zrezygnowac z turbo, i zrobic taki koncept jak mialem kiedys w Peugeocie 309 1.9D, czyli wysokobrotowy. 1.9D wyciaga wtedy 78KM i ok. 136Nm (mierzone na hamowni), w 2.1D by było teoretycznie ok. 100KM i ok. 160Nm. Ale raz że to wymaga sporej (czytaj drogiej) ingerencji w bebechy silnika, dwa wynik jest OK ale nie powala z nóg, trzy - raz to robilem i teraz wiem że lepiej inwestować w turbo
No ale 100KM i 160Nm Poldek wytrzyma bez wiekszych cudów....
Krótko mowi?c potrzebna skrzynka do tylnego napedu, pasujaca pod XUD, i na duzy moment....