Autor Wątek: Poldek 2.1TD  (Przeczytany 14176 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 12, 2006, 22:30:28 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Elwood a ja mysalem że te skody miały silnik z tyłu  ;)
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 12, 2006, 22:32:14 pm »

Russell

  • Gość
To jest piękne  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 12, 2006, 22:39:55 pm »

Fistasz

  • Gość
ta skoda wymiata poprostu :shock: . Podziwiam tego który takie rzeczy robi

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 12, 2006, 23:05:16 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Nie czytałęm wszystkiego ale generalnie. Czemu klekot??  I co masz za zone ktora bedzie je?dziła zamiataj?cym golfami itp borewiczem 2.1?  Po za tym to bedzie mega przeróbka i ciagle bedzie w niej cos do zrobienia, poprawienia itp Odradzam ci tego. Niektórzy wymiekli robi?c remonty poldów a ty musiałbys zrobic remont  + multum przeróbek...

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 12, 2006, 23:33:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "kris309"

Cytuj (zaznaczone)
te >300Nm to o golfie mowie
zakladajac ,ze 200KM bedzie przy 4500 to bedzie wtedy ~312Nm


nie, 200KM ma kolo 5500-6000rpm, moment bedzie max. kolo 3000-4000rpm.

czyli 255-235Nm
przygotowac silnik od strony mechanicznej to problem - hmm ,mechaniczny
ale zmusic paliwo do spalania tak jak my chcemy to juz inna bajka
nie wiem ,jak rzepak  - chyba nikt nie robil testow pod tym wzgledem
a jezeli pozwoliloby to na uzyskanie w dieslu obrotow uzytecznych na poziomie 5500 to bylby to najwiekszy przelom od czasu wynalezienia turbosprezarki  :twisted:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 13, 2006, 01:42:12 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Poczytałem , popatrztrzyłem eee tego poloneza można smiało między bajki wsadzić. Jesli to by (pomijajac przeniesienie napędu) potrafiło samo ruszyć to ten klekot rozwali budę. A zreszt? Brudasy klekoty nie s? tym co tygrysy lubi? najbardziej :P Już by taniej wyniosło (a moze i lepiej) przeszczepić 2,5TDS od traktora (BMW) Problem skrzynki odpada  :P

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 13, 2006, 10:30:24 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
eee
jak juz przeszczepiac R6 to lepiej 3.5 benzyna  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 13, 2006, 11:07:28 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
eee
i tak nic nigdy nie przeszczepisz, chyba ze kwiatka w doniczce
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 13, 2006, 15:59:23 pm »

Russell

  • Gość
nie możliwe jest wsadzenie tego 2.1 do poloneza. nie wiesz na co sie porywasz. to jest tak samo niemożliwe jak jakis idiotyczny pomysł zeby do skody 105 wsadzic V8 od oldsmobila

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 13, 2006, 17:12:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "OZZ#1845"
eee
i tak nic nigdy nie przeszczepisz, chyba ze kwiatka w doniczce

uwazam ,ze gdyby kris309 zdecydowal sie na przekladke 1.9TD i zakupil GLD to udaloby mu sie bez problemow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 13, 2006, 17:42:48 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
zdecydowal sie na przekladke 1.9TD i zakupil GLD to udaloby mu sie bez problemow


Do ominiecia sa własciwie 2 problemy .Most mozna przespawac od argenty 2,0 i wydluzyc przełozenie oponami tak gdzies do 3,58 .Wał od borewicza z krzyzakami od argenty disel(ponad 200 Nm w serii) Problem nr 1 to skrzynia, nawet przy dziadkowym trybie jazdy nie wróze jej zbyt długiego zycia. Drugi problem to kolektor i turbina -mało miejsca a kolektor najprawdopodobniej bez mega przeróbek nie podejdzie. Projekty typu 1,8 rovera czy 2,1TD sa skazane z góry na niepowodzenie ze względu na zbyt słaba skrzynie biegów. O ile roverowcy sa w lepszym połozeniu bo moga zdobyc skrzynie z jakis kit_carów z silnikami K16 to do cytryny takiej skrzyni nie ma.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 13, 2006, 18:06:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kolektor ssacy to zaden problem majac do dyspozycji silnik wolnossacy i doladowany
kolektor wydechowy z turbina moze sie zmiescic ,bo turbina jest przykrecona z boku - jezeli sie nie zmiesci to trzeba dorobic kolanko 45-90* i umiescic nad kolektorem (rure do tlumika i tak trzeba dorobic)
wierze ,ze skrzynia da rade z 200Nm ,zwlaszcza ,ze do 2500 nic zlego sie nie dzieje ,a kobieta bedzie juz nastepny bieg wrzucac (gorzej jak bedzie cisnac do dechy to wtedy te 200Nm bedzie czesto )

P.S.
jakie przelozenia oprocz 4.1 miala argenta ,ze podejdzie do diesla ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 13, 2006, 19:57:40 pm »

tomallus1

  • Gość
No i tak hamujecie zapał do swapowania czego? innego niż jednostki Fiata. A niech próbuje, niech kładzie kase, kombinuje. Napewno 2,1TD jest bardziej realne od chociażby bmwpolda.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 13, 2006, 20:42:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
No i tak hamujecie zapał do swapowania czego? innego niż jednostki Fiata


