Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 308828 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #640 dnia: Grudzień 18, 2013, 08:46:07 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Po pierwsze gdy polonez jest na glebie budę wzmacniamy ile się da.
Po drugi ja latałem na zestawie z przodu minus 4.5 zwoja zrobiłem tak coś około 8-10kkm na glebie i do jazdy na co dzień cóż jest bardziej upierdliwa i przy takiej glebie jak masz rovera na podkładzie to nie wierzę że nie trze wam wydech przynajmniej z dwa razy na 20km jazdy bo jeśli ma się miskę olejową 4.5cm od ziemi to wydech jest dużo niżej dlatego warto go przerobić ale to było już wiele razy opisywane.


Tak u mnie wyglądało tuż po złożeniu więc po pewnym czasie usiadł jeszcze troszkę


Uploaded with ImageShack.us

Ale glebę nie robi się dla poprawy parametrów jazdy ani dla wygody tylko dla frajdy i wyglądu więc...
Co do zbieżności to musowo trzeba ją zrobić po takiej operacji ale znaleść zakład który się tego podejmie to sztuka. Ja byłem w 5 miejscach i dopiero w 6 znalazłem chętnych z takiej racji że mi ciężko było wjechać na sam podnośnik nie mówiąc o tym że nie mieli jak założyć przyrządów pomiarowych itp ale się udało.

Wow ale się rozpisałem... eh tęskno mi za poldolotem :D

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #641 dnia: Grudzień 18, 2013, 11:02:59 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
coś ponad 800km

Wow, może tak: prawdopodobieństwo, że przez te 800km auto chociaż raz jechało po drodze, którą kierowca nie jechał nigdy wcześniej jest znikome.

Wyobraź sobie, że są takie samochody które dziennie pokonują taki dystans. Chętnie bym zobaczył jak radzisz sobie na takiej glebie w jakimś miejscu na drugim krańcu Polski, powrót na lawecie gwarantowany.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #642 dnia: Grudzień 18, 2013, 14:10:19 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Chętnie bym zobaczył jak radzisz sobie na takiej glebie w jakimś miejscu na drugim krańcu Polski, powrót na lawecie gwarantowany.
Teraz to przesadzasz bo ja swoim poldkiem byłem nad morzem (600km od domu) w górach (300km) i ogólnie latałem po całej polsce na glebie i jakoś nie wracałem na lawecie. Nad morzem to z całym zestawem byłem (tzn walizka, narty na dachu itp) i jakoś przejechałem bez przygód...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #643 dnia: Grudzień 18, 2013, 16:26:49 pm »

Offline Alexxx96

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 Rover 94r.
To jaki setup polecacie, że było nisko, ale bez zbyt częstego szurania wydechem?

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #644 dnia: Grudzień 18, 2013, 17:29:52 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Tak się nie da... albo jest nisko i bierzesz na siebie wszystkie konsekwencje albo latasz serią i już.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #645 dnia: Grudzień 18, 2013, 18:39:31 pm »

Offline mily24

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1344
  • Płeć: Mężczyzna
  • HEBEL TEAM - Ekipa z Krakowa
przy 3 zwojach i resorze na 15cm powinno być okej, poza tym raz na jakiś czas fajnie sobie przyszurać  :]
Daewoo Polonez '99 nowy 1.6GSI
Sweter mk2 1.8 KAMEI X1

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #646 dnia: Grudzień 18, 2013, 18:52:06 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Ja mogę się wypowiedzieć. Zrobiłem jakieś 10tys na glebie w ciągu 9miesiecy carowka, setup przod -3 truck diesel + amo t4 i brak odbojow, tył resor 12cm + stabilizator, poza obcieraniem seryjnymn wydechem NIC nigdy nie uwalilem a jeździłem po CAŁEJ POLSCE :)
W plusie już miałem -3,5truck diesel z przodu, amo serie, tył 13cm+stab + amorki utwardzone, najpierw b. często tarłem wydechem , po przerobieniu i puszczeniu go pod skrzynia bardzo przyjemnie ponad 14k km zrobiłem w pol roku auto tak smao jeździło po Polsce i jakoś się da. Co do parametrow, no coz jedne sa gorsze, dla mnie nie które lepsze bo na dobrych oponach 195/50 auto naprawdę kleiło się drogi, fakt - komfort mniejszy, ale dla mnie dużo lepiej się jeździ no i wygląd heh ;)
A i moje caro minus na glebie do tej pory jeździ u Chicane i do tej pory się da :) kwestia podejścia. Denerwuje mnie jedynie opowiadanie osob które zrobily pare set km na glebie, że do dupy i w ogóle. Teraz mam limiteda w serii i gdyby nie to że ta buda się połamie po zglebieniu to dawno już bym to zrobił ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #647 dnia: Grudzień 18, 2013, 19:03:02 pm »

