Autor Wątek: Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!  (Przeczytany 1798 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Finnista

  • Gość
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« dnia: Styczeń 28, 2007, 10:43:31 am »
Hey,
Prblem taki: Wsiadam do auta, obracam rozrusznikiem zamielił dwa razy i zmarło wszystko. Po cofnięciu stacyjki tablica znów rozbłysła(pierwsze objawy to jak by padł aku) No to kable podładowałem i odpaliłem...I teraz! Jade, nie świeci sie kontrolka ładowania akumulatora(czyli niby wszystko OK) a tablica rozdzielcza świeci coraz słabiej, wkońcu przestaje działać obrotościomierz, a po jakims kolejnym czasie gaśnie silnik. Co jest grane? Podładowałem troche i znów to samo.
Objawy takie jak by nie ładował aku ale przy chodzacym silniku nie powinno nic gasnąć i powinien być ten prąd.
Jeśli by to były szczotki w alternatorze lub pasek to powinna sie świecić kontrolka, a jak juz mówiłem nie świeci się. Jednak nie sprawdzałem tego jeszcze. Pasek troche piszczy ale Naciąg wydaje sie być OK.
Co jest grane??
A i pytanie nr 2 Bede ładowac aku cała noc...ile przejade na nim kilometrów z włączonymi światłami. (Konkretnie odcinek z K-Ce Ligota do Dąbrowy Górniczej) Dojade do warsztatu??

Boczek

  • Gość
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 28, 2007, 11:42:15 am »
To ja też mam pytanie. Jak przekręcisz kluczyk to świeci się kontrolka? Jeżeli nie to stawiam na uzwojenie.

[ Dodano: 2007-01-28, 11:43 ]
Co do przejechania jakiegoś odcinku to zależy od akumulatora. Czym większy tym dalej zajedziesz.

e_gregor

  • Gość
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 28, 2007, 12:46:24 pm »
Sprawdź żarówkę kontolki i przewody łączące ją z alternatorem. Jeśli ten obwód jest prfzerwany lub żarówka spalona niema prądu wzbudzenia na uzwojeniu i alternator niema prawa wytwarfzać prądu. Piszesz, że pasek piszczy - sprawdź tylko czy alternator się kręci.

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
    • Zobacz profil
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 28, 2007, 13:35:34 pm »
Tak jak pisze e_gregor#1917, przepalona zarowka nie pozwala wzbudzic alternatora. Pomocna moze byc konkretna przygazowka, ktora moze spowodowac samowzbudzenie alternatora. Musisz sprawdzic miernikiem czy konkretna przygazowka cos pomaga. Tak czy siak odkrec zegary i sprawdz zarowke, ewentualnie styki zarowki.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180    PB

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 843
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI
    • Zobacz profil
    • http://www.roverki.pl
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 28, 2007, 21:13:37 pm »
jesli szczotki nie beda mialy kontaktu z wirnikiem to tez zarowka nie bedzie sie swiecic, widzialem tez przypadek oberwania sie przewodow tych co ida od pierscieni wirnika do uzwojenia wirnika
sprawdz tez przewod wzbudzenia (zarowka <-->alternator)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6259
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
    • Zobacz profil
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 29, 2007, 14:58:44 pm »
mialem to samo kiedys
regulator ladowania jest zintegrowany ze szczotkami i sygnalizatorem ladowania
jak sie zwali to nie laduje i nie pokazuje
kosztuje to 40pln - trzeba wymienic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Arnold

  • Gość
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 29, 2007, 21:52:23 pm »
A mój kolega miał identycznie w Golfie II. Jechaliśmy do szkoły, już po odpaleniu zwróciłem uwagę że oświetlenie zegarów nie pali się tak jasno jak powinno ale tylko lekko żarzy. Po przejechaniu ok. 3-4 km, światła mijania zaczęły gasnąć i zgasł silnik. Zaglądamy pod maskę, pasek był, wszytko ok. Po ok. 10 minutach silnik odpalił, wróciliśmy do mnie, pod blokiem już gasły światła. Potem jak wracał do domu przejechał niecałe 3 km i kaputo. Po wymianie paska jak ręką odjął. Oczywiście pasek nie piszczał a kontrolka też się nie paliła.

