Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 308829 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #660 dnia: Marzec 11, 2014, 18:45:22 pm »

Offline Maxior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klekot 1.9 GLD '95
wejdz na profil na fb u mnie w podpisie i zobacz jak wygląda mój Polonez na -2 zwoje z seryjnych sprężyn. Już były spore problemy z poruszaniem.

porządnego obspawania budy więc sztywny zawias i gleba nic mu nie zrobią.

A konkretnie co trzeba wzmocnić na pewno podłużnice i co jeszcze ?
Feel the 1.9 GLD power ;d  6,15 l/100 ON
Klekot in progress, od 7 lat ciągle ten sam :D
NO LPG!!!

Moim zdaniem Polonez jest najlepszy a wszystkie inne auta są do d*py, ponieważ nigdy innego pojazdu niż Polonez nie miałem :d

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #661 dnia: Marzec 11, 2014, 21:57:39 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Pas przedni na pewno... ;)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #662 dnia: Czerwiec 15, 2014, 11:58:44 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jeśli ktoś ciekaw...

Atu Plus OHV, fabryczna sprężyna przycięta o 1.5 zwoja - wychodzi 40mm niżej.


Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #663 dnia: Lipiec 21, 2014, 19:38:23 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Dla potomnych :) amortyzatory od Astry II wejda na tyl :) po malutkiej przeróbce belki mocującej ;) i górnego oka amortyzatora :) spisuja sie idealnie z resorem na 12cm :) POLECAM :D
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #664 dnia: Wrzesień 02, 2014, 17:27:59 pm »

Offline Prezydent

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro GLD

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #665 dnia: Wrzesień 02, 2014, 19:47:38 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
tak
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #666 dnia: Wrzesień 02, 2014, 20:17:51 pm »

Offline Prezydent

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro GLD
Dzięki <ok>

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #667 dnia: Wrzesień 02, 2014, 22:59:30 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
czy górne wahacze nieobciążonego pasażerami Poloneza, opierają się o odboje? jaka powinna być prawidłowa odległość między odbojem a górnym wahaczem?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #668 dnia: Wrzesień 02, 2014, 23:05:45 pm »

Offline Marcin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
W weekend wpada gleba do mojego caro minusa, plan jest na springi z trucka -3.5 zwoja, odboje ucięte o połowę i resor na 12cm, kółka 165/70r13, plan ok czy polecacie coś zmodyfikować jeśli chodzi o ilość zwoi i wysokość resorów? Ma być nisko ;-)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #669 dnia: Wrzesień 03, 2014, 00:07:25 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
widzisz zdjęcia które wkleił Rafał? ucięte jest 1,5 zwoja. siedzi nisko, pewnie nic już nie resoruje. jedziesz jak na suchej krowie. jedyną zaletą Poloneza było miękkie zawieszenie, a Wy przerabiacie go na furmankę. twardości spiral i resorów zostały wyliczone do masy samochodu. takie ingerencje w zawieszenie są niezdrowe dla nadwozia. za pół roku zacznie pękać zdrowa blacha, spawy popękają trochę później.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #670 dnia: Wrzesień 03, 2014, 09:43:03 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
widzisz zdjęcia które wkleił Rafał? ucięte jest 1,5 zwoja. siedzi nisko, pewnie nic już nie resoruje. jedziesz jak na suchej krowie. jedyną zaletą Poloneza było miękkie zawieszenie, a Wy przerabiacie go na furmankę. twardości spiral i resorów zostały wyliczone do masy samochodu. takie ingerencje w zawieszenie są niezdrowe dla nadwozia. za pół roku zacznie pękać zdrowa blacha, spawy popękają trochę później.
Dokładnie - siedział na odbojach. Trzeba było odboje ciachnąć.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #671 dnia: Wrzesień 03, 2014, 20:40:50 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
tylko ze rafal mial tam balony fest :D ja mam -3 zwoje i nie peka nic
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #672 dnia: Wrzesień 03, 2014, 22:17:38 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
 Łukasz - I-Love-Fso-, napisz jak się tym komfortowo jeździ.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #673 dnia: Wrzesień 04, 2014, 13:08:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
tylko ze rafal mial tam balony fest :D ja mam -3 zwoje i nie peka nic

A ile km na tym przejechałeś?