Offline mily24

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1344
  • Płeć: Mężczyzna
  • HEBEL TEAM - Ekipa z Krakowa
Denerwuje mnie jedynie opowiadanie osob które zrobily pare set km na glebie, że do dupy i w ogóle.
najwiecej do powiedzenia mają ci którzy nigdy gleby u siebie nie mieli, typowe :)
Daewoo Polonez '99 nowy 1.6GSI
Sweter mk2 1.8 KAMEI X1

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #648 dnia: Grudzień 19, 2013, 18:38:33 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
po przerobieniu i puszczeniu go pod skrzynia
cala filozofia gleby w polonezie :) :D Ja juz tak 3 sezon smigam :)
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #649 dnia: Grudzień 30, 2013, 20:37:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
najwiecej do powiedzenia mają ci którzy nigdy gleby u siebie nie mieli, typowe

Tak, np. Fazi :]

wejdz na profil na fb u mnie w podpisie i zobacz jak wygląda mój Polonez na -2 zwoje z seryjnych sprężyn. Już były spore problemy z poruszaniem.

Dokładnie tak jak mówi banned. Auto będzie kaleka i buda strasznie to odczuje. Jeździłem tak trochę, parę razy byłem na torze i w niektórych miejscach się buda rozeszła... więc na przyszłośc bede robił to z głową. Aktualnie całe auto jest w trakcie porządnego obspawania budy więc sztywny zawias i gleba nic mu nie zrobią.  Geomteria to obowiązek po obniżeniu.

Zrobiłem jakieś 10tys na glebie w ciągu 9miesiecy carowka, setup przod -3 truck diesel + amo t4 i brak odbojow, tył resor 12cm + stabilizator, poza obcieraniem seryjnymn wydechem NIC nigdy nie uwalilem a jeździłem po CAŁEJ POLSCE

Zapomniałeś dodać że sprężyna z Trucka jest wyższa, więc mówienie o ścięciu 3 zwojów jest niemiarodajne.

miałeś kiedyś auto na glebie? miałem kanta na takim setupie i raz tylko przez własną głupote urwałem wydech, wcale sie na takim setupie źle nie jeździ..
tak po każdej ingerencji w zawias należy ustawić na nowo geometrie

Przedmówca miał. Pomijając różnorakie historie z tego forum, powiem ci co miałem ja: Skróciłem sprężyny przednie o 1 zwój. W efekcie totalnie rozregulował się kąt pochylenia zwrotnicy (co można przewidzieć od razu jak się zobaczy przednie zawieszenie i ma odrobinę wyobraźni). Autem lepiej się hamowało i na deszczu było spoko, ale na suchym asfalcie jeździło bardzo kiepsko. Wysokość jest taka że jeździć da się spoko, ale parę razy przytarłem tu i ówdzie sankami. Auto też praktycznie już stoi na odboju ( i dlatego łatwiej wyczuć hamowanie), więc przy minus 2 musi być kiepsko z resorowaniem, czyli problem z budą.

Co do zbieżności to musowo trzeba ją zrobić po takiej operacji ale znaleść zakład który się tego podejmie to sztuka

Zbieżność się ustawia też przy zmianie drążka kierowniczego, bo ustawianie na podstawie starego jest niedokładne... Największy problem to ustawienie drążka reakcyjnego regulującego kąt pochylenia zwrotnicy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2014, 01:36:26 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #650 dnia: Marzec 08, 2014, 23:33:13 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Na szybko...

Jeśli upitole 1 lub 1.5 zwoja, to konieczne jest ustawienie geometrii na nowo ? Bardzo się to wszystko poprzestawia ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #651 dnia: Marzec 09, 2014, 10:44:08 am »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
przy jakiej kolwiek ingerencji w zawieszenie zmieni Ci się geometria

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #652 dnia: Marzec 09, 2014, 12:03:44 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
To teraz pytanie jak bardzo przy tak delikatnym obniżeniu się to rozreguluje ? bo nie wiem czy jest sens po takim zabiegu płacić komuś za przywrócenie geometrii :) w Caro uwaliłem 2 zwoje, mam zbieżność ustawioną na oko, że widać delikatną rozbieżność i prowadzi się świetnie, ale mimo tego na geometrię pojadę nim, natomiast 1-1.5 zwoja chcę w Atuwce uciąć :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #653 dnia: Marzec 09, 2014, 13:25:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przy dowolnej rozbieznosci w Polonezie prowadzi sie ch... jak nieszczescie,
po obnizeniu warto sprawdzic geometrie ,moze bedzie dobra ,a moze nie ,ale sprawdzenie to tylko maly ulamek regulacji ,wiec nic nie kosztuje dodatkow przy regulacji zbieznosci ,a wiedza pozwoli zdecydowac dalszym postepowaniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #654 dnia: Marzec 09, 2014, 14:15:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
po obnizeniu warto sprawdzic geometrie ,moze bedzie dobra