Moja rada: zmień najpierw pasek, na pewno nie zaszkodzi a i portfela nie uszczupli :)

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 843
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI
    • Zobacz profil
    • http://www.roverki.pl
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 29, 2007, 22:43:50 pm »
wszystko ok, ale po przekreceniu zaplonu kontrolka MUSI sie palic
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

e_gregor

  • Gość
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 29, 2007, 23:00:35 pm »
Cytat: "AndrewS#100"
wszystko ok, ale po przekreceniu zaplonu kontrolka MUSI sie palic


ZDECYDOWANIE TAK!

Boczek

  • Gość
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 30, 2007, 03:35:26 am »
Jeżeli uzwojenie na wirniku to nie musi. Wiem bo przerabiałem

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2514
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
    • Bedzie FSO 2.3 16V
    • Zobacz profil
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 30, 2007, 11:59:14 am »
Podobny objaw miale
Cytat: "Arnold#1910"
A mój kolega miał identycznie w Golfie II


U mnie tez tak było, szczotki byly mocno zuzyte- wymieniłem na nowe, dalej to samo, sprawdzilem 3 regulatory napiecia i tez nic -co 2 dni musiałem ładowac aku. Co sie okazało pasek był juz mocno wyciągniety a w alternatorze braklo zakresu regulacji. Mimo ze alternator sie obracał to ladowanie bylo tylko i wyłacznie na wysokich obrotach. Po wymianie paska na nowy wszystko znikneło jak reka odjął. Przed wymiana regulatora proponuje przeczyscic obudowe alternatora i sam regulator w miejscu gdzie sie stykaja - aby miał dobra mase -czasem pomaga
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 1.6 '94+LPG "Pilna potrzeba dnia
codziennego przy cenie 5PLN za1L Pb 95"
Pracuje na Ubuntu, Windows traktuje z poważaniem....

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 843
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI
    • Zobacz profil
    • http://www.roverki.pl
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 30, 2007, 13:39:07 pm »
kurde przeciez autor watku pisze ze kontrolka sie nie swieci
i jeszcze raz napisze ze kontrolka MUSI sie swiecic po przekreceniu zaplonu, bo jesli sie nie swieci to znaczy ze jest przerwa w obwodzie wzbudzenia
i akurat pasek w tym wypadku nie ma nic do rzeczy
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2514
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
    • Bedzie FSO 2.3 16V
    • Zobacz profil
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 30, 2007, 13:45:40 pm »
Cytat: "AndrewS#100"
kurde przeciez autor watku pisze ze kontrolka sie nie swieci


Cytat: "Finnista"
Jade, nie świeci sie kontrolka ładowania akumulatora

Podczas jazdy nie bedzie sie swiecic- u mnie tez sie nie swieciła a ładowania nie było...
Z tego co wiem ma ona sie swiecic tylko podczas przekrecania kluczyka aby sprawdzic czy jest dobra  :)

[ Dodano: 2007-01-30, 13:48 ]
PS we fiacie jest troche inaczej podłączony obwód ładowania- jest jakos zabezpieczony bezpiecznikiem -jak bezpiecznik sie spali, lampka sie tez nie zaswieci mimo ze nie ma ładowania i w pewnym momencie stoisz :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 1.6 '94+LPG "Pilna potrzeba dnia
codziennego przy cenie 5PLN za1L Pb 95"
Pracuje na Ubuntu, Windows traktuje z poważaniem....

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 843
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI
    • Zobacz profil
    • http://www.roverki.pl
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 30, 2007, 14:07:38 pm »
teraz widze ze autor watku olal bardzo istotne pytanie ktore zadal Boczek "czy jak przekrecisz kluczyk to sie swieci kontrolka ??"