To tak jak z niewzmocnioną rajdówką. Możesz co tydzień jechać na KJS wyryp pełen atak i wszystko będzie ok. ale po roku takiej intensywnej eksploatacji będą problemy z ustawieniem kątów, po dwóch latach wszystko popęka.


było miękkie zawieszenie,


To jest unikalna cecha Poloneza, że mając wysoki zawias i osłonę pod silnikiem można było sobie wszędzie wjechać, zeskoczyć z jakiejś przeszkody, albo zjechać po schodach. Natomiast to zawieszenie jest wg. mnie trochę za miękkie żeby mogło dobrze reagować. Nie za wysokie, tylko za miękkie. Gdyby przednie sprężyny były trochę twardsze, to by tak potwornie nie nurkował i by było łatwiej wyczuć granicę przyczepności przy hamowaniu.

W weekend wpada gleba do mojego caro minusa

Będziesz musiał ustawić pochylenie zwrotnicy.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 04, 2014, 16:05:00 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #674 dnia: Wrzesień 04, 2014, 19:31:13 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Łukasz - I-Love-Fso-, napisz jak się tym komfortowo jeździ.

To nie ma komfortowo jeździć tylko się dobrze trzymać drogi :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #675 dnia: Wrzesień 04, 2014, 20:32:52 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Łukasz - I-Love-Fso-, napisz jak się tym komfortowo jeździ.

To nie ma komfortowo jeździć tylko się dobrze trzymać drogi :)
Sądzisz, że przesadzona gleba poprawia właściwości jezdne ? Chyba tylko na gładkim asfalcie.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #676 dnia: Wrzesień 04, 2014, 22:00:41 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
powiem tak jezdze juz 4 rok :D wiec ok 50tysiecy :D
Po wiochach da sie jechac na 2 biegu czesto na 1 :D:D niee ma komforuuuuuuuu. Autostrady paanie nie ma nic lepszego,zakrety super:D
Ale taka gleba to tylko do aut typowo reprezentacyjnych, wsiac w week czy wieczorkiem pobujac wory po miescie :D do codziennej jazdy nie polecam, mimo nadal tym zapitalam klnę ostro, mam swoje scieżki ktorymi jezdzi i drogi gdzie napewno nie wjade, jak jade do sklepu inter tim zostawiam auto 200m przed siedziba bo taki próg jest ze nie idzie przejechac ;D miny chlopaków pierwszy raz byly bezcenne :D:D no ale cóz albo wygląd albo komfort i jazda na kozie :D   
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #677 dnia: Wrzesień 05, 2014, 11:46:06 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Łukasz - I-Love-Fso-, napisz jak się tym komfortowo jeździ.

To nie ma komfortowo jeździć tylko się dobrze trzymać drogi :)
Sądzisz, że przesadzona gleba poprawia właściwości jezdne ? Chyba tylko na gładkim asfalcie.

Nie mówię o tym konkretnym przypadku, ale ogólnie cały temat jest o tym, aby obniżyć i poprawić właściwości jezdne.
U mnie czuć duża różnicę w porównaniu do serii :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #678 dnia: Wrzesień 10, 2014, 20:37:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
czy górne wahacze nieobciążonego pasażerami Poloneza, opierają się o odboje? jaka powinna być prawidłowa odległość między odbojem a górnym wahaczem?

Przeoczyłem.
Opierać się nie powinny, bo każdy praktycznie zakręt w takim ustawieniu by pokonywał na trzech kołach. W seryjnym Polonezie wprawdzie da się poderwać przednie koło, ale tylko w bardzo ekstremalnych i szczególnych przypadkach. Jaka jest dokładna odległość nie podam, bo nie mam seryjnego auta do pomiaru.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #679 dnia: Wrzesień 10, 2014, 21:24:34 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jak skróci się sprężynę o 3 zwoje to wahacz z pewnością opiera się o odbój. odbój hamujący i uniemożliwiający dalszy ruch wahacza w górę. w zakręcie koło mniej obciążone może iść w dół aż górny wahacz zetknie się z drugim odbojem. tego jednak nie odczujemy tak mocno jak uderzenie dolnego wahacza o obcięty odbój. w moim polonezie, stojącym bez obciążenia między dolnym wahaczem a odbojem jest około 2 centymetry. jak żona siadła za kierownicą to wahacz oparł się o odbój. żona waży 56 kilo. kilka razy szarpnąłem samochód do góry- nic się nie zmieniło. jutro wjadę jednym przednim kołem na krawężnik i wtedy zobaczę jak to wygląda. sądzę że resorowanie poloneza bardziej zależy od twardości odbojów niż sprężyn. odbój dolnego wahacza jest w stanie ugiąć się 3-4 centymetry, po to ma kształt stożka.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2014, 21:35:34 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.