Nie będzie dobra.

mam zbieżność ustawioną na oko

Nie chodzi tylko o zbieżność. Nawet przy delikatnym obniżeniu prostuje się drążek reakcyjny, kierownica nie wraca po skręcie jak należy, pogarsza się promień skrętu, a także nieco psuje się przyczepność kół, ale to ostatnie w niewielkim stopniu bo przy szybkiej jeździe przechył i tak prowadzi sabotaż.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #655 dnia: Marzec 09, 2014, 14:20:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie będzie dobra.
skad wiesz ? katy maja wartosci i pole tolerancji ,moze sie tak zdarzyc ,ze zmieszcza sie w polu tolerancji
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #656 dnia: Marzec 10, 2014, 20:45:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
skad wiesz

Bo wystarczy zmierzyć o jaką wysokość skrócimy sprężynę i porównać z odległością jaka seryjnie dzieli punkt mocowania drążka reakcyjnego, do wahacza dolnego, od wypoziomowania drążka. Że już nie wspomnę że sam przeprowadzałem identyczną modyfikację, bo o tym wspominałem już wcześniej na tej samej stronie. Zresztą rzut oka na konstrukcję tego zawieszenia pozwala stwierdzić, że wyprzedzenie sworznia zwrotnicy będzie się znacznie zmieniać przy każdej zmianie prześwitu.

Kąt pochylenia koła powinien zostać w tolerancji, ale gdybym przygotowywał auto do sportu to też bym go korygował i wszedł z tym poza normę, do minus 2, maksymalnie minus 3 stopni.

Co się stanie ze zbieżnością, nie sprawdzałem bo akurat zmieniałem drążki kierownicze, więc i tak ustawiałem wszystko na nowo.
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2014, 20:49:00 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #657 dnia: Marzec 10, 2014, 21:21:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kat pochylenia kola to powinien byc zachowany niezaleznie od ugiecia,
wyprzedzenie zwrotnicy sie zmieni ,ale czy az tak duzo ? nie wystarczy tylko popatrzec na zawieszenie ,zauwaz ,ze oba wahacze sa pochylone w dol i gdy je poziomujesz ,to rosnie rozstaw kol ,a wiec i drazek sie reakcyjny musi sie wydluzyc,
to moze kompensowac jego wplyw na wyprzedzenie, ale rownoczesnie zmniejsza sie zbeznosc ,wiec nalezaloby ja utrzymywac wlasnie zmniejszajac wyprzedzenie,

to nie zmienia faktu ,ze zawias moze nizej siasc i zachowac parametry w tolerancji,
jezeli masz inne doswiadczenia,to musisz o nich pisac w konkretnym przypadku,
jezeli kiedys kupie GTO2 ,to wyjme sprezyny z zawiasu i zrobie pomiary dla kilku roznych wysokosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #658 dnia: Marzec 10, 2014, 21:27:52 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
kat pochylenia kola to powinien byc zachowany niezaleznie od ugiecia,
niby tak, a przy mocnym ugięciu zawieszenia robi się pozytyw, przy odbiciu negatyw.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #659 dnia: Marzec 10, 2014, 22:43:38 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
kat pochylenia kola to powinien byc zachowany niezaleznie od ugiecia,

Nie w tym zawieszeniu. Jakby były inne długości wahaczy albo inne punkty ich mocowania, to może by się dało uzyskać w jakimś zakresie identyczny kąt pochylenia. Generalnie one są krótkie, i jak któryś się wychyli pod większym kątem od drugiego, to będzie aż widoczne że przy tym krótszym koło się zbliża do podłużnicy.

przy mocnym ugięciu zawieszenia robi się pozytyw, przy odbiciu negatyw.

Dokładnie tak.

to nie zmienia faktu ,ze zawias moze nizej siasc i zachowac parametry w tolerancji,

To by trzeba policzyć albo sprawdzić. Musiałbym sobie zrobić powtórkę z geometrii żeby obliczyć wszystkie zmiany dla różnych wariantów.

wyprzedzenie zwrotnicy sie zmieni ,ale czy az tak duzo ? nie wystarczy tylko popatrzec na zawieszenie ,zauwaz ,ze oba wahacze sa pochylone w dol i gdy je poziomujesz ,to rosnie rozstaw kol ,a wiec i drazek sie reakcyjny musi sie wydluzyc,

Dokonałem oględzin organoleptycznych, przewidziałem że przy obniżeniu wyprzedzenie zwrotnicy zniknie, po czym uciąłem, już nie pamiętam czy 1 czy 1 i 1/3 zwoja i stało się dokładnie to co przewidziałem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E