Nikt nikogo nie hamuje  :)  ale dobrze aby zanim sie podejmie czegos wiedział co go czeka i z czym przyjdzie mu sie zmierzyc. Sam ostatnio swapowałem jednostke forda a w kolejce jest jeszcze M10 z bmw ,ale to juz w przyszłym roku jak sie zrobi ciepło  :mad: Skrzynie polonezowskie rozlatuja sie juz przy silniku 2,0 IE(172Nm w serii) wiec nie bardzo wiem jak ma to wytrzymac cos kolo 200 :|  Argenta miała jeszcze przełozenie 3,72(2,0IE) 3,58(2,5TD) i 3,42(2,0VX ) ale o dwóch ostatnich zapomnijcie- nie do zdobycia praktycznie.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 13, 2006, 20:49:56 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Propo Poldabmw. Co wyszło z planów przeszczebu silnika z 316i? Był tutaj swego czasu mocno oblegany temat na na ten temat :mrgreen:
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 14, 2006, 19:04:45 pm »

kris309

  • Gość
No tak, czyli opcja z dużym momentem sie zamyka na skrzynce. Jeszcze jedno pytanko, bo napewno jestescie w tym lepiej rozeznani - w TD można bardzo łatwo regulować poziom mocy i momentu, mozliwe jest nawet dostosowanie do każdego biegu (zaworkiem ci?nienowym). Czy w przypadku, jeżeli na skrzynie z 1.9GLD posyłać by przykładowo:

na I biegu max. 130Nm
na II biegu max. 150Nm
na III biegu max. 180Nm
na IV biegu max. 220Nm
i dopiero na V biegu powiedzmy 280Nm

to czy wtedy też sie odci?ży skrzynie czy tylko most?

A co do 2.1 - powtarzam, tam gdzie wejdzie 1.9 tam tez wejdzie 2.1, bo to jest ten sam blok! Różnica wymiarów zewnetrznych zamyka sie na wysoko?ci, a maske zawsze można wyprofilować ;)

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 14, 2006, 20:02:09 pm »

tomallus1

  • Gość
Hmm co do momentu i skrzyni seryjnej to pewnie do?wiadczalnie do tego dojdziesz. Może się okazać, że jedna skrzynia na takie do?wiadczenia może nie starczyć :). Most jest za skrzyni?, więc je?li ona nie będzie przeci?żana to mo?t tym bardziej. Sk?d ten zaworek będzie wiedział, na którym biegu jedziesz?

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 14, 2006, 20:09:23 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
ja uważam że do odważnych ?wiat należy jeżeli mówisz że to ten sam blok to wszystko wkoło odmierz jak wlezie to zakładaj  ;)  kto by pomy?lał że v6 z forda wlezie i będzie to latać na nitro a jednak się dało a jak się ma kasę to i koła zębate w skrzyni można na zamówienie zrobić by wytrzymywały moc  :D

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 14, 2006, 20:23:32 pm »

kris309

  • Gość
Sk?d? A poprzez impuls elektryczny - każdy bieg dostanie kontakt, i do każdego kontaktu będzie przyporz?dkowane max. dopuszczalne cisnienie turbo lub max. dopuszczalne wzbogacenie. W Xantii mam takie co? że jak chce (zeby mnie nie kusiło) to obcinam moc do ok. 75-80KM (max. 0,3bar na turbo), wtedy sie jedzie nawet z gazem w podlodze ekonomicznie. Wystarczyłoby to rozbudowac o sterowanie poprzez wrzucony bieg, na 5 różnych warto?ci.

Tylko pytanie czy skrzynia choć na wysokich biegach ten moment wytrzyma, czy wogóle taki power odpada.

Inna mozliwo?ć - zrezygnowac z turbo, i zrobic taki koncept jak mialem kiedys w Peugeocie 309 1.9D, czyli wysokobrotowy. 1.9D wyciaga wtedy 78KM i ok. 136Nm (mierzone na hamowni), w 2.1D by było teoretycznie ok. 100KM i ok. 160Nm. Ale raz że to wymaga sporej (czytaj drogiej) ingerencji w bebechy silnika, dwa wynik jest OK ale nie powala z nóg, trzy - raz to robilem i teraz wiem że lepiej inwestować w turbo ;) No ale 100KM i 160Nm Poldek wytrzyma bez wiekszych cudów....

Krótko mowi?c potrzebna skrzynka do tylnego napedu, pasujaca pod XUD, i na duzy moment....

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 15, 2006, 00:11:25 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak zrobisz ograniczenie to momentu na biegach to tylko dla mostu ulzysz
skrzynia dostanie tak samo
najlepiej ogranicz moment max do 180Nm i skrzynia jakos to zniesie bez dziczenia
a w razie czego to lozyska i synchronizatory to groszowa sprawa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.