Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 308878 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #600 dnia: Kwiecień 04, 2013, 19:49:23 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
chcesz ciąć seryjne sprężyny od plusa? 1 zwój to będzie mało (patrz mój temat poloneza ostatnie zdjęcia) i co ty chcesz giąć???

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #601 dnia: Kwiecień 04, 2013, 19:53:58 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Wlasnie :) Sprig sie uloży, ciapaj w tym samym miejscu gdzie orginalny koniec tylko 2 zwoje niżej.
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #602 dnia: Kwiecień 04, 2013, 20:10:23 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
No właśnie chce podgiąć żeby cały ciężar nie opierał się na koniuszku zwoju- chce koniec uformować żeby siedział jak fabryczny. Rozchodzi się o to że sprężynę fabryczną postawisz na stole i stoi, a ucięta się przewraca. Myszaradom już wiesz w którym miejscu chce podgiąć?

Jakiś nie jestem przekonany że się ułoży :]. Wolę przed włożeniem podgiąć i spać spokojnie. ;p

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #603 dnia: Kwiecień 04, 2013, 20:19:15 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
ja na -3 nie doginalem, i jade 3 sezon
http://imageshack.us/photo/my-images/204/13120161.jpg/ foto mojego springa, nie wiem co Ci się przewraca
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2013, 20:20:47 pm wysłana przez Łukasz - I-Love-Fso- »
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #604 dnia: Kwiecień 04, 2013, 20:26:09 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Nie bardzo wiedziałem jak wyjaśnić które miejsce chce doginać, próbowałem to jakoś zobrazować, jak widać nieudolnie <uoee> Na twoim zdjęciu widać dobrze że górny koniec różni się od dolnego. Od początku miałem na myśli <mysli> dogięcie żeby górny koniec wyglądał tak samo jak dolny :-)

Czytałem cały temat: jedni tną i doginają, inni tną i nie doginają, ale skoro Piszesz że bez doginania jest 100% bezpiecznie to kończymy dyskusje o doginaniu <spoko>


 pytanie do autora zdjęcia: jaki tu jest setup glebowy? sprężyny caro plus i ile ciachnięte?


ps teraz stoi tak
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2013, 20:56:37 pm wysłana przez miedzianobrody »

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #605 dnia: Kwiecień 04, 2013, 21:02:32 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
możesz ewdntualnie oszlifować sprężyny, ale to nie jest konieczne. Co do auta to tam są zwykłe sprężyny od plusa, minus 1 zwój.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #606 dnia: Kwiecień 04, 2013, 21:13:55 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
Dziękuje. Już wiem wszystko co chciałem wiedzieć. <spoko>

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #607 dnia: Kwiecień 04, 2013, 22:58:43 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
nie szlifowac tylko ciąc pod kątem prostym do osi spręzyny. wiecie o co chodzi. Wtedy ładnie siądzie na wahacz :) mam tak u siebie i jest spoko.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #608 dnia: Kwiecień 05, 2013, 07:25:30 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Tnij jeden. ;) Wskazówki co do zaklepania... hmmm, ja tego nie robiłem, jak zmieniałem na sprężyny z trucka diesla i obciąłem 1 zwój i nie bardzo wyobrażam sobie, by dało się to ogarnąć imadłem i młotkiem. Niektórzy szlifują końcówkę sprężyny na płasko, żeby lepiej dolegało.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #609 dnia: Kwiecień 05, 2013, 20:58:12 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
ja obciąłem 2.5 i dogiąłem (grzałem palnikiem)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #610 dnia: Kwiecień 05, 2013, 21:40:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
W większości aut trzeba doginać, ale w Polonezie zwoje są bardzo płaskie, a wahacz tak ukształtowany że ucięta sprężyna będzie pasować, pod warunkiem że końcówka sprężyny trafi na niższą część i zatrzyma się na wybrzuszeniu przytrzymującym sprężynę. Lekko uderzając w uciętą sprężynę, można ją obracać tak żeby trafiła. Oczywiście potem trzeba ustawić kąt pochylenia zwrotnicy i zbieżność. Inaczej auto będzie się gorzej prowadzić ,a kierownica nie wracać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #611 dnia: Kwiecień 05, 2013, 21:54:49 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
A tak hipotetycznie.

Jak by to wyglądało jakby nie ciąć dolnych zwojów( od strony wahacza ) tylko ciachnąć górne ( od nadwozia )? Jakaś różnica?

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #612 dnia: Kwiecień 05, 2013, 21:58:10 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
nie ma różnicy, sprężyna jest zamienna góra dół.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #613 dnia: Kwiecień 05, 2013, 22:11:36 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
ale przy montażu, gdzie lepiej dać obciętą stronę

na logikę wydawałoby się że ciętą stroną do wahacza, a w praktyce?

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #614 dnia: Kwiecień 05, 2013, 22:23:42 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
kładź gdzie chcesz.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #615 dnia: Kwiecień 05, 2013, 22:29:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Do wahacza. Szkód może nie narobi, ale na kielichu oprze się nierówno. Na wahaczu testowane w warunkach ekstremalnych.

Btw. nie musisz ściągać sprężyny do przycinania. Wystarczy mała szlifierka. Ja robiłem nawet dużą, tylko że na raty, ciąłem kawałek i obracałem sprężynę, żeby nie ciachnąć wahacza.

No i pamiętaj o tym że jak obniżysz przód ,a tył nie, to będzie trudniej ruszać na śliskim.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2013, 22:32:02 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #616 dnia: Kwiecień 08, 2013, 15:12:06 pm »

Offline radnus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 192
  • Płeć: Mężczyzna
  • sorry, jestem zielony z mechaniki
    • Atu+ 1.4 GTI 23E
obcinanie obcinaniem, ale pytanie brzmi jakie koła chcecie potem wsadzać...
właśnie wróciłem na rozmiar letni 195/50/15 i koła wyglądają śmiesznie małe i przydałoby się jeszcze auto zglebić:P
ale zimówki o standardowych rozmiarach wyglądały kozacko z przodu - mam -2 zwoje od Diesla + zaginanie i trochę 'ściągnięte' amortyzatorem;)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #617 dnia: Kwiecień 08, 2013, 16:40:29 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
do gleby -3 zwoja minimum 195/50/15 a felga ogolnie 15. Ja teraz mam 175/55/50 i mam z centa przerwy od oponki do nadkola.
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #618 dnia: Kwiecień 08, 2013, 19:54:03 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
-2 zwoje to mało ja mam sprężyny na sprzedaż minus 4;)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #619 dnia: Kwiecień 17, 2013, 00:01:53 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
obcinanie obcinaniem, ale pytanie brzmi jakie koła chcecie potem wsadzać...

Popatrz trochę na rajdowego Poloneza gdzie była felga 13 z oponą o profilach do 45, to ci przejdzie. W nowych BMW jest między oponą ,a błotnikiem dystans pięści, to tym bardziej powinien być w czterdziestoletnim Polonezie gdzie w serii piasta w ogóle była poza budą, nie tak jak w nowych wozach gdzie buda jest spuszczona mocno w dół.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E