Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 310949 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #360 dnia: Wrzesień 15, 2011, 21:35:56 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
to juz bedzie pelna geba gleba..
ale na 3 ciezko jezdzic chyba ze po asfaltach nowych bez progow zwalniajacych
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #361 dnia: Wrzesień 15, 2011, 21:47:24 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
E tam;D mam 3 zwoje ścięte i nie ma tragedii a jednak za wysoko stoi :D

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #362 dnia: Wrzesień 15, 2011, 21:57:03 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
hie hie :) a tyl ogarniales tez?
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #363 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:06:05 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Jeszcze, zbieram się do kowala i jakoś dojechać nie mogę i trochę szkoda mi wywalać to trzecie pióro bo boje się że będzie za mięki...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #364 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:12:46 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
to tak jak i ja :)
w przyczepca mam taki myk ze 2 dlugie piora i jedno srednie,
dlugie uciete zaraz za uchem mocnowania, i przyczepka jest bardzo twarda.
i zastanawiam sie czy jak tak zrobie i sklepole na plasko to czy bedzie gites.


i moje pytanko czy przy et 35 fela 15 na 195/50  jak wrzuce dystans 20mm bedzie git? nie bedzie obcierac o nadkole albo cus??
i czy jak z przodu 10mm to duza roznica bedzie w rozstawach osi?
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #365 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:17:35 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Powinno być ok choć ja bym wolał oponą 185/50 mam teraz 195/50 na 15" i jest za szeroko tyle że ja mam et 42 albo 49 nie pamiętam już i do tego dystans 5mm bo szerzej to trze o nadkola.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #366 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:26:47 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
nieee:) ladniej wyglada na szerszym kapciu,
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #367 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:31:18 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
e tam, 8,5"na tył plus opona 185/50r15 przód 7,5" z opona 175/50 r15 i będzie miodzio do tego przód 4 zwoje tył klepane dwa pióra na maks choć jest pomysł i projekt na coś innego z tyłu:D
No nie robię ot już:D

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #368 dnia: Wrzesień 15, 2011, 22:45:57 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
i z polaka zrobim gierman styla ok koniec OT:P
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #369 dnia: Październik 17, 2011, 11:38:58 am »

Offline Gabriel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Czy pióra po sklepaniu robią się sztywniejsze tak jak sprężyny po ucięciu? Chce uzyskac z tyłu ok 4cm skoku zawieszenia, czy potrzebne do tego są 3 pióra?

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #370 dnia: Październik 17, 2011, 12:11:05 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
przeciwnie, robią się słabsze

a sprężyny nie robią się sztywniejsze, co to za wymysły
polskifiat.jazda.pl

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #371 dnia: Październik 17, 2011, 13:46:25 pm »

Offline Gabriel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Przeciez charakterystyka zwyklej sprezyny zmienia sie po ucieciu odcinka.

A co do resorow, jaki bylby najlepszy sposob zeby uzyskac taki skok z tylu? Dac 3 piora i ograniczyc skok Wyzszym odbojem?

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #372 dnia: Październik 17, 2011, 14:24:08 pm »

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team
a sprężyny nie robią się sztywniejsze, co to za wymysły

Teoria jest taka, że sztywność sprężyny jest wyliczana ze wzoru (G*d^4)/(8*n*D^3) gdzie G to moduł sprężystości, d średnica drutu, n liczba zwojów a D średnica sprężyny, z tego prosty wniosek, że im mniej zwojów tym sztywniejsza sprężyna.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #373 dnia: Październik 17, 2011, 14:26:47 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
Przeciez charakterystyka zwyklej sprezyny zmienia sie po ucieciu odcinka.

ano może:) ale czy w polonezie jakoś drastycznie? te sprężyny mają dużo zwojów, obcięcie 1 czy 2 specjalnie nie wpłynie na twardość
polskifiat.jazda.pl

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #374 dnia: Październik 18, 2011, 18:15:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
aki skok z tylu

A czemu koniecznie chcesz zmniejszać skok? Jedyne interesujące nas parametry to powinny być przechyły i ogólne wystrojenie samochodu bardziej nad lub podsterownie na co m.in. ma wpływ relacji twardości zawieszenia przód-tył. Skok byłby istotny w momencie kiedy zakładamy bardzo szerokie felgi które będą wystawać albo haczyć o błotnik i nie możemy dopuścić żeby się zetknęły. Jeżeli takie coś nie występuje to korzystniejszym jest skoku dodatkowo ponad efekt obniżenia nie zmniejszać bo zwiększy to tylko tendencję samochodu do nagłego gubienia przyczepności tylnej osi na nierównościach. Chyba że chcesz koniecznie żeby zawsze na dziurze wylatywał tył o co akurat w Polonezie bez Panharda nie trudno.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #375 dnia: Październik 19, 2011, 01:54:55 am »

Offline Gabriel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 185
  • Płeć: Mężczyzna
Wlasnie zamierzam dac dosyc szerokie stalowki poszerzone i poszerzenia blotnikow z laminatu. Chce zeby kolo bylo na rowni z brzegiem poszerzenia, ale oczywiscie zeby sie z nim nie spotykalo. Dlatego potrzebuje ograniczyc skok do 4-5cm, a rownowage pod/nad-sterownosci sobie wyreguluje sztywnoscia amortyzatorow i stabilizatorow.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #376 dnia: Październik 19, 2011, 18:00:31 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Mam 1,5 palca odstępu z przodu między rantem nadkola a oponą, wrzuciłem na max twarde amory i opona z błotnikiem się nie spotyka, no przynajmniej nie za mocno i nie za często. Także Tobie też polecam betonowe amory, chociaż z tyłu mam póki co niestety nieco więcej miejsca więc nie wiem czy to wystarczy, czy jeszcze warto dorzucić 3 pióro.
LOW & SLOW

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #377 dnia: Listopad 03, 2011, 23:04:34 pm »

herr_flick

  • Gość
Dla przodu prawie standardem stało się obcinanie sprężyn od Trucka, co już zastosowałem. Natomiast mam dylemat z tyłem. Jest odciążony przez co stoi wysoko w porównaniu z przodem i mam za nisko światła przez co świecą na krótszą odległość. Osobiście amortyzatory zostawiam bo przewidziane są na kanapę i dodatkowych pasażerów. Interesuje mnie tylko wysokość mojego ATU Plusa

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #378 dnia: Listopad 04, 2011, 15:51:03 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
To podkręć wyżej światła ;)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #379 dnia: Listopad 04, 2011, 21:47:32 pm »

herr_flick

  • Gość
Fabryka nie przewidziała hydroregulacji na obniżanie przodu tylko na załadowany tył :-) A swoją drogą mam rozumieć, że klepanie resorów to jedyne rozwiązanie?