Elwood nie zapominaj ze moja instalacja nie ma nic wspolnego z instalacja fiata 125p :)
mam stara ksiazke od 125p, sa tam doskonale rozrysowane obwody ladowania
i nie ma tam zadnego bezpiecznika
chyba ze byly w starych fiatach znaczy sie klasykach
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2514
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
    • Bedzie FSO 2.3 16V
    • Zobacz profil
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 30, 2007, 15:19:48 pm »
[OT]

W ksiazce z 1972 roku  :)  kiedy lampka sygnalizacji sie nie swieci jako jedna z przyczyn podano : "Przepalenie bezpiecznika topikowego 8 A zabezpieczajacego obwód przekaznika lampki sygnalizacji ładowania " nie wiem jak to jest podłączone ale w kazdym razie jak ten bezpiecznik sie spali to ladowania brak.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 1.6 '94+LPG "Pilna potrzeba dnia
codziennego przy cenie 5PLN za1L Pb 95"
Pracuje na Ubuntu, Windows traktuje z poważaniem....

Finnista

  • Gość
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 31, 2007, 20:07:35 pm »
Hey, wiec przepraszam za milczenie nie miałem dojścia do neta. Ale do rzeczy. Żarówka na tablicy rozdzielczej jest OK. Przekręcam stacyjkę i jest tak jak powinno być.
Ale opowiem dalej co się dowiedziałem przez te kilka dni walcząc z tym.
Podjechałem do "fachowca" i dowiedziałem się że aku jest do bani bo ma zwarcie i występuje" przebicie ładowania" (napięcie ładownia wynosiło 14,6V) Podmieniłem aku i zmierzyłem napięcie ładowania(14,5V) (2 aku zepsute??) Ale spoko dojechałem do celu(skoro jeździ to nie jade do elektryka) Potem przejechałem nim po mieście 10 km. W sumie 2 dni stania i ta trasa co przejechałem i znów jaja. Objawy takie jak wcześniej i doszło coś jeszcze. Po przekręceniu kluczyka jakby komp się rozprogramował i uruchamiają sie wycieraczki i ogrzewanie tylniej szyby. Odłaczyłęm aku, poczekałem chwilkę, podpąłem raz jeszcze(reset kompa) i było OK.

Przepraszam za nieodpowiadanie, teraz moja aktywnosc znacznie sie polepszy.

e_gregor

  • Gość
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 31, 2007, 22:41:02 pm »
...a Twój poldek będzie świrował choćby za Twój podpis: "chcę BMW". Ja też lubie stare BMW ale wolałbym garaż (najlepiej z osuszaniem powietrza ;)  ) dla poldka a potem dopiero BMW

Arnold

  • Gość
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 31, 2007, 23:51:05 pm »
To wygląda na regulator napięcia, ale żeby raz ładowania nie było, a za chwilę było za duże to się nie spotkałem.

Finnista

  • Gość
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 01, 2007, 09:49:45 am »
Dobra problem mam nadzieje rozwiązany...Ooisuje co było...
Pasek od alternatora był za słabo naciągnięty. A tak wszystko OK...
Pewnie teraz każdy spadł z krzesła bo tak sie śmieje...ja też sie śmiałem...
No ale na przyszłosć bo moze nie każdy wie...że pasek powinien być naciagnięty do tego stopnia by nie dało sie obrócić altrnatorem.(tak na szybko mozna to w ten sposób sprawdzać)

Jeśli cos by się dalej z tym działo to dopisze.

P.S Dla tych co zechca napisać że się nie znam i jestem laikiem. Wiem o tym, ale i tak chce BMW

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
    • Chrysler 300C Touring 3.0 CRD
    • Zobacz profil
Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 01, 2007, 11:19:32 am »
naciag paska powinien byc taki aby po nacisnieciu go, na srodku odcinka miedzy kolami pasowymi, kciukiem nie ugial sie mocniej niz 1cm... jak raz naciagnalem pasek to po roku padly lozyska...  :mrgreen: wiec bez przesady! za luzny zle, za mocno naciagniety zle... doswiadczenie i odrobina rozumu zrobi swoje  :wink:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)