Autor Wątek: Poldek 2.1TD  (Przeczytany 13115 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 18, 2006, 20:35:08 pm »

tomallus1

  • Gość
Cytat: "BXMaster"
w razie czego lepiej rzeby ci się sprzęgło po?lizgnęło niż co? poszło w skrzyni..


Bo ja wiem czy to lepiej. Tarcza sprzęgłowa do roverka 180zł. Skrzynie da rade za 150zł wyrwać, a robota z wymian? skrzyni nawet prostsza.

P.S. Do autora tematu: pisz tu jeszcze co?, bo to w końcu twój temat :) .

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 19, 2006, 08:50:31 am »

alex1916

  • Gość
Cytat: "BXMaster"
Mam pytanie natury prawnej. Przypu?ćmy że kto? zbuduje Poloneza z zawiszeniem tylnym na sprężynach i czym tam jeszcze chce. Nie da się tego zarejtrować jako SAM? To rozwi?załoby problem przegl?dów.

Dać się da, ale:
Cytat: "Art. 68 ust. 18 PORD"
Pojazdy, o których mowa w ust. 17 pkt 1 i 2, podlegaj? badaniu co do zgodno?ci z warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy.

Cytat: "Art. 68 ust. 17 pkt 2 PORD"
zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę okre?la się jako "SAM"

Co oznacza konieczno?ć przeprowadzenia pełnych badań homologacyjnych (tanie to to nie jest). Dodatkowo:
Cytat: "Art. 66a ust. 2 PORD"
Starosta wła?ciwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:
1)  zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę okre?la się jako "SAM"
(...)

Czyli należy jeszcze na swój koszt nabić numery.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 19, 2006, 15:14:15 pm »

SerU#408

  • Gość
W przypadku SAM-ów pełne badania homologacyjne nie s? potrzebne no chyba, że kto? rozpoczyna seryjn? produkcję. Oględzin SAM-a dokonuje rzeczoznawca z PZM-otu, który dopu?ci samochód do przegl?du technicznego. Przgl?d jest pełny i droższy od normalnego ale SAM-y da sie zarejestrować. Nie wiem jedynie czy na bazie poloneza można zrobić sama. Z reguły SAM-y s? na ramach lub oparte o konstrukcje rurowe+nadwozie z laminatów.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 19, 2006, 15:22:00 pm »

alex1916

  • Gość
Można:
Cytuj (zaznaczone)
zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę okre?la się jako "SAM"

W przypadku przeróbki tylnego zawiasu otrzymujesz już podwozie konstrukcji własnej :)

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 19, 2006, 15:22:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Ale jeżeli mam nadwozie Poloneza, kompletny układ napędowy i tylne zawieszenie z Fiata 132 i
inne elementy to chyba powinien się dać zarejstrować jako SAM. Zreszt? w Katowicach jest zarejstrowane pewne szczególne Seicento. Nie do?ć że przerobione na cabrio to jeszcze ma silnik na miesu bagażnika i tylnej kanapy, odwrócony układ napędowy i elementy zzawieszenia i hamulce z Poloneza. Przecież to dużo większa niezgodno?ć niż tylny zawias na sprężynach zamiast resorów w Polonezie. Powinno przej?ć jako SAM.

[ Dodano: 2006-10-19, 15:24 ]
Cytat: "alex#1916"
Można:
Cytuj (zaznaczone)
zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę okre?la się jako "SAM"

W przypadku przeróbki tylnego zawiasu otrzymujesz już podwozie konstrukcji własnej :)


Do tego dochodzi konieczno?ć zbudowania ramy z tyłu trzymj?cej zawias lub daleko id?cych zmian w podłodze ,a więc jest to już konstrukcja własna. Zreszt? głupie te przepisy Powinien przej?ć nawet jako Polonez jeżeli nie stwarza zagrożenia ropadnięcia się.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 19, 2006, 16:48:24 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
swego czasu na forum byl Polonez Cabrio i jego autor dowiadywal sie co zrobic aby to pykn?ć jako SAM , potrzebny byl przeglad  homologacyjny ,a po zarejestrowaniu jako SAM taki pojazd ma jakies tam ograniczenie predkosci

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 19, 2006, 22:54:19 pm »

Arnold

  • Gość
A nie jest tak, że SAM nie może przekraczać pewnej wagi?

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 20, 2006, 09:14:51 am »

alex1916

  • Gość
Cytat: "G.T.#092"
swego czasu na forum byl Polonez Cabrio i jego autor dowiadywal sie co zrobic aby to pykn?ć jako SAM , potrzebny byl przeglad  homologacyjny ,a po zarejestrowaniu jako SAM taki pojazd ma jakies tam ograniczenie predkosci

Ograniczenie prędko?ci? Jaka? podstawa prawna na to może?
Cytat: "Arnold#1910"
A nie jest tak, że SAM nie może przekraczać pewnej wagi?

Nie.

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 21, 2006, 22:11:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Chyba żadna. Głupie to jakie?. W stanach można zarejestrować nawet samochód z poszyciem drewnianym i dobrze. (autentyczny przypadek)
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 23, 2006, 10:24:01 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Bo w stanach swego czasu byly takie samochody - produkowane seryjnie
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Poldek 2.1TD
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 23, 2006, 10:42:57 am »

alex1916

  • Gość
A drewnopodobne "vinyle" s? wci?ż do?ć popularne ;)