Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 308895 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #460 dnia: Marzec 20, 2012, 21:50:19 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
no trzy pióra i miękko? Bez przesady. Coś na dniach wymysłe.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #461 dnia: Marzec 20, 2012, 22:34:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Chodzi Tobie o helpery ?? Helpery są za miękkie na odbój

O co w ogóle chodzi? Ciekawią mnie te sprężyny ale "te przy gwintach stiker" to mi nic nie mów ,a "helper" to w angielskiej nomenklaturze właśnie odbój.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #462 dnia: Marzec 21, 2012, 00:10:49 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
to jest taka mała sprężyna która w gwincie ma likwidować luzy na sprężynie głównej. No nie wiem jak to wytłumaczyć. Chodzi mi o to że taka sprężyna mimo wszystko jakąś twardość ma i mogła by lepiej się zachować niż odbuj w mojej sytuacji... Bo tak jak teraz to z tylu jest mega beton, tak się nie da jeździć, chce wysokość auta zostawić tak jak teraz ale żeby był jakiś skok zawieszenia, ewentualnie zostaje odcięcie odboju i dodaniu kolejnego pióra...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #463 dnia: Marzec 21, 2012, 07:51:50 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
teraz to z tylu jest mega beton, tak się nie da jeździć,
Przecież wam wszystkim w glebieniu o to chodzi, żeby nie dało się jeździć... Ale jak czytam twoje posty to odnoszę wrażenie, że momentami sam nie wiesz czego chcesz w swoim aucie :P

A dłuższe i twardsze amortyzatory z innego samochodu nie poprawiłyby sytuacji ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #464 dnia: Marzec 21, 2012, 08:17:09 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
chwilą chwila, gleba w aucie nie musi się równać z mega twardościa. Ja chcę taka wysokość auta jaką mam teraz jeżeli chodzi o tył tylko żeby zawieszenie miało chociaż minimalny skok. Amortyzatory Ci nic nie dadzą jak auto siedzi na odbojach. Muszę je ściąć i zobaczymy co będzie.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #465 dnia: Marzec 21, 2012, 15:36:00 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
nie rozumiem po co osoby ktorym pasuje seryjna wysokosc i twardosc zawiasu wypowiadaja sie w tym temacie ? za duzo czasu i trzeba sie dowalić bo ktos woli inaczej niz oni czy co ?

amory przednie mozna troszke skrocic zeby pracowaly w odpowiednim zakresie przez nagwintowanie tego preta co wchodzi w kielichy i obciecie resztki co wystaje, wtedy charakterystyka powinna byc zachowana jak przy seryjnym zawieszeniu.

ps. kto mi powie czy przy 3 piorach i niskiej dupie auto wychyla sie na boki bardzo ? bo to jest dla mnie najwieksza bolaczka poloneza jak sie kladzie na zakretach
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2012, 15:47:17 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #466 dnia: Marzec 21, 2012, 15:52:13 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
nie rozumiem po co osoby ktorym pasuje seryjna wysokosc i twardosc zawiasu wypowiadaja sie w tym temacie ? za duzo czasu i trzeba sie dowalić bo ktos woli inaczej niz oni czy co ?


Trzeba się dowalić, żeby pokazać jakim się jest mądrym, rozsądnym i obeznanym w tematyce motoryzacyjnej.
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2012, 17:10:14 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
LOW & SLOW

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #467 dnia: Marzec 21, 2012, 18:29:16 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
amory przednie mozna troszke skrocic zeby pracowaly w odpowiednim zakresie przez nagwintowanie tego preta co wchodzi w kielichy i obciecie resztki co wystaje, wtedy charakterystyka powinna byc zachowana jak przy seryjnym zawieszeniu.


nad takik czyms wlasnie sie zastanawialem. I kurde co najlepsze dopiero odkrylem ze mam fiatowe rozbieralne amorty a ja glupi dziure wiercilem by hipolu nalac...co za leb.
Jednak amorek  puscil gora olej, i jeden wymienilem jeden zostal. Ale wymienie i drogi.
wtedy moze gdzies je wysle na regeneracje. i utwardzenie w bardziej cywilizowany sposob.
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #468 dnia: Marzec 21, 2012, 18:30:40 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
przynajmniej skok amortyzatora wtedy jest wykorzystywany w calosci , ja planuje to zrobic jesli nie kupie mts'ow do t4 bo to jednak lepsze rozwiazanie tylko zalezy jak bedzie z kasa
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #469 dnia: Marzec 21, 2012, 18:34:32 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
kasa nie duza 250zl za dwa to nie majatek. Sam sie zastanawiam co lepsze bedzie. Ale mts chociaz i bile od t4 nie kosztuja majatku,
tylko wtedy np jak nie bedzie wogole odboji czy jazda bedzie mozliwa na 15  przy 195/50/15  i et 25 z dystansem 10mm.
bo juz teraz lekko kolo schowalo sie w nadkole.
I nie wiem co juz wymodzic, czy odboje spowrotem wcisnac, tak jak w tamtym sezonie i kompet beton, czy troche amortyzacji bed odboju i z mtsem
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #470 dnia: Marzec 21, 2012, 18:52:17 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
odboja kawalek musi byc bo jak bedzie metal tlukl o metal to moze byc nieprzyjemnie zwlaszcza ze jak dobija to nie z mala sila wiec ja bym kawaleczek chociaz zostawil na Twoim miejscu
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #471 dnia: Marzec 21, 2012, 22:15:56 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
wiem wiem ze musi byc, mialem ok 10mm odboja wystajacego, ale jest za nisko i chcialem wsadzic nowe nie ciete, ale nie udalo sie nie mam spososbu.
Lecz jak dalo by rade latac na 15 z ucietym odbojem i tak by opona nie przeszkadzala to wloze spowrotem sciete.
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #472 dnia: Marzec 22, 2012, 07:12:46 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
No ja w swoim przypadku już wymyśliłem co zrobię, obetnę odboje o połowę, zobaczę jak auto się ustawi i jak będzie za nisko to wymienię ścięte kolumienki na oryginalne i potem ewentualne korekty jeżeli będzie za wysoko, przez skrócenie tej nowej kolumienki. Trochę zabawy będzie ale powinno być ok.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #473 dnia: Marzec 22, 2012, 22:28:58 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #474 dnia: Marzec 23, 2012, 01:56:11 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #475 dnia: Marzec 23, 2012, 19:29:47 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
ta niebieska sprężyna.
właśnie ta niebieska sprężyna to raczej jako odbój by nie posłużyła za dobrze <blee>
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #476 dnia: Marzec 25, 2012, 23:14:10 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
odboja kawalek musi byc bo jak bedzie metal tlukl o metal to moze byc nieprzyjemnie zwlaszcza ze jak dobija to nie z mala sila wiec ja bym kawaleczek chociaz zostawil na Twoim miejscu


Ja nie mam odbojów wogóle, co prawda na sprezynach z trucka ale wogóle nie dobija nic. -4,5 zwoja
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #477 dnia: Marzec 25, 2012, 23:20:33 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Pokaż foty jak to leży, też mam w pudle takie sprężyny czekające na założenie.
LOW & SLOW

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #478 dnia: Marzec 26, 2012, 16:53:44 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #479 dnia: Marzec 26, 2012, 17:44:40 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Pablo 92 a jak skrecasz nie ociera o nadkola? i nie blotnik nie trze o opone na dolkach czy cos przy skreconych kolach??
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!